Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja, ik heb ook het nieuwsberichtgezien en ja, het waren Nederlanders. Of je de mensen die deze sekteleider hebben geloofd, dom kunt noemen, betwijfel ik. Vaak zijn sekteleden mensen die het ontzettend met zichzelf hebben (bijv. door een ziekte (bijv. borstkanker)) en die dan houvast zoeken in zo'n sekte.
Dit was een 'christelijke' sekte, waarmee ik niet wil zeggen dat het christendom beleden werd, maar dat de Bijbel op een bepaalde manier uitgelegd werd. Mensen met enige bijbelkennis zouden nooit geloven dat de laatste dag door mensen voorspeld kan worden (Mattheus 24:42b '[...] gij weet niet op welke uw Here komt.', Mattheus 24:44b '[...] want op een uur, dat gij het niet verwacht, komt de Zoon des mensen') Om even op Jaj's 'strafrechtelijke' vraag terug te komen: natuurlijk kun je iemand niet veroordelen, omdat diegene mensen in zich heeft laten geloven. De claim van deze vrouw met kanker, las ik vandaag in de krant, gaat 'dood door schuld' aan deze man ten laste leggen. Ik betwijfel of deze claim het haalt, maar ja, je weet het niet.... Zelf vind ik dat deze man sowieso veroordeeld moet worden, maar 'dood door schuld' gaat misschien een beetje ver.
||
Citaat:
Over dat moeilijk met jezelf: Voor de vrouw met borstkanker WAS er de mogelijkheid tot operatie. En die man in de kassen (voor wie het gezien heeft) had eerder een baan en familie en alles. ook niet echt verschrikkelijk dus.
||
Dit is het artikel (van de website van het Nederlands Dagblad)
Citaat:
Mensen worden zo erg onder druk gezet door de sekteleider, daardoor komen ze er met moeite uit! Zo'n grote macht heeft de leider over hun. Ik vind het erg dom van die mensen dat ze nog in een voorspelde wederkomst geloven, er zijn zoveel voorspellingen geweest en niet uitgekomen ![]()
|
het is wel hard om die mensen dom te noemen. Vaak zijn het mensen die zeer onzeker zijn of psychisch niet okee. Als ze dan door zo'n sekteleider worden verleid hebben ze gewoon niet de capaciteiten om weg te lopen. Verder zijn deze mensen vaak ook heel angstig dus doodsbang dat de sekteleider hen iets zal doen of dat God hen zal starffen. Iets meer respect voor deze slachtoffers zou wel op zijn plaats zijn
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
De slachtoffers hebben alles vrijwillig met zich laten doen, hij heeft ze nergens toe gedwongen.
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] Amnesty moet zich inzetten voor holocaust-revisionisten Verwijderd | 38 | 28-03-2006 22:42 | |
De Kantine |
Topique de ctrl-c et ctrl-v! hasseltboy | 500 | 31-12-2005 13:46 | |
Algemene schoolzaken |
Arrest 13 mrt 1987 synclinorium | 6 | 07-11-2005 17:14 | |
Terreur teistert scholier koelieboelie | 191 | 27-06-2005 01:59 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
"God is dood" RanC | 500 | 16-05-2005 18:08 | |
Christenunie... DJ Incompetent | 59 | 28-03-2002 18:28 |