Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ook is van belang de kwaliteit van de componenten in het apparaat. Dus de elco's, spoelen, enz. Bij een goed audiofiel apparaat is alles discreet opgebouwd, dat wil zeggen dat er geen IC's gebruikt zijn. Dat alles speelt zeer mee bij de uiteindelijke geluidskwaliteit en daarin doet een DVD-speler gewoon altijd onder voor een audiofiele CD-speler. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Audiofilie is ook echt zo'n hype, mensen met gouden oortjes. De topicstarter wil gewoon cd's af kunnen spelen en wat rommelen met DVDs, dan koopt hij toch gewoon een DVD speler voor €90? ![]()
|
Ik vind het altijd maar net wat je van zo'n apparaat verwacht.. Wil je gewoon dvd's kijken en ook cd's afspelen, waarom zou je dan niet een goedkope dvd-speler kopen? Twijfel je aan de kwaliteit van de genoemde Vesteo (zoals ik bijvoorbeeld..
![]() Duurdere varianten bieden wat meer functies en hebben vaak ook gewoon een betere geluidskwaliteit, bijvoorbeeld door een gescheiden audio en video gedeelte. Het spijt me wel Enlightenment; ookal is het digitaal, er is wel degelijk een duidelijk verschil in geluidskwaliteit tussen de dvdspeler van mijn zusje (de philips hierboven genoemd) en mijn veel duurdere Sony. Gekoppeld aan dezelfde versterker en televisie, biedt mijn speler een beter en scherper beeld en een helderder geluid. Hoe het dan precies technisch zit weet ik niet, maar het is wel zo.. Genesis |
![]() |
|
Dat kan hooguit als de Digitaal-Analoog conversie in het apparaat zelf gebeurt. Ik weet niet of er DVD spelers zijn met optische SP-DIF audio uitgang en/of digitale video uitgang (DVI?). Dat laatste zal wel niet, maar zijn genoeg players die digitale audio uitgang hebben. Dan maakt het sowieso geen drol uit wat voor merk je koopt. Eentjes en nulletjes, blijven eentjes en nulletjes.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Van de gang van digitale CD naar analoog signaal in je versterker gaat het geluid misschien 10% in digitale vorm en 90% in analoge vorm. Die 90% van de tijd is het onderhevig aan allerlei storingen die geminimaliseerd kunnen worden door het gebruik van zo goed mogelijke componenten. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 21-08-2003 om 00:56. |
![]() |
|
![]() |
http://www.dvdrhelp.com/
een heeeleboel info over verschillende dvdspelers, met heel veel commentaar van mensen die hem gekocht hebben... zou even goed zoeken, er staat meer info op dan je denkt... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|