Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2003, 20:52
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
haaj
khad ff een vraagje heh..
ik sgeer me bikinilijn enzo natuurlijk altijd, maar ik krijg soms van die rode bultjes van het scheren, en das nogal lelijk (vooral als je dan seks hebt).. ik weet niet hoe het anders moet zodat het er gewoon normaal uitziet? het doet egt pijn soms..
Oud 13-08-2003, 21:05
pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
missNMGN schreef op 13-08-2003 @ 21:52:
haaj
khad ff een vraagje heh..
ik sgeer me bikinilijn enzo natuurlijk altijd, maar ik krijg soms van die rode bultjes van het scheren, en das nogal lelijk (vooral als je dan seks hebt).. ik weet niet hoe het anders moet zodat het er gewoon normaal uitziet? het doet egt pijn soms..
je kunt je bikinilijn ook epileren met een pincet... huid strak trekken, en vervolgens epileren

neemt wel meer tijd in beslag maar je bent wel langer dan een paar dagen van die haartjes af
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 21:11
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
pyres74 schreef op 13-08-2003 @ 22:05:
je kunt je bikinilijn ook epileren met een pincet... huid strak trekken, en vervolgens epileren

neemt wel meer tijd in beslag maar je bent wel langer dan een paar dagen van die haartjes af
dat is hetzelfde als grasspiertjes tellen in een voetbalveld lijkt me bovendien krijg je sommige niet te pakken zeg maar
Oud 13-08-2003, 21:21
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
maar hebben jullie daar ook last van of ben ik zo scheel dat ik gewoon niet kan scheren?
Oud 13-08-2003, 21:23
Verwijderd
Als je ze niet te pakken krijgt, dan zijn ze dus zo klein dat ze niet erg zijn, lijkt mij.

Pak eens een rolletje leukoplast, breng het op iets gevoeligs aan en haal het met een ruk weer weg. Geen probleem? Dan kun je ook wel waxen. Als je vergaat van de pijn als je dat doet, of als je huid er rood van wordt, dan kun je beter niet waxen want dan ben je daar te gevoelig voor.

Ik gebruik vaak ontharingscreme, je bent wel eventjes bezig (halfuur, zoiets) maar géén rode bultjes, géén gevaarlijk mesje, en als je het vaker doet duurt t steeds langer voor er stoppels komen (nouja... na een tijdje komen ze dan na 4 dagen ipv na 1). Eerst erop smeren, laten intrekken, er af halen, douche op een lauwe straal zetten, goed afspoelen, eventueel resterend schaamhaar wassen met shampoo (anders wordt 't lelijk door restjes creme), droogdeppen (of zacht wrijven) met handdoek, tissue of keukenrol, bodylotion erop, klaar. Het jeukt ook minder, als ik me daar scheer verga ik van de jeuk.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 21:29
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 13-08-2003 @ 22:23:
Als je ze niet te pakken krijgt, dan zijn ze dus zo klein dat ze niet erg zijn, lijkt mij.
maar als ze zo klein zijn dan kunnen ze nog wel stekelvarken-idee hebben en das ook nie koel
Oud 13-08-2003, 21:31
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
pyres74 schreef op 13-08-2003 @ 22:05:
Auw.. Ik heb een keertje bikinilijn proberen te harsen, dat was niet echt fijn. Bovendien had ik twee dagen later nog rode bultjes van de irritatie.
Wat ik normaal gesproken altijd doe is eerst (zwitsal) talkpoeder erop doen. Vervolgens met scheerapparaat scheren. En dan weer talkpoeder erop doen. Bij mij irriteerd het dan lang niet zo (met een scheermesje gaat namelijk ook niet).
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 09:30
deesmees
deesmees is offline
ik had in begin ook,maar op gegeven moment heb je er bijna geen last meer van
Oud 14-08-2003, 15:06
Verwijderd
nou ik had een keer mijn bikinilijn geharst, deed pijn, maar werkte wel. m'n hele vel zag rood daar, maar bij die hars troep zat verzachtende lotion ofzo en toen ik dat eropdeed zag je er de volgende morgen niets meer van..

maar scheren is vervelend. alles krijgt rode bultjes, dat komt doordat ik eraan krauw want het jeukt, en tegen de jeuk doe ik er babylotion op.. nouja dat helpt dan wel een beetje
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 16:25
alpha
alpha is offline
Het toverwoord is volgens mij wennen. Je moet het gewoon blijven doen, en je lichaam gaat eraan wennen. Het jeukt bij mij iig niet meer, terwijl ik dat eerst wel had. Maar je moet het wel bijhouden. Ik scheer dus.

Regels voor berichten