Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2003, 20:13
fuego
fuego is offline
misschien is het wel normaal met dit weer maar ik zit er toch wel mee.vanacht werd ik namelijk wakker van de pijn in me kuit,heb ik wel is vaker en door dan even te lopen gaat het wel weer over.dus ik me bed uit en wil gaan lopen als ik opeens heel benauwd en duizelig word.toch doorgezet maar door de duizeligheid meteen weer naar me bed toe gegaan,maar dat haalde ik niet meer en viel flauw.toen ik wakker werd was dat duizelige gevoel weg en me benauwdheid ook.nu is mijn vraag kan het door dat hete weer zijn of zou het toch een andere reden hebben?

dikke kus fuego
Oud 12-08-2003, 20:40
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ja het kan wel door het hete weer komen, misschien drink je niet genoeg, of je hebt gewoon een lage bloeddruk waar je last van kunt krijgen als je te snel opstaat. Het kan ook wel een andere reden hebben, als het vaker voorkomt en je vertrouwt het kun je gewoon bij de huisarts langs gaan, het kan zijn dat je ff bloed moet laten prikken om te testen of je bloedarmoede hebt ofzo.

Ik heb trouwens ook vaak pijn in mn kuit 's nachts, echt vreselijk irri.
Oud 12-08-2003, 20:51
Roos
Roos is offline
Ja die kramp, dat heb ik ook heel vaak... zeker 2x per week.
In je slaap span je onbewust je kuit heel licht aan. Als je dat een tijdje doet, krijg je kramp.

Lichte kramp kan je wegkrijgen, door de spier te bewegen, dus door er even op te lopen ofzo.

Bij erge kramp moet je dat niet doen: dan kan je beschadigingen oplopen aan de spier of pees. Probeer de spier te masseren, richting het hart (dus naar boven). Dat doet echt pijn, maar als je dat doorzet, verdwijnt de pijn.

En dat flauwvallen kan door het benauwde weer komen. Als het iets eenmaligs is, zou ik me er niet druk om maken. Komt het vaker voor, dan is het verstandig om even naar de huisarts te gaan. Die kan je bloed even checken
Oud 13-08-2003, 21:52
Maart
Maart is offline
ja of je valt flauw van de kramp...voelt niet prettig...doet pijn..je maakt je zorgen...beetje (fysieke) stress/paniek..vaten openen door de adrenaline (komt vrij bij stress (ruime zin)) en dan val je flauw...warmte helpt daar natuurlijk lekker aan mee
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 21:53
Maart
Maart is offline
bedoelde dus...mak je niet teveel zorgen..als het vaker voorkomt kun je ff langs de dokter gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 08:23
SuperSanne
SuperSanne is offline
Iets zouts eten wil ook wel eens helpen (*heeft standaart grote put dubbelzoute drop bij de hand vanwege haar lage bloeddruk*)
Oud 14-08-2003, 09:42
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 14-08-2003 @ 09:23:
Iets zouts eten wil ook wel eens helpen (*heeft standaart grote put dubbelzoute drop bij de hand vanwege haar lage bloeddruk*)
handy tip..

*ook lage bloeddruk heeft en heeeeeel erg van zoute drop houdt*
Oud 14-08-2003, 19:34
dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Citaat:
Roos schreef op 12-08-2003 @ 21:51:
Ja die kramp, dat heb ik ook heel vaak... zeker 2x per week.
In je slaap span je onbewust je kuit heel licht aan. Als je dat een tijdje doet, krijg je kramp.

Lichte kramp kan je wegkrijgen, door de spier te bewegen, dus door er even op te lopen ofzo.

Bij erge kramp moet je dat niet doen: dan kan je beschadigingen oplopen aan de spier of pees. Probeer de spier te masseren, richting het hart (dus naar boven). Dat doet echt pijn, maar als je dat doorzet, verdwijnt de pijn.

En dat flauwvallen kan door het benauwde weer komen. Als het iets eenmaligs is, zou ik me er niet druk om maken. Komt het vaker voor, dan is het verstandig om even naar de huisarts te gaan. Die kan je bloed even checken
Bij kramp ik je kuit kun je het beste je voet naar je toe trekken. Meestal trekt de kramp bij mij snel weg. Voorderest heb ik niet veel toe te voegen hieraan.

Regels voor berichten