Advertentie | |
|
![]() |
|
dit is m
Ik hoop dat de SP dit gaat afkeuren, want dat kan natuurlijk niet. Echter betwijfel ik of de persoon in kwestie had kunnen weten dat er een taartgooi-actie kwam met zijn gefinancierde geld. Van XminY heb ik nooit gehoord, dus daar ga ik geen oordeel over geven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Anyway, XminY is wel bekend hoor. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Vooral dit: ''Ik heb moeite met de manier waarop het verhaal van de taart naar de kogel gaat. Het taarten van mensen mondt niet automatisch uit in geweld'' Het is toch gebeurt...echt ongelooflijk.. Ik ben verder geen aanhanger van Fortuyn
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Deze man mag best groeperingen steunen, zolang dat niet vanuit zijn politieke functie gebeurd, maar omdat de lijn nogal onduidelijk is is het niet zeer verstandig van hem geweest. |
![]() |
|
Laat ik maar de eerste SP-er zijn die openlijk afstand doet van deze actie. Ik had liever gezien dat Pim Fortuyn inhoudelijk onderuit was gehaald (iets wat niet bepaald moeilijk is).
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast was Duyvendak lid van de antimilitaristische groep Onkruit. Deze radicale groepering ontvreemdde bij diverse inbraken geheime documenten van de krijgsmacht. In oktober 1984 werd Duyvendak aangehouden na een inbraak in het militaire MIBO-complex in Dubbeldam. De Dordtse rechtbank veroordeelde hem tot zes weken gevangenisstraf. Ook zijn er aanwijzingen dat Duyvendak mogelijk betrokken is geweest bij RaRa, een terroristische organisatie die onder andere voor brandstichtingen bij Makro-vestigingen verantwoordelijk is. Er is overigens nog een ernstige zaak met betrekking tot het verleden van Duyvendak. Als redacteur van Bluf! heeft Duyvendak in 1985 opgeroepen om de paus te vermoorden (die bezocht dat jaar ons land). De redactie van Bluf! loofde toen een beloning van 15.000 gulden uit voor de persoon die de paus een kogel door het hoofd zou schieten. Achteraf doet Duyvendak het af als een grap, maar in 1985 was het allerminst een grap. Ondanks zijn verleden zit Duyvendak voor GroenLinks in de Tweede Kamer. Over het algemeen zwijgt de media over zijn verleden, hoewel er enkele artikelen zijn verschenen in De Telegraaf, het Reformatorisch Dagblad, HP/De Tijd en het Katholiek Nieuwsblad. bron
||
![]() |
Citaat:
http://www.geocities.com/duyvendakhoortindebak/ Deze website werd gemaakt door de redactie van het Fortuynistisch Nieuwsblad Ja, heel objectief. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik geef toe dat het niet zo netjes is van Van Heijningen, maar om het nu te gaan hebben over 'ondemocratisch' en 'kapot maken' getuigt maar weer eens van het aangeboren talent tot dramatisch overdrijven en de gebeten hond uithangen bij nieuw rechts ![]() Word toch eens volwassen man, lullo. Zelfs Pim zelf kon er om lachen. 'Ach meneer, ik heb thuis nog twaalf pakken in de kast'. En dan begin jij te wauwelen over kapotmaken. ![]() |
![]() |
|
![]() |
De hele SP hierop afrekenen gaat wat ver. De SP, uit monde van dhr. Marijnissen, heeft zich altijd keurig gedragen t.o.v. dhr. Fortuyn. Geen belediginen en gedemoniseer, wel scherpe kritiek op zijn plannen.
Het lijkt het mij verstandig als de SP hier openlijk afstand van deze acties neemt en de desbetreffende persoon van de lijst schrapt en ontslaat als fractiemedewerker. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Precies. Slaat helemaal nergens op. Iemand die in zijn verleden een fout heeft begaan moet een tweede kans krijgen, zeker als die fouten niet echt bijzonder ernstig zijn.
Als we zo'n strenge lijn doortrekken dan kan driekwart van de LPF ook wel inpakken vanwege contact met Vlaams Blok en de NVU/NNP. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vind het trouwens wel een onzinnige vergelijking, iemand die massamoord heeft laten plegen vergelijken met iemand die een taart laat gooien ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Dit is links.......
BRANDSTICHTING IN WOONHUIS (Roosendaal, 23 Januari 1983) Bij een ouder echtpaar in Roosendaal wordt een brandbom naar binnengeworpen nadat met een steen een gat in de ruit is gegooid. Gelukkig ontbrandt de molotovcocktail niet en blijft de familie slechts met een (niet te verhalen) schadepost van enkele duizenden guldens zitten. BEJAARDE MAN GEKIDNAPT Amsterdam, Mei 1984) Een 67-jarige man wordt door 8 mannen overvallen voor zijn huis en vastgeklonken aan een stuk beton. Slechts door tussenkomst van de brandweer kan de man na enkele uren worden bevrijd. Al die tijd heeft hij met een bord met een beledigende tekst om zijn hals moeten zitten. BRANDSTICHTING TIJDENS VERGADERING (Kedichem, 29 Maart 1986) Tijdens een partijvergadering in Kedichem wordt het hotel waar de vergadering plaats vindt belaagd door tientallen zwaarbewapende demonstranten. Nadat verschillende brandbommen het hotel in lichterlaaie hebben gezet moeten de aanwezigen met gevaar voor eigen leven het gebouw ontvluchten. Een vrouwelijke bezoeker kan slechts haar leven redden door van de eerste verdieping te springen, ze verraakt daarbij zo ernstig gewond dat een been geamputeerd moet worden en zij levenslang aan een rolstoel is gekluisterd. Het hotel moest volledig worden afgebroken. De oproep voor de actie kwam o.a. van de Anne Frankstichting (AFS) en het Anti-Fascistisch Front Amsterdam (AFFRA). ADVOCATENKANTOOR VERNIELD (Leeuwarden, April 1993) Voorafgaande aan het proces tegen een vermeende rechts-extremist worden bij het advocatenkantoor van zijn raadsman in Leeuwarden ruiten ingegooid met bakstenen, muren en ramen besmeurd met leuzen, menselijke uitwerpselen door de brievenbus gegooid en gedurende enkele weken medewerkers telefonisch en persoonlijk met de dood bedreigd. De campagne werd geleid door het Frysk Anti-Fassismekomitee (FAFK) en Antifa-Leeuwarden. MEISJE MISHANDELD (Den Haag, 19 Juni 1993) Na afloop van een ledenvergadering in een zaal van het Centraal Station in Den Haag wordt een 19-jarig meisje tegen de grond gewerkt door 10 manlijke antifascisten. Ze wordt bespuugd, geslagen en geschopt en kan slechts door hard ingrijpen van de politie ontzet worden. BRANDSTICHTING IN WOONHUIS (Velp, 13 Augustus 1993) In de nacht van 13 op 14 augustus werd gepoogd brand te stichten in het huis van een 78-jarige weduwe in Velp (Gld). De alleenstaande vrouw komt gelukkig met de schrik vrij. De daders worden door de politie gezocht in de kringen van AFA-Arnhem en Nijmegen. POLITIEKE INBRAAK (Arnhem, 7 November 1993) Bij de kringvoorzitter van een politieke partij wordt ingebroken. Enige tijd later wordt een brochure uitgebracht, samengesteld uit materiaal dat tijdens de inbraak is gestolen. Als verantwoordelijken voor de brochure worden vermeld; De Vonk - Arnhem, Anti Fascistische Aktie (AFA), de Anti-fascistische Telefoonlijn en het FOK. POLITIEKE INBRAAK (Leeuwarden, Januari 1994) Bij een inwoner van Leeuwarden worden persoonlijke zaken als een dagboek, fotoalbums, dias en bankadministratie gestolen. Later worden enkele zeer persoonlijke fragmenten uit zijn dagboek gepubliceerd in Het Nieuwsblad van het Noorden. De journalist zegt de gegevens van het FOK te hebben gekregen. ZWARE MISHANDELING (Zwolle, 12 april 1994) Demonstranten van AFA-Zwolle verstoren de installatie van een democratisch gekozen gemeenteraadslid. De man wordt met traangas in zijn gezicht gespoten, zijn vriendin en enkele van zijn familieleden worden bespuugd, geslagen en geschopt. KOGEL PER POST (Leiden, 30 mei 1994) Een inwoner van Leiden krijgt een dreigbrief vergezeld van een kogel thuisgestuurd, met de mededeling zich terug te trekken als CD-raadslid. De danig geschrokken man blijkt alleen dezelfde achternaam als het CD-raadslid te hebben. Zijn kinderen blijken ook telefonisch te zijn bedreigd. ENORME WAPENVANGST (Schiedam, 25 Februari 1995) Vlak voordat ze een demonstratie tegen drugsoverlast in Rotterdam kunnen verstoren worden meer dan 150 links-extremisten opgepakt in Schiedam. De politie neemt 44 stokken en knuppels, 10 kettingen, 9 messen, 30 strijkers, 9 busjes traangas, ettelijke flessen gevuld met ammoniak en 46 helmen in beslag. De demonstranten waren op weg naar een vreedzame tegendemonstratie. AUTOS IN BRAND GESTOKEN (Adam/Aveen, Voorjaar 1995) In enkele weken tijd worden de autos van twee inwoners van Amsterdam en Amstelveen in brand gestoken. Bij de Amsterdammer is enige maanden daarvoor al ingebroken waarbij behalve zakelijke correspondentie ook een adressenlijst wordt gestolen. Gegevens van de ledenlijst worden in 1998 uitgegeven in een boek van KAFKA i.s.m. uitgeverij De Papieren Tijger, waarna verschillende mensen worden bedreigd of hun baan kwijtraken. HETZE TEGEN CONCERTZANGER (Houten, dec. 1997/1998) Een 48-jarige, internationaal onderscheiden, concertzanger wordt door het Fascisme Onderzoeks Kollektief (FOK) ten onrechte beschuldigd van extreem-rechtse sympathieën. Een door hem georganiseerd afscheidsconcert voor de Utrechtse commissaris van de Koningin, Beelaerts van Blokland, wordt onmiddellijk afgelast. Nadat de zanger een rechtzaak tegen het FOK heeft aangespannen wordt hij in het gelijk gesteld, maar zijn naam is bedoezeld en de 10.000 gulden schadevergoeding, hem door de rechtbank toegewezen, heeft hij tot op heden niet ontvangen van het FOK. BESTORMING VAN PINKSTERKAMP (Veenwouden, 22 mei 1999) De bezoekers, variërend in leeftijd van 8 maanden tot 80 jaar, van een pinksterkamp van Voorpost moeten vluchten voor de aankomende bestorming door 200 links-extremisten. Voorafgaand hadden de links-extremisten aangekondigd voor de huizen van bekende bezoekers een rel te trappen. De bestorming was georganiseerd door de Anitfa Actie (AFA). Brandstichting McDonald's (Geleen, 10-01-99) Brandstichting vrachtwagens vleesbedrijf. (Bodegraven, 13-06-99) Brandstichting vrachtwagens en opslagloods kipverwerkingsbedrijf. (Dedemsvaart, 04-07-99) Brandstichting pluimveeverwerkingsbedrijf. (Ermelo, 11-07-99) Brandstichting vrachtwagens nertsvoederbedrijf. (Milheeze, 14-11-99) Brandstichting vrachtwagens veetransportbedrijf. (Heino, 10-02-00) Brandstichting vrachtwagens visgroothandel. (Wieringen, 07-05-00) Brandstichting vrachtwagen kipverwerkingsbedrijf. (Ermelo, 18-06-00) Brandstichting bestelwagens vleesgroothandel. (Rotterdam, 17-09-00) Brandstichting vrachtwagen vleesbedrijf. (Roosendaal 10-12-00) Brandstichting varkensslachterij Dumeco. (Boxtel, 25-03-01) Brandstichting vrachtauto vleesexportbedrijf. (Son, 17-06-01) |
![]() |
|
inderdaad, net alsof alle linkse mensen dat soort dingen doen. dat is hetzelfde als zeggen dat iedereen die naar voetbal kijkt hooligan is en rellen veroorzaakt. en maar zeuren over het zwartmaken van pim fortuyn
verder vraag ik me af, wat er allemaal betaald is voor zo'n taartenactie. ik bedoel, veel meer dan een taart zal het toch niet geweest zijn?? wat doet het er dan toe wie die paar euro betaald heeft.... en het verband tussen de taart en de kogel is er echt niet; er zijn zoveel mensen met taarten bekogeld en maar 1 daarvan is daarna gedood. dus zeur niet zo.
||||
Citaat:
Citaat:
(ik haal deze informatie uit de VN, die ik gisteren op mijn werk las. Maandag koop ik hem, dan kan ik een deel van het artikel misschien wel overtypen.) Offtopic: Leuke bronvermelding ![]() Citaat:
In de VN stond ook dat GroenLinks banden heeft met milieuorganisaties, maar zich altijd van gewelddadige acties heeft afgekeerd en daarvoor dus ook geen verantwoordelijkheid draagt. (ik moet dat artikel gewoon hebben, staat het niet ergens op internet?) In ieder geval kan ik me hier flink kwaad over maken. Je moet mensen niet over één kam scheren, zoals ik eerder schreef. Niet ieder links persoon draagt zich gewelddadig, en als we dan toch zo gaan beginnen, zoals Che Guevara boven mij schreef, hoeveel van deze zelfde voorbeelden zijn er te vinden over de acties van extreem-rechts? Nog even over het taarten-gooi-incident en SP-Kamerlid Van Heijningen, want daar ging het topic oorspronkelijk over: het was niet netjes van die man. Ik ben het eens met naamonbekend: inhoudelijk Pim Fortuyn onderuithalen was 'vriendelijker' en netter geweest. Van Heijningen van de lijst afhalen vind ik meteen een erg grote stap. Ik kan hier alleen maar nare man citeren: "Ik geef toe dat het niet zo netjes is van Van Heijningen, maar om het nu te gaan hebben over 'ondemocratisch' en 'kapot maken' getuigt maar weer eens van het aangeboren talent tot dramatisch overdrijven en de gebeten hond uithangen bij nieuw rechts." En dat was wat ik (voorlopig) te zeggen had. Ik ben weer terug.
||||||
Verwijderd
|
Anneee schreef op 24-08-2003 @ 10:29:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het gaat onder andere dus over Duyvendak (inderdaad een reactie op HP/De Tijd), maar ook over Velzen (SP-Kamerlid) die voordat ze in De Kamer zat demonstreerde, maar nu nog steeds (en dan niet alleen vredesdemonstraties o.i.d.).
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Ja. (de slachtoffers/nabestaanden) Citaat:
Nee. Citaat:
Je kunt de srebrenica-nabestaanden ook niet gaan verwijten dat ze lange tenen hebben. Een sorry verdienen ze op zn minst.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
@michael1
![]() Het grootste deel lijk meer op acties van een paar gestoorde veganisten, die niet per defenitie links hoeven te zijn. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Trouwens is niet elke ludieke actie en zware wet overtreding, maar gewoon burgelijke ongehoorzaamheid. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Burgerlijke ongehoorzaamheid is bijna altijd strafbaar: "burgerlijke ongehoorzaamheid; niet-gewelddadige vorm van verzet tegen een bezettende macht of ongewenste overheid door het negeren van de door haar uitgevaardigde wetten en verordeningen Encarta® - Naslagbibliotheek - Winkler Prins. © 1993-2002 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden." |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zoals ik dus al zei, zeer ongehoorzaam iemand een taart in zn gezicht gooien. Het slachtoffer had nergens last van en kon er zelf ook om lachen, dus gaat het bergens over.
Gewoon een geval van burgelijke ongehoorzaamheid. Dat het meestal strafbaar is wist ik natuurlijk ook wel ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|