Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2001, 19:18
Hoi,

heb jij misschien een Kunstautobiografie voor mij liggen, waar je een hoog cijfer voor hebt gehaald, wil je zo vriendelijk zijn om het te mailen naar :

dani_786@hotmail.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2001, 20:38
autodropje
autodropje is offline
ik heb er volgens mij nog wel ergens een liggen, alleen was het cijfer niet zo heel erg hoog dus die wil je niet geloof mij
Oud 03-06-2001, 12:17
Arita
Arita is offline
Citaat:
autodropje schreef:
ik heb er volgens mij nog wel ergens een liggen, alleen was het cijfer niet zo heel erg hoog dus die wil je niet geloof mij

wij krijgen er geen cijfers voor
Oud 03-06-2001, 15:42
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Arita schreef:

wij krijgen er geen cijfers voor
wij dus wel anders deed ik wel nog minder m'n best op zo'n nutteloze opdracht
Oud 06-06-2001, 18:12
Pyro
Pyro is offline
Mijn mening over wat kunst is.

Voor mij betekent kunst meestal een schilderij, een standbeeld. Dus meestal een statisch iets wat niet verandert. Maar verder moeten die statische dingen er ook aan voldoen dat ze met het doel kunst gemaakt zijn, dus niet een tekening van een kleuter of een stuk klei dat geboetseerd is door een klein kind.

Mijn mening over kunst.

Maar dat brengt me tot mijn mening over kunst. Mijn mening over kunst verschilt nogal. Abstracte kunst vind ik onzin. Het zijn voor mij meestal maar een paar gekleurde strepen op een linnen doek wat absoluut niks bij me opwekt en waar ik niets zinnigs achter kan verzinnen. Als ik dan de betekenis erbij lees, of als er iets wordt uitgelegd over dat schilderij kan ik het ook absoluut niet in combinatie brengen met die tekening. Mijn mening over abstracte kunst is dat het óf door een hersenloze volwassene is gemaakt, óf door een baby die niet kan praten, óf het is gemaakt door een mensaap. Ik vind dat ze allemaal dezelfde dingen maken, namelijk: onzinnig geklieder zonder betekenis en zonder enige moeite uitgevoerd.
Aan de andere kant vind ik “echte” kunst mooier. Een levend straatbeeld bijvoorbeeld spreekt mij meer aan, maar nog steeds niet veel. Ik vind wel dat de schilders van echte objecten, plaatsen, landschappen etc. knapper zijn dan abstracte kunstenaars, omdat die wél moeite doen om iets op hun doek te krijgen. Verder is mijn mening hetzelfde bij standbeelden en kunstwerken etc.

Mijn emoties bij kunst.

Hier kan ik vrij simpel over zijn: die krijg ik niet. Niet bij wat ik tot nog toe kunst vond, want het blijkt dus dat film ook kunst is. Als je dat ook meerekent dan wel. The Matrix heeft namelijk wel een indruk op me gemaakt, ik vond het een mooie sf-actie film waar ik het komende vervolg zeker van ga kijken.
Verder heb ik me kwaad gemaakt over kunst, ik erger me wel aan sommige kunst, omdat ik het zo belachelijk vind. Meer eigenlijk niet.

beetje kort maar ja
Oud 09-06-2001, 17:04
In-2-Deep
In-2-Deep is offline
wij moesten een heel pakwerk inleveren

[Dit bericht is aangepast door In-2-Deep (09-06-2001).]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten