Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2003, 16:40
Sannetje
Sannetje is offline
Schrijf jij ergens je inkomsten en uitgaven op? En hoe precies dan? Houd je elke euro bij, of gaat het meer om het idee?
En doe je het bij al je uitgaven, of alleen bij kleding enzo?

En doe je het op de pc, in een kasboek, in een schrift, of zijn je bankafschriften jouw boekhouding omdat je alles elektronisch betaalt?
Oud 09-08-2003, 18:19
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Nou, alles komt bij elkaar op m'n bankafschriften.

Maar voor m'n bedrijf moet ik uiteraard een bedrijfsadministratie etc. bijhouden, dus dit houd ik apart...
Oud 09-08-2003, 18:53
Balance
Balance is offline
ik hou alleen bij hoeveel geld d'r op gaat aan kleding. mijn zakgeld, salaris en kleedgeld komen namelijk op dezelfde rekening binnen en ik wil niet meer geld uitgeven aan kleding dan dat ik aan kleedgeld krijg. meer als bescherming voor mezelf, omdat ik anders kleren blíjf kopen.
elke keer als ik een dag afschrift krijg, kijk ik hoeveel kleedgeld ik nog had staan van de maand ervoor, kijk ik hoeveel ik binnen heb en uit gegeven en vervolgens schrijf ik op hoeveel kleedgeld ik nog over heb. gewoon met pen op m'n afschrift, dus echt een boekhouding is een groot woord, maar ik let wel op.
Oud 09-08-2003, 19:26
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Nee absoluut niet.

Eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 19:27
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Nee, totaal niet, wat ik verdien en van de IB-groep krijg wordt op mijn rekening gestort. Ik ga na wat ik ongeveer nog op die rekening wil houden (en dus wat ik nog nodig zal hebben) en de rest schrijf ik (telefonisch) over naar m'n spaarrekening. Zo bescherm ik mezelf altijd tegen teveel geld uitgeven en heb ik geen boekhouding nodig.

Als je geld wil besparen is een boekhouding wel erg verstandig. Als je je eigen uitgaven/inkomsten terugziet en vergelijkt met andere periodes (bv. de maand daarvoor), zul je iets zuiniger worden, vooral als je nogal wat geld uitgeeft aan kleine, niet echt nodige zaken.
Oud 09-08-2003, 20:33
PV
PV is offline
Nee, daar heb ik het geduld niet voor denk ik.. al is het wel een slim idee misschien toch maar eens mee beginnen
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 21:49
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 09-08-2003 @ 20:27:
Nee, totaal niet, wat ik verdien en van de IB-groep krijg wordt op mijn rekening gestort. Ik ga na wat ik ongeveer nog op die rekening wil houden (en dus wat ik nog nodig zal hebben) en de rest schrijf ik (telefonisch) over naar m'n spaarrekening. Zo bescherm ik mezelf altijd tegen teveel geld uitgeven en heb ik geen boekhouding nodig.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 13:18
ekki
ekki is offline
ik begin er niet aan.
ik zie wel hoe het loopt, ik koop wat ik nodig heb en koop niet wat ik niet nodig heb. eten is het belangrijkste, is het geld nog niet op en wil ik iets heel graag hebben, dan koop ik dat (met het oog op wat ik nog moet gaan betalen komende tijd).

boekhouding zou ik alleen maar heel depri van worden geloof ik .
Oud 10-08-2003, 17:50
Dory
Dory is offline
jep

mijn totale kleedgeld per seizoen verdeel ik ongeveer in verschillende posten, dus: shirts, broeken, rokjes, schoenen enzovoort

van mijn zakgeld hou ik per week bij of ik meer of minder dan de 12.50 euro heb uitgegeven
Oud 10-08-2003, 17:56
gldokkum
gldokkum is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-08-2003 @ 19:19:
Nou, alles komt bij elkaar op m'n bankafschriften.

Maar voor m'n bedrijf moet ik uiteraard een bedrijfsadministratie etc. bijhouden, dus dit houd ik apart...
Mag ik vragen wat voor bedrijf je hebt?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 18:09
the 6th gate
the 6th gate is offline
ik doe al mn afschriften in een klapper, verder niks
Oud 10-08-2003, 22:55
Lotte
Lotte is offline
Mijn ouders doen dat (ongewenst) voor me. Al zou ik al 1 euro van men kleedgeld ergens anders aan besteden krijg ik meteen gezeur. Ben er overigens meestal wel blij mee hoor, is erg handig al word je er niet erg zelfstandig van.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 00:22
Ilsje
Ilsje is offline
alle afschriften gaan in een mapje van de postbank. en verder bewaar ik altijd alle pinbonnetjes in een bakje en als ik dan afschrift krijg gooi ik de bonnetjes weg die zijn afgeschreven. en als ik dan me saldo zie en zie dat er nog een acceptgiro en telefoonrekening af moet dan weet ik dat ik ff nie veel meer moet uitgeven ofzow
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 10:24
Miracle
Miracle is offline
Ik betaal veel per giro, dus daar wordt het meeste wel zo ongeveer bijgehouden. Daar komt ook m'n salaris en zakgeld/kleedgeld.
That's all.
Oud 11-08-2003, 18:27
Refro
Refro is offline
Ja ik hou alles tot in detail bij niet omdat het nodig is maar wel omdat ik het leuk vindt (ben een cijfer freak). Een andere reden voor mij om het te doen is dat ik anders veel te veel geld uitgeef en er nu een beetje controle over heb en nog een aardig bedrag kan sparen.
Oud 11-08-2003, 21:01
Danny
Danny is offline
Ook voor mij geldt dat ik m'n uitgaven voor m'n bedrijf (of liever gezegd: de belastingdienst) bij moet houden
Oud 11-08-2003, 21:22
jasmijn84
jasmijn84 is offline
ik doe aan internetbankieren
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 22:17
NielZ
NielZ is offline
Ik heb ooit ál mijn contante geld bijgehouden in een Kasboekje. Best wel grappig, ik kan ja nu nog precies vertellen wat ik in die 2 jaar op welke dag heb gekocht.

Tegenwoordig ga ik op afschriften af; ik heb in me hoofd een redelijk goed overzicht van wat er met me geld gebeurd en waar het heen gaat.
Oud 11-08-2003, 23:25
Miess
Miess is offline
Nee, te lui voor.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 23:52
Roxy
Roxy is offline
Ook al niet, mn salaris komt binnen op mijn betaalrekening daar doe ik mijn uitgaven mee, ik heb een vrij wisselvallig loon de ene keer heel veel en de andere keer werk ik weinig uurtjes... en als ik zie dat ik vrij veel geld op mn rekening heb staan dan gooi ik wat naar mn spaar rekening..
Oud 12-08-2003, 10:34
very drunk driver
very drunk driver is offline
alles boven de 10 euro. en dus geen frietje met ofzo. het is keihandig als je rekening leeg is kijk je gewoon waar je het allemaal aan hebt uitgegeven
Oud 12-08-2003, 17:50
INViCTuS
INViCTuS is offline
dat gaat echt nie werken ofzow bij mij en snap ook nie wat ik er aan zou moeten hebben.

Internet bankieren is wel heel erg handig
Oud 12-08-2003, 17:57
Kreng
Kreng is offline
Ja, ik moet 't wel bijhouden (van mn moeder ) Ik hou bij wat ik uitgeef aan kleding, cadeautjes voor verjaardagen en tijdschriften abbonementen. Doe k in n schrift, zoveel werk is t niet... meestal echt pas ook aan t eind van de maand aangezien ik t dan aan mn moeder moet laten zien zodat ze dan pas m'n kleedgeld overstort
Oud 12-08-2003, 18:10
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 09-08-2003 @ 20:26:
Nee absoluut niet.

Eigenlijk
edit: ik zorg ervoor dat op mn ene rekening er ongeveer evenveel ingaat als dr uit gaat
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 18:24
Verwijderd
Eerst wel, nu niet meer.
Hoewel mijn bankafschriften heilig zijn, ik heb ze al iets van 3 jaar lang allemaal bij elkaar bewaard.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2003, 19:37
wissie
wissie is offline
Nee, maar het zou eigenlijk wel moeten. Ik ben er te lui voor.

Ik bewaar wel mijn bankafschriften + bonnetjes van grote uitgaven
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 20:53
Fjall
Fjall is offline
ik houd alles bij in Excel. Ik zet daar elke maand automatisch mijn vaste lasten tussen, plan grote uitgaven, die zich in de toekomst voor doen, reserveer geld voor benzine, voor kleding, voor me toekomstig huisje, voor sport, afschrijving voor me auto etc.

Oftewel ik plan en registreer alles wat ik uitgeef. Zo weet ik precies hoeveel geld ik kan uitgeven. Ook kan ik zo wat 'schuiven' met uitgaveposten en reserveringen.

Ik houd namelijk graag bij hoeveel geld ik heb. Ben daarnaast nogal een controlfreak / planner, maar dat komt doordat ik accountant ben.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 21:47
Thomas
Thomas is offline
Nee, want zo ingewikkeld zit mijn inkomens en uitgaven patroon er niet uit.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 22:16
Sirenie
Sirenie is offline
Nee, ik ben er te lui en vergeetachtig voor.

Ook ben ik bang dat ik er niet blij van word aangezien 99% van mijn geld opgaat aan nutteloze dingen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 17:43
blacky
blacky is offline
ik krijg mijn bankafschriften en dat was het eigenlijk. hou me er niet zo mee bezig, zeker gezien het feit dat ik nog niet op mezelf woon.
Oud 26-08-2003, 19:20
ssjpan
ssjpan is offline
Nee
Oud 28-08-2003, 17:05
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ben er ooit weleens mee begonnen maar komt erop neer dat ik niet alles precies bij hou uiteindelijk dus ben er maar mee gestopt.. wel laat ik bv mn telrekening van mn andere rekening afschrijven zodat ik ik weet wat ik nog overheb op mn gewone rekening(boek het namelijk maandelijks over)
het is gewoon niet bij te houden voor mij want ik koop ook zo vaak iets bij bv kruidvat van n paar euro en daar ga ik de bon echt nie van bewaren en t dan opschrijven...
maar als ik eenmaal op mezelf woon zal ik dat wel weer proberen allemaal op te schrijven...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 21:21
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
ik zou het weer eens moeten doen want de laatste 2 maanden zijn er zomaar 700 euro zoekgeraakt (ok, ik weet wel waar ze zijn gebleven, maar het ging sneller dan gedacht).
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:01
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
gldokkum schreef op 10-08-2003 @ 18:56:
Mag ik vragen wat voor bedrijf je hebt?
Hmm, beetje late reactie van mijn kant. Excuses. Ik heb een webhosting bedrijf en ik run een website circle.
Is voornamelijk gratis webhosting in ruil voor banners.
Oud 06-09-2003, 13:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik houd een boekhouding bij. Ik krijg iedere maand 100 euro kleedgeld en zakgeld en daar meot ik alles van doen. Om toch een beetje bij te houden waar ik alles aan uitgeef schrijf ik in een schrift op wat ik waar aan uitgeef en dan kijk ik aan het eind van de maand wat ik over heb of tekort kom.

ik bewaar altijd alle bonnetjes tot het einde van de maand. Wat grotere bedragen pin ik zodat als ik het bonnetje kwijt ben ik altijd op mn afschrift kan vinden wat ik uitgegeven heb.
Oud 06-09-2003, 19:46
fib
fib is offline
ik geef zeer weinig uit, alleen kauwgom en rattenvoer
Oud 07-09-2003, 17:18
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ach mn afrekeningen gaan in een mapje en de loonstrookjes van mn werk in 1 grote envelop maar that's it.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 22:32
beuk
beuk is offline
Nee, mijn financieën vormen een ondoorgrondelijke puinhoop

Ik kan rood staan, maar probeer gewoon elke maand rond de nul te blijven. Als ik merk dat ik teveel uitgeef probeer ik een maandje weer wat rustiger te doen. Werkt best aardig
Oud 08-09-2003, 20:16
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 09-08-2003 @ 20:26:
Nee absoluut niet.

Eigenlijk
Nee ik ook niet.
Oud 10-09-2003, 20:14
BBEM
BBEM is offline
ik hou mijn huidige saldo en toekomstplannen in me hoofd in de gaten verder hoef ik me nergens druk om te maken.
Reageren

Regels voor berichten