Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kan wel een heel verhaal gaan schrijven, maar misschien kan je beter op internet gaan zoeken. Ik heb wel een goede site voor je: www.che-lives.com
|
![]() |
||
Citaat:
En omdat mensen tegenwoordig zo dol zijn op Maoistische moordenaars is hij een modeicoon. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Omdat hij het geluk had om dood te gaan vóór de uitvoering van het communisme overal ter wereld mislukte, en dus nog altijd wordt gezien als een idealistische vrijheidsstrijder, inplaats van als een corrupte tiran, zoals Castro, Stalin, Lenin, Mao etc is overkomen.
Een zinnetje uit een boek van begin jaren 70: "wie ooit Castro heeft meegemaakt, heeft tenminste één mens op de wereld om van te houden" Nou, dat hoor je nu toch ook niet meer, wel? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hoewel ik sommige kanten van Che Guevara wel waardeer, ben ik niet van plan in ook maar iets met zijn afbeelding te gaan lopen, juist omdat het zo'n rage is. Ik heb alleen een tekening van zijn hoofd; dat bestaat echter uit vogels, adelaars ofzo. En ik heb dat niet om de rage, maar om sommige gedachten van hem, die ik wel kan waarderen.
|
Ik moet bekennen dat ik er ook niet zoveel van af weet, maar ik snap niet helemaal waarom het een mode item word als die man slecht was
![]() Of was ie helemaal niet slecht? Lijkt me wel..... Jullie hebben het erover dat ie een massa moordenaar was. Ik vind het maar raar. Krijgen we dalijk ook Bin Laden en Saddam Hoessein shirtjes. Naja, we hadden laatst natuurlijk wel die shirtjes van die andere gast uit irak. Wat stond daar nou ook alweer op? Die vond ik trouwens wel humor ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
1. Che Guevara heeft de macht nooit misbruikt, sterker nog, zijn opstelling t.o.v Fidel Castro's beleid heeft geleid tot zijn vertrek van Cuba. 2. Che Guevara heeft de Cubaanse bevolking nooit in de stront laten zakken, tenzij jij daaronder kinderen onderwijzen en zieken genezen verstaat. Want dat zullen jouw rechtse bronnen wel niet vermelden. Che Guevara heeft namelijk nooit burgers om laten brengen, zelfs krijgsgevangenen werden in leven gelaten. Na de guerilla-oorlog werd hij aangesteld als hoofd van een commissie die belast was met het afrekenen met diverse Batista-aanhangers. Toen heeft hij wel een aantal mensen laten ombrengen, maar zeker geen onschuldige burgers. 3. Als je zo anti-moordenaars bent mag je mij weleens uitleggen waarom je de Amerikaanse regering en het kapitalisme aanhangt ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
@Acey, ik raad je de biografie van Che Guevara door Jean Cormier te lezen. Het is niet zo erg dik (300 blz. dacht ik, maar het leest best snel weg) en vast wel in de bibliotheek te vinden. Als je dat boek gelezen hebt, zul je beter begrijpen waarom Che nog steeds een anti-kapitalistisch symbool is.
|
![]() |
|
Sommige mensen hier hebben echt het IQ van een visstick..
Als je er niets van afweet moet je maar niets zeggen erover.. En als je een Che-shirt draagt ben je wannabe?? Whahaha.. Okee.. Kijk als van die Jim's zoon ding met Che dragen dan vraag je je af waar hij mee bezig is.. Maar Che is mijn idool.. En ik heb ook Che-shirts en posters.. Dus ik ben een wannabe.. Jippie ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
o. Citaat:
Dat vermelden ze wel, maar ik vind het aftaaien naar andere landen om voorla maar te kunnen vechten en geen confrontatie met Fideltje vind ik in de stront laten zakken. Citaat:
Een stukje van die website van jou: --------------------------------------------------------- as later he got a reputation for cold-blooded cruelty in the mass execution of recalcitrant supporters of the defeated president Batista ----------------------------------------------------------- Massaexecutie dus. Waarbij hij zich onderscheide door zijn koelbloedige wreedheid. En al recalcitrante supporters waren zeker allemaal militairen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Wat maakt Che Guevara populair voor PWS NielsF97 | 3 | 28-11-2013 22:50 | |
Algemene schoolzaken |
Enquete: Che guevara. Daftpunk | 12 | 29-02-2008 11:52 | |
ARTistiek |
Che Guevara Anno 1986 | 37 | 19-11-2004 23:16 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De mysterieuze veertig uur van Che en Fidel Verwijderd | 40 | 26-05-2004 12:52 |