Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
sinds ik van iemand anders hou, hou ik opeens ook van mezelf...
of misschien deed ik dat al, maar besef ik het nu pas... als iedereen liefde in zich zou hebben (wat geloof ik waar is ![]() Maarja. Ik ging dus opeens ook van mezelf houden. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() die god troep lees je tegenwoordig overal, terwijl het hier nauwelijks on topic is. Dan krijg je dus zo'n reactie van mij ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en die god troep is al ruim 2000 jaar te lezen, dus het is niet echt iets van de laatste tijd verder ![]() (ik ben atheist) |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Jongens, wees es ff wat voorzichtiger...
Voor de een bestaat er geen God, voor de ander kan het geloof in een God juist een doel geven in het leven of een krachtbron zijn... Dat je je mening geeft is ![]() Verdiep je in de materie als je je afvraagt waarom mensen na "2k jaar" nog steeds een geloof kennen... |
![]() |
||
Citaat:
ohja en volgens mij zijn mensen het topic aan het verdraaien. De stelling was "als je niet van jezelf houdt, dan kun je ook niet van anderen houden" en niet "als je niet van jezelf houdt, kunnen andere niet van je houden" |
![]() |
|
Jongens, geloof wordt op F&L besproken. Posts over christendom horen hier niet en worden dus echt verwijderd.
Ik denk wel dat het mogelijk is om van een ander te houden als je niet van jezelf houdt. Maar ik denk ook dat je liefde pas echt van gezonde aard is als je ook van jezelf kunt houden.
|
Ik heb deze stelling ook al heel vaak aan moeten horen. En eerst heb ik mij er heel erg fel tegen verzet. Nog steeds geloof ik niet dat het echt helemaal waar is. Maar toch denk ik wel dat er iets in zit. Ik geloof niet dat je niet van iemand kunt houden als je niet van jezelf houdt. Maar ik denk wel, ook uit ervaring, dat het moeilijk is om om te gaan met eigenschappen van een ander die jij zelf ook hebt en niet bepaald blij mee bent. Dit betekent niet dat je dus niet van een ander persoon kan houden die die eigenschappen oiok heeft, maar het is soms wel moeilijk om te accepteren. Maar aan de andere kant begrijp je elkaar dan wel weer beter.
Maar ik weet het ook niet hoor. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Op zich is van jezelf houden goed als het maar niet te ver doorgaat, als het zo is dat je echt verliefd wordt op jezelf dan heet dat narcisme en ik denk dat het dan zelfs zo is dat je niet van een ander kan houden omdat je gek op jezelf bent, in zekere zin is dit dus in tegenspraak met de stelling.
Ik denk dat van jezelf houden niet goed verwoord is maar dat je jezelf moet accepteren en moet respecteren voor je van een ander kan houden, een ander doet dat ook bij jou (tenminste als ie oprecht van je houdt) en dat kan je alleen begrijpen als je dat zelf ook doet, maar ik denk dat houden van niet het goed woord is.
||
Citaat:
Je gaat er dus vanuit als je van 1 iemand heel erg veel houdt, dat je niet meer van anderen kunt houden. OF is dit grondbeginsel een verkeerde aanname uit jouw tekst? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
waar ik op doelde is dit: 1 Als je narcistisch bent dan houdt je veel van jezelf. 2 Je houdt dus van iemand (in dit geval jezelf). 3 Dan kun je niet meer van anderen houden. Stap 2 heb jij niet vernoemd, maar dat probeerde ik juist te vragen of dat ook gold. Want in dat geval zeg je dat je maar van 1 persoon heel erg kan houden en voor de rest van niemand. Als stap 2 niet geldt, ben ik benieuwd waarom juist niet. ik hoop dat het een beetje duidelijk is ![]() |
![]() |
|
Ik hou niet echt van mijzelf, maar wel van anderen. Dat is niet niet-voorkomend en dat kan echt wel. Je word er alleen wel aanhankelijker van en hebt telkens de bevestiging nodig dat hij/zij ook van jou houdt.
Als anderen mensen laten merken dat ze om je geven, ga je jezelf echt wel waarderen en ga je uiteindelijk van jezelf houden. En het is allemaal een proces. Nu zie je namelijk alleen je slechte kanten. Als er mensen zijn die je op je goede eigenschappen wijzen, leer je jezelf pas kennen en kan je van jezelf gaan houden. Maar dit gaat natuurlijk bij iedereen anders. En ik verwoord het weer als shit, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. |
![]() |
||
Citaat:
In het begin zei ze: 'houden van' is niet het goede woord als je het over jezelf hebt. Ze vindt dat je dan jezelf bij het narcisme accepteert in doorgeschoten mate (ja kan het niet anders verwoorden). Zij bedoelt dus dat er in dat geval nog steeds niet sprake is van 'van jezelf houden'. Stap 2 geldt dus niet. |
![]() |
|
Of het een goed idee is weet ik niet, maar ik ken een liedje wat precies over dit onderwerp gaat. En ja, het is en blijft van cabaretier Harry Jekkers, maar hij is zooooo goed....
Dus ik zet em toch neer... Het heet: ik hou van mij. Ik hou van mij Hoor je nooit zingen Ik hou van mij Wordt nooit gezegd Maar ik hou van mij Ga ik toch zingen Ik hou van mij Van mij alleen en ik meen het echt Ik hou van mij Want ik ben te vertrouwen Ik hou van mij Van mij kan ik op aan Ik hou van mij Op mij kan ik tenminste bouwen Ik hou van mij En ik laat mij nooit meer gaan Ik blijf bij mij En niet voor even Ik blijf bij mij Voor eeuwig en altijd Ben zelfs bereid mijn leven voor mijzelf te geven Ik blijf bij mij Totdat de dood mij scheidt Ik hou van jou Zeg ik soms ook wel Ik hou van jou schat En ik meen het echt Maar ik hou van jou zeg ik Alleen maar voor de spiegel Zo komt ik hou van jou weer bij mezelf terecht Ik hou van mij van mij van mij En van geen ander Want ik ben verreweg De leukste die ik ken Ik hoef mezelf zo nodig voor mij niet te veranderen Ik blijf bij mij mezelf gewoon zoals ik ben Want ik hou van jou Betekent meestal Schat hier heb je m'n problemen los maar op 'k Leef in een hel en verwacht van jou de hemel Je geeft de hel weg Dankjewel zeg Rot lekker op Want houden van een ander Dat heb jij alleen maar nodig Omdat je niet genoeg kan houden van jezelf Hou van jou joh Maak die ander overbodig Ware liefde geloof me Begint altijd bij jezelf Want ik hou van jou Is niet de sleutel tot de ander Maar ik hou van mij Al klinkt het bot en slecht Want wie van zichzelf houd Die geeft pas echt iets kostbaars Als die ik hou van jou tegen een ander zegt En ik vind em volledig kloppen.
|
hoe zou je iets kunnen geven als het zelf niet hebt?
Als je geen liefde in jezelf hebt kan je het ook niet weggeven. Jij geeft liefde aan je vriend dus heb je liefde in jezelf. Je zegt dat jij niet van jezelf houdt maar is dat wel werkelijk zo? Ieder mens heeft als basis in zichzelf: liefde. Dat is de kern van je zijn, dus hou kan jij dat ontkennen door te zeggen: I don't love myself? Het feit dat jij niet ziet hoeveel jij van jezelf houdt wil nog niet zeggen dat het niet zo is. Trouwens haat hoort ook onlosmakelijk bij liefde. Zonder haat geen liefde. Misschien is het voor jou zo dat hoe meer jij jezelf denkt te haten des te meer jij je vriend kan liefhebben. Je zou eens kunnen kijken wat zijn liefde bij jou doet...
||
Citaat:
![]() Bedankt Michel ![]()
|
[QUOTE][Het Engeltje] schreef op 16-08-2003 @ 10:28:
[B]Ik hou niet echt van mijzelf, maar wel van anderen. Dat is niet niet-voorkomend en dat kan echt wel. Je word er alleen wel aanhankelijker van en hebt telkens de bevestiging nodig dat hij/zij ook van jou houdt. hier heb je wel gelijk in. hij moet steeds maar zeggen hoe mooi hij me vind en hoeveel hij van me houdt. als hij dat een keer niet zegt dat denk ik meteen dat er wat aan de hand is. dus ben dan heel afhankelijk van hem.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Dicht, ggcy8 Geel | 178 | 25-03-2014 22:47 | |
Psychologie |
Leren, voor je plezier? Se7enUp | 12 | 21-06-2012 16:28 | |
Psychologie |