Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2003, 14:58
Adilia
Adilia is offline
Goedemorgen!

Ik had even een vraag. Ik ben erg geïnteresseerd in lucide dromen en ik las op een site over de novadreamer. Een bril die je op moet doen tijdens het slapen. Als je dan in de REM-slaap valt dan ziet de bril dat en die stuurt een bericht naar je hersenen. Dat zie je als een lichtflits in je droom. Als je dan tijdens het dromen zo'n flits ziet, weet je dat je droomt en kun je lucide worden.

Nou goed, die bril leek me dus wel wat, maar het prijskaarjte was niet niets. Je kan hem ook alleen maar in amerika bestellen en dan zijn de verzendkosten al 75 euro. en de bril zelf is iets vna 320 euro.

Mijn vraag was dus: is er iemand al bekend met de novadreamer? en werkt het echt zoals ze het zeggen? zijn er ook andere adressen waar je de novadreamer kan bestellen?

Alvast bedankt voor jullie tijd!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 15:41
Fade of Light
Fade of Light is offline
het kan met wat training gratis. Waarom zou je zoveel geld betalen

dom dom dom
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 16:22
AngelLena
AngelLena is offline
Nou, dan moet je niet hier op mystiek zijn als je daar wat over wilt weten. Nou zit ik zelf een beetje te twijfelen waar deze dan wel heen moet. Psych is het niet echt lijkt mij... Ik twijfel tussen L&G en PW. Ik verplaats em naar L&G. Als ie daar ook niet hoort, verplaats em dan maar naar waar ie wel hoort collega's, want dan weet ik het ook niet meer...

Mystiek----> L&G
Oud 17-08-2003, 16:25
Balance
Balance is offline
ten eerste vraag ik me al af hoe zo'n bril dat zou kunnen zien. volgens mij is d'r aan je uiterlijk niets te merken van in welke fase je zit.
bovendien zou ik het al niet vertrouwens als je 75 euro verzendkosten moet betalen. Ik heb ervaring zat met het versturen van pakketjes vanuit/naar amerika, en dat kost echt niet zo veel hoor!
Ik zou het zeker niet vertrouwens en voor 395 euro (in totaal) een lucide droom krijgen; is dat het je waard?
Lijkt mij echt super zonde van je geld.
Oud 17-08-2003, 16:28
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
linda85 schreef op 17-08-2003 @ 17:25:
ten eerste vraag ik me al af hoe zo'n bril dat zou kunnen zien. volgens mij is d'r aan je uiterlijk niets te merken van in welke fase je zit.
REM - slaap

Rapid Eye Movement

das .. uh .. wel degelijk .. te zien .. zeg maar .. denk ik ..
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 16:35
Balance
Balance is offline
Citaat:
Marcade schreef op 17-08-2003 @ 17:28:
REM - slaap

Rapid Eye Movement

das .. uh .. wel degelijk .. te zien .. zeg maar .. denk ik ..
hoezo? je hebt je ogen toch gewoon dicht? wat daar onder gebeurt kan een bril toch niet zien?

lijkt mij...
Oud 17-08-2003, 17:29
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 17-08-2003 @ 17:35:
hoezo? je hebt je ogen toch gewoon dicht? wat daar onder gebeurt kan een bril toch niet zien?

lijkt mij...
als je je ogen snel heen en weer en op en neer beweegt (dat doe je in een REM slaap) dan kan de bril dat zien, waarschijnlijk, omdat je oogleden ook mee gaan bewegen
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 17:45
pe51
pe51 is offline
Kijk eens op deze site, en stel anders een paar vragen in het forum daar. Ik herinner me namelijk, dat iemand daar het over zijn lucide dromen had, en hij had ook zoiets op - of het de bril was, weet ik niet. Maar het was een apparaat met een soortgelijk doel. (ik geloof niet dat het echt geweldig werkte, zijn dromen zeiden iets van dat hij er last van had, was mijn idee).

de link: http://www.xs4all.nl/~pasquale/TTM/nl/r1/index.html

peter.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 13:02
Justastranger
Justastranger is offline
Als je in je Rem komt is heel je lichaam stijf en je ademhaling is ook anders dus ik geloof wel dat ze iets aan die bril gemodificeerd hebben, dat dit meet dan?
Oud 29-08-2003, 16:25
Adilia
Adilia is offline
Hmmm.... even over die REM-slaap, dat zie je heel goed zelfs... Als je een jonger broertje of zusje hebt die eerder naar bed gaat, moet je daar maar eens kijken... de oogleden bewegen heel vreemd....

Maar er is dus niemand die er ervaring mee heeft?
Wel bedankt voor het reageren...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 17:21
Fade of Light
Fade of Light is offline
jawel meerdere mensen hebben er ervaring mee, vraga maar eens op mystiek. Trouwens ik heb wel eens 'onderzoek' gedaan (ff wat dingen gekeken en getjekked) naar REM slaap bij de hond...hehe, onze hond slaapt soms zelfs even met zijn ogen open en dan kun je het heel goed zien.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:09
rosayet
rosayet is offline
Je kunt jezelf er ook in trainen, dan is het gratis!
Gewoon veel oefenen, dan heb je die bril niet nodig!!

Regels voor berichten