Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
de zoute zee slaakt een diepe zilte zucht
boven het vlakke land trilt stil de warme lucht he! iemand slaat soms onverwacht maar zeker op de vlucht alarmfase Twee is hier nauwelijks nog berucht maar men weet het niet en zwijgt van wat men hoort en ziet hier aan de kust, de Zeeuwse kust waar de mensen onbewust zin in mosselfeesten krijgen en van eten slechts nog zwijgen als ze zat zijn en voldaan en weer rustig slapen gaan hier aan de kust, de Zeeuwse kust waar eenieder onbewust in het Duits wordt aangesproken waar de ketting is gebroken en alle schepen zijn verbrand maar er is niets aan de hand vlissingen ademt zwaar en moedeloos vannacht de haven is verlaten, want er is nog maar een vracht en die moet in het donker buitengaats worden gebracht gedenkt de goede tijden van zuiverheid en kracht maar men weet het niet en zwijt van wat men hoort en ziet hier aan de kust, de Zeeuwse kust waar de zomer onbewust met een noodgang wordt genoten en waar wild en onverdroten iedereen zijn gang kan gaan tot men zat is en voldaan hier aan de kust, de Zeeuwse kust waar de liefde van de lust steeds maar weer zal gaan verliezen omdat ze nooit kan kiezen tussen goed en niet zo kwaad maar dat is zoals het gaat hier aan de kust |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zit er nu al twee jaar op school, ga mn derde jaar in, en ik moet zeggen: het is echt wel ff wennen hoor! Maar de mensen zijn super aardig, en de omgeving..tsja, van roosendaal naar goes valt op dat er meer weiland is als bij ons in de buurt, mja, is natuurlijk niet heel zeeland wat ik afreis!
|
![]() |
|
Zeeland:
- veel dijken, - mosselen, - winderig, - veel regen, - niet veel (hoog) begaafde mensen, mensen leven van de vis of het tourisme. - op de één of andere manier is het een populaire provinisie om te camperen er is namelijk nooit een plekje vrij. Je moet altijd op tijd reserveren. (Ik ben er slechts één keer geweest en daar weet ik nog maar weinig vanaf).
|
Onze jongste provincie, gezien de kleine eilandjes en vergeleken met andere provincies klein oppervlak van de provincie lijkt het me een knusse, gezellige provincies, dat komt ook mede door de campings, de dingen die daar te bezichtigen zijn en het strand.
||
![]() |
Citaat:
![]() ik woon zelf in Zeeland, geboren en opgegroeid enzo.. tis altijd wel lekker rustig overal ![]() |
![]() |
|
Zeeland:
Westkust is de beste kust (Stormtroepers, niks blof) Boot Er is ma jéén goeie kant en da is zeker nie d'n overkant. Kut openbaar vervoer Maar een geweldige provincie (hoe zuidelijker hoe beter)
|
![]() |
|
Zeeland = Zoutelande.
Zoutelande = Streefkerkse Huis. ![]() En dan denk ik aan de markt ![]() ![]() Het pad van het Streefkerkse Huis naar de zee. Vakantie. Laatste keer daar is alweer 5 jaar geleden. |
![]() |
|
Zeeland is ver weg en van de rest van Nederland nogal afgesloten.
Verder: - bungalowparken, toeristen, vuurtorens, strand, zee, dijken, en niet te vergeten Blof. (ik kan dat streepje door de o nergens vinden) ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Ik ben er deze vakantie al 1 week geweest.
Ik zat vlakbij Zoutelande, eigenlijk dichterbij Westkappelle, in een villa die deed denken aan villa Kakelbont. Wat herinnert mij aan zeeland? Strand, zee, markt, haaientanden, deltawerken. Zoiets. Ik ga er nog eens heen deze vakantie. Daarna zal dat beeld meer zoiets zijn als: Citaat:
![]() Renesse hè.. ![]()
|
Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik nog nooit in Zeeland ben geweest. Zeeland is de enige provincie in Nederland waar ik nog nooit geweest ben.
Ik heb eigenlijk helemaal geen beeld van Zeeland. Voor mijn gevoel is het erg ver weg - ik woon in Friesland - en ik weet er eigenlijk weinig meer van dan dat er veel water is, een stormvloedkering in de Oosterschelde en dat Middelburg de hoofdstad is. Ik was van plan Zeeland eens te bezoeken toen ik de trotse bezitter was van een OV-studentenkaart, maar ik kon nog geen vrijwilliger vinden om mee te gaan. Mijn zus heeft toegezegd wel eens met mij daar naar toe te willen, dus zodra ik weer een OV heb komt het er misschien wel eens van.
|
![]() |
Ik vind dat wij zeeuwen nog steeds te vaak de stempel 'boeren' krijgen. Net alsof iedereen hier nog in klederdracht en op klompen loopt! En oke, je hebt hier wel wat gereformeerde dorpen, maar zo heb je in Noord-Holland toch ook weer veel meer protestanten. Een tijdje geleden stond in de Libelle een top 10 met namen. Zeeland zou zo zijn eigen top 3 hebben met Cornelis, Adriaan en Marinus voor de jongens en Johanna, Maria en Adriana voor de meisjes. Nu is het toch echt zo dat bij mij op school niemand, maar dan ook niemand zo heet en dat op ongeveer 1200 leerlingen. Verder wordt Hulst ook altijd uitgemaakt voor dorp, hé wij hebben stadsrechten hoor! Qua openbaar vervoer is het hier niet zo gunstig, maar mij hoor je niet klagen. En uitgaan kunnen wij in België. Op vakantie ga ik liever om met Duitsers en Fransen dan met Nederlanders die ons toch maar uitmaken voor Belgen..
Bij Zeeland denk ik aan: strand, duinen, verdronken land van seaftinge, dijken, stormvloedkering, neeltje jans, westerschelde, watersnoodramp, mossels etc..
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() (nee, maar ik kan me over zulke dingen echt kwaad maken ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal) Verwijderd | 226 | 27-11-2005 11:00 | |
Flora & Fauna |
50 eenden, kippen ganzen en ander gevogelte gedood Kupu | 87 | 13-10-2002 08:48 |