Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2003, 10:35
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen wat er zo byzonder is aan die gast? After all (en ik ben echt niet liberaal ingesteld ofzo) ik heb begrepen dat er een hoop mensen dood zijn gegaan door zijn revolutie met Castro...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2003, 10:41
Verwijderd
Ik kan wel een heel verhaal gaan schrijven, maar misschien kan je beter op internet gaan zoeken. Ik heb wel een goede site voor je: www.che-lives.com
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 10:46
little nemo
little nemo is offline
1) hij was een erg idealistische communistisch-marxistisch leider.

2) hij was erg knap, daarvan zijn er niet zo veel geweest. vandaar dat juist hij gekozen is als mode-item; zo'n rebelse leider met zo'n krachtige blik enzo, dat staat toch wel koel

ik heb t zelf ook meer op mensen als ghandi en allende, maarja die hebben die looks niet he
Oud 30-07-2003, 10:46
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 30-07-2003 @ 11:46:
1) hij was een erg idealistische communistisch-marxistisch leider.

2) hij was erg knap, daarvan zijn er niet zo veel geweest. vandaar dat juist hij gekozen is als mode-item; zo'n rebelse leider met zo'n krachtige blik enzo, dat staat toch wel koel

ik heb t zelf ook meer op mensen als ghandi en allende, maarja die hebben die looks niet he
Gandhi en Allende
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 11:42
Thomas
Thomas is offline
Communistisch leider dus. Mjah.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 11:52
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik vind die man niet zo speciaal
Oud 30-07-2003, 11:54
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 30-07-2003 @ 12:52:
Ik vind die man niet zo speciaal
Ik ook niet, want hij is links.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 11:57
qghp
qghp is offline
Ik vind het een beetje zielig, half nederland loopt met afbeelding van che op hun kleren rond, terwijl ze geen flauw idee hebben wie hij is of wat hij heeft gedaan
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 11:58
Verwijderd
ja nou ja, je ziet hem dus op zakdoekjes, posters, ik ken een gozer met een tatooage van Che, Shirts etc...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 12:02
Bobby James
Bobby James is offline
Citaat:
mat-ice schreef op 30-07-2003 @ 12:57:
Ik vind het een beetje zielig, half nederland loopt met afbeelding van che op hun kleren rond, terwijl ze geen flauw idee hebben wie hij is of wat hij heeft gedaan
nee dat vind ik ook heel erg jammer
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 12:10
BBEM
BBEM is offline
het zijn allemaal een beetje wannebe's die met zulke shirts rondlopen inderdaad dan zit je eigenlijk gewoon op het niveau van een brezaah
Oud 30-07-2003, 12:14
Verwijderd
ik heb gister zon shirt gekocht voor mijn broertje.... maar 5,- kon ik niet laten liggen . Misschien draagtie em wel niet
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 12:24
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Acey schreef op 30-07-2003 @ 11:35:
Kan iemand mij vertellen wat er zo byzonder is aan die gast? After all (en ik ben echt niet liberaal ingesteld ofzo) ik heb begrepen dat er een hoop mensen dood zijn gegaan door zijn revolutie met Castro...
Dat was een terrorist die samen met z'n grote vriend Castro besloot om maar wat heibel te gaan schoppen in Cuba om zo daar de macht te grijpen en die macht te misbruiken om de bevolking nog verder in de stront te laten zakken. Hij heeft ook nog ff een massaslachting aangericht bij de aanhangers van Batistuta. Later heeft hij nog geprobeerd of hij zijn truukje in Afrika kon herhalen maar dat lukte niet helemaal. En toen hij uit wanhoop naar Bolivia ging om daar een bloedige revolutie op te zetten werd hij daar doodgeschoten.
En omdat mensen tegenwoordig zo dol zijn op Maoistische moordenaars is hij een modeicoon.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 12:46
Breg
Breg is offline
Citaat:
ik zag een paar dagen geleden zelfs Jim op tv met een che bandana-ding...
Oud 30-07-2003, 12:47
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Breg schreef op 30-07-2003 @ 13:46:
Ja, linkse massamoordenaars zijn tegenwoordig 'hip'.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 12:51
Verwijderd
Omdat hij het geluk had om dood te gaan vóór de uitvoering van het communisme overal ter wereld mislukte, en dus nog altijd wordt gezien als een idealistische vrijheidsstrijder, inplaats van als een corrupte tiran, zoals Castro, Stalin, Lenin, Mao etc is overkomen.

Een zinnetje uit een boek van begin jaren 70:
"wie ooit Castro heeft meegemaakt, heeft tenminste één mens op de wereld om van te houden"
Nou, dat hoor je nu toch ook niet meer, wel?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 12:55
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 30-07-2003 @ 13:51:
Omdat hij het geluk had om dood te gaan vóór de uitvoering van het communisme overal ter wereld mislukte, en dus nog altijd wordt gezien als een idealistische vrijheidsstrijder, inplaats van als een corrupte tiran, zoals Castro, Stalin, Lenin, Mao etc is overkomen.

Een zinnetje uit een boek van begin jaren 70:
"wie ooit Castro heeft meegemaakt, heeft tenminste één mens op de wereld om van te houden"
Nou, dat hoor je nu toch ook niet meer, wel?
Dat mag ik hopen ja.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 13:23
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
http://www.el-comandante.com/ned/bio.htm

Voor de mensen die niet zo van engelse teksten houden.
Oud 30-07-2003, 13:32
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Tsja, dat is nou een keer het kenmerk van een rage. Gelijk heb je wel. Al vind ik het wel een vooruitgang vergeleken met de Amerikaanse vlaggen van vorig jaar. Dat was ook hersenloze naäperij.
Hoewel ik sommige kanten van Che Guevara wel waardeer, ben ik niet van plan in ook maar iets met zijn afbeelding te gaan lopen, juist omdat het zo'n rage is. Ik heb alleen een tekening van zijn hoofd; dat bestaat echter uit vogels, adelaars ofzo. En ik heb dat niet om de rage, maar om sommige gedachten van hem, die ik wel kan waarderen.
Oud 30-07-2003, 13:35
Surjirro
Surjirro is offline
Replay, dat kledingmerk ja, die zag ik ineens ook met een shirt van che...beetje jammer dat ze van zoeits iets commercieels gaan maken.
Oud 30-07-2003, 13:42
G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik moet bekennen dat ik er ook niet zoveel van af weet, maar ik snap niet helemaal waarom het een mode item word als die man slecht was

Of was ie helemaal niet slecht? Lijkt me wel.....
Jullie hebben het erover dat ie een massa moordenaar was.

Ik vind het maar raar. Krijgen we dalijk ook Bin Laden en Saddam Hoessein shirtjes.
Naja, we hadden laatst natuurlijk wel die shirtjes van die andere gast uit irak. Wat stond daar nou ook alweer op? Die vond ik trouwens wel humor
Oud 30-07-2003, 13:44
G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik zag trouwens vorige week ook een dvd van Che Guevara bij frs. Ik geloof dat ie maar 9,95 was dus voor de geinteresseerde.....

Je weet wat je te doen staat
Oud 30-07-2003, 14:08
Verwijderd
che´s kapsel is fout. en hij hing een leuk klinkend, maar onmogelijke staatsvorm aan.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 30-07-2003 @ 13:24:
Dat was een terrorist die samen met z'n grote vriend Castro besloot om maar wat heibel te gaan schoppen in Cuba om zo daar de macht te grijpen en die macht te misbruiken om de bevolking nog verder in de stront te laten zakken. Hij heeft ook nog ff een massaslachting aangericht bij de aanhangers van Batistuta. Later heeft hij nog geprobeerd of hij zijn truukje in Afrika kon herhalen maar dat lukte niet helemaal. En toen hij uit wanhoop naar Bolivia ging om daar een bloedige revolutie op te zetten werd hij daar doodgeschoten.
En omdat mensen tegenwoordig zo dol zijn op Maoistische moordenaars is hij een modeicoon.
Batistuta wuhaha! Batistuta is een Argentijnse voetballer, slimmerik. Die dictator heette Batista. Fulgencio Batista. Ik weet verder niet waar je deze onzin vandaan hebt, maar ik zal even enkele correcties geven:
1. Che Guevara heeft de macht nooit misbruikt, sterker nog, zijn opstelling t.o.v Fidel Castro's beleid heeft geleid tot zijn vertrek van Cuba.
2. Che Guevara heeft de Cubaanse bevolking nooit in de stront laten zakken, tenzij jij daaronder kinderen onderwijzen en zieken genezen verstaat. Want dat zullen jouw rechtse bronnen wel niet vermelden. Che Guevara heeft namelijk nooit burgers om laten brengen, zelfs krijgsgevangenen werden in leven gelaten. Na de guerilla-oorlog werd hij aangesteld als hoofd van een commissie die belast was met het afrekenen met diverse Batista-aanhangers. Toen heeft hij wel een aantal mensen laten ombrengen, maar zeker geen onschuldige burgers.
3. Als je zo anti-moordenaars bent mag je mij weleens uitleggen waarom je de Amerikaanse regering en het kapitalisme aanhangt Of tellen de miljoenen doden die het kapitalisme op haar naam heeft staan niet mee, maar wel de excessen van het Sovjet-regime?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Breg schreef op 30-07-2003 @ 13:46:
Wat??? Dat leeghoofd heeft volgens mij geen idee van wie Che Guevara was, Jim is juist het symbool van de hedendaagse geld geld geld-maatschappij, en als Che Guevara iets minachtte was het geld en rijkdom. En nee Assasin,, hij had zelf geen grote villa en een dikke auto, maar een bescheiden woning in Havana en geen auto.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2003, 20:47
Verwijderd
@Acey, ik raad je de biografie van Che Guevara door Jean Cormier te lezen. Het is niet zo erg dik (300 blz. dacht ik, maar het leest best snel weg) en vast wel in de bibliotheek te vinden. Als je dat boek gelezen hebt, zul je beter begrijpen waarom Che nog steeds een anti-kapitalistisch symbool is.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:11
DreadlockMonkey
DreadlockMonkey is offline
Sommige mensen hier hebben echt het IQ van een visstick..
Als je er niets van afweet moet je maar niets zeggen erover..
En als je een Che-shirt draagt ben je wannabe??
Whahaha.. Okee..
Kijk als van die Jim's zoon ding met Che dragen dan vraag je je af waar hij mee bezig is.. Maar Che is mijn idool.. En ik heb ook Che-shirts en posters.. Dus ik ben een wannabe.. Jippie
Oud 30-07-2003, 22:20
Brutus
Brutus is offline
1 klein voorbeeldje van waarom Ché mijn idool is.

Hij deed met zijn volk meevechten en arbeiden.
Alleen dat betekent al heel veel voor mij.
Oud 30-07-2003, 22:21
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Rambo schreef op 30-07-2003 @ 23:20:
Alleen dat betekent al heel veel voor mij.
Waarom betekent dat iets voor jou?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:25
qghp
qghp is offline
Citaat:
Rambo schreef op 30-07-2003 @ 23:20:

ben ik gek of klopt deze zin niet?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:27
Brutus
Brutus is offline
Citaat:
mat-ice schreef op 30-07-2003 @ 23:25:
ben ik gek of klopt deze zin niet?
je snapt m wel
Oud 30-07-2003, 22:53
Bobby James
Bobby James is offline
Citaat:
Assasin schreef op 30-07-2003 @ 13:24:
je bedoeld batista?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:56
Bobby James
Bobby James is offline
ooh volgende keer maar de hele thread lezen
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:58
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Teunster schreef op 30-07-2003 @ 23:56:
ooh volgende keer maar de hele thread lezen
Oud 31-07-2003, 00:46
bam
bam is offline
Citaat:
Assasin schreef op 30-07-2003 @ 13:47:
Ja, linkse massamoordenaars zijn tegenwoordig 'hip'.
schijnt dat die bush tegenwoordig met zn mannetjes ook mensen laat afschieten.
Oud 31-07-2003, 10:03
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 30-07-2003 @ 21:42:
Batistuta wuhaha! Batistuta is een Argentijnse voetballer, slimmerik. Die dictator heette Batista. Fulgencio Batista. Ik weet verder niet waar je deze onzin vandaan hebt, maar ik zal even enkele correcties geven:
1. Che Guevara heeft de macht nooit misbruikt, sterker nog, zijn opstelling t.o.v Fidel Castro's beleid heeft geleid tot zijn vertrek van Cuba.
2. Che Guevara heeft de Cubaanse bevolking nooit in de stront laten zakken, tenzij jij daaronder kinderen onderwijzen en zieken genezen verstaat. Want dat zullen jouw rechtse bronnen wel niet vermelden. Che Guevara heeft namelijk nooit burgers om laten brengen, zelfs krijgsgevangenen werden in leven gelaten. Na de guerilla-oorlog werd hij aangesteld als hoofd van een commissie die belast was met het afrekenen met diverse Batista-aanhangers. Toen heeft hij wel een aantal mensen laten ombrengen, maar zeker geen onschuldige burgers.
3. Als je zo anti-moordenaars bent mag je mij weleens uitleggen waarom je de Amerikaanse regering en het kapitalisme aanhangt Of tellen de miljoenen doden die het kapitalisme op haar naam heeft staan niet mee, maar wel de excessen van het Sovjet-regime?
Je hebt het over "zijn rechtse bronnen" die iets niet vermelden. Zou het niet heel misschien kunnen zijn dat jouw (evt. "linkse") bronnen ook dingen niet vermelden, en dat de waarheid ergens in het midden ligt? Of was je er zelf bij toen al die dingen die je beschrijft plaats vonden?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 10:09
Demiurge
Demiurge is offline
Heb over het algemeen al een hekel aan dat communistische gedoe , nee van mij hoeft het allemaal niet.
Ik vind het een beetje puberaal afzetten tegen de autoriteiten in nederland al die kinderen die je rond ziet lopen met een che t-shirt of patches op hun tas...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 11:34
Optima
Optima is offline
z'n poster is wel mooi, lekker andy warhol achtig

zijn ideeen zijn absurd, maargoed...
Oud 31-07-2003, 11:39
Tandpasta
Tandpasta is offline
Leuke gast, maar zijn denkbeelden zijn triestig.
Oud 31-07-2003, 12:59
Surjirro
Surjirro is offline
vond em wel leuk hoofd hebben voor op een shirt, en ja dat hebben al die kleding producerende lui ook gedacht....maarja ik ben dus een wannabe lekker boeiend
Oud 31-07-2003, 13:05
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:

Het kapitalisme an sich is geen staatsvorm en wanneer heeft de US miljoenen burgers laten verhongeren in een kunstmatig opgwekt voedseltekort? Wanneer heeft Bush Sr., Bush Jr, Bill Clinton, Ronald Reagan of welke Amerikaanse president in de 20ste eeuw al zijn politieke tgenstanders naar strafkampen gestuurd?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 13:06
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
bambix schreef op 31-07-2003 @ 01:46:
schijnt dat die bush tegenwoordig met zn mannetjes ook mensen laat afschieten.
Ja dat klopt maar Bush is niet links en ook geen massamoordenaar en is dus niet hip.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 31-07-2003 @ 14:05:
Het kapitalisme an sich is geen staatsvorm en wanneer heeft de US miljoenen burgers laten verhongeren in een kunstmatig opgwekt voedseltekort? Wanneer heeft Bush Sr., Bush Jr, Bill Clinton, Ronald Reagan of welke Amerikaanse president in de 20ste eeuw al zijn politieke tgenstanders naar strafkampen gestuurd?
Kort na de tweede wereldoorlog.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 13:23
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:

o.

Citaat:
2. Che Guevara heeft de Cubaanse bevolking nooit in de stront laten zakken, tenzij jij daaronder kinderen onderwijzen en zieken genezen verstaat. Want dat zullen jouw rechtse bronnen wel niet vermelden.

Dat vermelden ze wel, maar ik vind het aftaaien naar andere landen om voorla maar te kunnen vechten en geen confrontatie met Fideltje vind ik in de stront laten zakken.

Citaat:
Che Guevara heeft namelijk nooit burgers om laten brengen, zelfs krijgsgevangenen werden in leven gelaten. Na de guerilla-orlog werd hij aangesteld als hoofd van een commissie die belast was met het afrekenen met diverse Batista-aanhangers. Toen heeft hij wel een aantal mensen laten ombrengen, maar zeker geen onschuldige burgers.

Een stukje van die website van jou:
---------------------------------------------------------
as later he got a reputation for cold-blooded cruelty in the mass execution of recalcitrant supporters of the defeated president Batista
-----------------------------------------------------------

Massaexecutie dus. Waarbij hij zich onderscheide door zijn koelbloedige wreedheid. En al recalcitrante supporters waren zeker allemaal militairen . Maar als jij graag denkt dat hij een hele aardige vent was die nooit wat fout deed ga je gang.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 13:24
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 31-07-2003 @ 14:16:
Kort na de tweede wereldoorlog.
Vertel?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 13:54
Verwijderd
twee fronten in strijd over che... kijken wie me overhaalt om zijn kant te kiezen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 13:58
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Acey schreef op 31-07-2003 @ 14:54:
twee fronten in strijd over che... kijken wie me overhaalt om zijn kant te kiezen
Wat is je bankrekeningnummer?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 31-07-2003 @ 14:58:
Wat is je bankrekeningnummer?
zullen we dat maar ff op de PM regelen?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 31-07-2003 @ 14:24:
Vertel?
nooit van jappenkampen gehoord? Al weet ik niet 100 % zeker of dat was om hun eigen politieke ideeën, of dat het gewoon was om de politieke ideeën van de Japanse regeringsleiders van dat moment.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 16:05
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 31-07-2003 @ 16:23:
nooit van jappenkampen gehoord?
Al weet ik niet 100 % zeker of dat was om hun eigen politieke ideeën, of dat het gewoon was om de politieke ideeën van de Japanse regeringsleiders van dat moment.
Ik moet bekennen dat ikdat niet weet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten