Ik zit er al geruime tijd aan te denken om een autobiografie over mezelf te schrijven.
Nu heb ik eens op internet rondgekeken of dat aan bepaalde regels is verbonden, maar kan niks vinden, dus misschien dat iemand hier raad weet.
Ik heb zo veel te vertellen dat ik daar makkelijk een boek vol mee kan typen, heb ook nogal wat meegemaakt, en het aardige is, ik weet al de situatie's nog precies zoals ze waren, met namen van iedereen er bij, ook weet ik precies waar de bepaalde fases in mijn leven zaten.
Nu weet ik dus niet precies of ik wel over andere mensen mag vertellen over wat ik van hun vind, of wat mijn ervaringen met hun zijn geweest, ik weet ook niet of ik ze bij naam mag noemen.
In principe is die autobiografie voor mijzelf, maar stel nou dat het echt wat word (ik zelf denk wel dat het hoogstens interessant is, voor een bepaalde groep mensen), maar ik moet het wel zo typen dat ik na afloop niet alles weer moet aanpassen.
Ik heb al een aantal dingen globaal op papier gezet wat ik er in wil vermelden (eigenlijk alles wat maar in mijn leven gebeurd is wil ik er in hebben, en dat is nogal wat).
Er zijn ook nogal een hoop dingen waar ik me voor schaam, en die zullen er ook in komen te staan, maar in dat geval zou ik weer liever niet hebben dat andere het lezen. Ik zou ze ook weg kunnen laten, maar dan is het weer niet zo boeiend, denk ik.
Ik wil het ook graag in de "ik" vorm schrijven, maar weet nog niet zeker of ik het in roman vorm ga doen, of meer realistisch en informatief. Of dat het bijvoorbeeld twee boeken zullen worden, in het eerste boek bijv. alles in roman vorm, en in het tweede boek alles informatief, met nadere uitleg over de situatie's, wat er toen in mij om ging.
Ik heb besloten om het op psychologie neer te zetten, omdat het daar uiteindelijk over gaat, over mijn psychologie.
Ik heb hier momenteel een autobiografie van iemand voor me liggen, deze is in roman vorm geschreven, en behandelt een bepaald(e) fase/deel uit zijn leven, zijn schrijfwijze staat me wel aan, maar bij de roman vorm moet je er zo veel tierenlantijn omheen verzinnen, niet dat ik dat niet kan, maar ik wil niet teveel van het punt afwijken.
Heeft hier iemand ervaringen met het schrijven van een autobiografie, of iemand die me een klein beetje op weg kan helpen met bepaalde regels die er aan verbonden zijn?
Laatst gewijzigd op 15-08-2003 om 12:03.
|