Advertentie | |
|
![]() |
|
het broeikas effect zal er voor een deel mee te maken hebben. wat er ook mee te maken heeft is dat we nu precies tussen twee ijstijden zitten. als we de geschiedenis kunnen geloven dan is er ongeveer elke 100000 jaar een ijstijd. de aarde warmt dus steeds een stuk op en koelt dan weer af tot een ijstijd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ten eerste: als je een thermometer in de zon hangt knapt hij waarschijnlijk kapot. In de zon meet je altijd temperaturen van 50-60-70 graden, ook al is het in de schaduw 'maar' 30-35. Dus dat is onbelangrijk.
Ten tweede: ik geloof niet dat de huidige klimaatomstandigheden komen doordat we aan de vooravond van een nieuwe ijstijd staan. Die hoge gemiddelde zomertemperaturen zijn iets van het afgelopen decennium en een ijstijd dient zich echt niet zomaar in 10 jaar aan, daar gaan eeuwen over heen. |
![]() |
|
We bestuderen het 'weer' pas ongeveer 100 jaar waarvan pas 50 echt serieus. In de geschiedenisboeken is meerdere malen te lezen dat de temp in korte tijd hoger of lager werd. Geen ijstijd maar wel veranderingen. Dat hele broeikas gedoe is ongeveer hetzelfde als het vuil scheiden onzin waaruit later bleek dat gemixt vuil elkaar beter afbreekt. 10 jaar geleden hadden we allemaal gaten in de ozonlaag,,wat een probleem, toen kwamen verschillende deskundige met de theorie dat het een soort zonnenvlekken zijn en dat zoiets normaal is.Maar die theorie mag nooit serieus op de voorpagine omdat dan blijkt dat een hoop mensen totaal overbodig werk doen.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
en over vuil scheiden: chemisch afval scheiden heeft, net als papier, wel degelijk zin. alleen plastic kan, mits goed gecombineerd, met gft-afval beter afbreken en over je zonnenvlekken: dat is, zoals je zelf al aangeeft, slechts een niet bewezen theorie; ik meen dat daar ooit een artikel in het wetenschaps-katern van de volkskrant gestaan heeft. en btw, veel mensen zouden er echt geen probleem mee hebben om alle milieu-onderzoekers er uit te kicken, dat heeft alleen maar een gunstig effect op de economie, dus dat was dan echt wel gebeurd
||
![]() |
Citaat:
2: die hoge gemiddelde zomertemperaturen zijn juist wel iets van het afgelopen decennium (bron:knmi), dus dat kan niet met de ijstijd te maken hebben, want daar gaan eeuwen overheen zoals je zelf zegt. het zou wel toeval kunnen zijn.
|
Het is wel toevallig, dat de afgelopen tien jaar diverse Nederlandse zomers in de toptien van warmste ooit gemeten terecht zijn gekomen. Opvallend ook dat de temperatuur op aarde sneller stijgt dan ooit tevoren (de komende eeuw zo'n 6 graden Celsius; in vroeger tijden waren er meerdere millennia nodig voor zo'n stijging). Het lijken mij in ieder geval aanwijzingen dat de mens toch echt wel wat te maken heeft met het versterkte broeikaseffect (door de dampkring hebben we hier altijd een broeikaseffect. Dat is maar goed ook, anmders zou er geen leven mogelijk zijn op aarde omdat de temperatuurverschillen te extreem zouden zijn. De mens is bezig dit verschijnsel behoorlijk te versterken).
Ik zeg al jaren: zolang we nog niet zeker weten of de mens enige invloed heeft op het versterkte broeikaseffect (hoewel vrij obvious van wel lijkt me), kunnen we er maar beter vanuit gaan dat dat wel het geval is en maatregelen treffen; anders komen we in de toekomst wellicht voor zeer onaangename verrassingen te staan.
|
Cfk's zijn slecht voor het milieu..de uitstoot daarvan is tegenwoordig minimaal..zijn allemaal regels voor. Feit is dat het net zo goed een natuurverschijnsel kan zijn als dat de mens het doet. En dan is het nog waarschijnlijker dat het een natuurverschijnsel is. We hebben dit jaar ook 3 keer minimaal een week kunnen schaatsen. bedoel maar..dus het wordt zomers warmer en in de winter kouder..als die theorie zou kloppen waarom heb ik dan volop kunnen schaatsen dit jaar, het wordt toch warmer.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vrees echter dat als we op de huidige voet verdergaan, dat dit record binnen niet al te lange tijd zal sneuvelen.
||
Citaat:
Koude winters zullen blijven voorkomen, maar ze zullen veel zeldzamer worden. Waar jij vandaan haalt dat het kouder wordt is me een compleet raadsel. En over die CFK's: leuk en aardig, maar je vergeet dat ook de uitstoot van CO2 zeer schadelijk is, en die uittsoot gaat nog vrolijk door door met industrie en verkeer.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En aangezien we dan het dichts bij de zon bevinden... (itt tot de steenbokskeerkring in de winter)
|
Ik denk persoonlijk dat t een samenloop van omstandigheden is:
- de mens; - de zon en haar invloed op de aarde; - eventueel andere zaken zoals tussen twee ijstijden inzitten). Maar voorkomen is beter dan genezen en ook al weet je niet zeker of de mens de grootste veroorzaker is, lijkt me alles behalve onverstandig om ons energiegebruik flink terug te dringen. Stel ik weet niet zeker of het steeds met een hard voorwerp meppen op mijn hoofd, mijn hersenen zal schaden. Ervanuitgaand dat dit wel mogelijk is, doe ik er verstandig aan dit te laten. ![]() (om er maar even een simplistisch voorbeeld bij te halen ![]()
||
Citaat:
||
Het Elsevier dagelijks commentaar van vandaag:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
dat hoeft niet helemaal waar te zijn, je hebt vast wel eens artikelen over het 'omkeren van de golfstroom' gelezen; of dat die artikelen kloppen weet ik niet, maar het zou kunnen |
![]() |
|
Verwijderd
|
Statistieken:
http://www.knmi.nl/voorl/nader/klim/...oofdstuk1.html Alarmerend: ![]() Uitvergroting Bron: http://www.ipcc.ch/ |
![]() |
||
Citaat:
Connectie? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
eventjes wat leuke weetjes voor deze discussie:
-in de Romeinse tijd lag de nederlandse kustlijn zo'n tien kilometer verders de zee in en bestonden de waddenzee en de zuiderzee nog niet. -de laatste ijstijd schijnt volgens recente onderzoeken in zeer korte tijd te zijn opgehouden, als aanwijzingen hiervoor o.a.: de canyons in amerika, de afgesleten sfinx in egypte, de vele mammoetsresten op de doggersbank (voor texel) en de zonsvloedverhalen die in bijna elke cultuur voorkomen. -recyclen van glas kost meer energie dan het nieuw maken van glas, we doen het enkel om ons geweten te sussen ook al is het slechter voor de natuur. -ook plastic bekertjes zijn beter voor het milieu dan aardewerken bekers, omdat de energie die voor deze laatste temaken en te wassen nodig is niet de levensduur rechtvaardigt. hopelijk zet dit mensen aan het denken ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|