Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Vorig jaar heb ik dingen meegemaakt die voor mij toen zo verschrikkelijk waren dat ik een tijdje met zelfmoordgedachten liep. Over die dingen wil ik het nu niet hebben, maar het gaat nu weer helemaal goed met me!
Op dit moment heb ik het gevoel dat alles leuk gaat, en zoals jullie al zeiden, ik geniet van kleine dingetjes. Toen ik met een paar vrienden naar het strand ging was het echt supergezellig. Veel gepraat en gelachen. Het was al vrij laat, en de zon ging onder en dat zag je helemaal over het meertje heen (ik kan dit niet goed beschrijven) en dat was gewoon zo mooi gezicht, het gelach van mijn vrienden en dat mooie zicht. Ik werd er helemaal vrolijk van, ik kreeg echt het gevoel dat ik wel gewenst was... Volgens mij klinkt dit allemaal vrij vaag, maar voor mij betekende het veel... |
![]() |
|
Ik kan af en toe wel genieten van de mooie dingen in het leven en dan vooral de kleine dingen zoals de zon die schijnt (en me dan dood ergeren aan mensen die het na twee dagen mooi weer al weer veel te warm vinden, als het twee dagen regent vinden ze het waarschijnlijk ook niets), aan mooie muziek (vooral 'Heaven' van Bryan Adams op dit moment), aan stilte om me heen zodat ik tijd heb om na te denken over de mooie dingen in het leven, Huisdieren die gekke dingen doen en je overladen met liefde, daar kan ik onwijs van genieten.
|
Ik kan zelf ontzettend genieten van dromen die ik heb.. als het regent dromen over de zomer, wanneer de zon weer schijnt en het weer een beetje licht is. Maar als het dan eenmaal zo ver is, valt de realiteit zo keihard tegen. Ik bedoel, in de zon is Nederland nog even chagrijnig en ongeduldig als ie dat was in de regen.
Iets om echt van te genieten, is muziek. En de natuur. Eigenlijk moet je dit soort momenten niet te vaak meemaken want ik denk dat je dan niet meer kan genieten. Goed om te horen dat het goed gaat, kan dat van mezelf alleen niet echt zeggen. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
hebben jullie dat ook?
mjupz en kan je concrete voorbeelden noemen. - muziek - lachen - een boswandeling hoe voel je je daarna? wel redelijk goed, ik voel me niet slecht ofzo, omdat dat moment van genieten is afgelopen. dit is dus niet alleen een boodschap van 'het leven kan zo afgelopen zijn, maak er wat van' maar ook een vraag, naar de belevenissen van anderen. en, hebben jullie ook tijden gekend waarin het niet zo was, hoe ben je eruit gekomen?! tuurluk, volgens mij heeft iedereen dat wel, dat je niet of slecht kan genieten van dingen. Kweet niet precies hoe ik daaruit kom. p.s. hebben jullie ook wel eens dingen, waarvan jij niet (meer) geniet, maar anderen júist wel? mjah, maar daar wil ik even niet op ingaan |
![]() |
|
Verwijderd
|
hebben jullie dat ook?
Ik heb het ookwel.. voel me eigenlijk nooit rot drna, eerder vrolijk, tevreden en gelukkig.. (Ik blijf nogal lang hangen in emoties dus ja, ook de goede ![]() Ik heb het hmm tja,m gewoon als dingen goed gaan, als ik positieve berichten hoor, als ik met mn honden bezig ben.. als je avonds laat, na een lange dag in de metro/trein terug naar huis zit. Op de fiets ergens heen..; Gewoon als ik een momentje de tijd voor mezelf neem , hebben jullie ook tijden gekend waarin het niet zo was, hoe ben je eruit gekomen?! Ja, gewoon veel praten en geen verwachtingen meer hebben.. Toen ik gewoon ook genoegen nam met het mindere begon ik weer meer te genieten. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kan heel erg genieten van het feit dat ik leef. Dat ik dingen heb gedaan of bereikt die ik een paar jaar geleden niet voor mogelijk heb durven houden. Ik kan ervan genieten dat ik nu ook weer kan leven zonder computer, dat ik een social life heb en dat ik weer een toekomst zie. Eerst kon ik me niet meer verheugen op dingen, maar nu kan ik gewoon blij worden van de gedachte dat ik met een vriendin naar de bioscoop ga, of van het feit dat ik mensen heb waar ik echt en oprecht mee kan opschieten.
Het zijn de dingen die ik eerst niet meer had en nu weer wel, die me laten zien dat ik doorzettingsvermogen heb. En daar geniet ik gewoon van ![]() ![]() |
![]() |
|
in de winter, als de wekker gaat omdat je naar school moet. Dan lig je nog in bed dat zo lekker warm is, terwijl het buiten (in je kamer ook al) koud is...das zoo fijn. Situatie wordt verneukt omdat je eruit moet, omdat je naar school moet grr.
tijdens het lezen van het boek van goerge orwell "coming up for air", altijd puur ECHT genieten. Sluit zo erg aan bij herinneringen enzo. Als iemadn anders (uit de buurt) ineens (om wat voor een reden dan ook) heel blij/vrolijk is. Dan heb ik ook een moment van genieten. |
![]() |
|
Een mooie volle maan, daar kan ik echt een kwartier lang naar kijken zonder door te hebben dat er nog andere dingen in mijn omgeving zijn. Een goed gesprek met een vriend of vriendin. Half-slapende momenten waarbij ik helemaal van de rust geniet. Adrenaline bij bepaalde dingen. De eerste keer dat ik na de winter de lente weer ruik. Daar kan ik van genieten ja.
Nadat ik zo'n moment heb gehad voel ik me zeker niet somber. Ik vind het eerder fijn dat ik dat gevoel heb gehad of ik geniet nog na. Ik kan me ook heel rustig voelen, zonder spanning zeg maar. Ik heb zeker tijden gehad waarin ik me niet gelukkig voelde, ik weinig om mijn leven gaf en geen idee had dat ik wat van mijn leven kon maken. Nu weet ik dat ik ook gelukkig kan zijn. Ja, het leven kan zo afgelopen zijn, maar op het moment dat je leven over is is dat waarschijnlijk niet meer zo belangrijk. Dan heb je alweer iets nieuws voor de boeg, wat dat dan ook moge zijn.
|
Verwijderd
|
nouja het lijkt me wel belangrijk om te beseffen dat je niet weet hoe lang het leven duurt...als je zegt dat je ouders op de helft van hun leven zijn..dat weet je dus niet, er kan vanalles gebeuren. En idd, daarom genieten we misschien wel zoveel...
Ik heb een tijd me doelloos gevoeld. En ik genoot nergens van. Nu kan ik al van kleine dingen genieten. Voorbeelden? Een mooi meer, de maan die in de zee schijnt, zonsondergang, het strand, maar ook mensen kijken en lekker winkelen. Gewoon alledaagse dingen zeg maar, ik kan er opeens van genieten...het hoeft niet allemaal bijzonder te zijn toch, als je het zelf maar mooi vindt... ![]() |
![]() |
|
Ik besef heel goed dat het leven niet lang duurt, wat is nou 80 jaar...
doordat mijn vader jong is overleden 42, ben ik bewuster gaan genieten van dag naar dag, denk ook niet meer van in de toekomst dit, en in de toekomst dat... ja denk misschien 2/3 jaar vooruit van dat zou ik wel willen, en dat... maar ik ben niet bezig met wat daarna allemaal gaat komen. Ik zie het wel laat het rustig op mij afkomen... maar ik wil later als ik dood ga, kunnen zeggen van ik heb wat gemaakt van mijn leven.. of geprobeerd te maken... ik heb geleefd. Wat betreft genieten dus... ik ben een enorme genieter... mijn laatste intense moment was 3 weken terug, ik lag op mijn rug in ons zwembad op een zitluchtbed... en had de radio aan... relaxt muziekje... lag met mijn ogen dicht... en de warme zon brandde lekker op mijn lichaam.. zelfs mijn moeder zei van: je lag daar net echt te genieten, ik was gewoon heel relaxt.. heerlijk... ik ben snel tevreden met de dingen om mij heen... ik kan uren kijken naar spelende katten, uren kijken naar een slapende baby, lekker op een kleed met een goed boek op je buik liggen en de voorjaarszon die op je huid brand... Ik hou van het geouwehoer van collegas om mij heen in de kantine, de zinloze gesprekken die we voeren... ik hou van eens lekker muziekje luisteren en ondertussen dromen over die leuke jongen.... nu ik er zo eens over nadenk ben ik best wel tevreden met de dingen om mij heen... en ik krijg er energie van... geeft enorm fijn gevoel.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
ik zoek een geschikte hond sweetchrissiej | 94 | 30-07-2003 18:38 |