Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2003, 20:52
Verwijderd
Ik vroeg me af hoe je nou officieel de ballen in het driehoek verdeeld. Zover ik kon vinden moet de halve links onder in de hoek en een hele rechts onder in de hoek, en dat was het . Eventuele links met handige tips zou ook wel handig zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2003, 20:53
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
http://www.poolen.startkabel.nl/
Oud 30-07-2003, 20:56
Verwijderd
jaaa blaaa daar heb ik ook gezocht
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 20:57
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline

Nu zal ik zeker niet meer hulpvaardig wezen
Oud 30-07-2003, 21:00
Verwijderd
haha sowwy, ik bedoelde gewoon dat k zelf wel eerst research heb gedaan
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 21:32
the tourist
the tourist is offline
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 21:34
mypinkpumps
mypinkpumps is offline
Poolen is Mooi

Sorry, dat wilde ik even melden
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 21:37
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Roxane schreef op 30-07-2003 @ 22:00:
haha sowwy, ik bedoelde gewoon dat k zelf wel eerst research heb gedaan
Oud 30-07-2003, 21:42
*Shorty*
*Shorty* is offline
Sorry meis, k kan je dr niet bij helpen, kleg ze altijd maar een btje neer...
Oud 30-07-2003, 21:44
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 30-07-2003 @ 22:32:
Ik dacht dat over poolen met 2 o´s ging (dus geen oe), ik snapte het al niet
Doos
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 21:45
Thomas
Thomas is offline
Carpoolen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:29
Verwijderd
Bij het "kroeg-poolen" is het zo - tenminste, zoals ik het geleerd heb - als je de driehoek met de punt naar je toe hebt je in de rechterhoek met de een beingt, de bal van dezelfde kleur neemt en die er naast legt, dan de twee, het hoekje om naar de punt met weer de bal van delzeflde kleur als de twee ernaast, de drie, weer de bal met dezelfde kleur als de drie er naast leggen en zo via de zijnkanten naar binnen werken, hoe het met eight bal zit weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:34
qghp
qghp is offline
bij poolen :
De 1-bal op de rechterhoek en de 5-bal op de linkerhoek van de achterste rij ballen. De andere ballen hebben geen vaste plaats.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:47
Tofke_H
Tofke_H is offline
Okay.. Als je iets over poolen wilt leren moet je mij eventjes mailen of PM'en of gewoon toevoegen op MSN.
Eerst en vooral, vergeet gewoon al de reply die hierboven staan Hieronder staat het enige officele, goed gekeurd door de EPBF (EUROPEAN POCKET BILLIARD FEDERATION), W.C.B.S. (WORLD CONFEDERATION OF BILLIARD SPORTS) en
W.P.A. (WORLD POOL ASSOCIATION). Nederland en Belgie en vele andere zijn onder deel van de EPBF.

Hoe de ballen moeten liggen in de driehoek is afhankelijk van welk spelvariant je wilt spelen.

De meeste mensen spelen 8-ball. Daar is het verplicht dat in de ene achterhoek een volle bal ligt, en in de andere en halfvolle bal. Of nu de volle bal rechts of links ligt, maakt totaal niet uit. De 8 ball (zwarte dus) hoort in het midden te liggen. Dwz in het rij'tje waar 3 ballen liggen, in het midden. De rest boeit niet.
Andere spelregels wil ik je allemaal uitleggen als je wilt.

Tegenwoordig is het spelletje 9-ball ook heel popu aan het worden. Daarin worden de meeste tornooien gespeeld. Op landelijk maar ook europees en wereldniveau. Hier maakt je niet gebruik van alle ballen, maar van de nr's1 tem9. Hier leg je ze in een ruit (met behulp van diezelfde 3hoek) De 9-ball in het midden, de 1-ball (de gele) vooraan. De rest boeit niet.

Als laaste officele spelletje waarin competitie wordt gespeeld (Black Ball uitgesloten) heeft 14.1 Continuous of Straight Pool. Er wordt gespeeld met de witte speelbal en de vijftien genummerde ballen 1 tot en met 15. Het opleggen van de ballen gebeurt met behulp van een gebruikelijke driehoek met de top op het voetpunt. De 1-bal legt men , vanuit het oogpunt van de oplegger , op het rechter-hoekpunt, de 5-bal komt op het linker-hoekpunt. De overige ballen worden willekeurig gelegd.

Nogmaals, als je iets wilt leren over poolen, neem contact met me op.
Oud 30-07-2003, 22:54
qghp
qghp is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 30-07-2003 @ 23:47:
Okay..
Eerst en vooral, vergeet gewoon al de reply die hierboven staan
De 1-bal legt men , vanuit het oogpunt van de oplegger , op het rechter-hoekpunt, de 5-bal komt op het linker-hoekpunt. De overige ballen worden willekeurig gelegd.

Citaat:
bij poolen :
De 1-bal op de rechterhoek en de 5-bal op de linkerhoek van de achterste rij ballen. De andere ballen hebben geen vaste plaats.

Helloooooo

Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 23:10
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
mat-ice schreef op 30-07-2003 @ 23:54:

Helloooooo

Jij kan dus niet lezen. Poolen is een verzamelnaam van verschillende spelvarianten. Het ene variant wat jij aanhaalt is 14.1 Continuous, en is het minst gespeeld van ze allemaal. Daarbij staat bij jou niet uit welk oogpunt. Rechts vanaf de persoon die oplegt, of de persoon die opstoot. Daarbij daag ik je nu uit, zeg maar wanneer, voor een 14.1 Continuous tot 150. Verliezer betaalt.
Oud 31-07-2003, 10:45
qghp
qghp is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 31-07-2003 @ 00:10:
Jij kan dus niet lezen. Poolen is een verzamelnaam van verschillende spelvarianten. Het ene variant wat jij aanhaalt is 14.1 Continuous, en is het minst gespeeld van ze allemaal. Daarbij staat bij jou niet uit welk oogpunt. Rechts vanaf de persoon die oplegt, of de persoon die opstoot. Daarbij daag ik je nu uit, zeg maar wanneer, voor een 14.1 Continuous tot 150. Verliezer betaalt.

kom maar langs
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten