Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2003, 21:01
michieltje
michieltje is offline
ik ben de laatste weken weer actief aan het sporten (inmiddels 3 kg aangekomen) zo'n 2x week paar uur fietsen en 2x week fitness, mijn spieren groeien en mijn gewicht ook (teken van spiergroei) maar mijn vet verdwijnt nergens?? iemad enig idee hoe dit komt en of ik uberhaubt wel goed denk over afvallen

p.s. eet niet gezond maar ook niet ongezond
Oud 23-08-2003, 22:59
michieltje
michieltje is offline
geen tips?
Oud 24-08-2003, 07:20
Verwijderd
Sporten is een ontzettend goede manier om mee te helpen met afvallen, maar het belangrijkst is toch wel gezond eten. Je moet zorgen dat je meer caloriën verbrandt dan dat je binnenkrijgt. En als je gezond eet, dan krijg je wel alle vitaminen binnen, maar weinig caloriën.
Oud 24-08-2003, 09:49
Verwijderd
Het vet verdwijnt als het goed is wel, maar het opbouwen van een vetlaag duurt lang dus het afbreken ook. Daarnaast zijn de plaatsen waar het vet verdwijnt niet altijd zichtbaar. En zoals Bootsman al zei: Gezond eten is even zo belangrijk.
Oud 24-08-2003, 09:57
Overjoyed
Overjoyed is offline
Het gaat niet om de kwantiteit van je compsumpties, maar om de kwaliteit, met weinig eten bereik je niks, probeer gezond te eten, dat is veel belangrijker.
Probeer in plaats van een koekje een appel te pakken, in plaats van een glas cola, een glas water of een glas verse jus.
Verwacht bovendien niet dat je afvalt van Fitness, hangt er natuurlijk vanaf wat jij onder fitness verstaat, laten we het zo zeggen, van werken met gewichten val jij niet af.
Dat werkt mee aan de spierontwikkeling, maar weinig aan het afvallen, als je daadwerkelijk wilt afvallen zou ik gaan hardlopen. Of "snelwandellen" daar word je relatief gezien stukken minder moe van, maar je bereikt tóch een goed resultaat.
Probeer niet te snel resultaat te eisen van jezelf, dan kan het alleen maar tegen vallen, probeer je gezonde voeding gewoon als een extra stimulans te zien, en je hardlopen als een hobby.
Oud 24-08-2003, 14:54
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Inderdaad, probeer er een zo goed mogelijk bijpassend dieet bij te vinden. Verder moet je zorgen dat je niet alleen spieren traint maar ook vet verliest door hard te lopen of te fietsen.
Oud 24-08-2003, 16:57
SuperSanne
SuperSanne is offline
Het gaat vaak zo langzaam dt je het niet ziet. Meestal merk je pas op een dag opeens dat je broek te wijd zit, en dan is het van "héé.... verrek!!!"
Oud 24-08-2003, 17:03
Verwijderd
-> lijntopic
Topic gesloten

Regels voor berichten