Advertentie | |
|
![]() |
|
NOOIT maar dan ook NOOIT zelf conclusies gaan trekken, het kunnen net zo goed bijwerkingen van de depressie zijn.
Laat haar hulp zoeken en als ze dat al heeft, zet haar aan het praten, want zolang zij dr mond niet open doet komt ze niet ver. Maar vaak zijn dat soort smsjes teken van aandacht. Ze laat aan jou zien hoe erg ze je nodig heeft, jij gaat er op in en geeft haar aandacht, de volgende keer als ze alleen doet, zal ze weer zo'n smsje sturen, omdat ze weet, dat jij haar dan aandacht geeft. Je moet eerst aan jezelf denken: Vind jij leuk wat ze je aandoet? Zoja, niks aan doen dan. Vind je het niet leuk wat ze je aandoet? Probeer dat dan op een rustige manier tegen haar te vertellen. Ze zal zich misschien verstoten gaan voelen, maar maak haar daarom ook duidelijk, dat ze altijd bij je mag komen, alleen, dat je het te zwaar vind als ze je zulke smsjes stuurt. Zeg haar dat ze hulp moet zoeken, begeleid haar desnoods, maar probeer haar wel zoveel mogelijk zelf de stappen te leren zetten. Het is niet niks, maar het wordt wel wat ![]()
||
Citaat:
|
Hey ,
Het moet erg zijn je vriendin zo te zien! Zoals Mathfreak als zei lijkt het me verstandig (professionele) hulp voor haar te zoeken. (die ze zover ik dat uit je tekst op kan maken nog niet heeft) Dit kun je bijv. doen via de huisarts. Of ze schizofrenie heeft kan inderdaad alleen een psych. vaststellen, al moet ik wel zeggen dat jezelf snijden zonder het je te herinneren daar naar mijn idee nog geen teken van is. Wat jij zelf kunt doen? hmmz.....er voor haar zijn: naar haar luisteren,haar vasthouden enz. (als ze dat fijn vind) als dat mogelijk is haar misschien wat afleiden door leuke dingen met haar te doen. Maar uit ervaring weet ik dat dat heel moelijk kan zijn, als je behoorlijk depressief bent zijn dat soort dingen verschrikkelijk moeilijk. Ook denk ik dat jij ook aan jezelf moet blijven denken, oppassen dat je niet meegezogen wordt in haar ellende, daar heeft zij ook niks aan. Weten haar ouders en andere vrienden hiervan? Je kunt het niet alleen doen! In ieder geval verschrikkelijk veel sterkte toegwenst! |
![]() |
||
Citaat:
Misschien wel in de eerste plaats aan jezelf denken... Jij en ook zij schiet er niets mee op als je wordt meegetrokken in het probleem... |
![]() |
|
Niet zelf conclusies trekken (geldt evengoed voor haar),
daarmee kan je jezelf (haar dus) alleen maar dingen aanpraten, en dat werkt nou niet in haar voordeel. Probeer haar zover te krijgen dat ze met iemand (ouders, tante, mentor ed als ze weer naar school gaat) praat, zodat diegene kan helpen om hulp te krijgen. (of help haar als ze het zelf doet) Blijf haar steunen, praat met haar op de moeilijke momenten, hou er een beetje rekening mee, maar denk ook aan jezelf, neem afstand op momenten dat het te zwaar voor je wordt, en durf het van je af te zetten... Hartstikke moeilijk ws, maar het is niet de bedoeling dat jij eraan onderdoor gaat.
|
Nou, over mij maak ik mij geen zorgen. Ik ben gewend dat mensen met mij praten over hun problemen, maar ik heb er niet echt last van. Ik ben wel een beetje bezorgd over haar, maar daar ga ik niet dood van. Ze heeft mij gisteren gebeld en ik heb haar gisteren gebeld. Ze klonk goed aan de telefoon, en ze amuseerde haar. Ze was wel nog wat sip, maar niet zo fel als vrijdag.
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
HELP WAT MOET IK DOEN Lolypopy | 3 | 29-12-2016 22:58 | |
Liefde & Relatie |
help!! wat moet ik doen hoe krijg ik haar terug?? gammo96 | 5 | 10-01-2015 22:40 | |
Liefde & Relatie |
Wat moet ik doen? IRKill | 58 | 14-05-2005 16:27 | |
Psychologie |
Wat moet ik doen? Verwijderd | 12 | 08-02-2005 07:56 | |
Liefde & Relatie |
Help wat moet ik doen?? Me Lerares Smst me terug!! Hopeloos Verlieft Bi_Anoniem | 11 | 13-12-2004 11:28 | |
Liefde & Relatie |
Wat moet ik doen? (heel verhaal sorry toch bedankt als je het lezen wilt) HipHopSter | 9 | 17-10-2003 12:24 |