Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2003, 15:38
marlies
marlies is offline
Half juli heb ik een keelonsteking gehad en nu eind augustus heb ik weer keelonsteking. Terwijl ik de vorige keer gewoon lief de antibioticakuur heb afgemaakt.
Nu hebben ze me een stuk meer antibiotica gegeven

Maar nu vroeg ik me af...is dit wel normaal? Ik bedoel het is toch raar dat ik zo snel weer een keer een keelontsteking heb?
Oud 26-08-2003, 15:43
Verwijderd
Zelf weet ik er niet veel van, maar volgens mij kan je er aanleg voor hebben. Mijn vriend heeft dat; in zijn lichaam zit een bacterie die af en toe sterk genoeg is om wat aan te gaan richten, dan krijgt hij dus een keelontsteking.
De bacterie kan passief blijven wanneer je een sterk afweringssysteem hebt; dus goed en gezond eten, sporten (een goede conditie helpt erg goed), niet roken, niet te veel alcohol etc. Antibiotica maakt de bacterie maar tijdelijk zwakker, zorg dat jij sterk wordt!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 16:38
never mind
never mind is offline
mmm ik heb hetzelfte met blaasontseteking, 6 keer gehad in 5 maande, 4 verschillende kuren. De laatste kuur hiel en voor de rest was ik dan denk ik resistent...
Of BIJNA alle bacterien waren wel dood maar naar een tijdje voortplanten waren er dan weer genoeg voor het veroorzaken van blaasontsteking... Tja
Oud 26-08-2003, 19:17
lingua
lingua is offline
zijn je amandelen er al uit?
Oud 26-08-2003, 20:51
marlies
marlies is offline
Citaat:
sgirl schreef op 26-08-2003 @ 20:17:
zijn je amandelen er al uit?
nee, nog niet en eigenlijk wil ik dat nu wel, want ik wordt gek hiervan, maar men zegt dat dat ook heel veel zeer doet.
Maar dat zal maar 1x zeer doen..
Oud 26-08-2003, 21:31
Balance
Balance is offline
Citaat:
marlies schreef op 26-08-2003 @ 21:51:
nee, nog niet en eigenlijk wil ik dat nu wel, want ik wordt gek hiervan, maar men zegt dat dat ook heel veel zeer doet.
maar je krijgt wel veel ijsjes
Oud 27-08-2003, 06:33
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef op 26-08-2003 @ 21:51:
Je amandelen vangen alle ziektedingen op, een soort soldaatjes dus, als ze er uit zijn kunnen ze dat niet meer doen. Dan komt alles dus meteen in je lichaam, gevolg is dat je vaker ziek en ernstiger ziek kunt worden. Maar daar zal de dokter wel rekening mee houden als hij/zij overweegt ze er uit te laten halen.

Vroeger had ik minstens een keer of drie per jaar keelontsteking. Bij mij heeft echinea force (van Vogel) erg geholpen. Sinds ik dat ben gaan gebruiken heb ik over het algemeen nog maar maximaal één keer per jaar keelontsteking en ben ik wat minder chronisch verkouden (hoewel dat nu weer begint, maar goed). Lijkt me het proberen waard.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 09:04
marlies
marlies is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-08-2003 @ 07:33:
Je amandelen vangen alle ziektedingen op, een soort soldaatjes dus, als ze er uit zijn kunnen ze dat niet meer doen. Dan komt alles dus meteen in je lichaam, gevolg is dat je vaker ziek en ernstiger ziek kunt worden. Maar daar zal de dokter wel rekening mee houden als hij/zij overweegt ze er uit te laten halen.

Vroeger had ik minstens een keer of drie per jaar keelontsteking. Bij mij heeft echinea force (van Vogel) erg geholpen. Sinds ik dat ben gaan gebruiken heb ik over het algemeen nog maar maximaal één keer per jaar keelontsteking en ben ik wat minder chronisch verkouden (hoewel dat nu weer begint, maar goed). Lijkt me het proberen waard.
dat gebruikt mijn vader ook, Ik zal het eens jatten
Oud 27-08-2003, 16:38
beestje
beestje is offline
Het kan wel met je amandelen te maken hebben. Voordat mijn amandelen eruit gehaald werden had ik om de haverklap keel of oorontsteking en daarna heb ik het nooit meer gehad.
Toen was ik weliswaar 4 jaar, en ik weet dat het nu heel veel pijn doet als je je amandelen eruit laat halen, maar als je arts het aanraad, zou ik het denk ik zeker doen.

Maargoed misschien ligt het er helemaal niet aan en heb je gewoon 'aanleg' in de zin van een bacterie ervoor. Dus ik zou maar eerst afwachten en na deze kuur kijken of het weer terugkomt.
Oud 27-08-2003, 18:08
telluriet
telluriet is offline
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik neem aan dat je ervoor gaat, je je keelamandelen laat knippen? Of het zeer doet weet ik niet, maar het zou denk ik wel een goed idee zijn. Zelf heb ik wel mijn neusamandelen laten knippen, en dat hielp wel.

Het is wel pijnlijk, maar he, je mag lekker ijs eten

veel succes
Oud 27-08-2003, 21:21
Sannetje
Sannetje is offline
ik had het ook regelmatig, maar alleen als ik te weinig sliep of te veel van mezelf vroeg....misschien kun je daar, naast weerstand verhogen, ook eens naar kijken?
Oud 28-08-2003, 11:20
bassgirl
bassgirl is offline
hey, vraag es aan je dokter om een pfeiffer test, dat begint ook vaak met keelontsteking...
Oud 28-08-2003, 13:50
Verwijderd
Is het wel zeker dat het een bacteriele keelontsteking is dan?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 13:53
riejanne
riejanne is offline
zou best pfeiffer kunne zijn had k ook verder nergens last van alleen de hele tijd keelontsteking
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 15:41
marlies
marlies is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 28-08-2003 @ 14:50:
Is het wel zeker dat het een bacteriele keelontsteking is dan?

Ja, dat is zeker.

Regels voor berichten