Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2002, 12:27
Zwerfkat
Zwerfkat is offline
Ik hou van mij hoor je nooit zingen.
Ik hou van mij wordt nooit gezegd.
Maar ik hou van mij ga ik toch zingen.
Want ik hou van mij, van mij alleen en ik meen het echt.

Ik hou van mij, want ik ben te vertrouwen.
Ik hou van mij, van mij kan ik op aan.
Ik hou van mij, op mij kan ik tenminste bouwen.
Ik hou van mij en ik laat mij nooit meer gaan.

Ik blijf bij mij en niet voor even.
Ik blijf bij mij voor eeuwig en altijd.
Ben zelfs bereid mijn leven voor mezelf te geven.
Ik blijf bij mij totdat de dood mij scheidt.

Ik hou van jou zeg ik soms ook wel.
Ik hou van jou schat en ik meen het echt.
Maar ik hou van jou zeg ik alleen maar voor de spiegel.
Zo komt ik hou van jou weer bij mezelf terecht.

Ik hou van mij, van mij, van mij en van geen ander.
Want ik ben verreweg de leukste die ik ken.
Ik hoef mezelf zonodig ook voor mij niet te veranderen.
Ik blijf bij mij mezelf, gewoon zoals ik ben.

Want ik hou van jou betekent meestal.
Schat hier heb je mijn problemen los maar op.
Leef in een hel en verwacht van jou de hemel.
Je geeft de hel weg, dank je wel zeg, rot lekker op.

Want houwen van een ander.
Dat heb jij alleen maar nodig.
Omdat je niet genoeg kan houden van jezelf.
Hou van jou joh, maak de ander overbodig.
Ware liefde, geloof me, begint altijd bij jezelf.

Want ik hou van jou is niet de sleutel tot de ander.
Maar ik hou van mij, al klinkt het bot en slecht.
Want wie van zichzelf houdt.
Die geeft pas echt iets kostbaars.
Als-ie ik hou van je tegen een ander zegt.

(Harrie Jekkers - Ik hou van mij)

Ik weet niet helemaal of dit hier hoort, maar ik wou er toch even een stellinkje van maken, met betrekking tot de zinnen 'Want houwen van een ander, dat heb jij alleen maar nodig, omdat je niet genoeg kan houden van jezelf.'

Is dat zo? Mensen met een minderwaardigheidscomplex, houden die van anderen, omdat ze dit niet van zichzelf kunnen?

Laatst gewijzigd op 17-04-2002 om 10:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2002, 12:34
Trigger Hippie
Trigger Hippie is offline
Over het algemeen houden mensen met een minderwaardigheidscomplex niet van anderen, omdat ze de hele wereld haten. Mensen die dus van andere mensen houden en claimen een minderwaardigheidscomplex te hebben, zijn geen oprechte minderwaardigheidscomplex-gevallen. Neej, dat is niet waar, want mensen die een minderwaardigheidscomplex hebben, vinden zichzelf slechter dan wie dan ook, waardoor er zoveel meer mensen koel zijn, en van wie ze dus gaan houden, omdat ze net als zij willen zijn. Mensen met een te sterk ego houden dus niet zo snel van andere mensen als mensen met een minderwaardigheidscomplex. Eigenlijk is het dus beter om een minderwaardigheidscomplex te hebben, want dan vind iedereen elkaar koel. Dat is dus de sleutel tot een betere maatschappij. Toch?
Oud 16-04-2002, 12:41
Zwerfkat
Zwerfkat is offline
Citaat:
Trigger Hippie schreef:
Over het algemeen houden mensen met een minderwaardigheidscomplex niet van anderen, omdat ze de hele wereld haten. Mensen die dus van andere mensen houden en claimen een minderwaardigheidscomplex te hebben, zijn geen oprechte minderwaardigheidscomplex-gevallen. Neej, dat is niet waar, want mensen die een minderwaardigheidscomplex hebben, vinden zichzelf slechter dan wie dan ook, waardoor er zoveel meer mensen koel zijn, en van wie ze dus gaan houden, omdat ze net als zij willen zijn. Mensen met een te sterk ego houden dus niet zo snel van andere mensen als mensen met een minderwaardigheidscomplex. Eigenlijk is het dus beter om een minderwaardigheidscomplex te hebben, want dan vind iedereen elkaar koel. Dat is dus de sleutel tot een betere maatschappij. Toch?
Nee, dat lijkt me niet. Mensen met een minderwaardigheidscomplex hebben volgens mij nogal moeite om zich te laten zien aan de buitenwereld, om zich te presenteren, om hun ware aard te laten zien. Er zijn in deze wereld gewoon mensen nodig met een voorbeeldfunctie, mensen die wel zeker zijn van zichzelf, anders komt er nooit vooruitgang, lijkt me. Ook niet op het gebied van techniek, ontwikkeling, wetenschap, enz.

...

Maar aan de andere kant; er moet een reden zijn om een minderwaardigheidscomplex te hebben; je moet je minder voelen dan iemand anders. Als er niemand is waar je tegenop kijkt, omdat er nou eenmaal niemand is die zich beter voelt, zouden er ook geen minderwaardigheidscomplexen bestaan. Toch? Met als gevolg dat de hele mensheid arrogant zou zijn.

Okay, ik raak in de war.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Zwerfkat schreef:
Is dat zo? Mensen met een minderwaardigheidscomplex, houden die van anderen, omdat ze dit niet van zichzelf kunnen?
Daar lijkt me geen verband tussen te bestaan.

Misschien nog dat ze iemand eerder ophemelen, zo van "hij is zo goed in dit en zo goed in dat", omdat ze dit niet van zichzelf denken.

Daarnaast kan iemand met een minderwaardigheidscomplex ook een stapje verder gaan .. "ik ben maar een mens en de mensheid is slecht .. ik ben slecht, erg slecht .. niets dat ik echt goed doe, dus niets dat ik volledig beheers .. altijd maak ik weer fouten, alsof ik er niet van leer .. waarom laat ik me altijd door mijn gevoel leiden, waarom bedrukt het me? waarom kan ik het gvd niet uitschakelen / wegredeneren? Het is immers niet efficient?"..

Zo kun je nog wel veel meer bedenken /

[edit]
Typefout
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 12:55
Trigger Hippie
Citaat:
Zwerfkat schreef:

Nee, dat lijkt me niet. Mensen met een minderwaardigheidscomplex hebben volgens mij nogal moeite om zich te laten zien aan de buitenwereld, om zich te presenteren, om hun ware aard te laten zien. Er zijn in deze wereld gewoon mensen nodig met een voorbeeldfunctie, mensen die wel zeker zijn van zichzelf, anders komt er nooit vooruitgang, lijkt me. Ook niet op het gebied van techniek, ontwikkeling, wetenschap, enz.

Er blijven nog steeds mensen over met een voorbeeldfunctie als iedereen een minderwaardigheidscomplex heeft. Een bijkomend pluspuntje is dat diegenen met een voorbeeldfunctie zichzelf stom vinden, waardoor arrogantie volledig uit de maatschappij verdwijnt. Misschien gaat dat ten koste van de vooruitgang. Waarom vooruitgang in techniek, ontwikkeling, wetenschap enzo? Als iedereen rondliep met een hippie-achtige attitude van "wij houden van iedereen en vinden onszelf niet belangrijk" zou de wereld veel beter leefbaar zijn. Het is dan een kleine opoffering om die drie punten weg te gooien. We hebben het al heel goed, dus ontwikkeling is niet meer nodig.
Citaat:

Maar aan de andere kant; er moet een reden zijn om een minderwaardigheidscomplex te hebben; je moet je minder voelen dan iemand anders. Als er niemand is waar je tegenop kijkt, omdat er nou eenmaal niemand is die zich beter voelt, zouden er ook geen minderwaardigheidscomplexen bestaan. Toch? Met als gevolg dat de hele mensheid arrogant zou zijn.

Okay, ik raak in de war.
Neej hoor, als iedereen een minderwaardigheidscomplex zou hebben, zou iedereen tegen iedereen opkijken, ookal vinden diegenen zichzelf niks. Kijk maar naar mij, ik heb een gigantisch minderwaardigheidscomplex, en toch vinden bepaalde mensen mij koel. Want een minderwaardigheidscomplex wil niet zeggen dat je niet koel BENT, maar dat je je niet koel VOELT, maar het nochtans wel kunt ZIJN.
Oud 16-04-2002, 12:57
Trigger Hippie
Citaat:
******** schreef:
Daarnaast kan iemand met een minderwaardigheidscomplex ook een stapje verder gaan .. "ik ben maar een mens en de mensheid is slecht .. ik ben slecht, erg slecht .. niets dat ik echt goed doe, dus niets dat ik volledig beheers .. altijd maak ik weer fouten, alsof ik er niet van leer .. waarom laat ik me altijd door mijn gevoel leiden, waarom bedrukt het me? waarom kan ik het gvd niet uitschakelen / wegredeneren? Het is immers niet efficient?"..

Goedzo ********, je hebt zojuist de kern van het minderwaardigheidscomplex omschreven. Ik snap alleen je doel daarmee niet.
Oud 16-04-2002, 12:58
Zwerfkat
Zwerfkat is offline
Citaat:
******** schreef:
Daar lijkt me geen verband tussen te bestaan.

Misschien nog dat ze iemand eerder ophemelen, zo van "hij is zo goed in dit en zo goed in dat", omdat ze dit niet van zichzelf denken.

Zo kun je nog wel veel meer bedenken /

[edit]
Typefout
Waarom denkt iemand met een minderwaardigheidscomplex meteen dat de maatschappij slecht is? Ik denk juist dat die mensen graag een inbreng in de maatschappij zouden hebben, dat ze opkijken tegen de rest van de mensheid. Okay, iemand met een minderwaardigheidscomplex vindt zichzelf niets, omdat ze zich vergelijken met de rest van de mensheid, die juist boven hen staan.. Toch?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 13:01
Trigger Hippie
Oh, misschien bestaan er wel meerdere soorten van een minderwaardigheidscomplex?
Oud 16-04-2002, 13:03
Zwerfkat
Zwerfkat is offline
Citaat:
Trigger Hippie schreef:

Er blijven nog steeds mensen over met een voorbeeldfunctie als iedereen een minderwaardigheidscomplex heeft. Een bijkomend pluspuntje is dat diegenen met een voorbeeldfunctie zichzelf stom vinden, waardoor arrogantie volledig uit de maatschappij verdwijnt. Misschien gaat dat ten koste van de vooruitgang. Waarom vooruitgang in techniek, ontwikkeling, wetenschap enzo? Als iedereen rondliep met een hippie-achtige attitude van "wij houden van iedereen en vinden onszelf niet belangrijk" zou de wereld veel beter leefbaar zijn. Het is dan een kleine opoffering om die drie punten weg te gooien. We hebben het al heel goed, dus ontwikkeling is niet meer nodig.
Waarom is die ontwikkeling niet meer nodig? Dat lijkt me wel, er is altijd verbetering nodig, in al die 3 voorbeelden die er stonden. En waarom denk jij dat gelijk alle problemen in de wereld opgelost zouden zijn door het gebrek aan zelfvertrouwen/arrogantie? Het lijkt me dat er nog steeds oorlogen zouden zijn, die ontstaan niet uit deze zaken, maar over verschillen in meningen, dus die zouden er blijven. Dat iedereen hand in hand het leven doorgaat, komt dan een beetje naief op mij over.

Citaat:
Neej hoor, als iedereen een minderwaardigheidscomplex zou hebben, zou iedereen tegen iedereen opkijken, ookal vinden diegenen zichzelf niks. Kijk maar naar mij, ik heb een gigantisch minderwaardigheidscomplex, en toch vinden bepaalde mensen mij koel. Want een minderwaardigheidscomplex wil niet zeggen dat je niet koel BENT, maar dat je je niet koel VOELT, maar het nochtans wel kunt ZIJN.
Nee, maar ik bedoel ook alleen maar dat het moeilijker word om te laten zien dat je koel bent.. Maar aan de andere kant; mensen met een minderwaardigheidscomplex vinden zichzelf toch altijd minder waard dan anderen, dus dat probleem zou je dan ook niet hebben.. Misschien heb je wel gelijk..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 13:04
Zwerfkat
Zwerfkat is offline
Citaat:
Trigger Hippie schreef:
Oh, misschien bestaan er wel meerdere soorten van een minderwaardigheidscomplex?
Dat lijkt me ook, ja.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Trigger Hippie schreef:
Goedzo ********, je hebt zojuist de kern van het minderwaardigheidscomplex omschreven. Ik snap alleen je doel daarmee niet.
Zou jij van anderen houden als jij de hele mensheid slecht vind? Voici, mijn doel!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Zwerfkat schreef:
Waarom denkt iemand met een minderwaardigheidscomplex meteen dat de maatschappij slecht is?
Lees nog eens, dat 'kan' .. hoeft niet
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 13:29
Zwerfkat
Zwerfkat is offline
Citaat:
******** schreef:
Zou jij van anderen houden als jij de hele mensheid slecht vind? Voici, mijn doel!
En weer mijn vraag: Waarom vind iemand met een minderwaardigheidscomplex bij voorbaat de mensheid slecht? ik heb zelf ook een minderwaardigheidscomplex (gehad), en ik keek juist op tegen anderen.. Dus in mijn geval gaat het op..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 13:31
Zwerfkat
Zwerfkat is offline
Citaat:
******** schreef:
Lees nog eens, dat 'kan' .. hoeft niet
Hoe komt het dat men daar verschillend over denkt? Heeft dat te maken met de omgeving, hoe iemand in het leven staat? Waarom heb ik een ander minderwaardigheidscomplex van iemand anders, terwijl we het misschien wel om dezelfde reden hebben? Hoe ontstaat een minderwaardigheidscomplex dan? Dat komt toch voort uit onvrede over jezelf in vergelijking met anderen? Want als je geen vergelijkingsmateriaal hebt, heb je er geen idee van dat het anders of beter zou kunnen zijn..

Okay, ik ben moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Zwerfkat schreef:
En weer mijn vraag: Waarom vind iemand met een minderwaardigheidscomplex bij voorbaat de mensheid slecht? ik heb zelf ook een minderwaardigheidscomplex (gehad), en ik keek juist op tegen anderen.. Dus in mijn geval gaat het op..
Jij snapt het niet!

Ik wou alleen verduidelijken wat 'daarnaast' nog mogelijk is, om te weerleggen dat iemand met een minderwaardigheidscomplex per se van anderen houdt!

Het kan dus juist 'ook' helemaal niet het geval zijn..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 13:38
Zwerfkat
Zwerfkat is offline
Citaat:
******** schreef:
Jij snapt het niet!

Ik wou alleen verduidelijken wat 'daarnaast' nog mogelijk is, om te weerleggen dat iemand met een minderwaardigheidscomplex per se van anderen houdt!

Het kan dus juist 'ook' helemaal niet het geval zijn..
Maar je bent het dus met me eens, dat het niet zo HOEFT te zijn? En, misschien wel omdat ik juist het tegenovergestelde ben, ik snap niet waarom iemand met een minderwaardigheidscomplex de rest van de mensheid zou haten, ik zie het verband niet.. Maar ach, whatthehell, dit hele verhaal is niet meer duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Zwerfkat schreef:
Dat komt toch voort uit onvrede over jezelf in vergelijking met anderen?
Niet altijd. Ik zie in ieder zijn of haar kwaliteiten, maar net zo goed zijn of haar zwakke punten. Maakt niet uit wie het is, probleem is enkel dat ik al die zwakke punten ook bij mijzelf kan constateren..

Ik vergelijk mensen dus met andere mensen en zie een zee van problemen en slechte eigenschappen .. en kom daarna tot de conclusie dat ik zelf niet beter ben, zelf net zo 'slecht' ben (of zelfs erger)..

Ook al wordt het steeds minder
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Zwerfkat schreef:
Maar je bent het dus met me eens, dat het niet zo HOEFT te zijn?
Ja .. *houdt zich in*
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 13:43
~*DeathlyDiva*~
~*DeathlyDiva*~ is offline
Ik ben het NIET eens met de meeste hier...
als je een minderwaardigheidscomplex heb kan je wel degelijk van andere houden... en je hebt heus geen hekel aan de hele fucking wereld..
ik heb ook een ontzettend minderwaardigheidscomplex maar ik laat cker wel zien wie ik ben en wat mijn mening is.. ik ben niet altijd zeker van of het wel goed over komt maar ik vind het alleen belangrijk dat mijn ouders en vrienden achter me staan de rest kan me gestolen worden.
ik vind niet dat iemand die niet van zich zelf houd niet van andere kan houden, of juist wel omdat ie niet van zichzelf kan houden.
ik hou ook niet van mezelf maar ik heb cker wel heel veel liefde tegen over andere mensen en dat is heus niet omdat ik het niet aan mezelf geef..

hoe weet je trouwens wanneer je van jezelf houd?? als je in de spiegel staat te kijken en denkt: wow!!!!!!!!!!!! jij bent echt lekkah!!!!! bedoel, leg mij is uit wanneer je weet dat je van jezelf houd??

ik vind het trouwens, ff tussendoor, een heel mooi gedicht...

liefs,

~*DeathlyDiva*~
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 13:44
Verwijderd
Het "Ik=hou=van=mij"lied..

geweldig lache liedje
met een geweldig goed verborgen diepgaande en sterke tekst..

Hij wil dekn ik meer zeggen
Ik Hou Van Jou
Betekend pas ECHT iets als je kunt zeggen dat je van jezelf houdt..
Maar wanneer houd je van jezelf? Als je jezelf niet in elkaar slaat? Als je jezelf niet snijdt? Hoe kun je van jezelf houden? Is van je zelf houden, je zelf accepteren?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 13:44
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
~*DeathlyDiva*~ schreef:
hoe weet je trouwens wanneer je van jezelf houd?? als je in de spiegel staat te kijken en denkt: wow!!!!!!!!!!!! jij bent echt lekkah!!!!! bedoel, leg mij is uit wanneer je weet dat je van jezelf houd??

~*DeathlyDiva*~
Als je jezelf accepteert hoe je bent.
Dat je tevreden bent met wie je bent.
Niet dat je in de spiegel kijkt en denkt "hee kanjer,ik hou van je" of zoiets (haha dat klinkt raar )
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 13:48
Verwijderd
Je houdt van jezelf als je jezelf accepteerd en tevreden bent met je zelf..
Hmmm..Dat klopt ja
Maar waarom zegt niemand het? Is het egoistisch? Is het raar? stom? Is het eigelijk, om eerlijk te zijn, (voor de meeste) niet kei logisch ?!

Altijd moet je zelf op de eerste plaats komen
Altijd wil je zelf gelukkig zijn
Altijd wil je zelf het beste zijn

Waarom geef je iets aan iemand?
Omdat je JEZELF daar beter bij voelt

Als er een moordernaar achter je aankomt
Wil je eerst jezelf redden
Je vlucht. Je volgt je instinct. Overleven!
Ookal zeg je nu van: Ik wacht op m'n vriend(in), Ik red haar!
Bullshit..(I guess, heb er geen ervaring mee) Maar iedereen wil ZELF overleven
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 13:55
Nena21
Nena21 is offline
Hmm ik persoonlijk kan het niet zeggen omdat het een leugen is.
Ik hou niet van mezelf,ik ben niet tevreden met mezelf,en ik kan mezelf niet accepteren.
Ik wordt de laatste paar dagen vooral erg geconfronteerd met mezelf,allerlei eigenschappen worden van mij genoemd waarvan ik niet weet of ze echt waar zijn,en waarvan ik bang ben dat het waar is.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik de moeite niet waard ben,door dingen die mensen tegen me zeggen,door hoe mensen tegen me doen.
Zolang dat nog door blijft gaan,en zolang mensen mij niet accepteren,kan ik mezelf ook niet accepteren
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Hmm ik persoonlijk kan het niet zeggen omdat het een leugen is.
Ik hou niet van mezelf,ik ben niet tevreden met mezelf,en ik kan mezelf niet accepteren.
Ik wordt de laatste paar dagen vooral erg geconfronteerd met mezelf,allerlei eigenschappen worden van mij genoemd waarvan ik niet weet of ze echt waar zijn,en waarvan ik bang ben dat het waar is.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik de moeite niet waard ben,door dingen die mensen tegen me zeggen,door hoe mensen tegen me doen.
Zolang dat nog door blijft gaan,en zolang mensen mij niet accepteren,kan ik mezelf ook niet accepteren
Ik herken me zelf hier wel in.
Maar ik doe als of ik zoooveel zelfvertrouwen heb (Maar niet arrogant ben) Zo van: "Daar ben ik kei goed in man!" Om alleen maar mezelf te overtuigen.

Iedereen is de moeite waard, anders zou je niet leven. Maar ik heb ook wel is het gevoel van niemand ziet me staan terwijl ik eigelijk echt heel veel vriendinnen heb..

Maar als ik dan savonds weer alleen in m'n bed lig
Tsja
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 14:16
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:

Ik herken me zelf hier wel in.
Maar ik doe als of ik zoooveel zelfvertrouwen heb (Maar niet arrogant ben) Zo van: "Daar ben ik kei goed in man!" Om alleen maar mezelf te overtuigen.

Iedereen is de moeite waard, anders zou je niet leven. Maar ik heb ook wel is het gevoel van niemand ziet me staan terwijl ik eigelijk echt heel veel vriendinnen heb..

Maar als ik dan savonds weer alleen in m'n bed lig
Tsja
Hmm ja...ik kan dat juist niet.
Ik kan geen positieve dingen over mezelf zeggen,dus ik kan al zeker niet doen alsof ik veel zelfvertrouwen heb.
Ik straal dat ook gewoon uit,dat ik geen zelfvertrouwen heb.

En tja..ik heb juist geen vriendinnen meer,ik heb eigenlijk niemand meer,en de kennissen waarmee ik nog een beetje contact mee had eerst,verbreken nu ook allemaal langzamerhand het contact.
Dus tja....dat helpt allemaal niet echt mee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2002, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:

Hmm ja...ik kan dat juist niet.
Ik kan geen positieve dingen over mezelf zeggen,dus ik kan al zeker niet doen alsof ik veel zelfvertrouwen heb.
Ik straal dat ook gewoon uit,dat ik geen zelfvertrouwen heb.

En tja..ik heb juist geen vriendinnen meer,ik heb eigenlijk niemand meer,en de kennissen waarmee ik nog een beetje contact mee had eerst,verbreken nu ook allemaal langzamerhand het contact.
Dus tja....dat helpt allemaal niet echt mee
Hmmmmz.. Ik heb echt zoiets van: "Like me, Or get the f*ck away from me"
Zo loop ik ook over school, wat sommige mensen doet denken dat ik mezelf egt mega goed vind enz. Maar dat is juist niet zo. Maar ik heb wel atlijd zoiets van, Je moet graag met me omgaan en anders niet.
Toen mijn vriendje het uitmaakte ook: "Ja graag of niet hoor" Weet je wel? Ik heb veel zelfrespect, maar ben tegelijkertijd ook erg onzeker.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 17:13
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:

Hmmmmz.. Ik heb echt zoiets van: "Like me, Or get the f*ck away from me"
Zo loop ik ook over school, wat sommige mensen doet denken dat ik mezelf egt mega goed vind enz. Maar dat is juist niet zo. Maar ik heb wel atlijd zoiets van, Je moet graag met me omgaan en anders niet.
Toen mijn vriendje het uitmaakte ook: "Ja graag of niet hoor" Weet je wel? Ik heb veel zelfrespect, maar ben tegelijkertijd ook erg onzeker.
Kortom, als je fouten maakt mogen andere mensen je er niet op wijzen en geef je ze nog een (emotionele) schop onder hun kont toe?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:

Kortom, als je fouten maakt mogen andere mensen je er niet op wijzen en geef je ze nog een (emotionele) schop onder hun kont toe?
waar slaat dat op?
wie heeft gezegd dat ik geen kritiek kan verdragen enz?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 18:18
~*DeathlyDiva*~
~*DeathlyDiva*~ is offline
Citaat:
Celesta schreef:

Als je jezelf accepteert hoe je bent.
Dat je tevreden bent met wie je bent.
Niet dat je in de spiegel kijkt en denkt "hee kanjer,ik hou van je" of zoiets (haha dat klinkt raar )
ja dat klinkt idd raar, maar er zijn mensen die het serieus van zichzelf vinden....
maar thanks,

liefs,

~*DeathlyDiva*~
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 18:33
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:
waar slaat dat op?
wie heeft gezegd dat ik geen kritiek kan verdragen enz?
Dat idee krijg ik van je van wat ik gezien heb en van je hoor.

"Je moet graag met me omgaan en anders niet."

Oftewel, als iemand iets niet aan je mag, hoeven ze niet meer met je om te gaan.

Verder gedacht, zodra iemand je 'niet meer mag', kritiek gaan geven op je, mogen ze van je verdwijnen; ze hoeven immers toch niet met je om te gaan, jou boeit het geen ene reet.

..

Zo komt het over tenminste, maar als ik het fout heb, zou ik wel is wat meer willen weten over je "Je moet graag met me omgaan en anders niet." stelling.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:

Dat idee krijg ik van je van wat ik gezien heb en van je hoor.

"Je moet graag met me omgaan en anders niet."

Oftewel, als iemand iets niet aan je mag, hoeven ze niet meer met je om te gaan.

Verder gedacht, zodra iemand je 'niet meer mag', kritiek gaan geven op je, mogen ze van je verdwijnen; ze hoeven immers toch niet met je om te gaan, jou boeit het geen ene reet.

..

Zo komt het over tenminste, maar als ik het fout heb, zou ik wel is wat meer willen weten over je "Je moet graag met me omgaan en anders niet." stelling.
Sorry maar dat slaat nergens op
Ik wil daarmee zeggen
Als je me niet wilt, als vriendin of whatever, Dan NIET! Ik ga niet smekend achter iemand aan lopen of hij Alsteblief met mij bevriend wil zijn. Ze moeten me nemen zoals ik ben, (Als vriendin.) En als ze me als vriendin willen, moet dat komen door het persoon dat ik ben. En niet door enig medelijden of dat ze me zielig vinden.

Zodra iemand me niet meer mag, Kan hij inderdaad opflikkeren. Ik weet wie mijn vrienden zijn, Ik weet wie ik kan vertrouwen en mij dus niet in de steek laten.

Ik kan best kritiek verdragen, Als mijn REAL friends tegen me zeggen: "Sanne ik zou dit of dat anders doen" Dan Doe ik daar wat mee
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 21:04
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:

Sorry maar dat slaat nergens op
Ik wil daarmee zeggen
Als je me niet wilt, als vriendin of whatever, Dan NIET!
Goed. Het klinkt alleen zo hars, alsof vriendschap en andere mensen minder belangrijk zijn dan jijzelf. Alsof je niet wil vechten voor vriendschap. Zeg maar dat als je beste vriendin je laat vallen, je haar ook gewoon laat vallen, zonder verder uit te zoeken hoe/wat/waarom.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 21:27
Unexplained
Unexplained is offline
Hey, die is van Harrie Jekkers.
Staat op het album "Mijn ikken".

Voortaan wel even credits vermelden, graag.
Oud 17-04-2002, 01:59
dystopia
dystopia is offline
Er is dan ook weer een keerzijde. Teveel van jezelf houden is ook niet goed. Ik bedoel, sommige narcisten...

Komt btw bij dat iedereen wel 'ns onzeker over het een of het ander is. Dat is gezond.
Oud 17-04-2002, 06:16
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:

Goed. Het klinkt alleen zo hars, alsof vriendschap en andere mensen minder belangrijk zijn dan jijzelf. Alsof je niet wil vechten voor vriendschap. Zeg maar dat als je beste vriendin je laat vallen, je haar ook gewoon laat vallen, zonder verder uit te zoeken hoe/wat/waarom.
Als mijn beste vriendin me zou laten vallen, Dus dat ze zegt: Sanne ik heb er geen zin meer in. Dan zou ik natuurlijk willen weten waarom. Natuurlijk zou ik er van balen. Natuurlijk zou ik het klote vinden. Maar het is tegen mijn principes, om er dan nog verder achter aan te lopen. Wil zij mijn vriendin niet meer zijn? Heel jammer dan, maar dan vind ze me niet leuk zoals ik ben.

Ik heb wel allemaal een hele duidelijke theorie enz, maar als het moment er op aan komt zal ik vast en zeker ook wel anders reageren. Maar de basis zit hier.

Echter wel, als mijn vriendje het uitmaakt, dan vind ik het natuurlijk ook erg klote. Maar ik wil hem dan niet meer terug omdat hij mij dan gewoon iets kut's heeft geflikt, hij heeft me gedumpt.

Als je achter ieamdn aan gaat lopen, Verlies je je zelfrespect
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 10:44
Zwerfkat
Zwerfkat is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Hey, die is van Harrie Jekkers.
Staat op het album "Mijn ikken".

Voortaan wel even credits vermelden, graag.
Asjeblieft, Pim.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 09:15
John Sickbock
John Sickbock is offline
Heel belangrijk ja
Reageren

Regels voor berichten