Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2003, 09:36
Verwijderd
Licht
_______Geboren
Zonder Twijfel
Júllie Uitverkoren
Prachtig Samenspel,
Eeuwige Zang
Niemand is het
Licht
_______Verloren
Het Leven echter wel

Die streepjes staan er, omdat ik daar zelf een open ruimte mee bedoel, die je op het forum niet makkelijk kunt aangeven. Spui uw kritiek naar hartelust

-----------------------------------------------------------------

~STERRENKIND~

Van Maanmeisje tot Sterrenkind
Als een droom, fladder-waaiend op de wind
Waarin ik vind, al onbemind
De wereld van mijn Dromenkind

Dat zacht op pad, en nooit te laat
Haar eigen Toverwereld in gaat
Waar men nog praat, in plaats van slaat
En nog Liefde vindt, in plaats van haat
........Puur, en zonder kwaad........

Maar de nacht trekt langzaam weer voorbij
Het is over, met hoop en dromerij
Zacht zwaait het Sterrenkind in mij:
Blijf toch hopen, eens keert het tij!
........Eindelijk dan echt vrij........

Weer een experimentje. Het woord 'toverwereld' klinkt in mijn ogen 1 lettergreep te lang, maar ik weet er geen goed, niet afdoend alternatief voor...Dus, opnieuw: Kom maar op
-------------------------------------------------------------------------------

Puur
In principe
Geleefd,
Zoals het was
En zal blijven
Voor mij
Een Eeuwig Schrijven
nagestreefd

Zal zijn
Mijn Leven
Dromen genoeg
als Hoop
Een Weten
Het Nieuwe Zijn
dat ik meedroeg
en niet zal vergeten

Laat het komen
Klaar, zoals ik ben
En wacht...
Totdat ook Zij
méé zullen dromen

En het komt...
Een Hernieuwd Geloof
Vertrouwend, doch Eerlijk
Omdat het weet
Dat het wachten moet

Maar het komt goed...

Graag echte reacties waar ik wat mee kan, dus niet alleen van 'ik vind 1 het mooist' ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2003, 10:07
Verwijderd
Excuse me dat ik em up, maar ik heb er een goede reden voor: Ik heb binnenkort een voordracht en ik wil graag weten of ik deze gedichten met goed fatsoen zou kunnen voordragen, wat er nog beter of anders moet etc.

Dus please...Sluit em niet door deze up
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 11:36
Genesis
Genesis is offline
gedicht 1: Ik vraag me hierbij af wat je precies met de open ruimtes wilt doen.. Houden die een moment van stilte in? MOOI gedicht om voor te dragen! Houden zo..

gedicht 2: Ik vraag me bij dit gedicht af wat de cursieve zinnen precies toevoegen aan het geheel.. Wat mij betreft is het gedicht mooier als je ze weghaalt.. Of je creeert tijdens het voorlezen een pauze voor en na de cursieve zin.. Snap je? Vind het bij deze wel mooi dat je AAAABBBBCCCC rijmt, zonder dat het daarmee zo'n gedwongen geheel wordt 'Toverwereld' lijkt mij op het eerste gezicht inderdaad een beetje een te lang woord, maar als je de zin voorleest waarbij je de klemtoon legt op 'in', loopt ie volgens mij al stukken beter! (maar da's heel persoonlijk natuurlijk )

gedicht 3: Geweldig gedicht. Vooral houden zo! Volgens mij een heel mooi gedicht om voor te dragen

*heeft zn best gedaan een reactie te geven waar je eventueel iets aan hebt*

Genesis
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Genesis schreef op 28-08-2003 @ 12:36:
gedicht 1: Ik vraag me hierbij af wat je precies met de open ruimtes wilt doen.. Houden die een moment van stilte in? MOOI gedicht om voor te dragen! Houden zo..

gedicht 2: Ik vraag me bij dit gedicht af wat de cursieve zinnen precies toevoegen aan het geheel.. Wat mij betreft is het gedicht mooier als je ze weghaalt.. Of je creeert tijdens het voorlezen een pauze voor en na de cursieve zin.. Snap je? Vind het bij deze wel mooi dat je AAAABBBBCCCC rijmt, zonder dat het daarmee zo'n gedwongen geheel wordt 'Toverwereld' lijkt mij op het eerste gezicht inderdaad een beetje een te lang woord, maar als je de zin voorleest waarbij je de klemtoon legt op 'in', loopt ie volgens mij al stukken beter! (maar da's heel persoonlijk natuurlijk )

gedicht 3: Geweldig gedicht. Vooral houden zo! Volgens mij een heel mooi gedicht om voor te dragen

*heeft zn best gedaan een reactie te geven waar je eventueel iets aan hebt*

Genesis
He Genesis, super bedankt voor je reactie Ik heb er inderdaad wat aan! Om even inhoudelijk te reageren:

1. Het zijn inderdaad stiltes. Een korte pauze, zodat de nadruk iets meer op het woord 'Geboren' en 'Verloren' ligt. Jij vindt dit gedicht niet te wazig om voor te dragen? Voor mij heeft ie een vrij persoonlijk karakter, hoewel je dat er misschien niet uithaalt.

2. Ikzelf ben over dit gedicht met mate tevreden. Ook erg persoonlijk, ik vind mijn einde niet erg sterk. Vind jij dit ook? Zou jij dit nog veranderen? En ja..die cursieve zinnen... Ik twijfel... Misschien dat anderen hier ook nog een reactie op willen geven? Alsjeblieft?

3. Is dit niet te 'standaard'? Ik schrijf nogal vaak dit type gedichten en ik heb zelf het gevoel alsof ze teveel op elkaar lijken.

Nogmaals super bedankt dat je wilde reageren

Ik heb ook nog een topic die ik niet heb willen uppen: 2 Gedichten [deel 1]. Hoe zou je die beoordelen met het oog op een voordracht?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten