Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2003, 22:39
Droyd
Droyd is offline
Nu heb ik een schijf van 30 gig geleend van iemand en heeft die een duw gekregen...Toen ik 20 gig bestanden erop had geschreven kwamen de problemen. De schijf maakt een schrapend geluid en er naar schrijven of lezen werd onmogelijk.
Er zullen wel wat bad sectors zijn, maar is dit te verhelpen via een scandisk? (door ervoor te zorgen dat de bad sectors niet meer in gebruik worden genomen)
De data die erop staat is nu niet belangrijk. Een format zou dus in wezen niet erg zijn. Ik heb geprobeerd van een volle format ermee te doen via windows. Dit werkte niet. Een ander programma gaf aan dat er bad sectors waren tijdens de format maar ging door (en schreef op de schijf weg waar de bad sectors waren?) Maar dit ging echt ontzettend traag dat ik het formateren heb stop gezet.

Is er toch een mogelijkheid dat ik de schijf nog zou kunnen gebruiken ondanks er slechte sectoren zijn?
Oud 14-08-2003, 22:58
Verwijderd
Bad sectors zijn fysieke beschadigingen op het oppervlak van de schijf. Die kun je dus niet ongedaan maken. Je kunt ze wel laten markeren, bijv. door Scandisk, zodat er de volgende keer omheen gelezen wordt. Maar die ruimte ben je kwijt.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 23:00
Droyd
Droyd is offline
Yep, dat markeren is wat ik zoek!
Scandisk markeert dus de slechte sectoren volgens jou?
Ik heb zopas een quickformat gedaan en dan een scandisk...
(De scandisk deed zich voor onder windows omdat het OS niet op deze schijf staat)
Ik hoorde tijdens de scandisk dat er slechte sectoren werden gelezen, maar die zouden ook effectief worden gemarkeerd?
Oud 15-08-2003, 02:54
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je moet dan wel een oppervlakte controle doen, wat enige uren kan duren. Daarbij wordt iedere sector gecontrolleerd en foute sectoren als "bad" gemarkeerd.
Reageren

Regels voor berichten