Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2003, 17:14
mila
mila is offline
Moeten de download programmas van liedjes, bv. kazaa, verboden worden? Want de nieuwe artiesten die willen doorbreken hebben bijna geen kans op slagen, of kan je zeggen dat het onnuttig is om het te verbieden omdat al zo veel mensen het doen?

meningen....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2003, 17:17
Fjall
Fjall is offline
allemaal onzin. mp3 programma's en mp3.com zijn juist goede media om een onbekende band aan de aandacht te brengen.

en alsof verbieden helpt? alles wat niet mag is leuk om te doen. dat weet jij en dat weet ik.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 17:22
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
nee.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 17:32
Verwijderd
Download programmas? Je bedoelt p2p netwerken en de bijbehorende programmas.

Wat bedoel je met 'geen kans van slagen'.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 17:35
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
wallflower schreef op 22-08-2003 @ 18:22:
nee.
Oud 22-08-2003, 17:37
FaZ
FaZ is offline
b0ring
Oud 22-08-2003, 17:39
Verwijderd
Citaat:
ddeftones schreef op 22-08-2003 @ 18:17:
allemaal onzin. mp3 programma's en mp3.com zijn juist goede media om een onbekende band aan de aandacht te brengen.
Amen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 17:42
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Door mIRC, www.mp3.com heb ik al veel bands ontdekt die ik anders nooit gekend zou hebben( b.v. Choke,Coheed and Cambria,Thursday).

Ik koop juist meer cds door die programmas.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 18:37
skeleton
skeleton is offline
Hmja... je leert er idd wel weer nieuwe bands door kennen,
Maar aan de andere kant lopen bands ook weer geld mis doordat er veel van hun muziek gedownload word...

Een beetje een dilemma,

Maar van mij mogen de downloadprogramma's blijven... bespaard me ook weer wat geld uit...
Oud 22-08-2003, 18:45
Verwijderd
Ik denk dat ik als Internet niet had bestaan, geen muziek had geluisterd.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 18:54
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
mila schreef op 22-08-2003 @ 18:14:
Moeten de download programmas van liedjes, bv. kazaa, verboden worden? Want de nieuwe artiesten die willen doorbreken hebben bijna geen kans op slagen, of kan je zeggen dat het onnuttig is om het te verbieden omdat al zo veel mensen het doen?

meningen....
Je komt met een vooroordeel en je hebt er zo te zien weinig verstand van. Het zijn geen downloadprogramma's voor muziek, het zijn p2p programma's zoals Exo al duidelijk maakte. Dat mensen die programma's gaan gebruiken om illegaal muziek mee te sharen... tsja. Dat is dus niet de schuld van het programma.

Zoals wouszer al zei, zonder internet had ik waarschijnlijk ook nooit muziek geluisterd.

De enige cd's die ik heb zijn een aantal dubbel cd's met symfoniën van Mozart, die ik in totaal voor € 5 bij het Kruidvat had gekocht. De meeste andere CD's kosten een fortuin en vaak zitten er ook klotenummers bij goede nummers.
Oud 22-08-2003, 19:15
Fjall
Fjall is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 22-08-2003 @ 18:42:
Door mIRC, www.mp3.com heb ik al veel bands ontdekt die ik anders nooit gekend zou hebben( b.v. Choke,Coheed and Cambria,Thursday).

same here. sinds ik kabel heb koop ik veel meer cds aangezien ik met meer bands in aanraking ben gekomen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 19:21
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
ik denk ook dat et grootste probleem ligt bij de "normale" internetgebruiker die alleen maar singles downloadt en verder geen interesse heeft in (goede?) muziek.

ikzelf koop ook meer cd's sinds ik internet heb.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 19:29
Verwijderd
Ik denk dat als ik geen internet zou hebben, ik meer miskopen zou doen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 19:42
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
ik ben tegen
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 19:36
mila
mila is offline
Ik ben ook tegen het verbieden van programmas zoals kazaa ... maar zie wat er met napster was gebeurd... Artiesten willen nu al hele campagnes gaat voeren, zoals madonna etc. En laatst wilde een bedrijf (brain..?) via ip nummers boetes uitdelen aan kazaa gebruikers... ik vind het te ver gaan. Dus blijf ik hopen dat dit soort programmas blijven bestaan...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 19:40
Verwijderd
tegen , door download programma's leer je juist veel meer bands kennen , en koop je veel meer cd's , tenminste ik dan...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 19:45
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Sigúr schreef op 23-08-2003 @ 20:40:
tegen , door download programma's leer je juist veel meer bands kennen , en koop je veel meer cd's , tenminste ik dan...
ik ook
Oud 23-08-2003, 19:50
Verwijderd
waarom zou je als normale sterveling uberhaupt tegen programma's zijn waarmee je gratis je muziekkennis kan uitbreiden
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 19:58
3rd Rock
3rd Rock is offline
door kazaa en napster heb ik absoluut bands ontdekt die ik niet kende en waarschijnlijk ook niet had leren kennen. op fora als deze zie je een topic staan over een band en je denkt: hee, dat lijkt me wel wat en je download het. vroeger moest je viavia aan een tape zien te komen of je moest naar de cd-winkel om een stukje te luisteren. zeker dat laatste was ontzettend veel gedoe, zeker omdat sommige bands heel moeilijk te vinden zijn, zeker voor beginnende muziekluisteraars. die blijven toch hangen bij de FRS en consorten.
nu kun je het argument radio geven. helaas komt daar weinig muziek voorbij die ik echt de moeite van het kopen waard vind.
ik ben door internet zeker meer cd's gaan kopen. en soms download ik hele cd's maar koop later toch het origineel omdat ik het artwork en dergelijke ook wil hebben.
en mensen die geen cd's kopen, tja, wat zal ik daar van zeggen. dat zijn diegenen die de muziekindustrie voor een deel kapot maken. zij leven min of meer op de zak van anderen. zij zijn degenen die er voor zorgen dat er minder geld in de muziekindustrie terecht komt waardoor beginnende bandjes minder kans krijgen. en helemaal erg vind ik als ze dan zeggen: ik ben van van (bv) muse, red hot chili peppers of eminem. maar als je dan verder vraagt blijken ze geen enkele originele cd te hebben. zulke mensen mogen zich in mijn ogen geen "fan" noemen....

(ow, en sorry als het een beetje chao getypt is....)
Oud 23-08-2003, 21:25
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
mila schreef op 23-08-2003 @ 20:36:
Ik ben ook tegen het verbieden van programmas zoals kazaa ... maar zie wat er met napster was gebeurd... Artiesten willen nu al hele campagnes gaat voeren, zoals madonna etc. En laatst wilde een bedrijf (brain..?) via ip nummers boetes uitdelen aan kazaa gebruikers... ik vind het te ver gaan. Dus blijf ik hopen dat dit soort programmas blijven bestaan...
je beargumentering raakt kant noch wal. Je zegt dat je Ip nummers-chasing te ver vind gaan DUS blijf je hopen dat ze blijven bestaan. Dat slaat dus nergens op. Onderbouw je mening goed en laat je stelling goed overkomen.

Ik ben tegen het verbieden, mede door wat andere mensen al reeds zeiden hier: de onbekende artiest profiteert hiervan, en 3rd rock had een hele goede post over de mogelijkheid om muziek nu te luisteren , waardoor je meer bands kan checken.

maar dennis: jij zegt 'wat niet mag is leuk om te doen' , maar dat vind ik echt pure nonsens i.v.m. het stompzinnige van het verbieden van downloadprogramma's.

Bij computers kan er wel een beter beveiliging komen waardoor het onmogelijk wordt gemaakt om te downloaden.
Oud 23-08-2003, 21:29
Verwijderd
Citaat:
86dagreed schreef op 23-08-2003 @ 22:25:
Bij computers kan er wel een beter beveiliging komen waardoor het onmogelijk wordt gemaakt om te downloaden.
hoe bedoel je dat precies?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 21:59
Verwijderd
Als er geen internet was, luisterde ik waarschijnlijk nog steeds naar het Spice Girls bandje dat de goede sint me ooit gaf...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 22:16
Rieno
Rieno is offline
het is onzinnig om te doen lijkt me....je kunt nooit iedereen controleren en om nou alleen Kazaa te verbieden helpt ook geen f*ck, er komt toch wel weer een ander programma. En wat 86dagreed zegt over het downloaden afkappen bij computers werkt ook nooit, breek je zo doorheen...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 23:13
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
$k3l3t0n schreef op 22-08-2003 @ 19:37:
Hmja... je leert er idd wel weer nieuwe bands door kennen,
Maar aan de andere kant lopen bands ook weer geld mis doordat er veel van hun muziek gedownload word...
Als CD's niet zo belachelijk duur zouden zijn, zou er niks aan de hand zijn.
Dan zouden er m.i. minder mensen muziek downloaden, en zouden er meer CD's verkocht worden.

Ik vind dus ook dat p2p-netwerken/programma's er moeten blijven. lmFd.
Oud 23-08-2003, 23:17
PieterB
PieterB is offline
ik leer alle bands via internet kennen, en van hetgene wat ik vet vind koop ik cd's. Bovendien heb ik de afgelopen 2 jaar geen 1 hele cd gebrand waar ik nix voor heb betaald (ik heb wel samen met een vriend een keer 3 cds gekocht en daarvan heb ik bv wel 1 kopie). Het enige wat ik brand zijn verzamelcd's. Zonder downloadprogramma's zou ik nu nog alleen naar nofx luisteren (figuurlijk dan).
Oud 24-08-2003, 08:23
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:

zelfde
Oud 24-08-2003, 08:35
Verwijderd
ik ook. maar geen cd's, dat is niet zo true.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 09:08
Verwijderd
Citaat:
StayBeautiful schreef op 23-08-2003 @ 22:29:
hoe bedoel je dat precies?
Kijk eens op www.notcpa.org
Daar willen ze dus een hardware 'monopolie' (fout woord want er is nog steeds een selecte concurrentie) opbouwen. Hiermee kunnen ze ook controleren welke software gedraaid wordt. Zo zouden ze dus bv. p2p-programma's kunnen blokkeren.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 13:01
Rodegier
Rodegier is offline
ik heb nu een half jaar adsl, en heb in die tijd meer cd's gekocht dan in de 16,5 jaar ervoor....
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 13:31
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
Door mIRC heb ik al veel bands ontdekt die ik anders nooit gekend zou hebben.

klopt.
Oud 24-08-2003, 13:45
Verwijderd
nee, tuurlijk niet, anders moet ik zometeen gewoon legaal cd's gaan kopen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 14:09
McMotion
McMotion is offline
Citaat:

meningen....
ach man weet waar je over praat het verspreiden van MP3 helpt juist de kleinere en onbekende artiesten bekender te worden en het houdt de grote prefab commerciele artiesten een beetje onder de duim
Oud 24-08-2003, 14:11
McMotion
McMotion is offline
Citaat:

voor mij precies hetzelfde
Oud 24-08-2003, 15:07
Amnesiac84
Amnesiac84 is offline
En als ze die P2P-programma's weten te sluiten, gaat de FTP weer opbloeien, als nooit te voren...
Het zoeken wordt lastiger (hoewel je daar ook handige programmatjes voor zal krijgen), maar het downloaden zal echt niet stoppen...

P2P is niet zo slecht geweest voor de muziek in het algemeen, alleen voor de platenmaatschappijen.
Oud 24-08-2003, 19:54
Footprint
Footprint is offline
ik koop geen cd minder door het d/l
de cd;s die ik d/l zou ik waarschijnlijk toch niet kopen door de hoge prijs.
maar ik ga wel naar concerten doordat ik die bandjes leer kennen door te d/l
Oud 24-08-2003, 21:12
FaZ
FaZ is offline
Het zal toch nooit compleet veranderen, dus zonde van de discussie.
Oud 12-10-2003, 09:59
Verwijderd
MetallicA is vroeger JUIST bekend geworden doordat er illegale tapes met hun muziek werd verspreid!

ff gewoon een voorbeeldje................
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 10:05
Verwijderd
Ik vind dat het wel wordt geromantiseerd zeg.
'Je geeft kleinere artiesten een kans, de grote 'nep'artiesten verdienen toch al genoeg geld'

'fess up: ik zal toch niet de enige zijn die tientallen vette albums op mijn computer hebben staan die ik (nog) niet op cd heb?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 12:03
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Ik vind dat mensen die hierover zeiken verboden moeten worden.

Maargoed, je kan beter idols en tmf en mtv en dat soort shit verbieden, dàt is pas slecht. En stuur de zogenaamde nieuwe artiesten maar even bij mij langs, dan hebben ze kans op slagen. Heel veel slagen. Of ze zijn tof, en dan mogen ze.
Oud 12-10-2003, 12:58
Passenger
Passenger is offline
Citaat:
3rd Rock schreef op 23-08-2003 @ 20:58:
zulke mensen mogen zich in mijn ogen geen "fan" noemen....
Absoluut mee eens!
Ik heb zelf ook door p2p programma's veel bands ontdekt. En als ik een band echt goed vind, wil ik de cd ook gewoon kopen. Om de band te supporten, en zelf een origineel in bezit te hebben!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Tu-Tone schreef op 12-10-2003 @ 13:58:
Absoluut mee eens!
Ik heb zelf ook door p2p programma's veel bands ontdekt. En als ik een band echt goed vind, wil ik de cd ook gewoon kopen. Om de band te supporten, en zelf een origineel in bezit te hebben!
Allemaal heel leuk en aardig; maar als je "nieuwe" CD's gaat kopen zit er 9 van de 10 keer Cactus Datashield 200 op; da's een "beveiliging" die ook even an passant de mogelijkheid tot afspelen op discman, auto-CD speler en PC onmogelijk maakt. Voor de leek, that is. Weinig kans dat ik voor zo'n wanprodukt -wat feitenlijk niet eens een CD is- de hoofdprijs ga betalen. En dat zouden jullie ook niet moeten doen.

Gelukkig heb ik er, door mijn non-mainstreame muziekvoorkeuren, geen last van. En ik hou van OUDE CD's, uit de tijd dat ze nog niet snoeihard ingemixed werden om zo meer op te vallen in de ether en zonder CD-verkreupelende beveiligingssystemen die TOCH falen en het voor de gebruiker, de RECHTMATIGE gebruiker, alleen maar moeilijker en vervelender maken.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 12-10-2003 @ 15:05:
Allemaal heel leuk en aardig; maar als je "nieuwe" CD's gaat kopen zit er 9 van de 10 keer Cactus Datashield 200 op; da's een "beveiliging" die ook even an passant de mogelijkheid tot afspelen op discman, auto-CD speler en PC onmogelijk maakt. Voor de leek, that is. Weinig kans dat ik voor zo'n wanprodukt -wat feitenlijk niet eens een CD is- de hoofdprijs ga betalen. En dat zouden jullie ook niet moeten doen.

Gelukkig heb ik er, door mijn non-mainstreame muziekvoorkeuren, geen last van. En ik hou van OUDE CD's, uit de tijd dat ze nog niet snoeihard ingemixed werden om zo meer op te vallen in de ether en zonder CD-verkreupelende beveiligingssystemen die TOCH falen en het voor de gebruiker, de RECHTMATIGE gebruiker, alleen maar moeilijker en vervelender maken.
mooi gesproken
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 14:09
antigone
antigone is offline
Citaat:

Oud 13-10-2003, 14:49
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Aan de ene kant heb ik ruim 80% van de bands waar ik naar luister via Napster, KaZaA, FTP's etc. ontdekt en koop ik sindsdien ook meer cd's.
Aan de andere kant heb ik ruim 250 albums in mp3 vorm, dat zijn dus een hoop inkomsten die de artiesten mislopen....
Oud 13-10-2003, 14:54
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 13-10-2003 @ 15:49:

Aan de andere kant heb ik ruim 250 albums in mp3 vorm, dat zijn dus een hoop inkomsten die de artiesten mislopen....
en aan weer een andere kant had je waarschijnlijk die 250 albums anders toch niet gekocht

ik vind trouwens niet dat het verboden moet worden, om de redenen die hierboven al genoemt worden.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 09:56
Passenger
Passenger is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 12-10-2003 @ 15:05:
Nou dan moet je mij toch eens een voorbeeld geven van zo'n cd, want ik heb nog nooit meegemaakt dat een cd het niet doet in pc/auto/discman/etc.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 10:41
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Tu-Tone schreef op 15-10-2003 @ 10:56:
Nou dan moet je mij toch eens een voorbeeld geven van zo'n cd, want ik heb nog nooit meegemaakt dat een cd het niet doet in pc/auto/discman/etc.
Ik wel hoor
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 10:53
Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
Tu-Tone schreef op 15-10-2003 @ 10:56:
A Perfect Circle - Thirteenth Step doet het niet in mijn discman :\ erg krom, want nu ik de originele cd heb luister ik eigenlijk nog steeds alleen de gedownloade versie....dus
Oud 16-10-2003, 11:35
Eruantalon
Eruantalon is offline
Als het zou gebeuren zou ik het niet echt erg vinden aangezien ik toch altijd CD's ga kopen als ik een bepaalde band leuk vind. Maarrrrr het is wel kut als je van een band maar 1 nummer leuk vind ofzo..
Reageren

Regels voor berichten