Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2003, 15:07
Rosie
Rosie is offline
Ok, ik zit me een beetje te vervelen en vraag me af hoe jullie nou omgaan met een vriend of vriendin die veel blowt of zoiets en jijzelf maar heel zelden.
Wil je er eigenlijk niks van weten, je hebt zoiets van nouja hij doet zolang ik er maar geen last van heb en niet weet hoeveel en wanneer enz. Of wil jij wel weten hoeveel hij blowt, en vind jij dat je dan het recht hebt om er iets over te zeggen..? Vooral als het gaat om om de verkeerde reden blowen of gewoon idioot veel dat je je nog afvraagt waarom hij het in godsnaam doet.. of het niet gewoon een slechte gewoonte is.. hij merkt er vaak maar weinig van..
Ik worstel er nogal mee.. Ik vind dat ik niet het recht heb om er iets over te zeggen maar hij doet me er veel verdriet mee..

Hoe gaan jullie hiermee om of hoe zou je ermee omgaan?

Rosie
Oud 09-08-2003, 15:24
CryptapiX
CryptapiX is offline
ik heb een aantal vrienden die ook denken dat blowen stoer is ofzow
zelf ben ik anti drugs, ook anti blowen enzo dus ik noem ze de hele dag nerd als ze blowen
ik wil er verder nix mee te maken hebbe maar zolang ik er geen last van heb gaan ze maar door met kanker krijgen
Oud 09-08-2003, 15:29
HenkMul
HenkMul is offline
Ik vind de gedachte van een vriendin met een voorliefde voor wiet en psychedelica erg plezant.

Met vriendelijke groeten,

Henk Mul.
Oud 09-08-2003, 15:32
Lotte
Lotte is offline
Ik vind dat je 1 keer wel mag zeggen dat je dat zelf niet goed vind om te doen maar een andere lekker laten doen wat hij wil want als je de hele tijd zulke opmerkingen maakt verpest je gewoon je vriendschap. Vriendschap is ook iemand anders zijn eigen beslissingen laten maken en die ook respecteren.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 15:37
Qimm
Qimm is offline
ja ik weet van mijn ex dat hij af en toe ook wel es wat deed, ik totaal niet (nou ja, ok 1x dan ) tja.. Ik vind het niet echt positief,maar hij moest dat lekker zelf weten hoor
Oud 09-08-2003, 15:45
miro
miro is offline
Ik vind het echt niet erg als ie af en toe blowt, moet ie helemaal zelf weten. Maar als ie elke dag stoned zou zijn, nee dat zou ik toch minder vinden.

Als jij je dr niet prettig bij voelt moet je vrij zijn om dr wat over te zeggen.

Als hij dan totaal geen rekening met jou houdt, tja dan is t aan jou om een keuze te maken.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 15:46
Quiana
Quiana is offline
Zolang hij er mee om kan gaan, (niet te vaak en te veel,
niet om foute redenen), en het geen invloed heeft op zijn
gedrag (en dus onze relatie), kan ik ermee leven.
(als hij het zou doen)
Oud 09-08-2003, 15:56
Rosie
Rosie is offline
Nouja... hij houdt zeker wel rekening met mij. Hij doet het of niet of maar heel weinig als ik er ben. En ik heb er wel eens iets over gezegt. Maar ik vind niet dat ik dat recht heb. Maarja als hij mij vraagt om een samen een afspraak te maken een week niet te blowen en hij doet het wel maar zegt het niet wat moet je dan weet je wel.. Hij wilde wel stoppen maar kan dat gewoon niet en dan beloofde hij aan mij een week niet te blowen want zei dat, dan ging het goed, maar dan deed hij het toch. Zonder het op te biechten aan mij.. en sja wat zeg je dan weet jewel..

Het doet me gewoon verdriet dat hij het zoveel doet zonder echt effect of met een verkeerde reden.. Ik zit er echt mee en weet niet wat ik met mijn gevoel moet doen. We hebben het er wel eens over maar het blijft zo ingewikkeld..

Zucht.. Klote drugs
Oud 09-08-2003, 16:05
miro
miro is offline
we hebben t alleen over blowen toch?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 16:16
Another Way
Another Way is offline
GHB tijdens de sex schijnt erg leuk te zijn, wil ik best wel eens proberen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 16:20
Rens
Rens is offline
Mmm, kan het ook andersom? Iemand die niet rookt/ blowt, terwijl jij het wel leuk vindt? Je kunt iemand alleen wel makkelijker iets verbieden dan tot iets dwingen (ik kan niet tegen mijn vriendje zeggen dat ie moet roken of blowen, maar als hij zegt dat ik 't niet mag, want hij vindt 't echt heel vies, dan houd ik daar wel rekening mee.. Niet dat ik 't dan niet doe, maar in mindere mate)
Oud 09-08-2003, 16:22
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Another Way schreef op 09-08-2003 @ 17:16:
GHB tijdens de sex schijnt erg leuk te zijn, wil ik best wel eens proberen.
En GHB is nog gezond ook!

Henk Mul.
Oud 09-08-2003, 16:37
lieve
lieve is offline
Als je zelf blowt kan je vind ik er weinig op aan te merken hebben! Je kan er natuurlijk wel eens een opmerking over maken, maar eerlijk gezegd kan je er nie veel over zeggen.

Ikzelf(non-blower) heb wel eens een relatie gehad met iemand die een paar keer in de week blowt... en ik heb er niets op gezegd, want het stoorde me niet echt. Je zag het enkel aan zijn ogen(een beke rood en opgezwollen) en omdat hij dan 'extra' opgetogen en gelukkig was. Dus echt last had ik er niet van.... waarom zou ik er dan op zitten vitte??????
Als je er echt last van hebt (van zijn/haar gedrag)dan moet je natuurlijk wel met hem praten.

Greets Lieve,xxx
Oud 09-08-2003, 16:43
Firefly182
Firefly182 is offline
ik herken dit.... niet bij mezelf, maar bij m'n beste vriendin.... Zij vind het echt niet leuk dat ie het doet en zegt er ook gewoon wat van. Ik vind dat 't haar recht is om te zeggen dat ie moet stoppen of iig niet in haar bijzijn. Zijn gedrag na blowen kwetst haar. Gewoon wat van zeggen dus!!!!

Mij maakt het niet al te veel uit of mijn vriend aan de drugs zit terwijl ie bij mij is. Dat heeft ie liever ook niet, de weinige keren dat ie 't doet. Dat vind hij niet gepast. Ben ik aan de ene kant wel blij mee, maar aan de andere kant vind ik het jammer dat hij zich dan niet op z'n gemak voelt bij mij. Want hij weet dat ik er geen problemen mee heb.
Oud 09-08-2003, 17:06
Soezen
Soezen is offline
Een gewone vriendin van mij blowt ook, maar ze weet dat ik er tegen ben. En dus fout vind. Maar ze gaat mij daar niet mee lastig vallen, en doet het niet in mijn bijzijn... En dat vind ik wel belangrijk..
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 19:05
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
ik vind/vond iemand leuk die aan de harddrugs is... niet erg handig
Oud 09-08-2003, 23:18
Verwijderd
Daar ga ik NIET mee om.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 23:24
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 10-08-2003 @ 00:18:
Daar ga ik NIET mee om.
Arrogante kut, excusez-moi pour les moi.

Henk Mul.
Oud 10-08-2003, 00:56
Verwijderd
Je kunt ook NORMAAL reageren i.p.v. mij uit te gaan schelden, en wat heeft dit met arrogantie te maken?

Ik wil geen relatie met een jongen die aan drugs zit, sim-pel. En maakt niet uit of dat joints zijn of iets anders, ik hoef het niet.

edit: En een joint echt 1 keer in de drie maand kan ik nog mee leven maar meer, nee dank je.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 03:49
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 10-08-2003 @ 01:56:
Ik wil geen relatie met een jongen die aan drugs zit, sim-pel. En maakt niet uit of dat joints zijn of iets anders, ik hoef het niet.

edit: En een joint echt 1 keer in de drie maand kan ik nog mee leven maar meer, nee dank je.
Als hij elk weekend uitgaat of nog vaker en aan de drank gaat is het niet erg. Vind het onzettend als-een-struisvogel-zijn/haar-kop-in-het-zand-stekend-gedrag. Alcohol is ook een drugs maar daar doet de samenleving heel nuchter over, terwijl meer als de halve samenleving zijn/haar boekje wel eens meer als eens in de 3 maanden te buiten gaat,
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 11:31
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Je kunt ook NORMAAL reageren i.p.v. mij uit te gaan schelden, en wat heeft dit met arrogantie te maken?

Zoals de poster boven mij al op treffende wijze aangaf; het is natuurlijk wel allemaal koek en ei om gezellig stomdronken in het café te hangen, hè? Sorry, arrogantie was een verkeerd gekozen woord. Hypocritie is meer op zijn plaats.

Henk Mul.
Oud 10-08-2003, 22:34
Verwijderd
En NEE ik hoef ook geen vriend die elk weekend bezopen in de bar hangt, dank-je-wel. VRaag eerst wat ik dan over alcohol vind voor jullie je mening gaan uiten ten opzichte het hypocriet zijn (van mij) of niet. DANK-JULLIE-WEL.

En ik meen dat ik zei "Joints of iets anders" Ik drink zelf niet, en mijn vriend is ook nooit hartstikke lam van de alcohol, ja hij drinkt af en toe een biertje savonds bij een barbeque oid, maar niet tot aangeschotens/dronken toe.

(overigens is uitgaan hier niet van toepassing omdat je hier 19 moet zijn om dergelijke gelegenheden binnen te komen)

heb ik mezelf nu genoeg verklaard?

en ik zei ook helemaal niet dat het koek en ei is om stomdronken in een cafe rond te hangen, leg mij geen woorden in de mond. Dit is gewoon mijn mening over relaties en drugs, het is geen discussie punt er werd gewoon gevraagd hoe wij er mee om zouden gaan als wij een vriend(in) hadden die gebruikt, danwel alcohol of wiet e.d. en DAT is mijn mening

Laatst gewijzigd op 10-08-2003 om 22:36.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 01:01
In_stilte
In_stilte is offline
Weer eens een ander perspectief; ik blow wel en mijn vriend nauwelijks, als hij bij mij is (meestal als we dan bij mijn vrienden zijn) blowt hij dus welleens mee. Hij vind het van mij niet erg. (op het feit na dat het niet gezond is voor mij) Oke hij ziet het liever niet dat ik rook enzo. Over het algemeen goed geregeld dus

Het enige waar ik bang voor ben is dat hij zich laat meeslepen door mijn vrienden, omdat hij niet echt snapt dat hij niet elke joint moet aannemen. mjah dat zeg ik hem dan en dan is er nix aan t handje.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 11:07
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
miro schreef op 09-08-2003 @ 16:45:
Als jij je dr niet prettig bij voelt moet je vrij zijn om dr wat over te zeggen.

Als hij dan totaal geen rekening met jou houdt, tja dan is t aan jou om een keuze te maken.
Inderdaad.
Ik rook, maar heb met mijn vriend een afspraak gemaakt dat ik minder, en sowieso niet rook in zijn bijzijn e.d. Dat is omdat ik het respecteer als hij er last van heeft, in een relatie moet je rekening met elkaar houden. Je moet het dus gewoon zeggen tegen je vriend als je het er niet mee eens bent, als ie echt om je geeft zal hij zeker wel naar je luisteren!
Oud 11-08-2003, 14:55
Ninnoc
Ninnoc is offline
geen probleem als het niet te vaak is, ik zou het zelfs erg vervelend vinden als ik een vriend had die anti-blowen is omdat ik zelf ook af en toe blow. Maar zo gauw het te erg word (zoals je al zei verkeerde redenen of elke dag) zou ik er wel wat van zeggen denk iik
Oud 11-08-2003, 14:58
lantaarnpaal
lantaarnpaal is offline
Citaat:
lang leve de quote knop
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 17:45
sas_andrea
sas_andrea is offline
ik hoef geen vriend die aan drugs doet. ik ga ook niet echt met mensen om die daar aan doen. ik vind t al erg als iemand elk weekend alcohol nuttigt.
ikzelf drink dan ook amper en gebruik dus al helemaal geen drugs.
Oud 11-08-2003, 18:36
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 10-08-2003 @ 23:34:
En NEE ik hoef ook geen vriend die elk weekend bezopen in de bar hangt, dank-je-wel. VRaag eerst wat ik dan over alcohol vind voor jullie je mening gaan uiten ten opzichte het hypocriet zijn (van mij) of niet. DANK-JULLIE-WEL.

En ik meen dat ik zei "Joints of iets anders" Ik drink zelf niet, en mijn vriend is ook nooit hartstikke lam van de alcohol, ja hij drinkt af en toe een biertje savonds bij een barbeque oid, maar niet tot aangeschotens/dronken toe.

(overigens is uitgaan hier niet van toepassing omdat je hier 19 moet zijn om dergelijke gelegenheden binnen te komen)

heb ik mezelf nu genoeg verklaard?

en ik zei ook helemaal niet dat het koek en ei is om stomdronken in een cafe rond te hangen, leg mij geen woorden in de mond. Dit is gewoon mijn mening over relaties en drugs, het is geen discussie punt er werd gewoon gevraagd hoe wij er mee om zouden gaan als wij een vriend(in) hadden die gebruikt, danwel alcohol of wiet e.d. en DAT is mijn mening
Woef Was ook zeer zeker niet persoonlijk bedoeld. Ik had het over de samenleving, gebruikte alleen jouw post als voorbeeld om me nader te verklaren. Maar mijn excuses als het beledigend/aanvallend overkwam.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 22:26
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ehm, mijn vriendje blowt bijna dagelijks en ik maar heel soms. Ik zeg vaak dat ik het gewoon stom van hem vind dat ie dat zo vaak doet enzo.. maar ik verbied hem niks. Daar heb ik niet eens het recht toe. Hij moet zelf weten wat ie doet: het is zijn leven. Ik geef mijn mening en wat hij ermee doet, moet ie zelf weten.
Ik keur het niet goed en ik keur het niet af. Het is zijn keus en daar heb ik niks mee te maken, net zo goed als dat hij niks te maken heeft met hoevaak ik dat doe...
Oud 12-08-2003, 02:58
cha0s
cha0s is offline
M'n vriendin en ik zitten qua Wiet consumptie ongeveer op één lijn, dat zit wel goed.
Oud 12-08-2003, 03:18
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 12-08-2003 @ 03:58:
M'n vriendin en ik zitten qua Wiet consumptie ongeveer op één lijn, dat zit wel goed.
Meestal doe ik het meer ..
Maar ik ga wel minderen ofzo (elke dag knijter stoned is ook niet cool meer)..
Oud 12-08-2003, 03:21
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Bruce schreef op 12-08-2003 @ 04:18:
Meestal doe ik het meer ..
daarom staat 'r ook ongeveer
(ik blow ook wel meer, maar zij is ook regelmatig knetter)

Citaat:
Maar ik ga wel minderen ofzo (elke dag knijter stoned is ook niet cool meer)..
Ik had al 'n tijdelijke pauze ingelast. (elke dag knetter is overigens nog steeds erg leuk, maar funest voor je portemonnee )
Oud 13-08-2003, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Wes schreef op 11-08-2003 @ 19:36:
Maar mijn excuses als het beledigend/aanvallend overkwam.
Dank u, ... (ik was eigenlijk meer beledigd door 'henk mul' die besloot mij met 'arrogante kut' te bestempelen en daarna het woord arrogant verving met hypocriet.) Dat vond ik zachtgezegd 'NIET LIEF'
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 20:37
Another Way
Another Way is offline
Als ik in mijn omgeving kijk, is iedereen behalve ik aan de wiet. Bestaan er wel meiden die niet blowen?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 11:03
Slettelina *
Slettelina * is offline
Mijn allerbeste vriend blowt bij het leven en de meeste van die vrienden club blowt ook zoveel.. Heb het zelf ook wel gedaan maar dan met mate enzo. Ben er nu zeg maar meegestopt. Ik vind het best als hij zoveel blowt maar als hij eenmaal verder gaat dan blowen enzo dan heb ik gezegd dat hij kan opflikkeren want dat hoef ik niet. En dat wil hij zelf ook niet en ik vertrouw hem daar ook erg in. Me vriend zelf blowt niet, rookt niet alleen af en toen een biertje ofzo maar liever chocomelk
Oud 14-08-2003, 11:58
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Ik heb net een jongen leren kennen en we vinden elkaar wel heeel leuk Er zijn alleen een paar dingen die ik minder vind, oa dat hij rookt en nogal veel blowt, wat ik dus nooit doe. Als we elkaar zien rookt en blowt hij de hele dag niet dus ik heb er geen last van, maar toch vind ik het eigenlijk heel vervelend dat hij zooo vaak stoned is. Ik vind alleen niet dat ik daar wat over kan zeggen omdat ik er eigenlijk geen last van heb en we elkaar nog maar kort kennen. maar ik ben dus wel aan het denken van: 'zou ik een vriend willen die zo veel blowt?' hmmmmzz moeilijk hoor.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 01:10
coecie
coecie is offline
vriendjes en drugs gaan heel goed samen
als je bijvoorbeeld naar feestjes gaat en je samen helemaal uit je dak gaat en dan brak tegen elkaar aan kruipt achteraf... dat is geweldig en vreselijk intiem...

meestal als ik nieuwe vriendjes heb, ontdek ik drugs weer helemaal overnieuw... maar dat komt ook omdat ik meestal in de zomer nieuwe vriendjes krijg... zomers en drugs gaan ook altijd goed samen
Reageren

Regels voor berichten