Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2003, 18:34
Gatara
Gatara is offline
Al eerder was er geopperd om naar de Tweede Kamer te gaan, maar tsja..... zomerreces, he?

Dus heb ik nu maar eens gekeken wat de onderwerpen zijn voor de komende vergaderingen. Laat ik vooralsnog voorstellen dat jullie aangeven welke onderdelen jullie interessant vinden:

Dinsdag 26 augustus
14.00 uur

Woensdag 27 augustus
13.00 uur

Donderdag 28 augustus
10.15 uur

Aan de orde is:

1. Vragenuur

2. Regeling van werkzaamheden

28 870
3. Vaststelling van een wet inzake ondersteuning bij arbeidsinschakeling en verlening van bijstand door gemeenten (Wet werk en bijstand)

27 553
4. Wijziging van de Wet op de rechtsbijstand naar aanleiding van de evaluatie van de Wet op de rechtsbijstand alsmede aanpassing van de Wet op de rechtsbijstand aan de Algemene wet bestuursrecht

28 221
5. Wijziging van het Wetboek van Strafrecht in verband met de strafbaarstelling van beledigende uitlatingen en het aanzetten tot haat, discriminatie of gewelddadig optreden wegens een lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap (strafbaarstelling discriminatie wegens een handicap)

28 167
6. Wijziging van titel 7.10 (arbeidsovereenkomst) van het Burgerlijk Wetboek met betrekking tot het concurrentiebeding

28 825
7. Jaarverslag Nationale Ombudsman 2002

Met maximum spreektijden van 5 minuten

28 442
8. Wijziging van de Wet arbeid vreemdelingen in verband met de werving van arbeidsaanbod uit landen van buiten de Europese Economische Ruimte op een bij convenant overeengekomen wijze

28 197
9. Aanpassing van het Burgerlijk Wetboek, het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering, het Wetboek van Strafrecht en de Wet op de economische delicten ter uitvoering van richtlijn nr. 2000/31/EG van het Europees Parlement en de Raad van de Europese Unie van 8 juni 2000 betreffende bepaalde juridische aspecten van de diensten van de informatiemaatschappij, met name de elektronische handel, in de interne markt (PbEG L 178) (Aanpassingswet richtlijn inzake elektronische handel)

28 068
10. Wijziging van de Wet luchtvaart betreffende het veroorzaken van hinder en de compensatie van tekorten voor de LVNL

28 348
11. Wijziging van de Wet voorzieningen gehandicapten in verband met het tot stand brengen van de mogelijkheid om met betrekking tot de verstrekking van verantwoorde voorzieningen regels te stellen

28 486
12. Aanvulling van de Auteurswet 1912 inzake de thuiskopie tot invoering van verlengde aansprakelijkheid voor verkopers

28 220
13. Wijziging van boek 2 van het Burgerlijk Wetboek in verband met het gebruik van internationale jaarrekeningstandaarden

28 179
14. Wijziging van boek 2 van het Burgerlijk Wetboek in verband met aanpassing van de structuurregeling

28 644
15. Wijziging van de Brandweerwet 1985, de Wet rampen en zware ongevallen en de Wet geneeskundige hulpverlening bij rampen in verband met de bevordering van de kwaliteit van de rampenbestrijding door middel van een planmatige aanpak en de aanscherping van het provinciale toezicht en tot wijziging van de Wet ambulancevervoer (Wet kwaliteitsbevordering rampenbestrijding)

28 782
16. Wijziging van de Elektriciteitswet 1998 ten behoeve van de bevordering van de opwekking van duurzame elektriciteit

Dinsdag 2 september
14.00 uur

Woensdag 3 september
13.00 uur

Donderdag 11 september
10.15 uur

Aan de orde is:

1. Vragenuur

28 170
3. Gelijke behandeling op grond van leeftijd bij arbeid, beroep en beroepsonderwijs (Wet gelijke behandeling op grond van leeftijd bij de arbeid)

28 171
4. Wijziging van de Natuurbeschermingswet 1998 in verband met Europeesrechtelijke verplichtingen

28 748
5. Wijziging van de Kadasterwet en de Organisatiewet Kadaster (aanpassing van doeleinden en taken van de Dienst voor het kadaster en de openbare registers alsmede enkele andere wijzigingen

28 339
6. Wijziging van de Waterleidingwet (eigendom waterleidingbedrijven)

Dinsdag 9 september
14.00 uur

Woensdag 10 september
13.00 uur

Donderdag 4 september
10.15 uur

Aan de orde is:

1. Vragenuur

28 463
3. Wijziging en aanvulling van het Wetboek van Strafrecht en enige andere wetten in verband met terroristische misdrijven (Wet terroristische misdrijven)_ (wetgevingsoverleg 8 september)

28 639
4. Wijziging van de Mediawet (het vervallen van de verspreidingsbeperking voor de programma’s van lokale en regionale omroepinstellingen, wijziging van de doorgifteplicht via omroepnetwerken van de programma’s van lokale omroepinstellingen, alsmede wijziging van bepalingen inzake programmaraden) (wetgevingsoverleg 8 september)

28 762
5. Wijziging van de Wet op het primair onderwijs, de Wet op de expertisecentra, de Wet op het voortgezet onderwijs en de Wet medezeggenschap onderwijs 1992 in verband met een verruiming van de bestedingsvrijheid voor scholen in het primair en voortgezet onderwijs (wetgevingsoverleg 8 september)

28 631
6. Voorstel van wet van het lid M.Vos houdende tweede wijziging van het Voorstel van wet van het lid M.Vos tot wijziging van de Wet milieubeheer (duurzaam geproduceerd hout)

Wetgevings- en nota-overleggen

Maandag 1 september van 11.15 tot 17.00 uur

Van de vaste commissie voor Justitie over wetsvoorstel 28179 (Wijziging van boek 2 van het Burgerlijk Wetboek in verband met aanpassing van de structuurregeling

Maandag 1 september van 18.30 tot 23.00 uur

Van de vaste commissie voor Justitie over wetsvoorstel 28220 (Wijziging van boek 2 van het Burgerlijk Wetboek in verband met het gebruik van internationale jaarrekeningstandaarden)

Maandag 8 september van 11.15 tot 17.00 uur

Van de vaste commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen over wetsvoorstel 28762 (Wijziging van de Wet op het primair onderwijs, de Wet op de expertisecentra, de Wet op het voortgezet onderwijs en de Wet medezeggenschap onderwijs 1992 in verband met een verruiming van de bestedingsvrijheid voor scholen in het primair en voortgezet onderwijs)

Maandag 8 september van 17.15 tot 23.00 uur

Van de vaste commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen over wetsvoorstel 28639 (Wijziging van de Mediawet (het vervallen van de verspreidingsbeperking voor de programma’s van lokale en regionale omroepinstellingen, wijziging van de doorgifteplicht via omroepnetwerken van de programma’s van lokale omroepinstellingen, alsmede wijziging van bepalingen inzake programmaraden))

Maandag 8 september van 10.15 tot 16.00 uur

Van de vaste commissie voor Justitie over wetsvoorstel 28463 (Wijziging en aanvulling van het Wetboek van Strafrecht en enige andere wetten in verband met terroristische misdrijven (Wet terroristische misdrijven)_)

Maandag 6 oktober van 16.00 tot 23.00 uur

Van de vaste commissie voor Justitie over wetsvoorstel 27244 (Wijziging van de Faillissementswet in verband met het bevorderen van de effectiviteit van surséance van betaling en faillissement)

Recesperiodes
Zomerreces 2003: vrijdag 27 juni t/m maandag 25 augustus

Herfstreces 2003:vrijdag 10 oktober t/m maandag 20 oktober

Kerstreces 2003/2004:vrijdag 19 december 2003 t/m maandag 19 januari 2004

Krokusreces 2004:vrijdag 20 februari t/m maandag 8 maart

Meireces 2004:vrijdag 30 april t/m maandag 17 mei

Zomerreces 2004:vrijdag 2 juli t/m maandag 30 augustus

Tevens zal niet vergaderd worden op dinsdag 10 juni 2003 (dag na Pinksteren, dinsdag 13 april 2004 (dag na Pasen), dinsdag 1 juni 2004 (dag na Pinksteren) en donderdag 10 juni 2004 (verkiezingen Europees Parlement).

http://www.tweedekamer.nl/vergaderin...enda/index.jsp
Oud 09-08-2003, 18:41
Verwijderd
Die van 28 augustus is wel interessant, of hoort het daar niet bij? Over het wetboek van Sr en zo.
Oud 09-08-2003, 18:44
Joostje
Joostje is offline
heb die week hertentamens

kan dus niet

ik bedoel eind augustus.
Oud 09-08-2003, 18:55
*Burning water*
*Burning water* is offline
De onderwerpen die we zouden bezoeken maken me niet zoveel uit. Er is niets bij waarvan ik zeg: "Wauw, daar wil ik bij zijn!"
Wel zou het handig zijn als we een keer gaan als het OV geldig is. Anders is het echt veel te duur om naar Den Haag te gaan voor mij...
Oud 09-08-2003, 19:25
Martian
Martian is offline
kheb intro

(ja ik begin alweer overnieuw ja )
Oud 09-08-2003, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Martian schreef op 09-08-2003 @ 20:25:
kheb intro

(ja ik begin alweer overnieuw ja )
Huh, wat bedoel je?
Oud 09-08-2003, 19:29
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik heb die eerste week de introductieweek van politicologie. Hoe mijn rooster daarna is moet ik nog maar afwachten.
Oud 09-08-2003, 19:45
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 09-08-2003 @ 20:29:
Ik heb die eerste week de introductieweek van politicologie. Hoe mijn rooster daarna is moet ik nog maar afwachten.
Het schijnt dat het op de universiteit niet zo'n probleem is als je een keertje wegblijft. En dit is een leerzaam, educatief uitje, nietwaar?
Oud 09-08-2003, 19:47
Martian
Martian is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 09-08-2003 @ 20:28:
Huh, wat bedoel je?
inttoductieweek in Enschede, is mijn 3e studie.

geen commentaar
Oud 09-08-2003, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Martian schreef op 09-08-2003 @ 20:47:
inttoductieweek in Enschede, is mijn 3e studie.

geen commentaar
Oh, wat ga je studeren? (Vind ik altijd leuk om te weten ).
Oud 09-08-2003, 19:48
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 09-08-2003 @ 20:45:
Het schijnt dat het op de universiteit niet zo'n probleem is als je een keertje wegblijft. En dit is een leerzaam, educatief uitje, nietwaar?
Dat is waar natuurlijk. Zeker als de studie in kwestie polititcologie is.
Oud 09-08-2003, 19:49
Verwijderd
Citaat:
*Burning water* schreef op 09-08-2003 @ 20:45:
Nou, in Utrecht wel... Drie keer afwezig en je kan een extra opdracht maken. Niet dat mij dat interesseert, ik ben een brave nerd die overal naartoe gaat.
@naam onbekend: zo'n introductieweek is wel belangrijk, je maakt er een beetje kennis met iedereen en de stad. Dat is wel handig
Oud 09-08-2003, 19:54
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 09-08-2003 @ 20:49:
@naam onbekend: zo'n introductieweek is wel belangrijk, je maakt er een beetje kennis met iedereen en de stad. Dat is wel handig
Goed, maar in september zijn de colleges al begonnen, dus misschien dat er dan een dagje tussenuit kan sneaken naar de Tweede Kamer. Die introweek is de laatste week van augustus.
Oud 09-08-2003, 19:56
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 09-08-2003 @ 20:54:
Goed, maar in september zijn de colleges al begonnen, dus misschien dat er dan een dagje tussenuit kan sneaken naar de Tweede Kamer. Die introweek is de laatste week van augustus.
Foei, al meteen spijbelen hè. Die studenten van tegenwoordig.
Oud 09-08-2003, 19:57
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 09-08-2003 @ 20:56:
Foei, al meteen spijbelen hè. Die studenten van tegenwoordig.
Ja, ik heb wat in te halen hoor! Ik heb tijdens mijn middelbare schooltijd bijna nooit gespijbeld.
Oud 09-08-2003, 19:59
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 09-08-2003 @ 20:57:
Ja, ik heb wat in te halen hoor! Ik heb tijdens mijn middelbare schooltijd bijna nooit gespijbeld.
En jij gaat politicologie studeren??? Veel te braaf voor dan! Ik eis dat je vanavond een stuk in je kraag zuipt, minimaal drie dames lastig valt en om vijf uur 's nachts luid schreeuwend in een woonwijk de arbeiders naar de lopende band dirigeert! (ook al is het dan zondag...)
Oud 09-08-2003, 19:59
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 09-08-2003 @ 20:57:
Dus? Ik wel trouwens... Maar dat was om m'n proefwerk extra goed te kunnen leren.
Oud 09-08-2003, 20:02
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Ertur schreef op 09-08-2003 @ 20:59:
En jij gaat politicologie studeren??? Veel te braaf voor dan! Ik eis dat je vanavond een stuk in je kraag zuipt, minimaal drie dames lastig valt en om vijf uur 's nachts luid schreeuwend in een woonwijk de arbeiders naar de lopende band dirigeert! (ook al is het dan zondag...)
Jij hebt er ervaring mee, zo te horen?

Hmm, dat stuk in die kraag is wel te regelen, maar voor die andere twee ben ik veel te bescheiden (hoewel, als ik flink gezopen heb weet ik het niet...)
Oud 09-08-2003, 20:04
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 09-08-2003 @ 21:02:
Jij hebt er ervaring mee, zo te horen?
Niet met politicologie.

Citaat:
naam onbekend schreef op 09-08-2003 @ 21:02:

Hmm, dat stuk in die kraag is wel te regelen, maar voor die andere twee ben ik veel te bescheiden (hoewel, als ik flink gezopen heb weet ik het niet...)
Drank bezorgt je meer lol dan je lief is!
Oud 09-08-2003, 20:15
Joostje
Joostje is offline
naam\, waar ga je politicologie studeren?
Oud 09-08-2003, 20:23
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Joostje schreef op 09-08-2003 @ 21:15:
naam\, waar ga je politicologie studeren?
Aan de UvA (Amsterdam dus).
Oud 09-08-2003, 20:36
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 09-08-2003 @ 21:23:
xit daar op de VU .Veel plezier iig
Oud 09-08-2003, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 09-08-2003 @ 19:41:
Die van 28 augustus is wel interessant, of hoort het daar niet bij? Over het wetboek van Sr en zo.
Mja, gaat over het wijzigen van het WvSr in verband met ontwikkelingen aangaande het verspreiden van haatdragende uitlatingen? Lijkt me wel leuk als dat stuk in de Kamer behandeld wordt, ik ben erg benieuwd wat de LPF-fractie daarover te melden heeft
Oud 09-08-2003, 23:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 09-08-2003 @ 21:23:
Ik ook volgend jaar (als tweede studie). Officieel dan.
Heb al 1 vak gedaan (waar ik eigenlijk wat basiskennis voor nodig had, maar ik heb gewoon gedaan alsof ik dat al had en uiteindelijk deden ze daar niet moeilijk over (sssst))

Enneh, als je naar de infodag komt tijdens de intreeweek, kom ik je misschien tegen

Affijn. Zullen we weer on-topic kletsen hierover?

Dit allemaal kan ook via PM
Oud 09-08-2003, 23:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-08-2003 @ 19:34:

Dinsdag 26 augustus
14.00 uur
Woensdag 27 augustus
13.00 uur
Donderdag 28 augustus
10.15 uur

28 221
5. Wijziging van het Wetboek van Strafrecht in verband met de strafbaarstelling van beledigende uitlatingen en het aanzetten tot haat, discriminatie of gewelddadig optreden wegens een lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap (strafbaarstelling discriminatie wegens een handicap)

28 825
7. Jaarverslag Nationale Ombudsman 2002

28 442
8. Wijziging van de Wet arbeid vreemdelingen in verband met de werving van arbeidsaanbod uit landen van buiten de Europese Economische Ruimte op een bij convenant overeengekomen wijze

28 197
9. Aanpassing van het Burgerlijk Wetboek, het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering, het Wetboek van Strafrecht en de Wet op de economische delicten ter uitvoering van richtlijn nr. 2000/31/EG van het Europees Parlement en de Raad van de Europese Unie van 8 juni 2000 betreffende bepaalde juridische aspecten van de diensten van de informatiemaatschappij, met name de elektronische handel, in de interne markt (PbEG L 178) (Aanpassingswet richtlijn inzake elektronische handel)

28 486
12. Aanvulling van de Auteurswet 1912 inzake de thuiskopie tot invoering van verlengde aansprakelijkheid voor verkopers

28 782
16. Wijziging van de Elektriciteitswet 1998 ten behoeve van de bevordering van de opwekking van duurzame elektriciteit

Dinsdag 2 september
14.00 uur

Woensdag 3 september
13.00 uur

Donderdag 11 september
10.15 uur

28 170
3. Gelijke behandeling op grond van leeftijd bij arbeid, beroep en beroepsonderwijs (Wet gelijke behandeling op grond van leeftijd bij de arbeid)

28 171
4. Wijziging van de Natuurbeschermingswet 1998 in verband met Europeesrechtelijke verplichtingen

Dinsdag 9 september
14.00 uur

Woensdag 10 september
13.00 uur

Donderdag 4 september
10.15 uur

28 463
3. Wijziging en aanvulling van het Wetboek van Strafrecht en enige andere wetten in verband met terroristische misdrijven (Wet terroristische misdrijven)_ (wetgevingsoverleg 8 september)

28 762
5. Wijziging van de Wet op het primair onderwijs, de Wet op de expertisecentra, de Wet op het voortgezet onderwijs en de Wet medezeggenschap onderwijs 1992 in verband met een verruiming van de bestedingsvrijheid voor scholen in het primair en voortgezet onderwijs (wetgevingsoverleg 8 september)

Mij lijken de aangehaalde onderwerpen wel interessant
Oud 09-08-2003, 23:41
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-08-2003 @ 19:34:
AAAAAAAAAAAAAAAARGH
Oud 10-08-2003, 10:51
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 10-08-2003 @ 00:41:
AAAAAAAAAAAAAAAARGH
Er is geen reden om te schreeuwen, want je kent de inhoud van die wetswijziging helemaal niet
Oud 11-08-2003, 01:00
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-08-2003 @ 11:51:
Er is geen reden om te schreeuwen, want je kent de inhoud van die wetswijziging helemaal niet
"in verband met de strafbaarstelling van beledigende uitlatingen en het aanzetten tot haat, discriminatie of gewelddadig optreden wegens een lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap (strafbaarstelling discriminatie wegens een handicap)"

lijkt me helaas duidelijk genoeg. Ze gaan het uitbreiden.
Ik heb dan ook wat buitenlandse vrienden van mij gevraagd om mee te helpen mails te sturen e.d. naar de Kamer dat dit echt niet kan.
Oud 11-08-2003, 09:22
Unexplained
Unexplained is offline
Ik vind al die data goed, maar met de kanttekening dat ik 's avonds in 's-Hertogenbosch moet zijn ivm Augustus Offensief.
Oud 11-08-2003, 17:23
Verwijderd
lijkt me op zich wel leuk, maar kan je wel fatsoenlijk discusseren tijdens zo'n vergadering?
Oud 11-08-2003, 18:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 11-08-2003 @ 02:00:

lijkt me helaas duidelijk genoeg. Ze gaan het uitbreiden.
Ik heb dan ook wat buitenlandse vrienden van mij gevraagd om mee te helpen mails te sturen e.d. naar de Kamer dat dit echt niet kan.
En op welke grond baseren die buitenlandse vrienden van je de idee dat ze ook maar enig invloed kunnen uitoefenen op een interne aangelegenheid - waarvan ik vermoed dat ze geen internationale verdragen mee zullen overtreden?
Oud 11-08-2003, 18:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 11-08-2003 @ 18:23:
lijkt me op zich wel leuk, maar kan je wel fatsoenlijk discusseren tijdens zo'n vergadering?
Je bedoelt of jijzelf mee kunt discussieren?
Nee, dat gaat niet

Je mot je bek houe in dat politiek stadion
Anders word je verwijderd, want verbreek je de orde ofzo.

We kunnen natuurlijk daarna verder discussieren op een terras

En als er genoeg animo is, kunnen we wellicht een rondleiding organiseren. Er is genoeg te zien daar op het Binnenhof
Oud 11-08-2003, 22:38
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-08-2003 @ 22:29:
Mja, gaat over het wijzigen van het WvSr in verband met ontwikkelingen aangaande het verspreiden van haatdragende uitlatingen? Lijkt me wel leuk als dat stuk in de Kamer behandeld wordt, ik ben erg benieuwd wat de LPF-fractie daarover te melden heeft
Moi aussi, kan je lachen
Oud 11-08-2003, 22:40
Verwijderd
Gatara schreef op 11-08-2003 @ 19:18:

Citaat:
Je bedoelt of jijzelf mee kunt discussieren?
Nee, dat gaat niet

Je mot je bek houe in dat politiek stadion
Anders word je verwijderd, want verbreek je de orde ofzo.
Hahaha, als de LPF aan het woord is keihard zingen: ''Volkert, Volkert, Volkert is oké olé olé.'' Puberaal, maar wel leuk

Citaat:
We kunnen natuurlijk daarna verder discussieren op een terras

En als er genoeg animo is, kunnen we wellicht een rondleiding organiseren. Er is genoeg te zien daar op het Binnenhof
De Gevangenenpoort is er ook vlakbij, da's ook leuk Anyway, zo'n rondleiding lijkt me wel interessant.
Oud 11-08-2003, 22:41
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Sorry, dat is de eerste week van m'n nieuwe opleiding...
Ik ben dus in ieder geval verhinderd.
Oud 11-08-2003, 23:58
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-08-2003 @ 19:15:
En op welke grond baseren die buitenlandse vrienden van je de idee dat ze ook maar enig invloed kunnen uitoefenen op een interne aangelegenheid - waarvan ik vermoed dat ze geen internationale verdragen mee zullen overtreden?
Het idee dat het een behoorlijke impact heeft als men zich zelfs in het buitenland zorgen maakt om onze vrijheid van meningsuiting.
Zie het als een soort Amnesty-actie.
Oud 12-08-2003, 15:14
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 12-08-2003 @ 00:58:
Het idee dat het een behoorlijke impact heeft als men zich zelfs in het buitenland zorgen maakt om onze vrijheid van meningsuiting.
Zie het als een soort Amnesty-actie.
Hoe wettelijk zijn zij?
Oud 12-08-2003, 15:16
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-08-2003 @ 16:14:
Hoe wettelijk zijn zij?
Wettelijk?
Oud 12-08-2003, 15:17
Tampert
Tampert is offline
op zich een leuk idee. als het mij roostertechnisch uitkomt kunnen jullie op me rekenen.
Oud 12-08-2003, 17:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 12-08-2003 @ 16:16:
Wettelijk?
Ja, internationaal recht waar baseren ze zich wettelijk op?
Oud 12-08-2003, 19:19
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-08-2003 @ 18:46:
Ja, internationaal recht waar baseren ze zich wettelijk op?
Het idee van vrijheid van meningsuiting als een mensenrecht in een liberale democratie. Niet universeel per se, maar wel in een liberale democratie of een equivalent daarvan, zoals de onze.
Oud 13-08-2003, 11:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 12-08-2003 @ 20:19:
Het idee van vrijheid van meningsuiting als een mensenrecht in een liberale democratie. Niet universeel per se, maar wel in een liberale democratie of een equivalent daarvan, zoals de onze.
Ben je niet in de war met een libertarianistische democratie?
Oud 13-08-2003, 16:02
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-08-2003 @ 12:28:
Ben je niet in de war met een libertarianistische democratie?
Nee.

Edit: Mensen moeten echt eens het uit hun hoofd zetten dat er ergens, ook in sociaal-democratisch opzicht, een verdediging bestaat voor "hate speech" wetgeving. Geloof me, ik ben echt heel links. Maar ik herken dictatoriale karaktertrekken als ik ze zie, daarvoor hoef je niet libertarian te zijn (gelukkig maar).

Er is géén argument voor dergelijke wetgeving.

Laatst gewijzigd op 13-08-2003 om 21:24.
Oud 14-08-2003, 10:21
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
McCaine schreef op 13-08-2003 @ 17:02:
Nee.

Edit: Mensen moeten echt eens het uit hun hoofd zetten dat er ergens, ook in sociaal-democratisch opzicht, een verdediging bestaat voor "hate speech" wetgeving. Geloof me, ik ben echt heel links. Maar ik herken dictatoriale karaktertrekken als ik ze zie, daarvoor hoef je niet libertarian te zijn (gelukkig maar).

Er is géén argument voor dergelijke wetgeving.
Ik heb gelijk en iemand met een andere mening kan per definitie niet gelijk hebben. Juist ja.

Nee. De vrijheid van een persoon strekt zich uit tot het de vrijheid van een ander persoon schaadt, materieel of psychisch. Dat is de optimale vrijheid. Ik heb alleen niet genoeg juridisch verstand om te bepalen hoe dit in de wet verwoord dient te worden.
Oud 14-08-2003, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 11-08-2003 @ 23:40:
Gatara schreef op 11-08-2003 @ 19:18:

Hahaha, als de LPF aan het woord is keihard zingen: ''Volkert, Volkert, Volkert is oké olé olé.'' Puberaal, maar wel leuk

en als de sp aan het woord is: wij gaan naar siberie, hahaha wat leuk he
Oud 14-08-2003, 21:11
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 14-08-2003 @ 17:45:
De overeenkomst tussen de LPF en Volkert is duidelijk. De overeenkomst tussen de SP en Siberië absoluut niet. Een vergelijking krommer dan menige banaan dus.
Oud 14-08-2003, 21:14
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 14-08-2003 @ 22:11:
De overeenkomst tussen de LPF en Volkert is duidelijk. De overeenkomst tussen de SP en Siberië absoluut niet. Een vergelijking krommer dan menige banaan dus.
Jan Marijnissen komt toch uit Oss? Ligt dat niet in Siberië??
Oud 14-08-2003, 21:15
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Ertur schreef op 14-08-2003 @ 22:14:
Jan Marijnissen komt toch uit Oss? Ligt dat niet in Siberië??
Nee.

En hij is ook GEEN communist, maar dat willen mensen als FEYENOORDvakX maar niet begrijpen...

Laatst gewijzigd op 14-08-2003 om 21:20.
Oud 14-08-2003, 21:17
Verwijderd
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 14-08-2003 @ 17:45:
Niet te serieus nemen vriend.
Oud 14-08-2003, 21:19
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 14-08-2003 @ 22:15:
Nee.

En hij is ook geen GEEN communist, maar dat willen mensen als FEYENOORDvakX maar niet begrijpen...
Euhm... geen GEEN communist?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten