Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2003, 19:56
Severus
Severus is offline
Hai mensen!

Ik zie dat DVD's die in America of Canada worden uitgebracht tot Region 1 behoren. In Europa (dus ook in Nederland) behoren de DVD's tot Region 2.

Ik ben me er van bewust dat een Region 1 DVD niet in een Europese DVD-recorder kan worden afgespeeld, en vice versa.

Maar, toch vraag ik me wat af. Gaat het niét kunnen afspelen van Region 1 DVD's voor ons Nederlanders alleen maar op voor de DVD-recorders? Dus wanneer je een DVD op de televisie wilt bekijken?

Kan ik dus wel gewoon een Region 1 DVD bekijken op mijn computer? Of juist niet?

Wie kan me hier a.u.b. helderheid over verschaffen?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Ripper
Oud 01-08-2003, 20:18
unpopular
unpopular is offline
Veel dvd spelers zijn regio vrij maar het zou ook kunnen dat die van jou er niet bij hoort.
in dit topic gaat het ook over jou probleem :

http://forum.scholieren.com/showthre...&highlight=dvd
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 20:24
TAFKAB
TAFKAB is offline
er zijn veel regio vrije dvd spelers...en zo niet dan valt het wel te kraken (vcdhelp.com)...softwarematig schijn je wel gewoon alle regio's te kunnen bekijken..het gaat meen ik om een optie in je dvd pakket?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 21:03
IceManX
IceManX is offline
Citaat:
Ripper schreef op 01-08-2003 @ 20:56:
Hai mensen!

Ik zie dat DVD's die in America of Canada worden uitgebracht tot Region 1 behoren. In Europa (dus ook in Nederland) behoren de DVD's tot Region 2.

Ik ben me er van bewust dat een Region 1 DVD niet in een Europese DVD-recorder kan worden afgespeeld, en vice versa.

Maar, toch vraag ik me wat af. Gaat het niét kunnen afspelen van Region 1 DVD's voor ons Nederlanders alleen maar op voor de DVD-recorders? Dus wanneer je een DVD op de televisie wilt bekijken?

Kan ik dus wel gewoon een Region 1 DVD bekijken op mijn computer? Of juist niet?

Wie kan me hier a.u.b. helderheid over verschaffen?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Ripper
De meeste DVD rom spelers zijn RPC2, dwz regio gebonden. Echter, als het goed is kan je dan nog 5 keer een regio kiezen. Daarna niet meer, en zit je vast aan de laatst gekozen regio.

Er zijn ook regio vrije DVD rom spelers, die zijn RPC1. Er zit dan soms nog een software matige regio op, maar met programma's als DVD Region Killer of DVD Genie kun je die zo verwijderen.

Als je drive RPC2 is (DVD Genie kan dat vertellen), dan zijn er 2 keuzes: of accepteren, of de firmware patchen. Op http://firmware.inmatrix.com/ staat daar meer over. Je moet dan wel geluk hebben dat er voor je DVD speler een RPC1 firmware beschikbaar is. Wees hier voorzichtig mee, want 1 fout en je drive kan onherstelbaar beschadigd raken.
Oud 02-08-2003, 00:19
CryptapiX
CryptapiX is offline
dvd spelers in je pc zijn bijna altijd regiogebonden,
stand alone zijn wel eens regelmatig regio vrij

maar zoals gezegd, alles valt te veranderen aangezien het regio gebeuren op je pc een softwarematige instelling is..

maar ik vraag me af waar je het voor nodig heb? ik heb namelijk nog noooit een andere dvd gezien dan uit regio2?
Oud 02-08-2003, 00:59
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
nieuwste innovatie in de firmware scene zijn trouwens RPC2 autoreset firmwares bij elke boot reset de firmware het aantal mogelijke regionchanges naar 5, ideaal
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 01:08
Severus
Severus is offline
Okee, bedankt voor de replies allemaal!

Als ik zo'n DVD Region Killer (ofzo) inschakel, dan onderzoekt hij toch eerst aan welke regio('s) mijn DVD-speler voldoet (ik weet namelijk niet of de mijne regio-gebonden is of niet)? En daarna kan ik toch beslissen of ik wel of niet mijn DVD-software kan kraken? Niet alles gebeurt toch in 1 keer? Ik zou niet willen dat één enkele klik op 'OK' mijn computer naar de klote gaat helpen.

Dus, eigenlijk wil ik eerst weten of mijn DVD-speler regio-gebonden is of niet, voordat ik überhaupt dingen ga installeren. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Is er een soort van software die mijn DVD-speler 'scant' en dan zegt aan welke regio('s) mijn DVD-speler is gebonden?

Dat zou ik graag eens willen weten.

Ripper
Oud 02-08-2003, 01:26
Severus
Severus is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 02-08-2003 @ 02:24:
http://www.digital-digest.com/dvd/do...driveinfo.html
Bedankt, die ga ik nu ff uitproberen.

Ripper
Oud 02-08-2003, 01:39
Severus
Severus is offline
Ik heb Drive Region Info V2.2 geïnstalleerd en het programma geopend.

Ik kreeg exact het volgende te zien:

Maar eigenlijk zou ik volgens deze site het volgende moeten zien:

Het verschil is dus dat ik geen region info kreeg (zoals bij plaatje 1), terwijl dat toch zo zou moeten zijn, volgens plaatje 2 (dat plaatje is nl. ook regio-vrij en heeft wél region-info).

Of maakt dat helemaal niks uit? *is een beetje verward, zal wel door het late tijdstip komen*

Ripper
Oud 02-08-2003, 01:44
Screaming Slave
da's een ander programma, volgens DRI v2.2 en dat andere prog is ie Region free

geluksvogel.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 02:07
Severus
Severus is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 02-08-2003 @ 02:44:
da's een ander programma, volgens DRI v2.2 en dat andere prog is ie Region free

geluksvogel.
Heh heh, da's cool, zeg.

Misschien komt het doordat ik InterVideo WinDVD 4 heb, volgens deze site is die namelijk regio-vrij ofzo. (Maar wat ze in dat tabelletje precies met 'remote' en 'display' bedoelen, zou ik niet weten.)

In ieder geval vind ik het geweldig dat de mijne regio-vrij is! Ik ga meteen een aantal Region 1 DVD's aanschaffen (aangezien ik bepaalde DVD's wil hebben die alleen in die regio verkrijgbaar zijn)!

Iedereen erg bedankt voor de hulp, en met name jou, Crystal Method!

Groetjes,

Ripper
Oud 02-08-2003, 02:10
Screaming Slave
hm, kweenie of windvd (5 is trouwens uit, upgraden ) softwarematig dus 'region-vrij' is, anders moet je gewoon ff 'DVD Genie' downloaden en instellen (dit zorgt er voor dat je dvd software niet alsnog gaat zeuren, ook al is je drive zelf RPC1).

no prob trouwens
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 02:21
Severus
Severus is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 02-08-2003 @ 03:10:
hm, kweenie of windvd (5 is trouwens uit, upgraden ) softwarematig dus 'region-vrij' is, anders moet je gewoon ff 'DVD Genie' downloaden en instellen (dit zorgt er voor dat je dvd software niet alsnog gaat zeuren, ook al is je drive zelf RPC1).
Ik ben op dit moment al versie 5 aan 't downloaden.

Die tip over 'DVD Genie' zal ik zeker in mijn achterhoofd houden, voor het geval WinDVD toch nog lastig gaat doen.

Ripper
Oud 02-08-2003, 13:19
IceManX
IceManX is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 02-08-2003 @ 01:19:
maar zoals gezegd, alles valt te veranderen aangezien het regio gebeuren op je pc een softwarematige instelling is..
Als je goed gelezen had wist je dat het zowel software als hardware kan zijn (nouja, de software van de hardware, jij je zin).
Citaat:
maar ik vraag me af waar je het voor nodig heb? ik heb namelijk nog noooit een andere dvd gezien dan uit regio2?
Import uit de VS (regio1) of Australie (regio4)? Doe ik vooral met DVD's die niet op regio2 uitkomen (ja die zijn er).
Oud 03-08-2003, 14:17
Severus
Severus is offline
Citaat:
IceManX schreef op 02-08-2003 @ 14:19:
Import uit de VS (regio1) of Australie (regio4)? Doe ik vooral met DVD's die niet op regio2 uitkomen (ja die zijn er).
Ja, vandaar dit topic dus. Ik wil DVD's hebben die helaas niet in Regio 2 verkrijgbaar zijn, dus moet ik DVD's van Regio 1 hebben. Maar ik wist niet zeker of mijn computer dus DVD's van Regio 1 kon afspelen, maar nu weet ik dat dus wel. Gelukkig.

Groetjes,

Ripper
Oud 03-08-2003, 14:43
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
IceManX schreef op 02-08-2003 @ 14:19:
Als je goed gelezen had wist je dat het zowel software als hardware kan zijn (nouja, de software van de hardware, jij je zin).Import uit de VS (regio1) of Australie (regio4)? Doe ik vooral met DVD's die niet op regio2 uitkomen (ja die zijn er).
mjah blijft software he
ik bedoel.. je hoeft er niets fysiek voro aan te passen..

hmz mjah dat weet ik niet, k import geen dvds.. kzou ook niet weten welke ik zou moeten importeren die ik hier niet zou kunne krijgen
Oud 05-08-2003, 12:28
Sithan
Sithan is offline
Die van mij bleek in ieder geval regiovrij, want op mn gewone dvd-speler deed een regio3 dvd het niet en op mn computer wel
Reageren

Regels voor berichten