Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2003, 12:12
SuperSanne
SuperSanne is offline
ik ben een hele brave (ahum) forummer, dus hier probee ik het niet, maar heeft er iemand ideeën waar ik m'n banner kan achterlaten? (heb nog niet genoeg bezoekers om met iemand te affiliaten dus dat gaat helaas niet door )
Oud 06-08-2003, 12:14
Verwijderd
Wat is het adres (ik vraag erna, dus is het geen spam )
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 12:18
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
McLaren schreef op 06-08-2003 @ 13:14:
Wat is het adres (ik vraag erna, dus is het geen spam )
ik durf het niet te zeggen (ik vernieuw de site met een betere lay-out, echt waar!!!!!)

http://www.angelfire.com/anime4/animegirl16/index.html

Hij is al jaren oud (ik had net op school de basisbeginselen HTML geleerd, en ik hield van plaatjes. Heel veel plaatjes) maar ik ga 'm vernieuwen (en, zodra ik iets betaalbaars heb gevonden, een domeinnaam aanvragen)

Niet lachen
Oud 06-08-2003, 12:20
Verwijderd

dat werkt beter

Maar hiervan zijn er al miljoenen, en ook miljoenen mooiere, dus ik zou het niet eens proberen als ik jou was..
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 12:26
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
McLaren schreef op 06-08-2003 @ 13:20:

dat werkt beter

Maar hiervan zijn er al miljoenen, en ook miljoenen mooiere, dus ik zou het niet eens proberen als ik jou was..
daarom vernieuw ik 'm ook, mijn meesterplan:

Stap 1) de newbie-waas van mijn digitale voorruit vegen

Stap 2) mijn verse PHP kennis (het leren duurde even, maar het was het waard) toepassen

Stap 3) Ban de Plaatjes! Vanaf nu, alleen kleuren en een nette image-portifolio (schrijf ik dit goed? vast niet)

Stap 4) een domein naam aanvragen. Ik heb zo'n idee dat www.sitenaam.nl meer bezoekers zal trekken dan mijn huidige (hopeloze) angelfire adres

stap 5) Ban de Plaatjes! (had ik al eerder gezegd, maar mezelf kennende staan er na het uitvoeren van Stap 3 nog steeds veel te veel op)

Een waterdicht plan, al zeg ik het zelf (hoewel de huidige site best goed ik voor het niveau dat ik toen had -"CCI... kun je dat eten?"-)
Oud 06-08-2003, 12:36
SuperSanne
SuperSanne is offline
Als je trouwens dit al erg vind, dan zou je mijn informatica project eens moeten zien (hint: mijn lievelingskleuren waren in die tijd paars en oranje). gelukkig ben ik nu over mijn digitale crisis heen, en ben ik begonnen aan een behoorlijke site. ik zal hier zo es een voorbeeldje zetten
Oud 06-08-2003, 13:26
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 06-08-2003 @ 13:26:
image-portifolio (schrijf ik dit goed? vast niet)
image-portfolio (geloof ik)
Oud 06-08-2003, 14:13
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
je kunt je adres/banner in je sig zetten (op fora)
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 14:27
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 06-08-2003 @ 13:26:
daarom vernieuw ik 'm ook, mijn meesterplan:

Stap 1) de newbie-waas van mijn digitale voorruit vegen

Stap 2) mijn verse PHP kennis (het leren duurde even, maar het was het waard) toepassen

Stap 3) Ban de Plaatjes! Vanaf nu, alleen kleuren en een nette image-portifolio (schrijf ik dit goed? vast niet)

Stap 4) een domein naam aanvragen. Ik heb zo'n idee dat www.sitenaam.nl meer bezoekers zal trekken dan mijn huidige (hopeloze) angelfire adres

stap 5) Ban de Plaatjes! (had ik al eerder gezegd, maar mezelf kennende staan er na het uitvoeren van Stap 3 nog steeds veel te veel op)

Een waterdicht plan, al zeg ik het zelf (hoewel de huidige site best goed ik voor het niveau dat ik toen had -"CCI... kun je dat eten?"-)
En zoek fatsoenlijke hosting, anders kun je die domeinnaam niet eens echt gebruiken

Hoeft niet eens duur te zijn... bijv. bij http://www.freerider.nl heb je voor 2 euro per maand al hosting, en het werkt best aardig (vriend van me host er z'n site en dat werkt prima)
Oud 07-08-2003, 14:55
SectorZero
SectorZero is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 06-08-2003 @ 15:13:
je kunt je adres/banner in je sig zetten (op fora)
Das pas stom...
Oud 07-08-2003, 15:17
-=Odysseus=-
-=Odysseus=- is offline
Citaat:
SectorZero schreef op 07-08-2003 @ 15:55:
Das pas stom...
...en wat zien we in jou sig?
Oud 07-08-2003, 15:31
ekki
ekki is offline
Waarom wil je eigenlijk per sé bezoekers? Je moet iets boeiends hebben, dan komen er mensen. Iets waar mensen op zitten te wachten. Op homepages met info over jezelf zitten mensen dus echt NIET te wachten (op een paar na natuurlijk).
Oud 07-08-2003, 15:43
Verwijderd
Citaat:
-=Odysseus=- schreef op 07-08-2003 @ 16:17:
Dat was waarschijnlijk sarcastisch bedoelt..
(roloog topic!!)
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 16:04
SectorZero
SectorZero is offline
Citaat:
-=Odysseus=- schreef op 07-08-2003 @ 16:17:
het was idd sarcastisch bedoelt...
Oud 07-08-2003, 16:11
SectorZero
SectorZero is offline
Mijn public file uploader trekt aardig veel bezoekers...
http://sectorzero.zapto.org/system/hits.php

Laatst gewijzigd op 07-08-2003 om 16:15.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 16:31
-=Odysseus=-
-=Odysseus=- is offline
Citaat:
SectorZero schreef op 07-08-2003 @ 17:04:
het was idd sarcastisch bedoelt...
was wel een erg vage moet ik zeggen
Oud 07-08-2003, 16:39
Enlightenment
Enlightenment is offline
Zet je foto op je website en adverteer in je sig, moet je kijken hoeveel meer hits je krijgt.
Oud 07-08-2003, 20:15
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
ekki schreef op 07-08-2003 @ 16:31:
Waarom wil je eigenlijk per sé bezoekers? Je moet iets boeiends hebben, dan komen er mensen. Iets waar mensen op zitten te wachten. Op homepages met info over jezelf zitten mensen dus echt NIET te wachten (op een paar na natuurlijk).
DEZE site wil ik persoonlijk het liefst ergens in een donker hoekje wegstoppen (maar laat 'm wel staan. Is toch angelfire, en er staan wat adds op, misschien is er wel iemand zo gek om erop te klikken ), maar m'n nieuwe site (waar ik nog druk aan bezig ben) ziet er een stuk beter uit (weinig kleuren, nette tabelletjes, en op den duur hopenlijk een paar affiliates). De content is in ieder geval zo goed als af, ik zit alleen een beetje vast met de layout... Ik kan niet kiezen welke kleuren ik gebruik. blauw ben ik op uitgekeken, het is een DBZ site dus roze zal het ook niet snel worden, orange gebruikt iedereen al... het word waarschijnlijk iets met rood of paars (in ieder geval niet allebei, zoals op m'n schoolhomepage )
Oud 07-08-2003, 20:24
SuperSanne
SuperSanne is offline
de reden voor dit topic overigens (en daar komt ze nu mee, lekkere webmaster zal dat worden ), is dat ik (wat iedereen ondertussen wel weet) een nieuwe start ga maken, maar wat heb je aan een site als er niemand op bezoek komt? je ziet op de grotere sites vaak "als je met ons wil affiliaten, moet je minimaal 250 bezoekers per dag hebben". Nou vraag ik me dus af: hoe moet je nou aan zovee bezoekers komen, als niemand reclame voor je wilt maken omdat je te weinig bezoekers hebt?!? Zij moeten ook ooit érgens begonnen zijn, maar waar? .
Oud 07-08-2003, 21:05
Kaboon
Kaboon is offline
Citaat:
SectorZero schreef op 07-08-2003 @ 15:55:
Das pas stom...
Ow... Nou ik krijg er anders behoorljik wat hits mee. Heb zelf een dynamische signature service geschreven...

Maar ik noem mijn site veel op verschillende IRC (met name mijn eigen) kanalen. En mensen hebben links in signatures (= 'mond-op-mond' reclame). Ik heb verder geen banners ofzo. Ik moet het echt van het bovenstaande hebben. En in mijn geval werkt dat prima.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Kaboon schreef op 07-08-2003 @ 22:05:
Ow... Nou ik krijg er anders behoorljik wat hits mee. Heb zelf een dynamische signature service geschreven...

Maar ik noem mijn site veel op verschillende IRC (met name mijn eigen) kanalen. En mensen hebben links in signatures (= 'mond-op-mond' reclame). Ik heb verder geen banners ofzo. Ik moet het echt van het bovenstaande hebben. En in mijn geval werkt dat prima.
http://www.audio-tracker.com/audio-tracker_faq.php

Dat is leuk, maar ik had wel verwacht dat op de site te vinden zou zijn WAT het is
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 21:23
-niels-
-niels- is offline
ik heb een tattoo op me rug met de URL... en lig elke dag op 't strand...
dus iedereen die me ziet zou evt me site kunnen bezoeken...
Oud 07-08-2003, 21:29
Kaboon
Kaboon is offline
Citaat:
McLaren schreef op 07-08-2003 @ 22:15:
http://www.audio-tracker.com/audio-tracker_faq.php

Dat is leuk, maar ik had wel verwacht dat op de site te vinden zou zijn WAT het is
Hehehe, ben er druk mee bezig. Er komt zeer binnenkort een beknopte samenvatting op de intro pagina...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 13:04
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik affiliate met andere sites, heb m'n naam in alle relevante webrings staan. Sta redelijk bovenaan in de meeste open dirs, krijg via google ook 2% van m'n hits binnen en zo krijg ik dus toch zo'n 2000 pageviews per dag...

Maar de grootste tip: content! Zorg dat je hem wekelijks bijwerkt, content toevoegt en mensen een reden geeft om terug te komen. Een makkelijke url kan ook vaak wel helpen en vooral veel geduld. Het heeft mij 2-3 jaar gekost om mijn site echt een grote site te laten worden.
Oud 08-08-2003, 14:40
belgo
belgo is offline
Als je binnen korte tijd veel bezoekers wilt hebben, dan zul je echt iets unieks moeten bieden.

M'n persoonlijke site krijgt misschien een paar hits per dag omdat er echt geen drol op te vinden/doen is. Heb je echter echt iets unieks, dan kan het heel snel gaan.

Voorbeeld:
Vorig jaar zomer werd het Peek-A-Booty project op Slashdot aangekondigd. Het zou een programma worden waarmee je anoniem kunt surfen blablabla. Ik was op dat moment op zoek naar een nuttig projectje om m'n verse PHP/MySQL kennis op toe te passen, dus begon ik direct aan een site waarop mensen hun eigen PAB-Node konden aankondigen. Binnen anderhalf uur had ik een stabiele versie in de lucht. Ik heb toen een mailtje gestuurd naar de maker van PAB, die op zijn beurt mijn URL op de PAB site publiceerde. De eerste bezoekers en submissies kwamen binnen, en nog dezelfde avond had ik zo'n 400 bezoekers en 25 inzendingen.
Aan het einde van de week waren er 20000 bezoekers langsgekomen en stonden er zo'n 1000 nodes in de database.
Puur omdat er iets unieks was (het netwerk draaide op dat moment puur op het feit dat die site bestond) kwamen er enorm veel bezoekers.
Dit verkeer bleef nog een tijdje aanhouden, totdat PAB een stille dood stierf (veel bugs enz; het schijnt dat er nu weer aan gewerkt wordt, we zien wel)

Kortom, zet er iets zinnigs en unieks op (eigen gedichten/kunstwerken/muziek/verhalen ?) en hoop dat het zo goed is dat mensen de URL aan elkaar doorgeven (zgn word-of-mouth reclame, waardoor Google bijv zo groot geworden is)
Oud 08-08-2003, 15:47
Gimme more beer
Citaat:
belgo schreef op 08-08-2003 @ 15:40:
Kortom, zet er iets zinnigs en unieks op (eigen gedichten/kunstwerken/muziek/verhalen ?) en hoop dat het zo goed is dat mensen de URL aan elkaar doorgeven (zgn word-of-mouth reclame, waardoor Google bijv zo groot geworden is)
Maar ik hoop dat je al unieke content hebt als je je site populairder wil maken...
Oud 08-08-2003, 23:36
Tofke_H
Tofke_H is offline
niet.
Oud 09-08-2003, 14:17
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
belgo schreef op 08-08-2003 @ 15:40:
Als je binnen korte tijd veel bezoekers wilt hebben, dan zul je echt iets unieks moeten bieden.

M'n persoonlijke site krijgt misschien een paar hits per dag omdat er echt geen drol op te vinden/doen is. Heb je echter echt iets unieks, dan kan het heel snel gaan.

Voorbeeld:
Vorig jaar zomer werd het Peek-A-Booty project op Slashdot aangekondigd. Het zou een programma worden waarmee je anoniem kunt surfen blablabla. Ik was op dat moment op zoek naar een nuttig projectje om m'n verse PHP/MySQL kennis op toe te passen, dus begon ik direct aan een site waarop mensen hun eigen PAB-Node konden aankondigen. Binnen anderhalf uur had ik een stabiele versie in de lucht. Ik heb toen een mailtje gestuurd naar de maker van PAB, die op zijn beurt mijn URL op de PAB site publiceerde. De eerste bezoekers en submissies kwamen binnen, en nog dezelfde avond had ik zo'n 400 bezoekers en 25 inzendingen.
Aan het einde van de week waren er 20000 bezoekers langsgekomen en stonden er zo'n 1000 nodes in de database.
Puur omdat er iets unieks was (het netwerk draaide op dat moment puur op het feit dat die site bestond) kwamen er enorm veel bezoekers.
Dit verkeer bleef nog een tijdje aanhouden, totdat PAB een stille dood stierf (veel bugs enz; het schijnt dat er nu weer aan gewerkt wordt, we zien wel)

oh, mijn content is reuze uniek hoor maar als je ge-wel-di-ge content hebt, moeten mensen dat natuurlijk wel weten! je kan wel de meest fantastische site hebben die er in de stervelijke wereld te vinden is maar daar heb je niet veel aan, als niemand weet dat 'ie bestaat. Dat is het probleem
Oud 09-08-2003, 14:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nou ik zou eerst je site wat ehmm.. aantrekkelijker maken.

Nu is het allemaal heel erg druk, voornamelijk door de drukke achtergrond die je gebruikt. Ik kan maar met moeite de tekst lezen enzo, dus daar moet je wel wat aan doen.

Eerst zorgen dat je site goed is, en dan misschien een bannertje zoals webads (uitwisselsysteem).
Oud 09-08-2003, 14:29
belgo
belgo is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 09-08-2003 @ 15:17:
oh, mijn content is reuze uniek hoor maar als je ge-wel-di-ge content hebt, moeten mensen dat natuurlijk wel weten! je kan wel de meest fantastische site hebben die er in de stervelijke wereld te vinden is maar daar heb je niet veel aan, als niemand weet dat 'ie bestaat. Dat is het probleem
Dit kan een hele leuke kip-ei discussie worden, maar je hebt gelijk.

Misschien kun je sluikreclame maken op plaatsen waar jouw content gewaardeerd wordt? Zo kun bijvoorbeeld een zelfgeschreven gedicht op een gedichten forum plaatsten en daarbij aankaarten dat er nog meer gedichten op je site staan. (Ik kan even geen voorbeeld verzinnen voor manga sites.)

Ik zou sowieso je site toevoegen bij Google zodat de site geindexeerd wordt. Hierbij geldt: hoe meer prominente/relevante sites naar jouw site linken, hoe hoger jij in de lijst komt te staan
Oud 09-08-2003, 14:29
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 09-08-2003 @ 15:22:
Nou ik zou eerst je site wat ehmm.. aantrekkelijker maken.

Nu is het allemaal heel erg druk, voornamelijk door de drukke achtergrond die je gebruikt. Ik kan maar met moeite de tekst lezen enzo, dus daar moet je wel wat aan doen.

Eerst zorgen dat je site goed is, en dan misschien een bannertje zoals webads (uitwisselsysteem).
Ik weet het, ik weet het.... Maar heb een beetje medelijden, wil je? ik was jong & inpulsief! ik had pas twee lessen informatica gehad! Gezien het niveau dat ik toen der tijd had, was dit een ware topprestatie Maar we zijn nu 4 jaar verder, ik heb ondertussen HTML onder de knie, en heb verschillende PHP-cursusjes afgerond, en ik heb eindelijk een fatsoenlijke HTML-editor gevonden (nooit meer kladblok voor mij! Nooit meer!!! ). Ik denk dat het deze keer wel goed komt
Oud 09-08-2003, 15:17
Enlightenment
Enlightenment is offline
Oke, nou ben benieuwd.

Mocht je een PHP host willen, kan ik het ook voor hosten (gratis dus).

Kijk maar.
Oud 09-08-2003, 17:54
Gimme more beer
Citaat:
SuperSanne schreef op 09-08-2003 @ 15:17:
KIP....

EI!!!!!

Maar ok, ehhm... Als je echt goede content hebt komen die bezoekers vanzelf wel. Mensen denken dan snel van: he, die moet ik onthouden of op m'n site plaatsen.

Probeer ook eens je link te posten op een startpagina ofzo...

Maar ik zou nog niet gaan promoten als je een design als deze hebt... Dat maakt je naam niet groot.
Reageren

Regels voor berichten