Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2003, 13:50
Balance
Balance is offline
allereerst: ik heb geen idee of deze hier hoort of op letteren.

Ik ben op zoek naar een themalijst voor Nederlands literatuur.

Ik weet dat scholieren.com zelf zo'n lijst heeft, maar deze vind ik niet zo geweldig (sorry voor de makers ). Zijn er meerdere van dat soort lijsten te vinden? Gewoon een site dus, waarbij je bijvoorbeeld op 'homofilie' kan zoeken en dan allerlei literaire boeken (van nederlandse schrijvers) te zien krijgt die over homofilie gaan?

Ik moet namelijk 4 boeken van hetzelfde thema lezen (binnen 6 weken ) en ben op zoek naar boeken over ouder-kind relatie, gezin of mishandeling.
Tips voor boeken mogen dus ook, maar het liefst zo'n site.
Oud 26-08-2003, 19:45
skip
skip is offline
een van de laatste boeken van renate dorrestein (kan niet op de titel komen, maar gaat over de ouders van een jongen die vermoord wordt.....gezin?)

de kleine blonde dood......van boudewijn büch....heb zelf ooit maar een stukje gelezen, maar vond er geen bal aan.......(ook een jaar of 5 geleden alweer...), maar gaat over de opvoeding van, naar ik meen, boudewijn zelf en zijn zoontje

2 boeken die je misschien op weg helpen.....bovendien is de kleine blonde dood ook niet zo dik....

succes ermee!!

~SKIP~
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 21:26
Balance
Balance is offline
thank u

ik heb alleen dat boek van Renate Dorrestein al gelezen (ik neem aan dat je 'Een hart van Steen' bedoelt) en daar heb ik vorig jaar al een verslag van gemaakt. Die mag ik dit jaar dus niet weer gebruiken.
De kleine blonde dood ben ik wel van plan te gaan lezen.

Maar ik mis d'r nog 3...
wie o wie?
Oud 26-08-2003, 22:24
laula
laula is offline
De 'volwassenenboeken' van Carry Slee gaan ook over een gezinssituatie, optie?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 12:34
skip
skip is offline
nee, ik bedoel het boek 'zonder genade'. hieronder in kort waar het een beetje over gaat:

Jem is vijftien en voor het eerst verliefd. Zijn hele toekomst ligt nog voor hem, als hij op een avond, bij toeval, in een discotheek wordt doodgeschoten. Sindsdien slaapt zijn moeder niet meer, en is zijn pleegvader in de greep van wraakzucht en schuldgevoelens. Ooit was hun huwelijk een lichtend voorbeeld voor hun vriendenkring, maar na de dood van Jem is er weinig meer te merken van de saamhorigheid tussen Franka en Phinus Vermeer. In een poging de vroegere passie te hervinden, gaan de Vermeers er een weekend tussenuit. Maar in het afgelegen dorpje wacht hun allesbehalve de gehoopte idylle, want opnieuw belanden ze daar in de duistere wereld die Jem heeft verzwolgen. Op het desolate Groningse platteland worden ze gekidnapt door een paar minderjarige meiden, of lijkt dat maar zo?

maar mag je nog een boek van dorrestein lezen als je er al een hebt gelezen??? of is het niet voor je eindliteratuurlijst???

iig, succes ermee....

~SKIP~
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 14:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
skip schreef op 27-08-2003 @ 13:34:
nee, ik bedoel het boek 'zonder genade'. hieronder in kort waar het een beetje over gaat:

Jem is vijftien en voor het eerst verliefd. Zijn hele toekomst ligt nog voor hem, als hij op een avond, bij toeval, in een discotheek wordt doodgeschoten. Sindsdien slaapt zijn moeder niet meer, en is zijn pleegvader in de greep van wraakzucht en schuldgevoelens. Ooit was hun huwelijk een lichtend voorbeeld voor hun vriendenkring, maar na de dood van Jem is er weinig meer te merken van de saamhorigheid tussen Franka en Phinus Vermeer. In een poging de vroegere passie te hervinden, gaan de Vermeers er een weekend tussenuit. Maar in het afgelegen dorpje wacht hun allesbehalve de gehoopte idylle, want opnieuw belanden ze daar in de duistere wereld die Jem heeft verzwolgen. Op het desolate Groningse platteland worden ze gekidnapt door een paar minderjarige meiden, of lijkt dat maar zo?

maar mag je nog een boek van dorrestein lezen als je er al een hebt gelezen??? of is het niet voor je eindliteratuurlijst???

iig, succes ermee....

~SKIP~
dank je

de afgelopen jaren mocht ik nooit een boek nemen van een schrijver die ik al eens eerder behandeld had, maar dit jaar mag dat wel. het geeft dus niets of ik al eerder een boek van renate dorresteijn heb gelezen.
en het is wel voor mijn eindliteratuurlijst, maar dan weer op een speciale manier ofzo :/
iig moeten we d'r een hele scriptie met onderzoeksvraag en vanalles over opstellen, dus helaas lukt het niet om simpel wat dingetjes van internet te halen.

laula ook bedankt voor je tip. ik zal eens kijken.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 14:44
Jon
Jon is offline
Citaat:
linda85 schreef op 26-08-2003 @ 14:50:
Ik ben op zoek naar een themalijst voor Nederlands literatuur.
Probeer deze pagina: http://www.scholieren.com/uittreksel...hp?thema=ouder
Oud 27-08-2003, 15:23
Balance
Balance is offline
dankjewel Jon. 't is zo een stuk handiger als d'r achter staat waar het precies over gaat. Daar kan ik wel wat mee!
Reageren

Regels voor berichten