Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2003, 16:11
Verwijderd
Ik krijg binnenkort de mobiele telefoon van mijn zus. Ze heeft het afgelopen jaar een abonnement gehad maar dat heeft ze nu gestopt. Ik wil graag dat het ik pre-paid kan gebruiken maar ik weet niet hoe ik dat om moet zetten. Kan iemand me dat ajb even uitleggen? Dankje alvast
Het is een Nokia 3310.

Sorry als dit het verkeerde forum is, wist niet goed waar ik het moest plaatsen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2003, 16:12
Verwijderd
Gewoon een nieuwe sim kaart kopen denk ik ?! Of jou oude erin doen . (tenzij simlock)
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 16:22
Verwijderd
Mijn zus heeft dus een simlock, ik weet niet of mijn eigen simkaart gelockt is (swing nog iets )
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 16:33
Verwijderd
Sim-kaarten worden niet gelockt, telefoons worden gelockt. Als ze die telefoon bij het abbo heeft gekregen zit er waarschijnlijk geen lock op.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 16:35
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Hebben jullie allebei hetzelfde netwerk? Als je zus een Vodafone abonnement heeft gehad en jij prepaid van KPN, dan kun jij je KPN-simkaart niet gebruiken in de 3310 van je zus, omdat die telefoon door Vodafone is gelockt. Dus kun je m alleen icm. met vodafone simkaarten gebruiken.

Als ik jou was zou ik die 3310 gewoon simlockvrij laten maken op de markt voor 5 euro..
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 17:27
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Ja, inderdaad gewoon dat kaartje uit jouw telefoon halen, daar staat je nr namelijk op met al je gegevens, en zorgen dat de telefoon van je zus simlockvrij is,
dit kun je uitproberen door je simkaart in die 3310 van je zus te stoppen en dan em aan te zetten, als ie vervolgens na je pincode nog om netwerkcodes oid gaat vragen dan is die niet simlockvrij.
De kans dat ie Wel simlockvrij is, en dat jou eigen nummer er dus gewoon in kan,is redelijk groot, omdat je zus zoals je zei de telefoon bij een abonement had gekregen , bijna alle telefoons bij abonementen zijn simlockvrij (alleen t-,obile soms niet, toch?!)
nouja het komt erop neer dat het waarschijnlijk allemaal wel kan, en anders ga je eventjes naar de markt, elke markt heeft wel een kraampje met telefoonfrontjes en andere rotzooi, daar kunnen ze meestal ook wel simlocks verwijderen...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 22:59
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
En na een jaar kan je het door de netwerkexploitant laten doen..

Is het eigenlijk illegaal, om de simlock te verwijderen binnen 12 maanden?
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 00:59
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
nee het mag wel , je kan er geen boete oid voor krijgen, maar ze zijn er niet blij mee, in Belgie is trouwens het plaatse van een simlock door de telecom aanbieder VERBODEN bij de wet...beter als hier in NL,(steeds maar naar de markt toe)...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 01:11
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Kan jou het wat rotten dat ze er niet blij mee zijn? Moeten ze maar wat beter concurreren met de andere aanbieders (waarom zou je anders naar de concurrent gaan, hmm?)
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 11:23
Verwijderd
Het is idd legaal, maar als je het op de markt laat doen, vervalt de garantie, en als er op de markt iets mis gaat, heb je pech gehad.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 11:46
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 16-08-2003 @ 23:59:
Is het eigenlijk illegaal, om de simlock te verwijderen binnen 12 maanden?
Nee, je koopt een telefoon, je mag er mee doen wat je wil. De telecommaatschappijen doen het voorkomen alsof je het contract breekt, en dat strafbaar is, maar dat is gewoon onzin.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 12:05
Gimson of Gloin
Gimson of Gloin is offline
Hey liebeheersbeest, hoe was je vakantie?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 12:22
Atje85
Atje85 is offline
Gewoon je kaart erin stoppen en bellen maar

Er zit geen simlock op(iig als je een prepaid kaart erin wilt doen) omdat het een abo-toestel betreft.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 12:35
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Gimson of Gloin schreef op 17-08-2003 @ 13:05:
Hey liebeheersbeest, hoe was je vakantie?
Ja hoe was je vakantie?

Lang leve de PM
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 21:38
Thomas
Thomas is offline
Sim-pel dus.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Gimson of Gloin schreef op 17-08-2003 @ 13:05:
Hey liebeheersbeest, hoe was je vakantie?
Ge-wel-dig!

@iedereen: Bedankt allemaal
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 13:12
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Lieveheersbeest schreef op 18-08-2003 @ 10:29:
@iedereen: Bedankt allemaal
Niets te danken, hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Mobiele telefoons software wetenschap nieuws Mobileclub
firefinal
1 26-06-2014 05:54
Software & Hardware Samsung mobiele telefoon connect niet met NPS.
Verwijderd
2 03-12-2010 20:40
Software & Hardware mobiele telefoon vraagjes=)
Tess_xx
13 20-12-2006 15:40
Software & Hardware Functies mobiele telefoons
Sasbeest
13 26-09-2003 19:35
De Kantine Mobiele Telefoons
diamonde
29 13-04-2003 18:04
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie enquete mobiele telefoons voor werkstuk economie! antwoord ff wat vraagjes svp!
Buffy
27 07-04-2001 17:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.