Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2003, 11:59
Smobbo
Smobbo is offline
Als ik Winamp 3 opstart krijg ik deze fout:

"String.printf overflow"
Expression: real_len <= length
File: C:\projects\studio-488d\bfc\string.cpp
Line: 498

Ik kan dan op OK of Annuleren drukken, druk ik op annuleren dan krijg ik dat standaard WinXP rapport verzenden ding.
Druk ik op OK dan krijg ik dit:

De instructie op 0x77f73aed verwijst naar geheugen op 0x646e756f. De lees- of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt

Klik op OK om het programma te beeindigen.

Dan kan ik alleen op OK klikken!

Kent iemand dit probleem en weet iemand hoe je het verhelpt???
Oud 13-08-2003, 12:02
Marcade
Marcade is offline
opnieuw installeren?

'k raad je eerder aan 'terug' te stappen naar winamp 2, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 12:15
Smobbo
Smobbo is offline
Ik heb em opnieuw geinstalleerd en nu doet ie het (maar voor hoe lang?)

En waarom zou ik terug gaan naar winamp2? is dat bter ofzow?
Of stabieler?
Oud 13-08-2003, 13:44
M@rco
M@rco is offline
Winamp 2 is stukken sneller en stabieler
Oud 13-08-2003, 16:34
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nieuwe build van WA3 is brak, maar wat wil je als je leest dat Nullsoft geaffilieerd is met AOL.

WA3 b488 doet het wel goed, kan em wel aan je sturen als je wilt.
Oud 13-08-2003, 16:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Alfred J. Kwak! schreef op 13-08-2003 @ 13:15:
En waarom zou ik terug gaan naar winamp2? is dat bter ofzow?
Of stabieler?
Winamp 2 is lightweight, Winamp 3 is heel zwaar.

Als je een snelle computer hebt maakt dat niet uit. Winamp 3 draai je alleen als je grote waarde hecht aan de skins, zoals MMD3

Oud 13-08-2003, 16:54
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 13-08-2003 @ 17:34:
Nieuwe build van WA3 is brak, maar wat wil je als je leest dat Nullsoft geaffilieerd is met AOL.
Nullsoft IS van AOL, en dat zijn al heel lang... ik zie niet in wat dat met de kwaliteit van 1 specifieke WA3-build te maken heeft?
Oud 13-08-2003, 21:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 13-08-2003 @ 17:54:
Nullsoft IS van AOL, en dat zijn al heel lang... ik zie niet in wat dat met de kwaliteit van 1 specifieke WA3-build te maken heeft?
Niet direkt nee, maar wel indirekt. Development van Winamp staat zo goed als stil. Winamp 5 hoor ik veel over, maar dat is niets meer of minder dan een plugin architectuur, waardoor je zelf een lightweight danwel heavyweight winamp kunt maken, voor zover ik dat goed begrepen heb.

Het liefste zou ik zien dat een goede open source player populairder wordt. Het is toch de zielig voor woorden dat bugs die er sinds het begin van Winamp 3 nog steeds in zitten, bugs zie al in het alpha stadium eruit hadden moeten worden gesloopt. Dan doel ik op configuratie niet opslaan, bij 5 seconde beginnen als je op nummer klikt, niet het pad kunnen bekijken waar mp3 file staat, etc.

Features als jump to file die nog steeds niet zijn geimplementeerd. Kweet niet waarmee ze bezig zijn daar bij Nullsoft, maar mijn respect voor die groep is aanzienlijk gezakt. Zeker nadat de grootste open source prediker in het team is opgestapt bij Nullsoft wegens meningsverschillen.
Oud 13-08-2003, 21:49
Verwijderd
Euhm, die kerel die is opgestapt die was iets nieuws gestart, en volgens mij ook een neiuwe player begonnen ofzo..

Weet iemand hier meer van?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 22:14
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 13-08-2003 @ 22:36:
Niet direkt nee, maar wel indirekt. Development van Winamp staat zo goed als stil. Winamp 5 hoor ik veel over, maar dat is niets meer of minder dan een plugin architectuur, waardoor je zelf een lightweight danwel heavyweight winamp kunt maken, voor zover ik dat goed begrepen heb.

Het liefste zou ik zien dat een goede open source player populairder wordt. Het is toch de zielig voor woorden dat bugs die er sinds het begin van Winamp 3 nog steeds in zitten, bugs zie al in het alpha stadium eruit hadden moeten worden gesloopt. Dan doel ik op configuratie niet opslaan, bij 5 seconde beginnen als je op nummer klikt, niet het pad kunnen bekijken waar mp3 file staat, etc.

Features als jump to file die nog steeds niet zijn geimplementeerd. Kweet niet waarmee ze bezig zijn daar bij Nullsoft, maar mijn respect voor die groep is aanzienlijk gezakt. Zeker nadat de grootste open source prediker in het team is opgestapt bij Nullsoft wegens meningsverschillen.
Ontwikkeling van WA3 staat idd zo goed als stil, ze zijn vooral bezig met het verder ontwikkelen van 2 nu, volgens mij. 2 krijgt ook cd-ripping (wat een onzin, daar gebruik ik EAC wel voor) en een plugin waarmee je WA3 skins in WA2 kunt laden (wordt nu gebetatest geloof ik). Maar zeg nou zelf, als WA2 WA3 skins aankan is er toch eigenlijk geen reden meer om 3 te gebruiken

WA3 is gewoon een beetje een mislukt project eigenlijk (en idd, AOL wil er geloof ik niet veel tijd en geld meer in steken). Maakt mij persoonlijk niet zoveel uit hoor, WA2 doet het perfect en wordt alleen maar beter
Oud 13-08-2003, 23:12
Verwijderd
Winamp 3 is totaal waardeloos. Gewoon Winamp 2 installeren.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 23:37
Enlightenment
Enlightenment is offline
@M@rco

Wat jij bedoelt is Winamp 5, die zou de skin architectuur en de performance/nonbloat voordelen van Winamp 2 combineren. Winamp2 + Winamp3 = Winamp5, zo redeneren ze. We'll see.

Ik ben het er niet mee eens dat Winamp 3 waardeloos is; die paar bugs zijn irri, maar valt te behelpen. Winamp 2 vind ik te lelijke skins hebben, ik wil MMD3.

En meerdere playlists vind ik ook wel handig.
Oud 14-08-2003, 07:54
M@rco
M@rco is offline
Ja ach... Winamp 5 is gewoon Winamp 2 met wat plugins erbij. Kun je eindelijk je MMD3 skin gebruiken

(die is idd , maar om daar nou WA3 voor te installeren... mij niet gezien )
Oud 14-08-2003, 23:14
Smobbo
Smobbo is offline
Nou ik heb dus nu ook Winamp 3 maar opgegeven, want nu had ie weer een nieuwe 'fout':
Alleen met de MMD3 skin, als ik em klein maak (dus alleen bovenin zo'n balkje) dan kan ik em niet meer groot maken, want dan wordt ie onzichtbaar en moet ik eerst een andere skin kiezen (via de systemtray) om weer iets te kunnen doen
Ik heb nu dus Winamp 2.91, hier zijn de skins wel minder vet van (ik mis MMD3 nu al ), maar ik kwam net een vette skin tegen! Hij heet handwritten, voor iedereen die em niet kent DOWNLOADEN NU! DAT IS EEN BEVEL! Hij is echt MEGA VET COOL GAAF (en nog meer van die popi-jopi kreten!)
Oud 15-08-2003, 14:44
Kaboon
Kaboon is offline
Citaat:
M@rco schreef op 13-08-2003 @ 23:14:
WA3 is gewoon een beetje een mislukt project eigenlijk (en idd, AOL wil er geloof ik niet veel tijd en geld meer in steken). Maakt mij persoonlijk niet zoveel uit hoor, WA2 doet het perfect en wordt alleen maar beter
Euhm mislukt? Dacht het niet... Athans zo zien ze het niet bij Nullsoft. Ze zijn door het scrijven van het platform Wasabi heel veel wijzer geworden. Het was een belangrijk leerproces.

Citaat:
Winamp2 is getting Wasabified
Dit is gezegd door Brennan Underwood, hoofd ontwikkeling Winamp3/Wasabi.

En inderdaad het eindresultaat is Winamp5, zoals hier al boven genoemd is. Enlightenment heeft het eigenlijk allemaal redelijk goed verklaard. Alleen ben ik met bepaalde punten niet helemaal eens...

@Enlightenment: Inderdaad, Nullsoft is in handen van AOL/TW. Maar dat is zeker een positive impuls voor het bedrijf geweest. De reden dat Winamp free-ware is geworden is doordat ze door een (hele) grote geldschieter waren overgenomen. Verder staat ontwikkeling van Winamp versies absoluut niet stil. Er word hard gewerkt aan alle versies. Alleen de ontwikkeling aan Winamp2 word een beetje afgebouwd (ivm. Winamp5).

@M@rco: Ontwikkeling Winamp3 staat niet stil. Word hard gewerkt aan de Linux versie op het moment. De ontwikkeling van de Windows versie staat op een iets lager pitje. Maar er word nog zeker aan gewerkt.

@McLaren: Welke kerel? Justin Frankel? Die werkt nog gewoon voor Nullsoft. Hij werkt aan Winamp5. Voor zover ik weet is er recentelijk niemand weggegaan. Dat Justin weg zou gaan was gewoon een 'gerucht', Justin had zijn .plan op zijn eigen website gezet. En wegens een klein incidentje met Nullsoft software (W.A.S.T.E.) was hij nogal pisses en had hij een pissed-off "ik stop er mee" berichtje in zijn .plan ge-post. Toen waren er een paar grote websites die dachten dat hij echt zou stoppen en hadden dat dus maar gewoon gepubliceerd....
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 15:47
Enlightenment
Enlightenment is offline
@Kaboon

Dat Nullsoft nu bezig is met Winamp3 naar Linux te porten, verbaast me eigen wel. Ik hoorde vroeger ook dat door de meer algemene architectuur het makkelijker zou worden het programma te porteren naar o.a. Linux. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat Linux-folk zitten te wachten op een bloated buggy programma waarvoor een goed alternatief is (XMMS), zoals Dystopia al eens opmerkte. Nou gebruik ik geen *NIX voor de desktop, maar ik kan me daar best wat bij voorstellen.

Zeg nou zelf, de bugs in Winamp3 zijn bugs die je er de volgende dag uit haalt?! Kinderziektes zijn het. Maar hoe lang bestaat Winamp3 nu al niet? Hoe vaak worden nieuwe builds vrijgegeven? Development is nagenoeg stil komen te liggen na de eerste release, zo komt het op mij over. Anders kun je nooit verklaren dat simpele maar hondsirritante bugs er nog steeds inzitten en features als jump to file (toch echt niet zo moeilijk te implementeren lijkt me) nog niets aan is gedaan.

Jammer hoor.

Nee geef mij maar een Open Source project waar enthousiast aan wordt gesleuteld om een goede, non-bloated bugfree MP3 player te maken, misschien met WA3-compatible skins.
Reageren

Regels voor berichten