Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2003, 22:39
Tofke_H
Tofke_H is offline
De 20jarige Kim Clijsters is zojuist de nieuwe nummer 1 geworden in het vrouwen tennis. Na haar winst in 3 sets tegen Daphenport heeft ze genoeg punten verzameld om de nummer 1 van de wereld te worden. Als eerste Belgisch uiteraard.
Morgen wordt het officieel, maar wij weten het al.

Meer dan eens is het Belgisch vrouwentennis topniveau.
Oud 10-08-2003, 22:40
DjTiesto
DjTiesto is offline
op papier is ze de nr 1 ja. Ik vind persoonlijk Serena Williams beter. Maja heeft Belgie ook weer eens succes op sportief gebied.
Oud 10-08-2003, 23:05
Verwijderd
Tis een hele prestatie, maar Serena ook beter. Maar daardoor is het alleen maar ene betere prestatie. Ik ben benieuwd of ze het lang vol houdt, toch nog een sport waar Belgie de beste in is
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 23:21
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Geniet er nog maar even van... Michaela Krajicek is on her way...

Toch heb ik liever een Belgische op 1 dan die Williamsen.
Oud 10-08-2003, 23:28
Bobby James
Bobby James is offline
ik vind t super voor haar en haar vaderland, proficiat !
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 23:29
Bobby James
Bobby James is offline
en het is makkelijk te zeggen dat serena beter is... maar serena heeft van haar laatste 21 toernoeien niet telkens de halve finale gehaald.. zoals kim dat wel deed!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 00:00
PV
PV is offline
mja, een beetje afwisseling is wel leuk inderdaad, maar liever Henin dan Clijsters..
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 07:48
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
DjTiesto schreef op 10-08-2003 @ 23:40:
op papier is ze de nr 1 ja. Ik vind persoonlijk Serena Williams beter. Maja heeft Belgie ook weer eens succes op sportief gebied.
Volgens mij is Steffi Graf beter, alleen die speelt niet meer.
Oud 11-08-2003, 07:48
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 11-08-2003 @ 00:21:
Geniet er nog maar even van... Michaela Krajicek is on her way...

Toch heb ik liever een Belgische op 1 dan die Williamsen.
Eerst Justin Henin nog een hele tijd...
Oud 11-08-2003, 07:51
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 11-08-2003 @ 00:05:
Tis een hele prestatie, maar Serena ook beter. Maar daardoor is het alleen maar ene betere prestatie. Ik ben benieuwd of ze het lang vol houdt, toch nog een sport waar Belgie de beste in is
Bwa, ik denk het niet. Enkele weken, misschien tot einde dit jaar, maar dan gaat Justin Henin eroverheen, en die gaat daar veel langer staan dan Kim.

Een sport waar Belgie de beste in is. Je vergeet blijkbaar dat in het veldrijden Belgie al zolang de beste is. Het WK is eigenlijk een Open Belgisch Kampioenschap. Daarnaast heb je motorcross waarin de 3 categorieën er een Belg op kop staat. Dit weekend reden ze nog in Nederland (de GP Nederland ) en wie won de 3 racen? Juist ja
Oud 11-08-2003, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef op 10-08-2003 @ 23:39:
De 20jarige Kim Clijsters is zojuist de nieuwe nummer 1 geworden in het vrouwen tennis. Na haar winst in 3 sets tegen Daphenport heeft ze genoeg punten verzameld om de nummer 1 van de wereld te worden. Als eerste Belgisch uiteraard.

Seda Noorlander is hard op weg !!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 13:22
br4m
br4m is offline
lekker voor kim
zij is zo vet geil vind ik
doe ze klaarstaat
klaar om van achter geneukt te worden ;-)
heerlijk wijf om naar te kijken
fijn voor haar dat ze op 1 staat en ook wel terecht, ik zou haar graag tussen de dekens willen
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef op 11-08-2003 @ 08:51:
Bwa, ik denk het niet. Enkele weken, misschien tot einde dit jaar, maar dan gaat Justin Henin eroverheen, en die gaat daar veel langer staan dan Kim.

Een sport waar Belgie de beste in is. Je vergeet blijkbaar dat in het veldrijden Belgie al zolang de beste is. Het WK is eigenlijk een Open Belgisch Kampioenschap. Daarnaast heb je motorcross waarin de 3 categorieën er een Belg op kop staat. Dit weekend reden ze nog in Nederland (de GP Nederland ) en wie won de 3 racen? Juist ja
Ik zelf ben ook meer gecharmeerd van het spel van Henin, ik vind het gewoon mooier om te zien.

En motorcross, wat stelt dat dan voor... Bridgen, driebanden, zwemmen, darten, hockey, volleybal en honkbal zijn toch veel belangrijker?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 14:14
Surjirro
Surjirro is offline
Leuk voor der

Heb het nooit zo gehad op die williams zusjes dus dit kan k wel leuk vinden
Oud 11-08-2003, 15:51
Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 11-08-2003 @ 08:51:

Omdat er 2 goede Belgische meisjes zijn, is Belgie nog niet hét Tennisland bij uitstek...Qua mannen sowieso niet he...
Waar jullie trots zijn op het veldrijden, hebben wij het schaatsen, hockey, volleybal, zwemmen, darten, voetbal en ga zo maar door..
Oud 11-08-2003, 16:16
Bobby James
Bobby James is offline
Citaat:
br4m schreef op 11-08-2003 @ 14:22:
lekker voor kim
zij is zo vet geil vind ik
doe ze klaarstaat
klaar om van achter geneukt te worden ;-)
heerlijk wijf om naar te kijken
fijn voor haar dat ze op 1 staat en ook wel terecht, ik zou haar graag tussen de dekens willen
haha dat moet je vooral in een topic van Tofke zeggen
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 16:18
Bobby James
Bobby James is offline
Citaat:
Uitgeluld schreef op 11-08-2003 @ 16:51:
Omdat er 2 goede Belgische meisjes zijn, is Belgie nog niet hét Tennisland bij uitstek...Qua mannen sowieso niet he...
Waar jullie trots zijn op het veldrijden, hebben wij het schaatsen, hockey, volleybal, zwemmen, darten, voetbal en ga zo maar door..
je vergeet het WK mosseleten
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 16:21
Bobby James
Bobby James is offline
Citaat:
Uitgeluld schreef op 11-08-2003 @ 16:51:
met hockey haalt nederland t niet meer... en met volley? ze zijn laatst nog onder de zoden geschopt door de Belgen
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 20:38
Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Citaat:
Teunster schreef op 11-08-2003 @ 17:21:
met hockey haalt nederland t niet meer... en met volley? ze zijn laatst nog onder de zoden geschopt door de Belgen
Mosseleten...ach shit, dat wist ik nie..
maja...Ik bedoel met hockey en volleybal de gouden medailles die Nederland de afgelopen decennia haalde..Hockey is én blijft btw. een gewoon Nederlandse sport, daarmee zit Nederland gewoon bij de top van de wereld (niet dat ik zo'n hockeyfan ben ). Ze haalde niet voor niks nog in Sydney goud én brons. Met volleybal heb je gelijk dat het nu een mindere wending heeft...
Oud 11-08-2003, 20:57
Lovely007
Lovely007 is offline
Serena Williams heeft sinds de US open niet meer kunnen spelen wegens een blessure... (las ik op teletekst, wat ik dus gelijk geloof... )

Dus helemaal eerlijk vind ik de vergelijking niet...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 23:04
Apomes
Apomes is offline
jeetje, Een belg wordt nummer 1 en elke nederlander begint al direct over de sporten waarin zei beter zijn en dat het niet lang gaat duren....Jullie zijn gewoon jaloers . Tennis is nog altijd een van de belangrijkste sporten en jullie nederlanders kunnen het niet uitstaan dat er een Belg op nummer 1 staat wat gewoon zielig is!.

Ik heb vertrouwen in kim ik geef haar een lange tijd, haar match tegen Davenport was pure klasse, henin mag dan wel een groot tornooi gewonnen hebben maar ik kan het kind niet hebben ze is totaal niet femenistisch wie laat er nu in gods naam zijn naam veranderen op het scrote bord in justin henin-hardenne dat is gewoon middeleeuws .

Weetje: Kim Clijsters is de eerste die op n°1 staat zonder één groot tornooi te winnen zoals Roland Garouse of Wimeldon!
Oud 11-08-2003, 23:10
Verwijderd
Citaat:
charmedboy schreef op 12-08-2003 @ 00:04:
jeetje, Een belg wordt nummer 1 en elke nederlander begint al direct over de sporten waarin zei beter zijn en dat het niet lang gaat duren....Jullie zijn gewoon jaloers . Tennis is nog altijd een van de belangrijkste sporten en jullie nederlanders kunnen het niet uitstaan dat er een Belg op nummer 1 staat wat gewoon zielig is!.

Ik heb vertrouwen in kim ik geef haar een lange tijd, haar match tegen Davenport was pure klasse, henin mag dan wel een groot tornooi gewonnen hebben maar ik kan het kind niet hebben ze is totaal niet femenistisch wie laat er nu in gods naam zijn naam veranderen op het scrote bord in justin henin-hardenne dat is gewoon middeleeuws .

Weetje: Kim Clijsters is de eerste die op n°1 staat zonder één groot tornooi te winnen zoals Roland Garouse of Wimeldon!
het is inderdaad zielig dat er een belg nummer 1 is

maar ach, we zijn misschien een beetje trots (en willen al helemaal niet voorbijgestreefd worden door Belgen )

Mannentennis is toch belangrijker ofzow
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 23:17
Bobby James
Bobby James is offline
Citaat:

ja dat weten we en heeel veel nederlanders vinden het leuk hoor dat ze dit bereikt heeft.... ik althans wel!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Teunster schreef op 12-08-2003 @ 00:17:
ja dat weten we en heeel veel nederlanders vinden het leuk hoor dat ze dit bereikt heeft.... ik althans wel!
Tis in ieder geval een stuk beter dan die Amerikanen ja

maar toch wil ik liever een Nederlander op 1... tis wachten op Krajicek, dus dat duurt nog wel ffs.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 08:58
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 12-08-2003 @ 00:10:

Mannentennis is toch belangrijker ofzow
Als je weet dat Kim, venus, en henin meer geld krijgen dan de top 3 mannen tennisers dan is vrouwen tennis precies belangrijker he . Ook ziijn de stadiums van vrouwentennis rapper uitverkocht!
Oud 12-08-2003, 09:31
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:

dat vind ik geen plusje eerlijk gezegd eerder een min
Oud 12-08-2003, 09:58
Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Citaat:
charmedboy schreef op 12-08-2003 @ 09:58:
Als je weet dat Kim, venus, en henin meer geld krijgen dan de top 3 mannen tennisers dan is vrouwen tennis precies belangrijker he . Ook ziijn de stadiums van vrouwentennis rapper uitverkocht!
Hmm...misschien ''weet'' jij dat..ik heb geen bron gezien...
Ik ben trouwens ook trots op jullie Belgen hoor!!Niks mis mee dat ze op nr 1 staat!!
Oud 12-08-2003, 09:59
Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 12-08-2003 @ 10:31:
dat vind ik geen plusje eerlijk gezegd eerder een min
Mee eens!
Oud 12-08-2003, 10:47
Verwijderd
Citaat:
charmedboy schreef op 12-08-2003 @ 09:58:
maar bij dat geld zit waarschijnlijk vooral veel sponsorgeld. Dat zie je veel meer bij vrouwen dan bij mannen (op de kleding dan).
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 13:09
Thomas
Thomas is offline
Goed.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 22:52
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Uitgeluld schreef op 12-08-2003 @ 10:58:
Ik ben trouwens ook trots op jullie Belgen hoor!!Niks mis mee dat ze op nr 1 staat!!
Misschien lees ik het belang van limburg en kijk ik naar het nieuws op vtm waar het vermeld was .
Oud 12-08-2003, 23:54
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Uitgeluld schreef op 11-08-2003 @ 21:38:
Mosseleten...ach shit, dat wist ik nie..
maja...Ik bedoel met hockey en volleybal de gouden medailles die Nederland de afgelopen decennia haalde..Hockey is én blijft btw. een gewoon Nederlandse sport, daarmee zit Nederland gewoon bij de top van de wereld (niet dat ik zo'n hockeyfan ben ). Ze haalde niet voor niks nog in Sydney goud én brons. Met volleybal heb je gelijk dat het nu een mindere wending heeft...
Als je het over de afgelopen decennia's gaat praten ben snel Uitgeluld denk ik Dan ga ik een te grote post moeten gaan doen
Daarbij Volleyball. Mag ik je er op wijze dat zowel in de CL als de Europa cup bij de mannen en de vrouwen de afgelopen jaren altijd een Belgisch ploeg bij de laatste 4 was.
Anyway, we kunnen hier beide gaan roepen met sporten waar "ons" land het beste in is. Van sommige sporten is in BE niet eens spraken, of boeit ons totaal niet, of omgekeerd

Het gaat hier over tennis, meer bepaald vrouwen tennis, en hoe we het keren of draaien. Kim staat op dit moment boven aan.
Voor ik gok enkele weken, en dan komt Justin over haar, en die blijft daar vrij lang staan normaal gezien.

Trouwens, Nederland gaat as woensdag de 20ste winnen (zie ander topic)

Offtopic: het doet trouwens goed om opeens "veel" Belgen/Vlamingen te zien posten op sport
Oud 13-08-2003, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Uitgeluld schreef op 12-08-2003 @ 10:58:
Mee eens. Belgen zijn natuurlijk halve Nederlanders. Onze voorvaders hebben zelfs nog met elkaar geknikkerd. Toen heette het nog 'De Republieck der Zeeven Vereenigde Neederlanden'.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 12:46
Verwijderd
Die williamsen die mag ik niet
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 22:34
underthabridge
underthabridge is offline
Way to go Kim!! tis ook nog eens een heel 'normale' meid, tenminste niet zo afstandelijk, gwoon met beide benen op de grond. Dat vind ik nou echt een topsporter. Bovendien is het natuurlijk leuk voor onze zuiderburen, het zat er namelijk al een tijdje aan te komen, met Justine en Kim. Proficiat
Oud 21-08-2003, 19:18
Verwijderd
Citaat:

Wie is Daphenport?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 20:57
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
KIMMIE IS THE BEST OLE OLE
Oud 21-08-2003, 21:25
Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Citaat:
charmedboy schreef op 12-08-2003 @ 23:52:
Misschien lees ik het belang van limburg en kijk ik naar het nieuws op vtm waar het vermeld was .
Als jij dat doet moet je het ook voor mij aan kunnen tonen. Ik kan ook wel van alles lezen, maar daar bewijs je nog niks mee..
Oud 12-09-2003, 09:15
vreselijke fout
Even een up omdat ik er geen nieuw topic voor wou openen:

Kamp Clijsters: "Henin gebruikt doping"
Gepubliceerd op donderdag 11 september 2003

Het waren ooit zulke dikke vriendinnen, maar nu is van die vriensdschap weinig over. Voor Kim Clijsters en Justine Henin is het niet alleen op de baan oorlog, ook daarbuiten zijn de Belgische tennissters in een in een felle onderlinge strijd verwikkeld.
Verboden middelen
Dat begon al na de finale van Roland Garros toen de Vlaamse Clijsters klaagde over de time-out die haar opponente aanvroeg. Na de korte pauze kantelde de wedstrijd in het voordeel van Henin, die haar eerste Grand Slam won op het Parijse gravel. Vader Clijsters fluisterde toen dat de Waalse Henin betrapt zou zijn op het gebruik van verboden middelen. Maar dat bleek een leugen.

Uit het kamp-Clijsters stijgen een kleine week na de finale van de US Open opnieuw geluiden op over vermeend dopinggebruik van Justine Nenin-Hardenne. Afgelopen zaterdag stonden de twee Belgische speelsters opnieuw tegenover elkaar in de finale. De vader van 'Kimmeke', de oud-voetballer Lei Clijsters twijfelt er niet aan waar Henin haar kracht vandaan heeft.

"Ik ben clean"

Clijsters suggereert in de Belgische kranten Het Laatste Nieuws en Het Nieuwsblad dat de Waalse stimulerende middelen heeft gebruikt. "Iedereen ziet toch dat haar rechteronderarm en haar benen dubbel zo dik zijn als zes maanden geleden. Ze heeft nu even veel kracht als Serena Williams."

Henin laat zich niet van de wijs brengen door de beschuldigingen. "Ik ben helemaal clean. Ik onderga regelmatig bloed en -urinecontroles, ook op Roland Garros en de US Open. Het geheim van mijn ontwikkeling op fysiek en mentaal vlak is gewoon keihard werken en karakter tonen."

Jaloezie

Het heeft er alle schijn van dat de Vlamingen het succes van de concurrentie maar moeilijk kunnen verkroppen. Kim Clijsters bezet dan wel de eerste plaats op de wereldranglijst, maar heeft nog nooit een Grand Slam gewonnen. Justine Henin won er dit jaar twee, Roland Garros en de US Open.

wat vinden jullie(en dan vooral de Belgen) hier van?
Oud 13-09-2003, 12:04
Verwijderd
Citaat:
vreselijke fout schreef op 12-09-2003 @ 10:15:
Vader Clijsters fluisterde toen dat de Waalse Henin betrapt zou zijn op het gebruik van verboden middelen. Maar dat bleek een leugen.

[...]

Clijsters suggereert in de Belgische kranten Het Laatste Nieuws en Het Nieuwsblad dat de Waalse stimulerende middelen heeft gebruikt. "Iedereen ziet toch dat haar rechteronderarm en haar benen dubbel zo dik zijn als zes maanden geleden. Ze heeft nu even veel kracht als Serena Williams."
Laat vader Clijsters het maar bewijzen, of laat hem het aankaarten bij de WTA of ITF. Maar om dergelijke beschuldigingen (valselijk?) in de media te brengen, geeft geen pas.

Die laatste zin uit de quote lijkt trouwens letterlijk uit een Dragonball-Z-aflevering gehaald te zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 12:45
Headliner
Headliner is offline
Citaat:
De 20jarige Kim Clijsters is zojuist de nieuwe nummer 1 geworden in het vrouwen tennis.
Beter toch
Vind ik in ieder geval beter dan zo'n afro-amerikaans wijf
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 19:52
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Ik vind zelf eigenlijk clijsters symphatieker dan henin.
Oud 27-10-2003, 19:23
Lientjeuh
Lientjeuh is offline
Eindelijk een keer een Belgisch op nummer 1 Kben ook Belgisch en kben der eiglijk wel trots op! We moge toch in één sport uitblinke!!! Alleen is Henin toch wel een stukje sympathieker dan Clijsters maar zij heeft ondertusse toch ook wel efkes op 1 gestaan, dus hop België hop dan maar?!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 19:30
vreselijke fout
Leuk afwisselen op deze manier
Oud 27-10-2003, 20:11
tss
tss is offline
ach, over een paar maanden staat sharapova eerste.
Oud 27-10-2003, 20:38
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Paka schreef op 27-10-2003 @ 21:11:
ach, over een paar maanden staat sharapova eerste.
Tuurlijk

Clijsters vind ik van de twee belgische het sympathiekst!
Oud 28-10-2003, 13:14
tss
tss is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 27-10-2003 @ 21:38:
Tuurlijk

Clijsters vind ik van de twee belgische het sympathiekst!
als je nog maar 16 bent en 32e staat zegt dat genoeg. ik meen dit serieus.
Oud 28-10-2003, 16:52
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Paka schreef op 28-10-2003 @ 14:14:
als je nog maar 16 bent en 32e staat zegt dat genoeg. ik meen dit serieus.
Tuurlijk is dat niet slecht, maar vergeet er dan niet bij te zeggen dat ze nog geen 1000 WTA punten heeft. Ter vergelijking de nr 1 en 2 zitten boven de 6250 punten. Dus je enkele maandjes is lichtjes overdreven. Laten we zeggen minimum 16 maanden.

Daarnaast zal veel afhangen wat de zusjes Williams doen. Venus zakt stilletjes aan uit de TOP10, gaat zij nog genoeg motivatie hebben om terug te komen? Zus Serena staat het 3de maar voelt ook al de adem van de volgende spelers in der nek, gaat zij nog terug komen. Indien beide dames terug komen zijn er weer opnieuw meer grootheden die veel punten gaan weghalen, waardoor de opmars van de Russische meisjes iets zal vertragen.
Oud 06-11-2003, 16:47
br4m
br4m is offline
kim clijsters is wel de beste vind ik en de lekkerste

maar laatst bij die finale(kweet niet waar) speelden ze allebei goed(henin en clijsters) en toen won clisjters in 3 sets, ze zijn heeeeel erg aan elkaar gewaagd....
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 18:25
tinus11
tinus11 is offline
foza kimmetje!! het verschil tussen kim en henin en de gezusters wiliams is dat kim zo lekker gewoon is gebleven.
zij is de enige die gewoon lekker haar rust pakte en niet continu als sportmens in het nieuws wou zijn.
door deze relaxe aanpak heeft ze het helemaal verdient.
sjappo!!
Reageren

Regels voor berichten