Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2003, 20:46
Verwijderd
Sinds een aantal weken loop ik nogal gestrest rond. Ik kan niet goed ontspannen (heb nogal veel aan mn hoofd).

Weet iemand misschien wat er te doen is aan die zeurende buikpijn? Ik bedoel dan niet zorgen dat de stres over gaat (als het goed is is dat eind augustus eindelijk over).

Alvast bedankt

liefs, hanne
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 21:28
Verwijderd
Ik had niet gereageerd omdat het enige wat ik kan verzinnen is toch stress vermijden en jezelf leren ontspannen. Ik denk ook niet dat er echt andere oplossingen zijn die werken...
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 21:32
Verwijderd
Dank je voor de reply Leonoor. Kheb vandaag geprobeerd het zo veel mogelijk te vermijden, maar er blijven maar dingen in me opkomen die moeten gebeuren enzovoorts. Dus morgen ga ik gewoon alleen leuke dingen proberen te doen

Ik kreeg nog de tip te gaan zwemmen, kheb me daarna twee uurtjes gewoon lekker rustig gevoeld maar na een tijdje begint het gewoon weer

liefs, Hanne
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 21:35
Verwijderd
Misschien kun je een lijst maken met alle dingen die je nog moet doen. En dan elke dag één of twee dingen van dat lijstje doen. En ze, als je ze gedaan hebt, doorstrepen. Je ziet het lijstje dan kleiner worden en het doorstrepen geeft vaak een goed gevoel, vind ik. Plus dat je dan ook overzicht hebt. Mij helpt dat over het algemeen wel iets.

En als je iets leuks doet (zoals bv. zwemmen), probeer er dan ook van te genieten. Ontspanning heb je nodig en je schiet er meer mee op als je een paar uurtjes per dag ontspant, dan wanneer je je 24 uur per dag druk zit te maken.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 21:45
Verwijderd
Dank je voor de tip van dat lijstje. Ik ga dat inderdaad maar eens proberen.

liefs, Hanne

*gaat slapen*
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 22:43
Fade of Light
Fade of Light is offline
Tegen jezelf zeggen dat je niet zo moet zeiken en dat de stress er nu eenmaal is en dat lichamelijk pijn er geen kut mee helpt. Dus stel je niet zo aan en doe normaal.

Banaal gezegd, en waarschijnlijk denk je "wat is dat voor een aap", maar als je een beetje nadenkt dat heb je misschien de clue door.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 10:33
Miracle
Miracle is offline
Bij mij helpt het dat ik, zodra ik de buikpijn voel opkomen, aan iets anders ga denken. Datgene waar ik mee bezig was ff aan de kant zetten en bijv. ff tv kijken, radio luisteren of whatever maar uitkomt. Daarmee ga ik dan net zo lang door tot dat de buikpijn weg is en daarna ga ik weer 'rustig' verder waarmee ik bezig was. En vermijden dat ik weer aan dat vervelende ga denken of weer in de stress schiet...
Ik weet niet of je hier iets mee kunt, maar ik wilde het toch ff kwijt
Succes!
Oud 29-07-2003, 11:26
Roos
Roos is offline
Misshien is het niet mogelijk om ALLE stress nu te voorkomen.

Maar je kunt wel elke dag even een uurtje voor jezelf nemen. Misshcien even wandelen of sporten. Of een pot thee zetten en kletsen met je moeder. Iets waar jij ontspannen van wordt. Of een warm bad
Oud 29-07-2003, 12:24
ArieP
ArieP is offline
Ik heb het ook gehad,
heeel erg,
gewoon veel water drinken,
beetje sporten,
en vooral, heel veel slapen!!!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:15
Verwijderd
als ik nerveus ben heb ik ook vaak buikpijn

eigenlijk meestal zo erg dat ik ook last heb van diarree en misselijkheid

ik probeer altijd wel gezond en genoeg te eten maar als ik me echt niet lekker voel ga ik mezelf niet dwingen veel te eten
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten