Advertentie | |
|
![]() |
|
Wat feiten:
Op 26 maart wist Villareal nog van P$V te winnen na strafschoppen. Echter, dit was een oefenduel. Op 22 juni 2003 was Villareal geinteresseert in Van Hooijdonk, het prijskaartje was te hoog. Villareal heeft géén spraakmakende namen in het team.. De halve finale werd door Villareal gewonnen met de volgende uitslagen van het Tsjechische FC Stavo Villarreal CF * (Spa) - FC Stavo Artikel Brno (Tsj) 2-0 (1-1) De drie finales op een rijtje: Schalke 04 - SV Pasching SC Heerenveen - Villarreal CF VfL Wolfsburg - Perugia Ik denk persoonlijk dat Heerenveen genoeg kans maakt om zich te plaatsen...
||
Verwijderd
|
Citaat:
En inderdaad, Sonny Anderson is iemand waarvoor Heerenveen moet oppassen, maar ik denk dat ze wel een goede kans maken op een plaatsje in de UEFA Cup. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat jullie teams als La Louvière in Europa hebben... Nederland heeft tenminste ambitie buiten eigen land. Hoeveel Europacups hebben Belgische teams ook al weer gewonnen? Voor de duidelijkheid: ik ben géén Heerenveen-fan, heb Belgisch bloed (niet al te veel ;-) ) en ben geïrriteerd dat Belgen altijd hun commentaar op Nederlanders klaar hebben. Ja, wij zijn arrogant. Liever arrogant dan voetbal dat niet om aan te kijken is. En ik volg de Belgische competitie, heb me bijvoorbeeld om Charleroi - Lierse weer kapot gelachen. Wat een niveau. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
EC 1 (Champions' Cup ) 21 deelnames 125 wedstrijden EC 2 (Cup Winners' Cup) 7 deelnames 44 wedstrijden 4x finalist 1976, 1977, 1978, 1990 2x winnaar 1976, 1978 EC 3 (UEFA Cup) 14 deelnames 76 wedstrijden 2x finalist 1983, 1984 1x winnaar 1983 Beker der Jaarbeurssteden 18 wedstrijden 1x finalist 1970 UEFA Super Cup 2x winnaar 1976, 1978 En dat is dan alleen het Europese palmares van RSCA ![]() ![]() Tja, dat 'n club als La Louvière via bekerwinst zich plaatst voor de UEFA-cup... Dat zijn toevalligheden, maar wij gaan dan niet meteen beginnen roepen dat zij kunnen winnen tegen bvb 'n Villareal, omdat wij weten dat dat maar 'n bescheiden clubje is, net zoals Heerenveen. In Frankrijk heeft zelfs 'n tweedeklasser de beker gewonnen 'n aantal seizoenen geleden, gewonnen in de finale van 'n derdeklasser... Goed voetbal? Dan moet je ook bij goede clubs gaan kijken. In Nederland zijn er minstens zoveel clubs die zo mogelijk nog slechter spelen. En als zelfs de eigen supporters van PSV, de kampioen in Nederland nota bene, hun eigen club aanvallen op hun forum omwille van de zéér saaie spelwijze, dan vraag ik mij af waar dan dat hoge niveau van jullie zit? ![]()
||
![]() |
Citaat:
Als ik dan toch ff mag inpikken op die budgetten: ik denk niet dat ik er ver naast ga zitten, als ik zeg dat 90% van de Spaanse eersteklassers 'n groter budget hebben dan bvb een Heerenveen.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 12-08-2003 om 14:23. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Dus "jullie" hebben vier of vijf Europacups gewonnen (Europese supercup niet meegeteld, maar wees blij: dan zou Nederland alleen maar uitlopen). Nederland inderdaad elf. Nog schrijnender: Geen Europa-cup 1's/Champions Leagues voor de Belgen, tegen 6 voor "ons". Je hebt gelijk dat geld niet alles zegt, maar Heerenveen heeft, zonder financiele problemen te kennen, inderdaad al een paar jaar ongeveer hetzelfde budget als Anderlecht.
Wil je trouwens eens stadions vergelijken? ![]() Het verbouwen van al die stadions hier is IMHO de grootste reden van de geldnood van clubs als Utrecht en Vitesse |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En wat boeit mij nou het verleden van die competitie van jullie? Als 'n club als RSCA niet in België maar in 'n grotere competitie zou spelen, zou het budget ook onmiddellijk opgetrokken worden, wegens schaalvergroting, meer inkomsten uit TV-rechten en diets meer.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verlies niet uit het oog: ik was niet blij met jou standaard-Belgen-reactie "Nederlanders zijn weer eens arrogant". Daarom wilde ik even laten zien dat het Nederlandse voetbal een iets grotere historie heeft, naar mijn mening althans. Bovendien maakte je bepaald geen sterke indruk door de naam De Nooijer te laten vallen. Ja, daar blijf ik over doorzeuren. Reageren op een topic, mensen voor arrogant uitmaken, en dan laten merken dat je niet weet waar je het over hebt: stom. Maar gebeurt mij ook vaak genoeg, daar gaat het ook helemaal niet om ![]() En tenslotte, Ik denk ook dat Heerenveen door Villareal wordt uitgeschakeld, ik denk ook dat een Spaanse middenmoter beter is dan een Nederlandse subtopper. Ik ben het met je eens, alleen klets je er een hoop onzin omheen. |
![]() |
|
Ja, maar dat zou omgekeerd ook zo zijn he?!Maarja het zegt alleen maar iets over het Belgische voetbal , ik geef toe,dr zijn leuke wedstrijden soms, maar echt meer als de helft van de hoogste klasse komt overeen met onze Eerste Divisie...
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() PSV doet het nooit goed in de CL, Ajax kan eigenlijk alleen maar tegenvallen na vorig seizoen (ja daar zijn genoeg mensen het niet mee eens, ik hoop alleen al voor die uefa-punten dat jullie gelijk krijgen) en Feyenoord zie ik dit jaar ook niet tot wonderen in staat in Europa. Maar goed, dat dacht ik twee jaar geleden ook. |
![]() |
||
Heerlijk zo'n Nederland-Belgie discussie..
![]() Citaat:
||
Citaat:
![]() Nederland beter in Europa Cup I Belgie in Europa Cup II Nederland in III Gelijk in Europese Supercup En over je jaren '70 moet ik gewoon lachen... ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
ze hebben slim ingekocht met mannen als Sonny Anderson en de Argentijnse verdediger Coloccini. wordt moeilijk voor H'veen.
|
Laten we niet vergeten dat Heerenveen ook maar een middenmoter was afgelopen seizoen. Dit seizoen zullen ze een stuk sterker zijn.
Nederland - Belgie laatste 3 jaar Europees voetbal Nederland: 2x PSV kwartfinale UEFA Cup, Roda JC 1x Feyenoord UEFA cup gewonnen. Ajax kwartfinale CL Belgie: Anderlecht en Club Brugge hooguit 3de of 4de ronde UEFA cup. Iets wat Roda JC, Vitesse (nu niet meer) en ook nog wel een Heerenveen kunnen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik haal niet in mijn eentje mijn gelijk... Roeleke, tevreden dat die Dikke Nekken weer op hun plaats zijn gewezen? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sonny Anderson kwam trouwens pas 20 minuten voor tijd invallen. Was ie lichtgeblesseerd ofzo?? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
edit1: die nu dus al bezig is ![]() edit2: o hij begint juist net ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
In de samenvatting kreeg Heerenveen in de eerste helft een handje vol kansen, maar het waren geen grote kansen. Het komt vooral doordat Heerenveen bij balbezit het tempo te laag houdt. Het eigen doelpunt was echt een lucky goal. Villareal daarentegen had razendsnelle counters en schakelde erg goed om van verdediging naar aanval. Door miscommunicatie en doordat de spelers gewoon beter waren dan die van Heerenveen kon Villareal 2 goals maken in de eerste helft.
In de tweede helft controleerde Villareal, die een aantal grote kansen kreeg. Daar kon Heerenveen weinig tegenover zetten. Heerenveen maakt nog wel kans, mits ze scherper zijn (zodat ze een paar 'halve kansen' binnen kunnen schieten). Toch lijkt het me duidelijk Villareal de beste papieren heeft. ik heb niet opgevangen waarom Sonny Anderson wissel stond. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Villareal speelde iig een stukje slimmer. Heerenveen balde wel leuk mee, maar ook veel onnodig balverlies, wat ik zo zag. En veel, ontzettend veel ruimte voor die Spanjaarden om te counteren. Ik vrees inderdaad een kansloze missie daar in Spanje. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar je hebt gelijk, veel balverlies en de counters van Villareal zijn levensgevaarlijk. Toch hou ik nog een klein beetje hoop... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Alleen zie ik een NL subtopper dat niet zo snel doen, maar Anderlecht nu ook niet meer zo snel ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
*gaat eens werken* |
Advertentie |
|
![]() |
|
|