Advertentie | |
|
![]() |
|
Door mIRC, www.mp3.com heb ik al veel bands ontdekt die ik anders nooit gekend zou hebben( b.v. Choke,Coheed and Cambria,Thursday).
Ik koop juist meer cds door die programmas. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben ook tegen het verbieden van programmas zoals kazaa ... maar zie wat er met napster was gebeurd... Artiesten willen nu al hele campagnes gaat voeren, zoals madonna etc. En laatst wilde een bedrijf (brain..?) via ip nummers boetes uitdelen aan kazaa gebruikers... ik vind het te ver gaan. Dus blijf ik hopen dat dit soort programmas blijven bestaan...
![]() |
![]() |
|
door kazaa en napster heb ik absoluut bands ontdekt die ik niet kende en waarschijnlijk ook niet had leren kennen. op fora als deze zie je een topic staan over een band en je denkt: hee, dat lijkt me wel wat en je download het. vroeger moest je viavia aan een tape zien te komen of je moest naar de cd-winkel om een stukje te luisteren. zeker dat laatste was ontzettend veel gedoe, zeker omdat sommige bands heel moeilijk te vinden zijn, zeker voor beginnende muziekluisteraars. die blijven toch hangen bij de FRS en consorten.
nu kun je het argument radio geven. helaas komt daar weinig muziek voorbij die ik echt de moeite van het kopen waard vind. ik ben door internet zeker meer cd's gaan kopen. en soms download ik hele cd's maar koop later toch het origineel omdat ik het artwork en dergelijke ook wil hebben. en mensen die geen cd's kopen, tja, wat zal ik daar van zeggen. dat zijn diegenen die de muziekindustrie voor een deel kapot maken. zij leven min of meer op de zak van anderen. zij zijn degenen die er voor zorgen dat er minder geld in de muziekindustrie terecht komt waardoor beginnende bandjes minder kans krijgen. en helemaal erg vind ik als ze dan zeggen: ik ben van van (bv) muse, red hot chili peppers of eminem. maar als je dan verder vraagt blijken ze geen enkele originele cd te hebben. zulke mensen mogen zich in mijn ogen geen "fan" noemen.... (ow, en sorry als het een beetje chao getypt is.... ![]()
||
Citaat:
Ik ben tegen het verbieden, mede door wat andere mensen al reeds zeiden hier: de onbekende artiest profiteert hiervan, en 3rd rock had een hele goede post over de mogelijkheid om muziek nu te luisteren , waardoor je meer bands kan checken. maar dennis: jij zegt 'wat niet mag is leuk om te doen' , maar dat vind ik echt pure nonsens i.v.m. het stompzinnige van het verbieden van downloadprogramma's. Bij computers kan er wel een beter beveiliging komen waardoor het onmogelijk wordt gemaakt om te downloaden.
||
Citaat:
Dan zouden er m.i. minder mensen muziek downloaden, en zouden er meer CD's verkocht worden. Ik vind dus ook dat p2p-netwerken/programma's er moeten blijven. lmFd.
|
![]() |
|
ik leer alle bands via internet kennen, en van hetgene wat ik vet vind koop ik cd's. Bovendien heb ik de afgelopen 2 jaar geen 1 hele cd gebrand waar ik nix voor heb betaald (ik heb wel samen met een vriend een keer 3 cds gekocht en daarvan heb ik bv wel 1 kopie). Het enige wat ik brand zijn verzamelcd's. Zonder downloadprogramma's zou ik nu nog alleen naar nofx luisteren (figuurlijk dan).
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daar willen ze dus een hardware 'monopolie' (fout woord want er is nog steeds een selecte concurrentie) opbouwen. Hiermee kunnen ze ook controleren welke software gedraaid wordt. Zo zouden ze dus bv. p2p-programma's kunnen blokkeren. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
En als ze die P2P-programma's weten te sluiten, gaat de FTP weer opbloeien, als nooit te voren...
Het zoeken wordt lastiger (hoewel je daar ook handige programmatjes voor zal krijgen), maar het downloaden zal echt niet stoppen... P2P is niet zo slecht geweest voor de muziek in het algemeen, alleen voor de platenmaatschappijen.
|
ik koop geen cd minder door het d/l
de cd;s die ik d/l zou ik waarschijnlijk toch niet kopen door de hoge prijs. maar ik ga wel naar concerten doordat ik die bandjes leer kennen door te d/l
||
Citaat:
Maargoed, je kan beter idols en tmf en mtv en dat soort shit verbieden, dàt is pas slecht. En stuur de zogenaamde nieuwe artiesten maar even bij mij langs, dan hebben ze kans op slagen. Heel veel slagen. Of ze zijn tof, en dan mogen ze.
||
Citaat:
Ik heb zelf ook door p2p programma's veel bands ontdekt. En als ik een band echt goed vind, wil ik de cd ook gewoon kopen. Om de band te supporten, en zelf een origineel in bezit te hebben! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gelukkig heb ik er, door mijn non-mainstreame muziekvoorkeuren, geen last van. En ik hou van OUDE CD's, uit de tijd dat ze nog niet snoeihard ingemixed werden om zo meer op te vallen in de ether en zonder CD-verkreupelende beveiligingssystemen die TOCH falen en het voor de gebruiker, de RECHTMATIGE gebruiker, alleen maar moeilijker en vervelender maken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Aan de ene kant heb ik ruim 80% van de bands waar ik naar luister via Napster, KaZaA, FTP's etc. ontdekt en koop ik sindsdien ook meer cd's.
Aan de andere kant heb ik ruim 250 albums in mp3 vorm, dat zijn dus een hoop inkomsten die de artiesten mislopen....
||
Citaat:
ik vind trouwens niet dat het verboden moet worden, om de redenen die hierboven al genoemt worden. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
|