Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2003, 17:33
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Wil jij kleding die niemand heeft of kijk je meer naar dingen apart of je ze leuk vind, of kleed je je meer volgens een soort (ongeschreven) guidelines?

ben je meer een mode-volger, een mode-setter, of iemand die zich er tegen verzet of iemand die er juist helemaal buiten staat?

waarom wel/niet?
Oud 06-08-2003, 17:39
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
dit heb ik geloof ik al een keer ergens neer gezet maar goed.

dingen zijn 9 van de 10 keer leuker als ze origineel zijn omdat het dan wat persoonlijker is. maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat alles wat origineel is leuk is en omgekeert.

ik zelf draag alleen dingen die ik mooi vind, origineel of niet. of het moet echt overkill zijn natuurlijk. en betaalbaarheid blijft ook een punt.

kleding zelf maken/door mn zusje laten maken, blijft het leukste,goedkoopste en origineelste

edit: ik loop in heel veel 2de hands en dat ziet echt niemand.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 17:43
cottoncandy
cottoncandy is offline
redelijk belangrijk. ik koop kleren die ik leuk vind maar ik let er wel heel goed op of het me staat. en of het nou van de h&m is of uit een stinkwinkel, dat maakt me geen donder uit.
Oud 06-08-2003, 17:44
Reneetje
Reneetje is offline
Originaliteit is niet echt belangrijk voor mij. Ik heb gewoon aan wat ik zelf mooi vind, en daar zijn geen rare frutsels of kledingstukken bij nodig. Ik ben trouwens wel een modevolger, maar ik combineer 't wel met m'n eigen stijl. Ik zou dus bijvoorbeeld nóóit met beenwarmers gaan lopen omdat dat toevallig hip is. Ik zie mezelf daarentegen ook niet als een mode-setter aangezien ik gewoon blousjes enzo aanheb, waar de 'nieuwe mode' volgens mij niet echt bij hoort.

Uhm, ja.
Oud 06-08-2003, 17:45
Avelon
Avelon is offline
ik kijk graag een beetje naar de mode

ik bedenk me ook wat ik in de kleding wil doen maar ik wil mezelf wel graag zo kleden dat ik een eigen identiteit behoud. goh.
bovendien kick ik op aandacht dus het mag een beetje gek zijn.
maar dan dus wel geinspireerd door de heersende mode.
Oud 06-08-2003, 17:46
Verwijderd
ik heb poep aan mode.
tenzij het me goed uitkomt.

over het algemeen zit mode niet lekker aan mijn voeten (de huidige sportschoenen zijn verrot).

en ik doe ook niet mee aan die stomme 3/4 broeken.

óf lang, óf kort

verder draag ik zowiezo weinig merkkleding, 40 eypo voor een shirt vind ik echt teveel.
en dan alleen maar omdat er een logootje opgestickt zit zeker

qua schoenen ben ik wel kieskeuriger, maar aangezien ik bijna altijd op mijn kisten loop..... .p
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 17:47
Ragnar
Ragnar is offline
Ik draag gewoon wat ik leuk vind. Ik volg absoluut geen mode en wil dus ook qua kleding niet in de mode passen (best irritant dus dat camouflagekleding in de mode is ).
Oud 06-08-2003, 17:49
Verwijderd
Citaat:
AmnesJAn schreef op 06-08-2003 @ 18:47:
Ik draag gewoon wat ik leuk vind. Ik volg absoluut geen mode en wil dus ook qua kleding niet in de mode passen (best irritant dus dat camouflagekleding in de mode is ).
dat vind ik ook.

alleen loop ik in de échte camo, en niet in die dunne modebroekjes.

alhoewel er genoeg soorten camo zijn om je te onderscheiden.

desert en woodland zijn het populairst merk ik.

dan ga ik voor urban of night-op
(night-op is donkergrijs met zwart)
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 17:50
Verwijderd
Boeit me totaal geen reet...

Waarom niet? Waarom wel...

Zolang je kleding maar lekker zit... Ik snap dat mode gedoetje niet.... maarjeh.. dat ben ik weer he
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 17:51
Verwijderd
mode is voor de weak-minded
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 17:52
Reneetje
Reneetje is offline
Citaat:
Dus nu ga je naar de markt om stof te kopen voor je kleding die nog niemand heeft?
Oud 06-08-2003, 17:54
Freshh~
Freshh~ is offline
ik vind orginaliteit juist enorm leuk en misschien toch ook wel belangerijk [probeer het zo veel mogelijk te doen, vind het ook een leuke uitdaging]
ik maak ook wel dingen zelf, vind ik persoonlijk leuker en uniek...
of 2e hands winkeltjes vind ik helemaal leuk, juist helemaal als ze dingen van the sixties/seventies or eighties hebben prachtig vind ik dat..]
merkkleding hou ik absoluut niet van vind het gewoon niet mooi [vooral niet het merk logo er zelf op] en te duur
ik koop echt veel liever bij de H&M [en dan er iets zelf opmaken of het combineren metiets anders] lekker goedkoop
dus laat mij maar lekker goedkoop uit zijn met kleding en dan vooral creatief zijn, vind het zowiezo al leuk als mensen 2 keer omkijken omdat ze het wel 'speciaal' vinden, daar kick ik wel op
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 17:57
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Jammer genoeg ben ik een beetje een ijdeltuit, weliswaar in fasen. Dus draag ik liever wat originelere dingen. Niet heel erg bewust, maar het komt er toch altijd op neer dat als ik kan kiezen tussen een doodsimpel truitje en een super interessant (speciaal en tóch mooi), dat ik toch met het speciale wegloop.

Ik vind vaak wat in tweedehandswinkels (alleen zie ik niet in waarom 2de hands tegenwoordig betekent: duurder dan nieuw, maar goed) en mijn laatste ontdekking: een jaren 20-30-40-50-winkeltje vol oude stofjes, handschoenen, jasjes, hartjeskorsetten, ...
Maar ik kom evengoed in de h&m (al haat ik eigenlijk die winkel, alleen al om hoe ze met goedkope arbeidskrachten omgaan, maar goed dat is een ander verhaal).
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 18:00
Laïs
Laïs is offline
Ik draag liever kleren die niet iedereen heeft,zodat ik niet constant moet horen 'heee,dat heb ik ook,en die en die ook'.
Maar de H&M vind ik fantastisch en van die winkel kan het me niet schelen dat er daar veel mensen in lopen.
Van andere winkels weer wel of zo.
Dus originaliteit vind ik redelijk belangrijk.

En zoals Britt al zei : ik kick op aandacht.
Oud 06-08-2003, 18:00
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Laïs schreef op 06-08-2003 @ 18:59:
Ik draag liever kleren die niet iedereen heeft,zoda
hmm interesting
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 18:02
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 06-08-2003 @ 19:00:
hmm interesting
Snoodaard.

dat heeft er stiekem niets mee te maken,behalve dat het mijn dat-is-een-koel-woordje woord is.
Oud 06-08-2003, 18:04
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Laïs schreef op 06-08-2003 @ 19:02:
Snoodaard.

dat heeft er stiekem niets mee te maken,behalve dat het mijn dat-is-een-koel-woordje woord is.
tah en dat noemt zich origineel poeh
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 18:08
fingie-crookie
fingie-crookie is offline
zoals iedereen doe ik ook wel met de mode mee...je kan ook niet anders...of je moet alles tweedehands kopen of zelf maken...wel geef ik r mn eigen draai aan en haal ik alleen de elementen uit de op dat moment heersende mode die ik echt heel gaaf vind...want tegenwoordig laat 'de mode' je echt de raarste dingen aantrekken...
en een eigen stijl hebben is natuurlijk ook heel leuk!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 18:08
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 06-08-2003 @ 19:04:
tah en dat noemt zich origineel poeh
Ik kick op aandacht, schat.

si-ig,ik heb je nu toch niet gezien op de genste feesten?
Oud 06-08-2003, 18:31
Nuck
Nuck is offline
Ik ben niet erg origineel, geloof ik. Ik koop kleren die ik leuk vind, en een hele enkele keer is er dan niemand anders met datzelfde kledingstuk (in ieder geval in de buurt ), maar over het algemeen...
Oud 06-08-2003, 18:33
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Reneetje schreef op 06-08-2003 @ 18:52:
Dus nu ga je naar de markt om stof te kopen voor je kleding die nog niemand heeft?
Nee , maar is loop nou eenmaal niet graag rond in spullen die iedereen al heeft
Oud 06-08-2003, 18:36
Reneetje
Reneetje is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 06-08-2003 @ 19:33:
Nee , maar is loop nou eenmaal niet graag rond in spullen die iedereen al heeft
Nee dan is 't goed. Maar daar zul je toch aan moeten wennen.
Oud 06-08-2003, 18:43
Verwijderd
het boeit me totaal niet. Als ik het zelf maar leuk vindt... soms is dat orgineel, meestal niet.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 18:44
lucky*me
lucky*me is offline
zonder twijfel:--> trendsetter!

Ik vin het gewoon leuk om als eerste iets te hebben. En ik zie het als een enorm compliment als ik twee weken later iemand die ik ken in hetzelfde zie lopen. (als ze het van mij hebben of course hehe.. dus niet dat we toevallig het zelfde hebben gekocht ofzo)
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 18:47
Verwijderd
Ik volg eigenlijk geen trends. Heel soms haak ik ergens op in, maar meestal niet als early adaptor, maar meer als slaafse volgeling. Zo heb ik een rode broek gekocht toen half studerend Nederland er al één had.

Voor het overige koop ik vooral kleding die netjes is en lekker zit en let ik niet echt op wat er op dat moment 'in' is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2003, 18:57
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik heb liever geen kleding die 'iedereen' draagt maar als ik iemand er wel mee zie lopen heb ik er geen problemen mee. Zo apart is het allemaal niet wat ik draag
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 21:20
emi
emi is offline
Ik wil altijd origineel zijn, alleen aapt iedereen me daarna weer na.

ja ik ben een echte trendsetter

Neegoed, origineel zijn is opzich best belangrijk voor me, ik zal zeker nooit iets kopen waar ik de halve wereld al mee gezien heb. Mode . Het is allemaal veel te duur. Ik koop wel wat in de uitverkoop voor veel goedkoper omdat het dan toch weer uit is.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 21:33
Anteverta
Anteverta is offline
Ik wil altijd graag origineel zijn. Wat alleen wel jammer is, is dat me dat nooit lukt. Ik zie er uit als alle andere meelopers...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 21:53
Roos
Roos is offline
Tja ik vind het niet tof, als iederen heeft, wat ik heb. Maar ik doe ook niet super m'n best om altijd 'anders' te zijn.

Ik volg de mode wel, maar niet op de voet. Leuke dingen pik ik eruit, en dat mix ik dan een beetje casual.
Oud 06-08-2003, 21:59
mypinkpumps
mypinkpumps is offline
Ik probeer zoveel mogelijk kleding te dragen die niet iedereen draagt. Verder combineer ik vaak van alles met van alles. Mensen kijken me dan wel raar aan, maar een half jaartje later zie ik ze er zelf mee lopen.
En waarom ik het doe, ik vind het leuk om anders te zijn, op te vallen... Vaak komen mensen van b.v. de kunstacademie naar me toe om te vragen of ze een foto mogen maken.
Als ik dan zie dat mijn vriendinnen b.v. mijn kleding 'trekjes' over gaan nemen heb ik ook de behoefte om het niet meer aan te trekken.
Maar ik heb ook vaak buien dat ik denk van, nu ff simpel. Broek en t-shirtje klaar (:
En verder, breng ik van alles op mijn kleren aan, knoopjes, kant, van Alles (:
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 22:03
strafcorner
strafcorner is offline
veel alto-naief-jes
Oud 06-08-2003, 22:52
Verwijderd
t kan mij geen fuck schelen of ik wel of niet origineel ben, zolang ik me er maar prettig in voel. shalala.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 23:15
Verwijderd
Ik draag wat ik fijn en lekker vind zitten en naar situatie. Het maakt mij niet uit of ik samen met drie meisjes in de klas het zelfde high-school shirtje van de h&m aan heb tegelijk.. Ik voel me er lekker bij. Als ik een feestje heb ofzo ben ik wel orgineel maar dat zijn veel mensen dus ik ben niet zo uitzonderlijk..
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 23:19
Verwijderd
Voor mezelf is originaliteit wel belangrijk (in mn hoofd), of het over komt op anderen niet echt.
Ik wil voor mezelf wel origineel overkomen want zo voel ik me niet.

En mode is soms handig ja. Ik vind sommige mode dingetjes ook wel mooi, dus dan draag ik dat.
Ik ben niet anti-mode of zo.

(vaag bericht)
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 10:52
maar
maar is offline
Ik laat leuke dingen wel eens hangen in de winkel als veel andere mensen ze al hebben, ik shop alleen voor basic dingetjes bij H&M, ga nooit naar Vero Moda, etc.
Redelijk belangrijk dus, het leuke is er voor mij wel een beetje af als een vriendin hetzelfde eerder heeft bijv.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 10:55
horsepills
horsepills is offline
ik vind mezelf wel origineel met mijn kleding enz. Ik wil niet graag de zoveelste zijn met G-SUS truitjes aan enz.. Ik heb liever dingen die mooi staan en een beetje anders zijn enz dan al dat spul wat iedereen al aanheeft. Ik heb een collectie poolse kledingstukken (geen klederdracht) en dat is bijvoorbeeld in NL niet te krijgen, dus op dat punt ben ik al enigszins origineel.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 12:01
Verwijderd
Niet, ik draag wat ik mooi vind..
Who cares dat er 100.000 anderen in hetzelfde soort shirtje rondlopen!?!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 19:10
feline
feline is offline
Citaat:
Roos schreef op 06-08-2003 @ 22:53:
Tja ik vind het niet tof, als iederen heeft, wat ik heb. Maar ik doe ook niet super m'n best om altijd 'anders' te zijn.

Ik volg de mode wel, maar niet op de voet. Leuke dingen pik ik eruit, en dat mix ik dan een beetje casual.
Amen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 21:57
Firefly
Firefly is offline
Trends achternalopen is niet koel, maar iets leuks hebben en later ontdekken dat veel mensen je na gaan doen is ook niet koel.
Mja, ik denk dat originaliteit voor mij wel belangrijk is. Dat hoeft niet perse te betekenen gek gekker gekst maar soms ook iets wat op dat moment niemand draagt (bijvoorbeeld een soort van net pak of schoolmeisjesoutfit -ben ik nu naar op zoek-)

verder heb ik fases qua kleding (kleurenfases en bijvoorbeeld ineens een rokjestic oid) die vaak helemaal niet gelijk lopen met de modewereld, ligt vaak aan mijn stemming (ik kleed me ook naar stemming)
Oud 07-08-2003, 22:02
Otis
Otis is offline
ik heb meer iets met accesoires.. als iemand hetzelfde als mij heeft draag ik het niet meer.(met bv een petje,hoedje,riem,ketting etc.)
Schoenen vind ik ook niet leuk als ik daar meerdere mensen mee zie lopen.
Kleding valt nog wel mee...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 01:29
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Ik draag gewoon wat ik leuk vind. Ik volg absoluut geen mode en wil dus ook qua kleding niet in de mode passen
Oud 08-08-2003, 02:03
DutchGirl
DutchGirl is offline
ik trek aan wat het beste is i.v.m weer..
ik kijk wel naar kleurtjes of zo
ben niet creatief, ben niet origineel.
zo loop ik de ene dag in een polo en de andere dag in een baggy broek

punt enzo.
Oud 08-08-2003, 20:53
Just-Rian
Just-Rian is offline
tjah, ik volg niet echt de mode.. ik ben ook niet in een hokje te plaatsen. ik draag gewoon dingen die ik mooi vind, en waar ik me goed bij voel... en sommige dingen die dan toevallig in de mode zijn, horen daar dan soms bij. kheb wel een eigen smaak. zeg maar.

ik vind mezelf niet orgineel, in de zin van opvallend.. doe m'n best er ook niet voor. maar misschien ben ik toch stiekem wel een klein beetje orgineel omdat ik niet in een hokje te plaatsen ben .
Oud 08-08-2003, 21:28
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik sta er onvrijwillig buiten.
gebrek aan stijlgevoel ofzo.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 16:37
Ijke
Ijke is offline
Ik wil er graag orgineel bijlopen, maar dat gaat niet, want wat ik leuk vind hangt vaak in meervoud in de winkels, en zie ik er meerdere mensen mee. Dat is gewoon jammer, maar als ik helemaal orgineel wil zijn dan moet k mn kleding of zelf maken (en da wil ik echt niet ik heb spannendere hobby's) of naar de kringloop en een outfit zoeken, dan ben ik wel orgineel maar dan zie ik er niet uit.

Weeeeh k mis me vriendje

xxx mij
Oud 10-08-2003, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Laïs schreef op 06-08-2003 @ 19:08:
Ik kick op aandacht, schat.

si-ig,ik heb je nu toch niet gezien op de genste feesten?
ik jou ook niet
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 18:35
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Wellicht zijn juist zij die er niet over nadenken hoe zij zich uiten en kleden origineel in deze wereld?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 18:40
bassgirl
bassgirl is offline
best belangrijk.. ik wil altijd net wat anders dan andere... ook met tassen ofzo dan maak ik er iets op ofzo wat ik nog nooit bij iemand gezien heb
Oud 10-08-2003, 18:46
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
eXo schreef op 10-08-2003 @ 19:33:
ik jou ook niet
hmm nu zitten jullie mij van beide kanten beschuldigend aan te kijken zeker?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 10:42
Graph
Graph is offline
echt super belangrijk vind ik het niet maar tis natuurlijk wel leuk als niemand bijv. een tshirtje het en jij wel!

Je kan ook je kleding met je 'eigen style' versieren met leuke dingen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten