Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2003, 18:58
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
hoi ik heb nu een pentium 2 400 en dat ding is dus nogal oud, naja wat je oud noemt dan..
maareh natuurlijk draait lang niet alles er meer op. en ik heb er weleens over gedacht om er gewoon een nieuw moederbord in te zetten, + nieuwe processor en geheugen en andere videaokaart natuurlijk. En heel misschien nog 1 harddisk erbij ofzo

aleen vraag ik me af is dit wel verstandig
en heeft iemand nog ideeen ofzo

klinkt lompt deze post en dat issie ookwel misschien maarja me pc is gewoon way too traag!
Oud 20-08-2003, 19:05
M@rco
M@rco is offline
Ehh... dat klinkt verdacht veel als gewoon een nieuwe computer?
Oud 20-08-2003, 19:13
Poor twisted me
ja maar dan in die ouwe systeemkast zeg maar... past dat altijd?
Oud 20-08-2003, 19:34
Verwijderd
Oh, dat kan best. Je hebt toch een ATX-behuizing dito voeding (waarvan de capaciteit denk ik krap-an gaat worden, maar dat terzijde), dus daar kun je prima een moederbord, processor, geheugen en videokaartcombi in deponeren. En die schijf is ook geen probleem. Verder wacht maar even op Enlightenment, die is gek op lijstjes samenstellen, ik verwacht wel een kant-en-klare boodschappenlijst voor je (hey, ze is en blijft vrouw, hé? ).

Wat ik me wel afvraag is hoe je monitor er dan aan toe is. Als deze uit dat P2-400 tijdperk afkomstig is zal dat nu ook wel niet zo gek veel bijzonders meer zijn. Mag ik dan de Iiyama HM704UTC 17" CRT warm aanbevelen? Niet duur, heel goed beeld.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 19:37
Poor twisted me
inderdaad me monitor heeft de laatste tijd al kuren ja,hij wordt blauw enzo, en hij trilt wat. Maar dat heeft ie altijd al wel gedaan volgens mij. ( dat trillen dan)
tis een proview 19 inch opzich nog wel een redelijke monitor met redelijk goed beeld alleen de laatste tijd nie meer

Laatst gewijzigd op 20-08-2003 om 19:52.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 19:57
Poor twisted me
Citaat:
Dobermann schreef op 20-08-2003 @ 20:34:

(hey, ze is en blijft vrouw, hé? ).

hehe dat klopt, ik zou wel graag wille probere het zooitje zelf in elkaar te zetten want ik ga ict doen dit jaar (jaaahaa een meisje op ict) als ik het dannie snap kan ik altijd me pa vragen of me vriend maar eerst zelf proberen dan
Oud 20-08-2003, 21:30
Timmert
Timmert is offline
Opzich kun je met een P2-400 nog heel redelijk overweg, de processor is niet altijd de beperkende factor . Ik denk dat je met wat ram erbij (zodat je totaal op 256/512mb komt) al een heel wat snellere pc hebt. Doe daar een nieuwe snelle 7200rpm/8mb cache hd + ata100 controller bij + frisse windows install (indien je moederbord die niet heeft) en je kan weer ff vooruit .

Op m'n werk heb ik een HP Vectra, P2-400 met 512mb ram en windows 2000, draait als een trein, ook met photoshop enzo. Ok, het kan altijd sneller, maar traag is anders .

Mocht je echt een upgrade willen gaan doen, dan zou ik een simpel ECS AMD bordje nemen met een Athlon 2000+ icm 512mb ddr en een western digital schijf op 7200rpm met 8mb cache
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 21:55
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 20-08-2003 @ 20:57:
hehe dat klopt, ik zou wel graag wille probere het zooitje zelf in elkaar te zetten want ik ga ict doen dit jaar (jaaahaa een meisje op ict) als ik het dannie snap kan ik altijd me pa vragen of me vriend maar eerst zelf proberen dan
Da's simpel zat
Het is zelfs mij gelukt, en ik had op school bij techniek een 4 voor het in elkaar zetten van een stekker
Oud 21-08-2003, 01:29
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 20-08-2003 @ 20:34:
Verder wacht maar even op Enlightenment, die is gek op lijstjes samenstellen, ik verwacht wel een kant-en-klare boodschappenlijst voor je (hey, ze is en blijft vrouw, hé? ).

Nou dan zal ik je ook dit keer niet teleurstellen.

evil_angel

Ik heb een bestellijstje ( ) gemaakt bij FCC, Fun Computer Center. Hierbij lijstje van de onderdelen:

€80 AMD Athlon XP 2400+ processor
€9 Arctic Copper Silent 2 TC (temperature controlled fan)
€37 ECS K7S5A Pro (SiS735, USB2) moederbord
€43 512MB PC133 OEM geheugen
€43 GeForce 4 MX440SE 64MB Tv-out videokaart
€120 Samsung 160GB 7200rpm ATA/133 (3 jr garantie)
€50 LiteOn 52/32/52 CD-brander
€40 300W ATX Design-kast
€14 Verzendkosten naar Nederland

€436 Totaal incl. 16% MwSt (Duitse BTW) en verzenden

Ik heb op mijn site een screenshot van FCC-bestellijstje gezet.

Hoe de kast eruit ziet:

Meer plaatjes

Toelichting

Bovenstaand systeem is best 'budget' te noemen, goedkoop dus. 2400+ is erg goedkoop, evenals moederbord en SDRAM geheugen. Reden is dat het snel duurder wordt als je 2600+ met geschikt mobo en 512MB DDR geheugen wilt, samen met een betere videokaart (ATi Radeon 9600 voor €120).

Indien je niet helemaal spellen gek bent, is bovenstaand systeem voldoende en kun je ruimschoots vooruit. Ook blijft de prijs lekker laag, zodat je meer geld overhoudt voor leuke andere dingen.

Er zit een geile brander en hardeschijf van 160GB bij, daar kun je wel mee vooruit. Wat er niet bij zit, is een monitor. Zoals dobermann al zei kun je kijken naar een goede CRT monitor, alhoewel ik 17" wel erg klein vind.

Je zou ook naar 17" TFT kunnen kijken, dat is overeenkomstig met 19" CRT qua grootte (17" TFT is even groot als 19" CRT). Een digitaal TFT scherm heb je vanaf €340, zoals deze:
17" TFT PRINCETON P17MS 1024x768 Analog Digital Audio

Ik beantwoord graag je vragen.

Laatst gewijzigd op 21-08-2003 om 01:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten