Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2003, 23:32
Prime Evil
Prime Evil is offline
Ik vroeg me af of het niet eens tijd wordt voor nieuw bloed. Ik ga geen namen noemen op dit moment, maar sommige forumbazen (ook met een +) vertonen naar gelang de tijd verstrijkt steeds minder flexibel gedrag, en soms is het zelfs gewoon bevooroordeeld en mja 'fascistisch' te noemen. Ik doel hier niet echt op mijn eigen topics, aangezien ik die zelden open. Het zijn gewoon dingen die me opvallen als ik zo rondneus op het forum.

Het zou in mijn ogen geen kwaad kunnen een paar FB(+)'s de laan uit te sturen, en enkele FB's up te graden en enkele nette forummers te benoemen tot FB. Hier noem ik ook geen namen, voor mijn part start je een poll in de subfora om te besluiten.

Maar helaas besef ik ook dat dit topic geen voeten aan de aarde zal krijgen. Bij sommige mensen ontbreekt het aan inzicht, alsmede de wil om afstand te doen van hun machtspositie. Natuurlijk is het leuk om als een Razende Roeland topics te sluiten, mensen te bannen en denigrerende opmerkingen te plaatsen onder het mom van ik-kan-en-mag-het.

Maar goed, dan heb ik het maar gewoon gezegd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2003, 23:44
Koen
Koen is offline
Dit is eerder geweest, maar ik zal er nog een keer op reageren:

- Ten eerste kan je mensen niet zomaar eruit flikkeren. Dat kan je gewoon niet maken. In een bedrijf ontsla je je personeel ook niet 'omdat het wat minder flexibel is'.
- Een nieuwe Fb vind je minder makkelijk dan je denkt. Ik wil niet opscheppen, maar ik denk dat je voor mij niet 1-2-3 een vervanger vindt die er net zoveel tijd in steekt als ik, en zoveel van 't forum weet als ik. Dat is gewoon zo...
- Jij vindt misschien een Fb minder, maar wanneer is het ook 'minder'? Je zou dan verkiezingen moeten houden of op een andere manier de leden uit moeten laten maken wie er 'weg moet'. Komt op mij een beetje Big Brother achtig over.

Dus het lijkt mij geen succes. Bovendien word ik er na 3 jaar trouwe forumbaas-dienst liever niet uitgezet met de mededeling 'tijd voor vernieuwing'. Kan je je daar iets bij voorstellen?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 23:46
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Prime Evil schreef op 03-08-2003 @ 00:32:
Het zou in mijn ogen geen kwaad kunnen een paar FB(+)'s de laan uit te sturen,
dat kunnen er maar twee zijn, want de 3e is net nieuw
Oud 02-08-2003, 23:48
Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
Koen schreef op 03-08-2003 @ 00:44:
Dus het lijkt mij geen succes. Bovendien word ik er na 3 jaar trouwe forumbaas-dienst liever niet uitgezet met de mededeling 'tijd voor vernieuwing'. Kan je je daar iets bij voorstellen?
Ja, maar zit de gemiddelde bezoeker daar wel mee, als jij de fascistische, partijdige en onaangename FB uithangt? Nee. En de goeien hoeven er niet uit van mij. En dat is gelijk de downside, de slechten (imo) vinden zichzelf uiteraard de beste en zitten op de beste plekjes. Lastig parket.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 23:52
Koen
Koen is offline
Citaat:
Prime Evil schreef op 03-08-2003 @ 00:48:
Ja, maar zit de gemiddelde bezoeker daar wel mee, als jij de fascistische, partijdige en onaangename FB uithangt? Nee. En de goeien hoeven er niet uit van mij. En dat is gelijk de downside, de slechten (imo) vinden zichzelf uiteraard de beste en zitten op de beste plekjes. Lastig parket.
Ik zeg ook niet dat ik alle forumbazen even 'goed' vind, maar zo werkt het systeem. Als je vindt dat een forumbaas slecht presteert, kan je altijd over 'm klagen op Beleidszaken.

Het werkt veel beter om pér forumbaas te kijken wat er fout gaat, dan er gewoon een groepje uit te vegen onder het mom van 'deze mogen nu wel weg'. Ik denk dat je dan ook goede mensen er zomaar uitschuift. Terwijl je per geval op beleidszaken veel meer kan bereiken, en bovendien eerlijker kan kijken naar wat er fout gaat.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 00:01
Prime Evil
Prime Evil is offline
Mja, individueel is sowieso een strak plan. Maar goed, het hoeft niet zo drastisch. Als sommige FB's maar eens fucking bij zichzelf ten rade gingen dan ben ik al tevreden. Want sommige gebruikers worden gebanned om redenen waarvan ik denk dat een FB ook wel eens repraissailes mag genieten. Niemand is echter perfect, maar soms is er een trend..
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 00:09
Koen
Koen is offline
Citaat:
Prime Evil schreef op 03-08-2003 @ 01:01:
Mja, individueel is sowieso een strak plan. Maar goed, het hoeft niet zo drastisch. Als sommige FB's maar eens fucking bij zichzelf ten rade gingen dan ben ik al tevreden. Want sommige gebruikers worden gebanned om redenen waarvan ik denk dat een FB ook wel eens repraissailes mag genieten. Niemand is echter perfect, maar soms is er een trend..
Kijk, dat klinkt al weer heel anders dan je openingspost.

Idd, sommige Fb's zouden bij zichzelf te raden moeten gaan of ze nog wel Fb zouden moeten zijn, of dat ze wel het goede forum hebben, of hun mentaliteit wel goed is, of ze wel genoeg online zijn, etc. Maar dat kan je niet dwingen.

En daarom is een klacht over 1 Fb indienen veel directer. Dan kan die Fb zich ook verdedigen, kunnen alle leden er wat over zeggen en krijg je uiteindelijk wel een eerlijke conclusie.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 00:10
Prime Evil
Prime Evil is offline
Zal er eens over denken. We converseren overigens eindelijk eens normaal.. :>
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 00:46
Boogie
Boogie is offline
Ik vind dat er, zeker de afgelopen maanden, aardig wat nieuwe gezichten onder de forumbazen zijn bijgekomen.
Oud 03-08-2003, 00:52
Verwijderd
Welke fb's dan? :]
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 00:55
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Boogie schreef op 03-08-2003 @ 01:46:
Ik vind dat er, zeker de afgelopen maanden, aardig wat nieuwe gezichten onder de forumbazen zijn bijgekomen.
Eerder te veel dan te weinig, zou ik zeggen.
Oud 03-08-2003, 01:14
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
McCaine schreef op 03-08-2003 @ 01:55:
Eerder te veel dan te weinig, zou ik zeggen.
Ja, michiel moet dit maar even lezen! De macht voelt zich bedreigd!
Oud 03-08-2003, 01:15
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 03-08-2003 @ 02:14:
Ja, michiel moet dit maar even lezen! De macht voelt zich bedreigd!
Wie is "de macht" en waarom voelt die zich bedreigd? Ik kan me niet echt vinden in wat jij er van maakt.
Oud 03-08-2003, 01:24
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
McCaine schreef op 03-08-2003 @ 02:15:
Wie is "de macht" en waarom voelt die zich bedreigd? Ik kan me niet echt vinden in wat jij er van maakt.
Deels slechts een gallische por in je zij, McCaine.
Oud 03-08-2003, 01:31
Bobby James
Bobby James is offline
heerlijk zoals de forumbaasjes hun posities proberen te verdedigen
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 01:37
Prime Evil
Prime Evil is offline
Mja, nu komen de retards en kinderen langzaam aan van stal. Ik heb m'n zegje gedaan en verder ga je er maar diepzinnig over nadenken, want 1 ding weet ik wel: ik zit er geen 100% naast. En ik ga in ieder geval geen namen noemen, maar zeg nou zelf: als je een FB(+) bent en je klooit maar wat aan, dan stap je toch zelf niet op?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 01:38
MickeyV
MickeyV is offline
Retards en kinderen?
Oud 03-08-2003, 01:41
Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 03-08-2003 @ 02:38:
Retards en kinderen?
Och, vat het niet te hard op. Maar echt nuttig is de vervolgconversatie niet. Vooral niet met "Teunster" .. beetje ongefundeerd.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 03-08-2003 @ 01:52:
Welke fb's dan? :]
Grappenmaker

Maar voor wie het zich echt afvraagt kun je altijd hier: http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=57277 kijken.

Gistren is er nog een nieuwe bijgekomen
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 11:07
Verwijderd
Ja, nou wil ik het weten ook
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 11:07
poesiefox
poesiefox is offline
Jongens, niet zeuren over nieuwe verkiezingen en afzetten. Hoe je hte ook wendt of keert, an sich is Koen een prima Forumbaas, en het zou eerder slecht dan goed zijn voor het forum als hij afgezet zou worden.

Een revolutie doet weliswaareen frisse wind waaien door de paleizen, maar haalt wel alle expertise onderuit.

Ik ben absoluut niet voor afzetten, ik ben voor iets meer zekerheden en controlemogelijkheden. Zoals de FB's nu werken, op gevoel, functioneert voor het grootste gedeelte uitstekend. In gevallen die klip en klaar zijn dat ze binnen een bepaalde definitie zou komen te vallen, als die er zou zijn, is het allemaal geen problem.

Het gaat om de grensgevallen. De gevallen waarin de gebruikers het eens NIET eens zijn met de forumbazen. Niet alleen de banneling zelf, maar ook de anderen.
In dat geval moet een FB zich eens achter de oren krabben, en zijn beslissing heroverwegen.

En natuurlijk zal geen enkele banneling het leuk vinden om eruitgeknikkerd te worden, maar diep in hun hart weten ze donders goed dat ze ook echt te ver gingen. Vervelende mensen is het forum beter kwijt dan rijk.

Ik kan me een stel spammende idioten op Seksualiteit , sergeant plompzak en consorten, herinneren, die gelukkig na hun eerste dag hier een permban kregen. Die voegden niets nuttigs toe. Hetzelfde geldt voor mensen die echt alleen maar lopen te kankeren en te schelden. Het forum is voor de gezelligheid, dus die voegen ook niks toe.

Vandalen en negatievelingen dienen op te donderen.
Bijzonder domme en saaie mensen, die zullen misschien alleen graag passief meelezen, of al vrij snel de mond gesnoerd krijgen door de zelfregulerende werking van alle andere gebruikers, of hun irritante breezertaaltje uit eigener beweging omzetten naar normaal nederlands.

Maar de grensgevallen. De mensen die naar de letter de regels wel overtreden, maar niet schadelijk zijn, niet vandalistisch,of kwaadwillend. En voor het overige ook uitstekende forummers, die wel degelijk een positieve inbreng hebben.

Daarin mag je als FB best wat flexibeler zijn. Ook als er klachten komen moet je je dat zeker niet persoonlijk aantrekken, het gaat niet om jouw hele FB schap, het gaat dan om een enkele beslissing.
Oud 03-08-2003, 11:10
MickeyV
MickeyV is offline
Negatievelingen? Dus ik moet ook maar opfluiten?
Oud 03-08-2003, 11:21
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 03-08-2003 @ 12:10:
Negatievelingen? Dus ik moet ook maar opfluiten?
Nee, scheldt jij alleen maar in iedere post die je plaatst?
Oud 03-08-2003, 11:23
MickeyV
MickeyV is offline
Als je goed leest wel.

en scheldt jij,....hmmm......hmmmmmmmm
Oud 03-08-2003, 13:01
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 03-08-2003 @ 12:07:
Maar de grensgevallen. De mensen die naar de letter de regels wel overtreden, maar niet schadelijk zijn, niet vandalistisch,of kwaadwillend. En voor het overige ook uitstekende forummers, die wel degelijk een positieve inbreng hebben.
(Lees: Evito).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2003, 13:02
MickeyV
MickeyV is offline
Daar is hij weer!
Oud 03-08-2003, 13:06
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 03-08-2003 @ 14:02:
Daar is hij weer!
Deze blijde verwelkoming doet mij zowaar deugd.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Teunster schreef op 03-08-2003 @ 02:31:
heerlijk zoals de forumbaasjes hun posities proberen te verdedigen
Hypothese:

Alle mensen die de status van Forumbaas+ genieten treden af. Wat hou je dan over? Een Simon die binnen een week gillend gek is, schat ik. Je moet niet vergeten dat 't helemaal niet zo simpel is als 't lijkt allemaal.

Natuurlijk kunnen sommige dingen beter, maar dat weegt totaal niet op tegen hetgeen de Forumbazen en de admins hier verrichten. Ergo; je kunt ook gewoon je beste beentje voortzetten en wachten tot je uitgenodigd wordt tot het team der Forumbazen. Dan ben je d'r ook, namelijk.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 13:54
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 03-08-2003 @ 14:02:
Daar is hij weer!
't Lijkt Bolke de Beer wel.

Nee hoor, over de ban van roderik Floreti heb ik ook geklaagd. Discussie gehad met Tofke_H omtrent de onduidelijkheid en de inconsequentheid en de daaruit voortvloeiende onzekerheid en ongelijkheid van het slotjes/verwijder/banbeleid.

De kwestie Evito is dus slechts aanleiding voor een herhaling van mijn eerdere tegenwerpingen. Maar ditmaal springen er meer mensen op in.
Oud 03-08-2003, 14:08
Prime Evil
Prime Evil is offline
Ik stem voor een weekje anarchie op het forum :>
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 14:10
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Prime Evil schreef op 03-08-2003 @ 15:08:
Binnen 10 uur na het begin daarvan kom je daarop terug, wedden?
Oud 03-08-2003, 15:49
MickeyV
MickeyV is offline
En Roderik was zo'n toffe peer. Er worden alleen maar toffe peren verbannen! Door niet-toffe peren!
Oud 03-08-2003, 15:55
michieldewit
michieldewit is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 03-08-2003 @ 16:49:
En Roderik was zo'n toffe peer. Er worden alleen maar toffe peren verbannen! Door niet-toffe peren!
Dan zal ik maar vast afscheid van je gaan nemen, Mickey...
Oud 03-08-2003, 15:59
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
michieldewit schreef op 03-08-2003 @ 16:55:
Dan zal ik maar vast afscheid van je gaan nemen, Mickey...
Dat nooit! Ik kan inmiddels niet meer zonder U! En dat kan maar één ding betekenen: U lijkt op mij! Want ik houd van mij en zo van U!
Oud 03-08-2003, 16:12
michieldewit
michieldewit is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 03-08-2003 @ 16:59:
Dat nooit! Ik kan inmiddels niet meer zonder U! En dat kan maar één ding betekenen: U lijkt op mij! Want ik houd van mij en zo van U!
Ik kan niet anders dan zeggen dat ik mij gevleid voelen en overwegen in hoeverre ik je afhankelijkheid commercieel zou kunnen uitbuiten.
Oud 03-08-2003, 16:16
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
michieldewit schreef op 03-08-2003 @ 17:12:
Ik kan niet anders dan zeggen dat ik mij gevleid voelen en overwegen in hoeverre ik je afhankelijkheid commercieel zou kunnen uitbuiten.
Kom, argwanend misantroop of niet, ik weet wanneer ik een beminnenswaardig persoon zie! Dat ik in zijn ogen niets dan een lucratief speeltje ben kan daar toch bezwaarlijk verandering in brengen!
Oud 03-08-2003, 16:22
p-chez
p-chez is offline
Ey, beter gaan jullie ergens anders off-topic posten.

Dit soort klaagtopics hebben weinig nut wanneer je er zo lekker off-topic in gaat posten zoals jullie doen. Ja tenzij je doel is hem op slot te lullen.
Oud 03-08-2003, 17:21
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
p-chez schreef op 03-08-2003 @ 17:22:
Ey, beter gaan jullie ergens anders off-topic posten.

Dit soort klaagtopics hebben weinig nut wanneer je er zo lekker off-topic in gaat posten zoals jullie doen. Ja tenzij je doel is hem op slot te lullen.
Eeehm...
Was het niet de bedoeling dan dat ze sowieso op slot gaan?

Even simpel
Een ban gaat alleen de persoon die gebanned is aan en ik vind dat het zo moet blijven.
Er wordt keer op keer op keer op keer threads gesloten die over de ban van iemand anders gaan met de mededeling: "Als hij/zij daar over wil klagen dan mailen ze de FB+ die hem/haar gebanned heeft" (is daar toevallig inmiddels al een los knopje voor zodat dat weer tijd scheelt? )

Dus daar hoeven wij niet aan mee te doen want dan krijg je gewoon die tafrelen van wie er de meeste vriendjes heeft die laat zijn vriendjes klagen en mensen die toevallig iets minder geliefd zijn daar gebeurd niks mee.

Iemand die gebanned is heeft de regels overtreden. Is hij het dan niet eens met zijn ban dan kan hij zelf in discussie gaan. Doet hij/zij dat niet dan heeft hij/zij gewoon pech en zijn ban maar uit te zitten.
Oud 03-08-2003, 18:02
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 03-08-2003 @ 18:21:
Eeehm...
Was het niet de bedoeling dan dat ze sowieso op slot gaan?

Even simpel
Een ban gaat alleen de persoon die gebanned is aan en ik vind dat het zo moet blijven.
Er wordt keer op keer op keer op keer threads gesloten die over de ban van iemand anders gaan met de mededeling: "Als hij/zij daar over wil klagen dan mailen ze de FB+ die hem/haar gebanned heeft" (is daar toevallig inmiddels al een los knopje voor zodat dat weer tijd scheelt? )

Dus daar hoeven wij niet aan mee te doen want dan krijg je gewoon die tafrelen van wie er de meeste vriendjes heeft die laat zijn vriendjes klagen en mensen die toevallig iets minder geliefd zijn daar gebeurd niks mee.

Iemand die gebanned is heeft de regels overtreden. Is hij het dan niet eens met zijn ban dan kan hij zelf in discussie gaan. Doet hij/zij dat niet dan heeft hij/zij gewoon pech en zijn ban maar uit te zitten.
Als je even goed kijkt naar de FiPo en de topictitel, zie je dat dit niet gaat over een ban van een bepaald persoon. Dus waar heb je 't over?

Ookal zijn de laatste paar topics op BZ in principe zouteloze klaagtopics, neemt niet weg dat er eventueel best nuttige dingen/ideeen uit kunnen komen. Dus nee, m.i. hoeft hier niet 'sowieso een slotje op'.
Beetje kort door de bocht ook.
Oud 03-08-2003, 18:05
Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
p-chez schreef op 03-08-2003 @ 19:02:
Ookal zijn de laatste paar topics op BZ in principe zouteloze klaagtopics..
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 18:20
michieldewit
michieldewit is offline
Citaat:
Prime Evil schreef op 03-08-2003 @ 19:05:
Je kunt ze niet boeiend vinden, maar ze zijn toch alles behalve zouteloos...
Oud 03-08-2003, 18:31
Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
michieldewit schreef op 03-08-2003 @ 19:20:
Je kunt ze niet boeiend vinden, maar ze zijn toch alles behalve zouteloos...
Mja, dat ze 'zouteloos' zijn, vind ik dan weer een beetje een zouteloze opmerking. Mijne hoort ook bij de 'laatsten'
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 19:49
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Prime Evil schreef op 03-08-2003 @ 15:08:
he, ja! Een burgeroorlog *pakt hooivork*
Oud 03-08-2003, 19:54
Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 03-08-2003 @ 20:49:
he, ja! Een burgeroorlog *pakt hooivork*

En iedereen krijgt admin-rechten, als dat nog niet duidelijk was. Dus bannen is niet echt functioneel verder.. je kunt wel naar hartelust zeggen wat je wilt en een ander prunen :>
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 12:36
Verwijderd
Alle voorstellen ten spijt jongens, ik word pas FB als Koen en Tofke onder de groene zoden liggen waarschijnlijk
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 14:18
poesiefox
poesiefox is offline
Ik vrees dat ik ook pas in een volgend leven een kans maak.
Oud 04-08-2003, 14:35
MickeyV
MickeyV is offline
Zou je het graag willen dan, poesie?
Oud 04-08-2003, 15:14
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 04-08-2003 @ 15:35:
Zou je het graag willen dan, poesie?
Beter gezegd: Zouden WIJ dat willen
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 15:30
Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-08-2003 @ 13:36:
Alle voorstellen ten spijt jongens, ik word pas FB als Koen en Tofke onder de groene zoden liggen waarschijnlijk
Hier nog eentje
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 17:11
Burter
Burter is offline
Duh maak mij fb!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten