Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2003, 11:25
Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Vanavond speelt SC Heerenveen in één van de drie finales van het Intertoto-toernooi. Wanneer ze na de twee finale wedstrijden zich als winnende ploeg weten te bestempelen, spelen ze komend seizoen in het UEFA-cup toernooi...
Ik ken de tegenstander, het Spaanse Villarreal, niet goed...Ik zal ff wat feitjes zoeken...Maar wat denken jullie. Speelt SC Heerenveen inderdaad als één van de Nederlandse clubs komend seizoen UEFA-cup?
Oud 12-08-2003, 11:39
Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Wat feiten:
Op 26 maart wist Villareal nog van P$V te winnen na strafschoppen. Echter, dit was een oefenduel.
Op 22 juni 2003 was Villareal geinteresseert in Van Hooijdonk, het prijskaartje was te hoog.
Villareal heeft géén spraakmakende namen in het team..

De halve finale werd door Villareal gewonnen met de volgende uitslagen van het Tsjechische FC Stavo
Villarreal CF * (Spa) - FC Stavo Artikel Brno (Tsj) 2-0 (1-1)

De drie finales op een rijtje:
Schalke 04 - SV Pasching
SC Heerenveen - Villarreal CF
VfL Wolfsburg - Perugia

Ik denk persoonlijk dat Heerenveen genoeg kans maakt om zich te plaatsen...
Oud 12-08-2003, 12:54
Thomas
Thomas is offline
Heerenveen hoeft niet onder te doen voor deze Spaanse middenmoter.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Uitgeluld schreef op 12-08-2003 @ 12:39:
*knip*
Villareal heeft géén spraakmakende namen in het team..
*knip*
Sonny Anderson vind ik persoonlijk best een spraakmakende naam. Waar is Martin Palermo trouwens heen?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 13:03
Roeleke
Roeleke is offline
Citaat:
Wawl schreef op 12-08-2003 @ 13:54:
Heerenveen hoeft niet onder te doen voor deze Spaanse middenmoter.
Me dunkt van wel.
Oud 12-08-2003, 13:05
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Roeleke schreef op 12-08-2003 @ 14:03:
Me dunkt van wel.
Dus jij denkt dat Villarreal meer kans maakt op de overwinning?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 13:07
Roeleke
Roeleke is offline
Citaat:
Wawl schreef op 12-08-2003 @ 14:05:
Dus jij denkt dat Villarreal meer kans maakt op de overwinning?
Me dunkt van wel. Typisch Nederlandse arrogantie om 'n club die bij jullie in de middenmoot eindigde, hoger in te schatten dan 'n club die in de zwaarste competitie ter wereld in de middenmoot eindigde. En die met Sonny Anderson inderdaad best wel 'n naam in de rangen heeft (Wie speelt er bij dat Hollandse clubje? De Nooijer ofzo? That's it?)
Oud 12-08-2003, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 12-08-2003 @ 13:57:
Sonny Anderson vind ik persoonlijk best een spraakmakende naam. Waar is Martin Palermo trouwens heen?
Ze willen, zo heb ik laatst ergens gelezen, zo snel mogelijk van Palermo af. Waarom weet ik ook niet meer precies.

En inderdaad, Sonny Anderson is iemand waarvoor Heerenveen moet oppassen, maar ik denk dat ze wel een goede kans maken op een plaatsje in de UEFA Cup.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Roeleke schreef op 12-08-2003 @ 14:07:
Me dunkt van wel. Typisch Nederlandse arrogantie om 'n club die bij jullie in de middenmoot eindigde, hoger in te schatten dan 'n club die in de zwaarste competitie ter wereld in de middenmoot eindigde. En die met Sonny Anderson inderdaad best wel 'n naam in de rangen heeft (Wie speelt er bij dat Hollandse clubje? De Nooijer ofzo? That's it?)
Groot gelijk in het eerste gedeelte, heel erg jammer en dramatisch voor de indruk die je wil wekken om dan vervolgens met de naam De Nooijer te komen. Er speelt al lang geen De Nooijer meer bij Heerenveen. Roep dan niet van alles over Nederlanders.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 13:11
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Typisch Nederlandse arrogantie om 'n club die bij jullie in de middenmoot eindigde, hoger in te schatten dan 'n club die in de zwaarste competitie ter wereld in de middenmoot eindigde.
Toch denk ik dat Heerenveen totaal niet kansloos is. Wie had gedacht dat Ajax vorig jaar zo ver zou komen in de CL? Ook bijzonder weinig mensen. Heerenveen heeft een evenwichtige selectie zonder echte toppers, dat is waar. We zullen de uitslag wel afwachten, niet?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Ik kan het niet laten. Ik ga ervan uit dat je Belg bent, zoniet, sorry dan.

Dat jullie teams als La Louvière in Europa hebben... Nederland heeft tenminste ambitie buiten eigen land. Hoeveel Europacups hebben Belgische teams ook al weer gewonnen?

Voor de duidelijkheid: ik ben géén Heerenveen-fan, heb Belgisch bloed (niet al te veel ;-) ) en ben geïrriteerd dat Belgen altijd hun commentaar op Nederlanders klaar hebben. Ja, wij zijn arrogant. Liever arrogant dan voetbal dat niet om aan te kijken is. En ik volg de Belgische competitie, heb me bijvoorbeeld om Charleroi - Lierse weer kapot gelachen. Wat een niveau.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 13:28
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
*kotstopic*
Oud 12-08-2003, 13:47
Zaina
Zaina is offline
Heerenveen heeft anders best een leuke selectie. Villarreal bestempelt Heerenveen als de favoriet. Dat is onzin, maar in Spanje weten ze heus dat ze Heerenveen niet kunnen onderschatten. Daarvoor gaat Villareal door, helaas geen onderschatting daar
Oud 12-08-2003, 13:49
Roeleke
Roeleke is offline
Citaat:
Ertur schreef op 12-08-2003 @ 14:10:
Groot gelijk in het eerste gedeelte, heel erg jammer en dramatisch voor de indruk die je wil wekken om dan vervolgens met de naam De Nooijer te komen. Er speelt al lang geen De Nooijer meer bij Heerenveen. Roep dan niet van alles over Nederlanders.
Dat laat alleen maar uitschijnen hoe bekend en wat voor 'n bekende spelers er bij SC H spelen Lijkt me
Oud 12-08-2003, 13:57
Roeleke
Roeleke is offline
Citaat:
Ertur schreef op 12-08-2003 @ 14:18:
Ik kan het niet laten. Ik ga ervan uit dat je Belg bent, zoniet, sorry dan.

Dat jullie teams als La Louvière in Europa hebben... Nederland heeft tenminste ambitie buiten eigen land. Hoeveel Europacups hebben Belgische teams ook al weer gewonnen?

Voor de duidelijkheid: ik ben géén Heerenveen-fan, heb Belgisch bloed (niet al te veel ;-) ) en ben geïrriteerd dat Belgen altijd hun commentaar op Nederlanders klaar hebben. Ja, wij zijn arrogant. Liever arrogant dan voetbal dat niet om aan te kijken is. En ik volg de Belgische competitie, heb me bijvoorbeeld om Charleroi - Lierse weer kapot gelachen. Wat een niveau.
Internationaal

EC 1 (Champions' Cup )
21 deelnames
125 wedstrijden
EC 2 (Cup Winners' Cup)
7 deelnames
44 wedstrijden
4x finalist
1976, 1977, 1978, 1990
2x winnaar
1976, 1978

EC 3 (UEFA Cup)
14 deelnames
76 wedstrijden
2x finalist
1983, 1984
1x winnaar
1983

Beker der Jaarbeurssteden
18 wedstrijden
1x finalist
1970

UEFA Super Cup
2x winnaar
1976, 1978

En dat is dan alleen het Europese palmares van RSCA KV Mechelen heeft ook nog 'n Europacup gewonnen, eind jaren '80, R Antwerp FC heeft begin jaren '90 ook nog 'n Europacup-finale gespeeld in Wembley, Club Bruhhe had er dácht ik ook nog eentje gewonnen (ben niet zeker ) dus Belgische clubs hebben ooit wel Europees op 'n topniveau gedraaid, waar Nederlandse clubs toendertijd maar van konden dromen. (RSCA eind jaren '70, begin jaren '80).

Tja, dat 'n club als La Louvière via bekerwinst zich plaatst voor de UEFA-cup... Dat zijn toevalligheden, maar wij gaan dan niet meteen beginnen roepen dat zij kunnen winnen tegen bvb 'n Villareal, omdat wij weten dat dat maar 'n bescheiden clubje is, net zoals Heerenveen. In Frankrijk heeft zelfs 'n tweedeklasser de beker gewonnen 'n aantal seizoenen geleden, gewonnen in de finale van 'n derdeklasser...

Goed voetbal? Dan moet je ook bij goede clubs gaan kijken. In Nederland zijn er minstens zoveel clubs die zo mogelijk nog slechter spelen. En als zelfs de eigen supporters van PSV, de kampioen in Nederland nota bene, hun eigen club aanvallen op hun forum omwille van de zéér saaie spelwijze, dan vraag ik mij af waar dan dat hoge niveau van jullie zit?
Oud 12-08-2003, 14:01
Zaina
Zaina is offline
Anderlecht is kleiner dan Ajax, PSV en Feyenoord hoor

Er is hier meer geld, Heerenveen heeft een net zo grote begroting als Anderlecht, dus onderschat Heerenveen niet.
Oud 12-08-2003, 14:07
Roeleke
Roeleke is offline
Citaat:
Zaina schreef op 12-08-2003 @ 15:01:
Anderlecht is kleiner dan Ajax, PSV en Feyenoord hoor

Er is hier meer geld, Heerenveen heeft een net zo grote begroting als Anderlecht, dus onderschat Heerenveen niet.
Oh, daarom wint RSCA zo goed als elke match tegen PSV? Budget zegt niet alles, en we zien trouwens wel hoe 't gaat met al die middenmotors bij jullie met grote budgetten (Vitesse, Utrecht, Twente...) die mogen nu allemaal gaan afslanken omdat ze JAREN op 'n te grote voet hebben geleefd.

Als ik dan toch ff mag inpikken op die budgetten: ik denk niet dat ik er ver naast ga zitten, als ik zeg dat 90% van de Spaanse eersteklassers 'n groter budget hebben dan bvb een Heerenveen.
Oud 12-08-2003, 14:14
houn
houn is offline
over afslanken gesproken, wat gebeurt er met KV Mechelen???
volgens mij spelen die nu 3e klasse ofzo, in nederland spelen die clubs die jij noemt nog altijd in de eredivisie
Oud 12-08-2003, 14:20
Roeleke
Roeleke is offline
Citaat:
houn schreef op 12-08-2003 @ 15:14:
volgens mij spelen die nu 3e klasse ofzo, in nederland spelen die clubs die jij noemt nog altijd in de eredivisie
Mechelen degradeert omdat z'n geldschieter er mee ophoudt, het ging over bedragen die een pak kleiner zijn dan bij 'n bvb Vitesse dat €30 miljoen geleend krijgt van de stad en dan 'n maand later alweer doodleuk zegt 'n tekort van €4 miljoen te hebben KVM had 'n totale schuld van nog niet eens €12 miljoen.

Laatst gewijzigd op 12-08-2003 om 14:23.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 14:22
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
houn schreef op 12-08-2003 @ 15:14:
Dat ligt aan die KNJB
Oud 12-08-2003, 15:09
Verwijderd
Dus "jullie" hebben vier of vijf Europacups gewonnen (Europese supercup niet meegeteld, maar wees blij: dan zou Nederland alleen maar uitlopen). Nederland inderdaad elf. Nog schrijnender: Geen Europa-cup 1's/Champions Leagues voor de Belgen, tegen 6 voor "ons". Je hebt gelijk dat geld niet alles zegt, maar Heerenveen heeft, zonder financiele problemen te kennen, inderdaad al een paar jaar ongeveer hetzelfde budget als Anderlecht.

Wil je trouwens eens stadions vergelijken?

Het verbouwen van al die stadions hier is IMHO de grootste reden van de geldnood van clubs als Utrecht en Vitesse
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 15:10
kyokushin
kyokushin is offline
heerenveen heeft in het verleden toch gediend als kweekvijver van grote talenten, van nistelrooy & aalback bijvoorbeeld
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 15:14
Roeleke
Roeleke is offline
Citaat:
Ertur schreef op 12-08-2003 @ 16:09:
Dus "jullie" hebben vier of vijf Europacups gewonnen (Europese supercup niet meegeteld, maar wees blij: dan zou Nederland alleen maar uitlopen). Nederland inderdaad elf. Nog schrijnender: Geen Europa-cup 1's/Champions Leagues voor de Belgen, tegen 6 voor "ons". Je hebt gelijk dat geld niet alles zegt, maar Heerenveen heeft, zonder financiele problemen te kennen, inderdaad al een paar jaar ongeveer hetzelfde budget als Anderlecht.

Wil je trouwens eens stadions vergelijken?

Het verbouwen van al die stadions hier is IMHO de grootste reden van de geldnood van clubs als Utrecht en Vitesse
Nou, RSCA heeft z'n stadion volledig zelf gefinancierd, geen hulp van buitenaf, en dat kan gemakkelijk mee in Nederland hoor En wij hebben helemaal geen financiële problemen én we horen bij de Europese subtop, wat van SC H niet kan gezegd worden.

En wat boeit mij nou het verleden van die competitie van jullie?

Als 'n club als RSCA niet in België maar in 'n grotere competitie zou spelen, zou het budget ook onmiddellijk opgetrokken worden, wegens schaalvergroting, meer inkomsten uit TV-rechten en diets meer.
Oud 12-08-2003, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Roeleke schreef op 12-08-2003 @ 16:14:
Nou, RSCA heeft z'n stadion volledig zelf gefinancierd, geen hulp van buitenaf, en dat kan gemakkelijk mee in Nederland hoor En wij hebben helemaal geen financiële problemen én we horen bij de Europese subtop, wat van SC H niet kan gezegd worden.

En wat boeit mij nou het verleden van die competitie van jullie?

Als 'n club als RSCA niet in België maar in 'n grotere competitie zou spelen, zou het budget ook onmiddellijk opgetrokken worden, wegens schaalvergroting, meer inkomsten uit TV-rechten en diets meer.
Boh, dat Anderlecht an sich een grotere club is dan Heerenveen klopt volledig. Ik denk niet dat veel mensen dat hier ontkennen. En dat verhaal van grotere competitie geldt natuurlijk voor ieder Belgisch en Nederlands team.

Verlies niet uit het oog: ik was niet blij met jou standaard-Belgen-reactie "Nederlanders zijn weer eens arrogant". Daarom wilde ik even laten zien dat het Nederlandse voetbal een iets grotere historie heeft, naar mijn mening althans.

Bovendien maakte je bepaald geen sterke indruk door de naam De Nooijer te laten vallen. Ja, daar blijf ik over doorzeuren. Reageren op een topic, mensen voor arrogant uitmaken, en dan laten merken dat je niet weet waar je het over hebt: stom. Maar gebeurt mij ook vaak genoeg, daar gaat het ook helemaal niet om

En tenslotte,

Ik denk ook dat Heerenveen door Villareal wordt uitgeschakeld, ik denk ook dat een Spaanse middenmoter beter is dan een Nederlandse subtopper.

Ik ben het met je eens, alleen klets je er een hoop onzin omheen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 15:25
Tiño
Tiño is offline
Ja, maar dat zou omgekeerd ook zo zijn he?!Maarja het zegt alleen maar iets over het Belgische voetbal , ik geef toe,dr zijn leuke wedstrijden soms, maar echt meer als de helft van de hoogste klasse komt overeen met onze Eerste Divisie...
Oud 12-08-2003, 15:29
Roeleke
Roeleke is offline
Citaat:
Ertur schreef op 12-08-2003 @ 16:24:
Boh, dat Anderlecht an sich een grotere club is dan Heerenveen klopt volledig. Ik denk niet dat veel mensen dat hier ontkennen. En dat verhaal van grotere competitie geldt natuurlijk voor ieder Belgisch en Nederlands team.

Verlies niet uit het oog: ik was niet blij met jou standaard-Belgen-reactie "Nederlanders zijn weer eens arrogant". Daarom wilde ik even laten zien dat het Nederlandse voetbal een iets grotere historie heeft, naar mijn mening althans.

Bovendien maakte je bepaald geen sterke indruk door de naam De Nooijer te laten vallen. Ja, daar blijf ik over doorzeuren. Reageren op een topic, mensen voor arrogant uitmaken, en dan laten merken dat je niet weet waar je het over hebt: stom. Maar gebeurt mij ook vaak genoeg, daar gaat het ook helemaal niet om

En tenslotte,

Ik denk ook dat Heerenveen door Villareal wordt uitgeschakeld, ik denk ook dat een Spaanse middenmoter beter is dan een Nederlandse subtopper.

Dat over De Nooijer: kijk, ik weet dat die gast ooit bij SC H heeft gespeeld, is voor mij dus de bekendste speler van dat team en was dus enkel aangehaald als illustratie om te laten zien dat Heerenveen écht geen "namen" in huis heeft. Dat hij er zelfs niet meer speelt, is dus nog meer 'n teken aan de wand (Waar speelt die gast nu trouwens dan? )
Oud 12-08-2003, 15:35
Tiño
Tiño is offline
uhmmm
Gerard bij Feyenoord? en Dennis bij NEC?dacht ik...
Oud 12-08-2003, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 12-08-2003 @ 16:24:

En tenslotte,

However, ik ben er blij mee dat Heerenveen in de finale staat. Als ze winnen zitten er nl. 6 of 7 (weet niet precies) NL Clubs in Europa, waarvan 4 of 5 in de UEFA Cup. Me dunkt dat we daar dan toch wel enig resultaat zullen kunnen halen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 15:52
zlatani9
zlatani9 is offline
Zou wel heel leuk zijn voor Nl voetbal! En zeker voor Heerenveen.. Sibon en Knopper kunnen daar dit seizoen nog mooie dingen gaan laten zien Misschien worden ze zelfs nog wel 3e voor Feyenooit..
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Nixje schreef op 12-08-2003 @ 16:46:
However, ik ben er blij mee dat Heerenveen in de finale staat. Als ze winnen zitten er nl. 6 of 7 (weet niet precies) NL Clubs in Europa, waarvan 4 of 5 in de UEFA Cup. Me dunkt dat we daar dan toch wel enig resultaat zullen kunnen halen.
NEC, NAC, Utreg en eventueel Heerenveen moeten puur mazzelen met de loting, anders liggen ze er weer in de eerste ronde uit. Laten we eerlijk zijn: dit soort clubs vliegt er altijd snel uit. Heerenveen geef ik nog de beste kans om verder te komen, maar dan moeten ze eerst Villareal uitschakelen. Dat wordt al lastig genoeg. Voor de Uefa-co-efficient (kan geen trema vinden op deze pjoeter ) gaat Nederland vrees ik dramatisch scoren dit jaar. Hopelijk maken de grote drie iets goed, alhoewel ik ook daar heel weinig verwacht, eigenlijk.

PSV doet het nooit goed in de CL, Ajax kan eigenlijk alleen maar tegenvallen na vorig seizoen (ja daar zijn genoeg mensen het niet mee eens, ik hoop alleen al voor die uefa-punten dat jullie gelijk krijgen) en Feyenoord zie ik dit jaar ook niet tot wonderen in staat in Europa. Maar goed, dat dacht ik twee jaar geleden ook.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 16:15
Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Heerlijk zo'n Nederland-Belgie discussie..

Citaat:
kyokushin schreef op 12-08-2003 @ 16:10:
heerenveen heeft in het verleden toch gediend als kweekvijver van grote talenten, van nistelrooy & aalback bijvoorbeeld
Ik voeg Tomasson nog ff toe...
Oud 12-08-2003, 16:28
Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Citaat:
Roeleke schreef op 12-08-2003 @ 14:57:
Internationaal

EC 1 (Champions' Cup )
21 deelnames
125 wedstrijden
EC 2 (Cup Winners' Cup)
7 deelnames
44 wedstrijden
4x finalist
1976, 1977, 1978, 1990
2x winnaar
1976, 1978

EC 3 (UEFA Cup)
14 deelnames
76 wedstrijden
2x finalist
1983, 1984
1x winnaar
1983

Beker der Jaarbeurssteden
18 wedstrijden
1x finalist
1970

UEFA Super Cup
2x winnaar
1976, 1978

En dat is dan alleen het Europese palmares van RSCA KV Mechelen heeft ook nog 'n Europacup gewonnen, eind jaren '80, R Antwerp FC heeft begin jaren '90 ook nog 'n Europacup-finale gespeeld in Wembley, Club Bruhhe had er dácht ik ook nog eentje gewonnen (ben niet zeker ) dus Belgische clubs hebben ooit wel Europees op 'n topniveau gedraaid, waar Nederlandse clubs toendertijd maar van konden dromen. (RSCA eind jaren '70, begin jaren '80).

Tja, dat 'n club als La Louvière via bekerwinst zich plaatst voor de UEFA-cup... Dat zijn toevalligheden, maar wij gaan dan niet meteen beginnen roepen dat zij kunnen winnen tegen bvb 'n Villareal, omdat wij weten dat dat maar 'n bescheiden clubje is, net zoals Heerenveen. In Frankrijk heeft zelfs 'n tweedeklasser de beker gewonnen 'n aantal seizoenen geleden, gewonnen in de finale van 'n derdeklasser...

Goed voetbal? Dan moet je ook bij goede clubs gaan kijken. In Nederland zijn er minstens zoveel clubs die zo mogelijk nog slechter spelen. En als zelfs de eigen supporters van PSV, de kampioen in Nederland nota bene, hun eigen club aanvallen op hun forum omwille van de zéér saaie spelwijze, dan vraag ik mij af waar dan dat hoge niveau van jullie zit?
Hee...ik heb leuk linkje voor je met de feiten..

Nederland beter in Europa Cup I
Belgie in Europa Cup II
Nederland in III
Gelijk in Europese Supercup
En over je jaren '70 moet ik gewoon lachen...
Oud 12-08-2003, 16:41
geen punt.
geen punt. is offline
In België verdrinken elk jaar zo'n één of twee clubs... en niet de minste clubs: RWDM en zoals al genoemd KVM.

Ontopic dan: Villareal is geen middenmoter maar een degradant, dus het lijkt me meer dan logisch dat Heerenveen wint.
Oud 12-08-2003, 17:14
De Skaaf
De Skaaf is offline
Citaat:
kyokushin schreef op 12-08-2003 @ 16:10:
Allback was natuurlijk al 29 jaar toen hij voor heerenveen tekende...die komt niet uit de jeugdopleiding. net zo min als van nistelrooy die van den bosch kwam.
Oud 12-08-2003, 17:16
De Skaaf
De Skaaf is offline
Citaat:
meelman schreef op 12-08-2003 @ 17:41:
In België verdrinken elk jaar zo'n één of twee clubs... en niet de minste clubs: RWDM en zoals al genoemd KVM.

Ontopic dan: Villareal is geen middenmoter maar een degradant, dus het lijkt me meer dan logisch dat Heerenveen wint.
uhm nee, villareal is een middenmoter die dit seizoen uitzicht heeft op een plaats bij de top 8 van spanje.
ze hebben slim ingekocht met mannen als Sonny Anderson en de Argentijnse verdediger Coloccini.
wordt moeilijk voor H'veen.
Oud 12-08-2003, 17:59
Zaina
Zaina is offline
Laten we niet vergeten dat Heerenveen ook maar een middenmoter was afgelopen seizoen. Dit seizoen zullen ze een stuk sterker zijn.

Nederland - Belgie laatste 3 jaar Europees voetbal

Nederland: 2x PSV kwartfinale UEFA Cup, Roda JC 1x Feyenoord UEFA cup gewonnen.

Ajax kwartfinale CL

Belgie: Anderlecht en Club Brugge hooguit 3de of 4de ronde UEFA cup. Iets wat Roda JC, Vitesse (nu niet meer) en ook nog wel een Heerenveen kunnen.
Oud 12-08-2003, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 12-08-2003 @ 18:59:
Laten we niet vergeten dat Heerenveen ook maar een middenmoter was afgelopen seizoen. Dit seizoen zullen ze een stuk sterker zijn.

Nederland - Belgie laatste 3 jaar Europees voetbal

Nederland: 2x PSV kwartfinale UEFA Cup, Roda JC 1x Feyenoord UEFA cup gewonnen.

Ajax kwartfinale CL

Belgie: Anderlecht en Club Brugge hooguit 3de of 4de ronde UEFA cup. Iets wat Roda JC, Vitesse (nu niet meer) en ook nog wel een Heerenveen kunnen.
Verander dat maar in Anderlecht 2e groepsronde CL. Ook als Nederlander geen onzin kletsen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 21:43
Verwijderd
SC Heerenveen 1 - 2 Villarreal
0-1 13. Calleja
1-1 26. Ballesteros (eigen doelpunt)
1-2 44. Víctor (stift)

Nou, als Heerenveen nog door wilt gaan moet er een wondertje gebeuren. Ze werden in eigen stadion overklast. Ertur behaalt hiermee zijn gelijk...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 21:48
Verwijderd
Citaat:
^Dragon^ schreef op 12-08-2003 @ 22:43:
SC Heerenveen 1 - 2 Villarreal
0-1 13. Calleja
1-1 26. Ballesteros (eigen doelpunt)
1-2 44. Víctor (stift)

Nou, als Heerenveen nog door wilt gaan moet er een wondertje gebeuren. Ze werden in eigen stadion overklast. Ertur behaalt hiermee zijn gelijk...
Waar ik niet blij mee ben, laat dat even duidelijk zijn.

En ik haal niet in mijn eentje mijn gelijk... Roeleke, tevreden dat die Dikke Nekken weer op hun plaats zijn gewezen?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 12-08-2003 @ 22:48:
maakt niet uit, je was wel degene die de situatie (wedstrijd) het beste in kon schatten.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 21:53
Verwijderd
Citaat:
^Dragon^ schreef op 12-08-2003 @ 22:50:
maakt niet uit, je was wel degene die de situatie (wedstrijd) het beste in kon schatten.
Jah, eens in de zoveel tijd heb ik ook wel eens iets goed! Iets te vaak gehoord dat we wel even wereldkampioen ofzo zouden worden.

Sonny Anderson kwam trouwens pas 20 minuten voor tijd invallen. Was ie lichtgeblesseerd ofzo??
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 12-08-2003 @ 22:53:
Jah, eens in de zoveel tijd heb ik ook wel eens iets goed! Iets te vaak gehoord dat we wel even wereldkampioen ofzo zouden worden.

Sonny Anderson kwam trouwens pas 20 minuten voor tijd invallen. Was ie lichtgeblesseerd ofzo??
kweenie, heb alleen het verhaaltje gelezen op vi.nl, zometeen op ned2 maar even de samenvatting kieken.

edit1: die nu dus al bezig is
edit2: o hij begint juist net
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 22:19
Verwijderd
In de samenvatting kreeg Heerenveen in de eerste helft een handje vol kansen, maar het waren geen grote kansen. Het komt vooral doordat Heerenveen bij balbezit het tempo te laag houdt. Het eigen doelpunt was echt een lucky goal. Villareal daarentegen had razendsnelle counters en schakelde erg goed om van verdediging naar aanval. Door miscommunicatie en doordat de spelers gewoon beter waren dan die van Heerenveen kon Villareal 2 goals maken in de eerste helft.

In de tweede helft controleerde Villareal, die een aantal grote kansen kreeg. Daar kon Heerenveen weinig tegenover zetten.

Heerenveen maakt nog wel kans, mits ze scherper zijn (zodat ze een paar 'halve kansen' binnen kunnen schieten). Toch lijkt het me duidelijk Villareal de beste papieren heeft.

ik heb niet opgevangen waarom Sonny Anderson wissel stond.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 22:19
Verwijderd
Citaat:
^Dragon^ schreef op 12-08-2003 @ 22:54:
kweenie, heb alleen het verhaaltje gelezen op vi.nl, zometeen op ned2 maar even de samenvatting kieken.

edit1: die nu dus al bezig is
edit2: o hij begint juist net
*Met Foppe en (ik geloof) Sibon op de achtergrond pratend*

Villareal speelde iig een stukje slimmer. Heerenveen balde wel leuk mee, maar ook veel onnodig balverlies, wat ik zo zag. En veel, ontzettend veel ruimte voor die Spanjaarden om te counteren. Ik vrees inderdaad een kansloze missie daar in Spanje.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 12-08-2003 @ 23:19:
*Met Foppe en (ik geloof) Sibon op de achtergrond pratend*

Villareal speelde iig een stukje slimmer. Heerenveen balde wel leuk mee, maar ook veel onnodig balverlies, wat ik zo zag. En veel, ontzettend veel ruimte voor die Spanjaarden om te counteren. Ik vrees inderdaad een kansloze missie daar in Spanje.
'twas Tieme Klompe, die oa nog praatte over zijn blessure.

maar je hebt gelijk, veel balverlies en de counters van Villareal zijn levensgevaarlijk. Toch hou ik nog een klein beetje hoop...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 22:51
Roeleke
Roeleke is offline
Citaat:
Ertur schreef op 12-08-2003 @ 22:48:

En ik haal niet in mijn eentje mijn gelijk... Roeleke, tevreden dat die Dikke Nekken weer op hun plaats zijn gewezen?
't Boeit me niet zo erg wat ze deden, maar 't is altijd leuk om gelijk te krijgen -_-
Oud 13-08-2003, 00:50
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
heerenveen dus geen uefa-cup
maargoed, we hebben toch al genoeg deelnemers met straks ajax er nog bij
Oud 13-08-2003, 10:45
Verwijderd
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 13-08-2003 @ 01:50:
heerenveen dus geen uefa-cup
maargoed, we hebben toch al genoeg deelnemers met straks ajax er nog bij

En PSV als ze geluk hebben
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 11:34
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Ertur schreef op 12-08-2003 @ 20:26:
Verander dat maar in Anderlecht 2e groepsronde CL. Ook als Nederlander geen onzin kletsen.
Ehm ik had het over minimaal kwartfinale plaatsen. Anderlecht 2de ronde CL hoort daar volgens mij niet tussen..

Alleen zie ik een NL subtopper dat niet zo snel doen, maar Anderlecht nu ook niet meer zo snel
Oud 13-08-2003, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 13-08-2003 @ 12:34:
Ehm ik had het over minimaal kwartfinale plaatsen.
Oh. Hoe moet ik dat weten, als je het wel over 3e en 4e ronde Uefa-cup hebt??? Maar niet zo belangrijk natuurlijk.

Citaat:
Zaina schreef op 13-08-2003 @ 12:34:
Alleen zie ik een NL subtopper dat niet zo snel doen, maar Anderlecht nu ook niet meer zo snel
Wat bedoel je nu precies?? Halen kwartfinale Europees toernooi?? Dat zie ik Ajax, PSV, Feyenoord, Anderlecht en Club Brugge allemaal wel doen. Maar uiteraard alleen als de loting een heel eind meezit. En allemaal niet in de CL maar in de Uefa-cup.

*gaat eens werken*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten