Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2003, 20:41
Verwijderd
Deze plaat kent het beste intro wat ik gehoord heb; "Children Of The North Star"

COUNTESS stond bij mij bekend als Black Metal van Nederlandse bodem, en daar ik de laatste tijd een beetje her en der Nederlands Materiaal (Botulistum, Galgeras, Onheil) vandaan aan het halen ben, kwam ik ook bij Countess.

Ik zet net deze plaat op, en ik moet zeggen nooit zo overdonderd geweest door muziek als hierbij. Misschien ligt het aan mij, dat zou heel goed kunnen; ik ben de enigste die ik ken die zo tolerant jegens slechte opnames is (en zo is deze plaat in weze. De geluidskwaliteit is bar slecht, maar verwacht geen wasmachine-productie. De geluidskwaliteit is een van de factoren waardoor de sfeer op deze plaat zo bijzonder is. Een plaat als deze ken ik namelijk in het Black Metal-genre niet, terwijl ik veel gewend ben)

Minieme melodieën worden heel dynamisch verspreid over de breedte van de muziek, het kent een absurde variatie (alsof het geďmproviseerd is, wat me niet zou verbazen overigens)

Af en toe is de melodie "eng" te noemen; beknellend in zijn atmosfeer, waardoor elk gevoel erop wijst dat de muziek geen uitweg meer kent dan in drama. Af en toe is het op dezelfde manier ook heel warm, in lange passages, door het vertrouwde wat je bij iets melancholisch of nostalgisch hebt.

Pijnlijk is het misschien toch, iets negatiefs te moeten zeggen hierover; de drums wisselen zich niet gauw af. Ze dragen bij aan het hypnotiserende, maar ik mis af en toe accenten of verschil in tempo. (Als ik zoiets gedaan had, dan zou ik de achtsten die nu gespeeld worden afwisselen met triolen en zestienden. De vierkwartsmaat zou zonde zijn "aan te tasten", die vind ik wel heel toepasselijk)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2003, 21:01
Verwijderd
Even nog wat reviews/gegevens;

THE METAL OBSERVER

It's very tough to rate something of this nature, as, to be honest, I've never given something even close to this an extended period of listening. (for good reason) Therefore, I've really got no point of reference.
Well, I guess a good start, would be to mention that they claim to be playing Black Metal. I stress the word 'claim' because, well, I'm not hearing any Black Metal here. Sure, there are a few elements on here that would cater to fans of old, mid 80s Black Metal, but there simply isn't enough of it to hold a lasting appeal to those same fans.

What I am hearing, is a disc loaded with repetitive, monotonous ambience, and overly poor sound quality. Add to that the fact that the stringed section appears to be resonating through a single junked-out speaker which can't possibly be expected to handle any level of volume; you know, the one we all used when we got our first guitars. The drummer is simply dead. This guy is doing good to remain conscious, let alone keep the steady, zombie-like rhythm which plagues "The Shining Swords Of Hate".

But I mean really, all jokes aside, there's a point within even Black Metal where the roughness, ambience, and flawed musicianship can only go so far before it just becomes utter waste. COUNTESS have crossed well over that line.

METALGOSPEL

For a COUNTESS release this one's rather unusual. It's more mood and atmospheric oriented rather than adrenaline pumping Metal. I believe one has to be in the right frame of mind or mood if you will for these particular songs. It's extremely eclectic, mysterious in a way that is fairly unexplainable and has a recording that is quite raw. Those who prefer their production to be void of this "rawness" (underproduction ?) may want to stay clear of this cd. Trying to determine just what it is about this album that creeps deep within the core of human emotion is almost impossible. It's one of those "you have to hear it and feel it" sort of things. So in conclusion if you are looking for something that is definitely out of the ordinary and evokes hidden feelings buried deep within then investigate this one.

cover:

tracklist

1. Children of the North Star
2. Total War
3. Hate From Hell
4. Te Vuur en te Zwaard
5. Totenkopf (Satan's Soldaten)
6. When the Raven Flies
7. The Return of Darkness And Evil
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 18:51
Verwijderd
Geen belangstelling?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 19:08
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef op 19-08-2003 @ 19:51:
Geen belangstelling?
Als soulseek het nu eventjes zou doen (bij mij dus in ieder geval niet), zou ik het eens proberen. Vind het toch interessant klinken.
Later beter.
Oud 19-08-2003, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Nighttime Bird schreef op 19-08-2003 @ 20:08:
Als soulseek het nu eventjes zou doen (bij mij dus in ieder geval niet), zou ik het eens proberen. Vind het toch interessant klinken.
Later beter.
Probeer direct connect!

Ik zit nog steeds te pielen met het intranet icm een FTP-server hier.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 01:38
Tsasil
Tsasil is offline
Die CD is geweldig.

Die sfeer op die hele plaat is machistraal. Beter dan enige Doom bnad.

De drummer krijgt het voor elkaar om bij een tempo van 10 bpm nog beats te missen, de gitaren klinken alsof gespeeld worden vanuit een dikke mistbank en de zang klinkt alsof ie dertig meter verder vanuit een hoop zand ligt te zingen. Maar zo hoort een band te klinken, na of tijdens het einde van de wereld.
Oud 20-08-2003, 01:40
Tsasil
Tsasil is offline
De rest van wat ik van Countess ken is trouwens hardstikke ruk, maar deze plaat heerst.
Oud 20-08-2003, 02:10
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
Citaat:
De drummer krijgt het voor elkaar om bij een tempo van 10 bpm nog beats te missen

p.s. en já ik wil er wel wat van horen, duistere sfeermuziek bevalt me over het algemeen wel
Oud 20-08-2003, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef op 20-08-2003 @ 02:38:
Die CD is geweldig.

De drummer krijgt het voor elkaar om bij een tempo van 10 bpm nog beats te missen, de gitaren klinken alsof gespeeld worden vanuit een dikke mistbank en de zang klinkt alsof ie dertig meter verder vanuit een hoop zand ligt te zingen. Maar zo hoort een band te klinken, na of tijdens het einde van de wereld.
Het geluid doet me zelfs een beetje "jazzy" aan, als ik het ga vergelijken met platen uit dat tijdperk.

Niets dan geweldig.

En over dergelijke drum niets dan goeds, ik ga uit van de ruwe essentie in schoonheid.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 00:05
Verwijderd
Nummer 7 is volgensmij een Mayhem cover, met wat meer uptempo gedrum, vocals en minder melodie.

Deze is ook super.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 18:48
Graflust
Graflust is offline
Hmm Countess.. Die laatste CD is zeer schijt,
als jullie het leuk vinden dat een nummer van origineel 3 minuten wordt uitgesmeerd over een nummer van 23 minuten zijn jullie ook vrij vreemd.

Ikzelf vind The Book of the Heretic, A.M.S.G. en Hell's Rock en Roll goed, psychisch geschreeuw en niet van die trage scheitnummers en hell's rock en roll is zelfs rock+black metal. Eerlijk gezegd fantastisch, en veel beter dan die nieuwe zooi, maar sinds jullie alleen Soulseek gebruiken zullen jullie het wel nooit vinde.

Ach ja niet dat MIJ dat interesseert.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 21:03
Roxy
Roxy is offline
loop elkaar niet zo af te zeiken, jullie zijn allemaal true hoor.
Oud 01-11-2003, 00:09
konflict
konflict is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 20-08-2003 @ 02:38:
Die CD is geweldig.

ook dán mag er best wat aandacht aan de productie besteed worden, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 10:17
Verwijderd
Citaat:
konflict schreef op 01-11-2003 @ 01:09:
ook dán mag er best wat aandacht aan de productie besteed worden, vind ik.
In dit geval zou ik de plaat niet luisteren als het een goed geproduceerde was. Hierbij heeft de slechte productie tot dusver een rol gespeeld, dat het bijna een instrument te benoemen valt. Het draagt een gigantische factor bij aan de muziek, die verloren zou gaan als alles gelikt over zou komen imho.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten