Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2003, 09:44
steentje
steentje is offline
ok mijn verhaal:

ik heb 4 jaar een beste vriend gehad en die 4 jaar was hij met pieken en dalen verliefd op me(dat wist ik toen niet) maar ik niet op hem. Toen ik wel op hem verliefd werd,kregen we iets. Ik was helemaal gelukkig en had me in tijden niet meer zo goed gevoeld. Ik wist gewoon dat we bij elkaar hoorden.

Nu 5,5 maand later(tijdens onze introductie in nijmegen!),maakt hij het uit met de volgende redenen:
- ik ben niet toe aan een vaste relatie
- ik ben niet meer gek genoeg op je
- we kunnen elkaar niet geven wat we nodig hebben
- ik wil mijn vrijheid terug
- ik wil met andere meiden rotzooien

maar hij zegt ook(toen hij het dus uitmaakte):
- (jankend) Ik hou van je!
- Ik wil je niet kwijt
- ik wil niemand anders dan jij

maar een paar dagen van tevoren zei hij nog:
- Ik hou van je!
- Ik wil je niet kwijt
- ik wil met jou samen Nijmegen door(de studietijd dus)
- je bent het belangrijkste in mijn leven
- ik zou niet weten hoe ik zonder je verder moet leven
- ik ben zo verschrikkelijk gek op je
- door jou voel ik me geweldig
enz...

Nu snap ik er dus helemaal nix meer van want ik ben smoorverliefd op hem en hij maakt het zo plotseling uit!

Wat moet ik nu doen...ik word echt helemaal gek!
Oud 28-08-2003, 09:45
Fade of Light
Fade of Light is offline
oe kat en muis spel
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 09:46
Fuzzly
Fuzzly is offline
vage gozer een rare situatie is dit moet ik zegge
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 09:52
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
je bij zijn beslissing neerleggen..
goed, hij heeft gezegd dat hij van je hield, maar hij heeft ook gezegd dat hij het uit wilde maken. Probeer je daar bij neer te leggen. Als hij je terugwil, hoor je dat vanzelf wel. Als je nu als een zielig meisje achter hem aan gaat lopen, wordt hij daar waarschijnlijk alleen maar gek van (hij wilde toch ook geen vastigheid?). Laat hem er maar over nadenken, als hij je een tijdje niet ziet, kan hij het beste bepalen of hij je genoeg mist ja of nee.
Oud 28-08-2003, 10:05
Unexplained
Unexplained is offline
Je kunt best van iemand houden en geen relatie willen.
Hij maakt waarschijnlijk onderscheid tussen wat leuk is en wat verstandig is. Praat dáár eens over met hem.
Oud 28-08-2003, 10:49
luckyleo
luckyleo is offline
het kan zijn dat hij gewoon gelukkiger met je was als gewone vriend, dan als vaste vriend. Daarom kan ie nog wle van je houden, maar heeft ie je liever als gewone vriendin als voorheen.
Ken meer mensen met zo'n dilemma
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 14:13
friesin
friesin is offline
dit is idd. een vaag verhaal! misschien is het goed dat jullie het er samen nog eens over hebben?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 14:29
Verwijderd
Je moet niet teveel denken aan wat hij eerst nog allemaal zei.
Ik heb het ook een paar keer meegemaakt, jongens kunnen eerst nog zeggen "ik wil je nooit meer kwijt, ik hou van je, blabla" en dan, een week later, kunnen ze het ineens uitmaken!
Of ze nou een ander tegenkomen of er gewoon geen zin meer in hebben, dat maakt niet uit.

En wij maar denken "dit kan toch niet, vorige week zei hij dit en dat en dat nog allemaal!"

Maar zo gaat het echt.

Ik vind het wel vreemd dat hij toen hij het uitmaakte nog zei dat hij je niet kwijt wou enzo. Het zal wel door die introductie komen, dit is al het zoveelste topic over een jongen die tijdens de introductieweek besluit z'n vriendin te dumpen.

Hij zal wel allerlei mooie meisjes hebben gezien en gedacht hebben van "hmm.. dit laat ik allemaal schieten als ik een relatie heb."

Ofzo. Ik weet ook niet hoe zulke mensen denken, want ik kan dat niet begrijpen.

Maar wat je het beste kunt doen, is voor jezelf zorgen. Natuurlijk wil je hem terug, maar als je hem vrij laat en hij blijft uit zichzelf bij je, dan houdt hij pas echt van je.

Je kunt 'm nu wel krampachtig bij je gaan houden, omdat je 'm niet kwijt wilt, maar uiteindelijk schiet je daar nix mee op.
Je kunt wel aan 'm vragen of hij duidelijk wil zijn. Of het is uit, of niet. Maar niet dat halve gedoe dat hij je eigenlijk niet kwijt wil, blabla.

Het komt erop neer dat hij zichzelf niet goed genoeg kende. Hij dacht dat hij jou wou, hij dacht dat hij een vaste relatie wou. Hij heeft zich dus gewoon vergist en daar doet hij jou nu heel veel pijn mee.

Samengevat: vraag duidelijkheid, zodat jij ook weer verder kan met je leven. Als jullie echt bij elkaar horen dan komen jullie toch wel weer bij elkaar terug, ookal is dat na een paar jaar.
En anders is het beter dat je hem laat gaan. Dit klinkt ontzettend hard enzo, maar het doet nog veel meer pijn als je straks veel langer bij hem bent en hij laat je dan ineens in de steek.

En verder: probeer zelf ook te genieten van introductieweken, van je nieuwe leven als student, enz.

Hij wil met andere meiden rotzooien zei hij! Dat zegt toch genoeg..

Heel veel sterkte iig
Ik zeg het allemaal zo makkelijk, maar ik weet hoe moeilijk het is om iemand los te laten als je zo verliefd bent. Ik heb dat zelf nooit gekund..
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 14:32
Verwijderd
Jezus, hoe tegenstrijdig kun je het brengen...

Als ik dit zo lees zou ik dat jochie eerst maar eens naar een cursus 'omgaan met emoties' doen, want dit lijkt nergens naar.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 15:27
Lovely007
Lovely007 is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 28-08-2003 @ 10:52:
je bij zijn beslissing neerleggen..
goed, hij heeft gezegd dat hij van je hield, maar hij heeft ook gezegd dat hij het uit wilde maken. Probeer je daar bij neer te leggen. Als hij je terugwil, hoor je dat vanzelf wel. Als je nu als een zielig meisje achter hem aan gaat lopen, wordt hij daar waarschijnlijk alleen maar gek van (hij wilde toch ook geen vastigheid?). Laat hem er maar over nadenken, als hij je een tijdje niet ziet, kan hij het beste bepalen of hij je genoeg mist ja of nee.
Ik zou er maar eens over nadenken als hij je terugwil of jij hem wel terug wil. Als hij het op zo'n vage manier uitmaakt, om met anders meisjes te kunnen rotzooien, vind ik dat hij zelf eerst maar eens moet opgroeien. Hij is waarschijnlijk, zoals hij zelf al zei, echt niet toe aan een vaste relatie, ik denk dat je je daar bij neer moet leggen.

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 16:04
Verwijderd
'k ben het met nare man eens, wat een klein kind is die ex van je zeg.

@Alicia Silverstone: Vrouwen doen dat net zo goed , heeft verder niets met geslacht te maken, me dunkt.

Laatst gewijzigd op 28-08-2003 om 16:14.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 16:10
Verwijderd
gevoelens kunnen heel snel omslaan,maar volgens mij zat hij al langer te twijfelen om t uit te maken en is t doordat ie de introductie heeft gehad erger geworden(volgens mij ook omdat er leuke meisjes tussen zaten anders komt ie niet bij zijn laatste punt, ik wil met meisjes rommelen)

En ik zou me erbij neerleggen,in t begin is dat moeilijk,maar na niet al te lange tijd komt dat goed.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 16:20
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 28-08-2003 @ 17:04:

@Alicia Silverstone: Vrouwen doen dat net zo goed , heeft verder niets met geslacht te maken, me dunkt.

Zei ik dat dan ergens?
Zij is een meisje en ik ben een meisje. Waar hebben wij mee te maken in een relatie? Met jongens.
Dan is het logisch dat ik het over jongens heb en niet over meisjes.

Dan kan ik achter elke zin wel "en ook meisjes" gaan zetten, maar dat slaat toch nergens op. Het gaat toch om het totale verhaal.. ik heb nergens gezet "alleen jongens doen dit, meisjes doen zoiets niet", dus hoef je ook niet te doen alsof dat er staat.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 16:29
Verwijderd
Sorry, maar je schrijft:
Citaat:

Ik heb het ook een paar keer meegemaakt, jongens kunnen eerst nog zeggen "ik wil je nooit meer kwijt, ik hou van je, blabla" en dan, een week later, kunnen ze het ineens uitmaken!
Of ze nou een ander tegenkomen of er gewoon geen zin meer in hebben, dat maakt niet uit.
Je komt toch een beetje generaliserend over. Sorry dat ik zo bitter reageerde maar ik heb ervaren dat meisjes het net zo goed doen, en ik snap er niets van en kan me er nog steeds kwaad/gefrustreerd/verdrietig om maken.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 16:51
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 28-08-2003 @ 17:29:
Sorry, maar je schrijft:

Je komt toch een beetje generaliserend over. Sorry dat ik zo bitter reageerde maar ik heb ervaren dat meisjes het net zo goed doen, en ik snap er niets van en kan me er nog steeds kwaad/gefrustreerd/verdrietig om maken.
Ik schrijf het over jongens ja. Omdat ik het met jongens mee heb gemaakt en zij het nu ook met een jongen meemaakt. Ik heb nergens neergezet of bedoeld dat meisjes dat niet doen..

Ik begrijp ook wel dat meisjes dat soort dingen ook kunnen doen, maar dat vond ik niet echt relevant voor dit topic.
Maarjah. Laten we er maar geen ruzie om maken.

En ik vind het natuurlijk vervelend dat jij dat soort dingen ook hebt meegemaakt met meisjes.

*knuffol*
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 17:18
steentje
steentje is offline
Het is waarschijnlijk ook beter zo maar omdat ik heb 4 jaar lang elke dag heb gezien en hij al die tijd mijn beste vriend is geweest....vind ik het super moeilijk om hem nu met rust te laten.

Ik ken hem gewoon zo enorm goed....maar hij is een kei in het verbergen van zijn gevoelens. Hij kan ook zo in een flits die knop omdraaien. Hij kan het ene zeggen en het andere voelen. Hij is zo gecompliceerd! Maar ik ben zooo gek op hem!
Oud 28-08-2003, 17:23
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Citaat:
Hij is zo gecompliceerd! Maar ik ben zooo gek op hem!

HIJ DUS NIET OP JOUW!!!!
Oud 28-08-2003, 18:21
Faery
Faery is offline
De puberteit blijft een geniaal iets.
Oud 28-08-2003, 18:28
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 28-08-2003 @ 18:23:
HIJ DUS NIET OP JOU!!!!
tsja... ik weet niet of je het doorhebt, maar dit meisje voelt zich nogal kut. Beetje lullig om dan zo te reageren, niet?
heb trouwens je "w" uit "jou" weggehaald, die hoort daar niet. (ja, sorry. jij lullig=ik lullig)
Oud 28-08-2003, 18:41
WB_Oud
WB_Oud is offline
Mmm, misschien maakt dit het nog moeilijker, maar als ik dit zo lees heeft hij inderdaad een fout gemaakt. Ik kan het vanaf hier natuurlijk moeilijk bepalen, en ik geef je misschien valse hoop (geloof me dus maar niet) maar gun hem een week, misschien 2 de tijd en er bestaat naar mijn inbeeldingsvermogen zeker een kans dat hij je terug wil...

De reden dat ik dit zeg is omdat ik ook zo'n gecompliceerde jongen ben welke gevoel met verstand met gedachten met woorden verwisselt... Ik heb hetzelfde ook ooit eens gedaan, toen is het nét niet uitgegaan en 2 dagen later was het weer helemaal voor 100% goed... Ik weet het, "wij" zijn gecompliceerd en onvoorspelbaar, maar denk je dat je dat zelf ook niet bent? Ik denk dat iedereen dat wel een beetje is en dat komt simpelweg door het gevaar genaamd "denken". Bel hem over een week nog een keer op ofzo en vraag of hij het zeker weet. Zegt hij dat hij het zeker weet, dan ben je hem kwijt. Anders....

Bij voorbaat sorry voor de misschien valse hoop.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 18:47
Loezzel
Loezzel is offline
Ik vrees dat hij het uitgemaakt heeft, omdat de studietijd een persoon zo kan veranderen. Hij wil geen vaste relatie, hij wil het echte studentenleven ontdekken. Voor hem betekent dat waarschijnlijk zuipen en met heeeel veeeeel meiden aanklooien. Nu is hij nog jong, nu kan het nog, strakjes niet meer. Hij denkt waarschijnlijk dat hij een hele hoop zal missen als hij de relatie met jou laat standhouden....

Ik weet niet of het zo is, maar zo komt het op mij over....
Erg lullig, maar je ziet het zo vaak als je allebei of als er een van de twee gaat studeren.... Dat is meestal DE tijd om alle regels aan je laars te kunnen lappen...
Oud 29-08-2003, 17:44
steentje
steentje is offline
ik heb nu een paar keer goed met hem gepraat er is me een hele boel duidelijk geworden.

Zo is ie inderdaad nog niet toe aan een vaste relatie maar houd ie wel van me. De verliefdheid is ook minder maar niet over.

Hij wil niet met andere meiden rotzooien op het moment...maar complete rust aan zijn hoofd.

Nog een bijkomstigheid is dat ik hem te goed ken....hij wil niet dat mensen zo dichtbij komen en ik ben te dichtbij gekomen. Met andere woorden, de muur die ik bij heb afgebroken heb....wil ie weer opbouwen en dat kan niet als ik maar blijf hakken.

Ik zie wel hoe het loopt. Ik geef hem nou gewoon zijn rust en misschien komt hij er achter dat hij toch niet zonder me kan.
Oud 29-08-2003, 19:13
AtHell
AtHell is offline
Weetje hoeveel pussy hij zou mislopen door jou zijn studie tijd door te slepen, ik geef 'm groot gelijk.

Zeker na 4 jaar, wat uberhaupt al belachelijk lang is op deze leeftijd.
Oud 29-08-2003, 19:50
oneMen
oneMen is offline
Ik wil nu een heleboel gaan zeggen, maar ik besef me net dat dit niet het forum voor mij is op dit moment...

die jongen doet echt vaag en hij brengt het mooi, maar de waarheid ligt waarschijnlijk anders. Op het moment van uitmaken kon hij niet recht tegen je zeggen wat er aan de hand is, en nu heeft hij er een mooi verhaal van gemaakt omdat hij je niet wil kwetsen. Dat maak ik ervan.
Oud 30-08-2003, 03:00
wizzard
wizzard is offline
[QUOTE]Alicia Silverstone schreef op 28-08-2003 @ 15:29:
[B]Je moet niet teveel denken aan wat hij eerst nog allemaal zei.

En wij maar denken "dit kan toch niet, vorige week zei hij dit en dat en dat nog allemaal!"

Maar zo gaat het echt.

dat doen meiden ook hoor bij mij ook wel s gebeurt helaas

.de ene week ik hou van je en de andere week rot maar op
Oud 30-08-2003, 09:12
enzof60
enzof60 is offline
Citaat:
steentje schreef op 28-08-2003 @ 10:44:
ok mijn verhaal:

ik heb 4 jaar een beste vriend gehad en die 4 jaar was hij met pieken en dalen verliefd op me(dat wist ik toen niet) maar ik niet op hem. Toen ik wel op hem verliefd werd,kregen we iets. Ik was helemaal gelukkig en had me in tijden niet meer zo goed gevoeld. Ik wist gewoon dat we bij elkaar hoorden.

Nu 5,5 maand later(tijdens onze introductie in nijmegen!),maakt hij het uit met de volgende redenen:
- ik ben niet toe aan een vaste relatie
- ik ben niet meer gek genoeg op je
- we kunnen elkaar niet geven wat we nodig hebben
- ik wil mijn vrijheid terug
- ik wil met andere meiden rotzooien

maar hij zegt ook(toen hij het dus uitmaakte):
- (jankend) Ik hou van je!
- Ik wil je niet kwijt

maar een paar dagen van tevoren zei hij nog:
- Ik hou van je!
- Ik wil je niet kwijt
- ik wil met jou samen Nijmegen door(de studietijd dus)
- je bent het belangrijkste in mijn leven
- ik zou niet weten hoe ik zonder je verder moet leven
- ik ben zo verschrikkelijk gek op je
- door jou voel ik me geweldig
enz...

Nu snap ik er dus helemaal nix meer van want ik ben smoorverliefd op hem en hij maakt het zo plotseling uit!

Wat moet ik nu doen...ik word echt helemaal gek!
Je weet pas wat je hebt ............... wanneer je het kwijt ben !

Ik weet zeker dat je vriendje(ex) terug komt als ik lees wat ie allemaal gezegd heeft.
Oud 30-08-2003, 13:12
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Citaat:
Weetje hoeveel pussy hij zou mislopen door jou zijn studie tijd door te slepen, ik geef 'm groot gelijk.

AT HELL

FOOIJDONK
Oud 30-08-2003, 13:31
Mindfields
Mindfields is offline
Wat is dat toch met uitmaken tijdens intro's...
Oud 30-08-2003, 13:37
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Parallel schreef op 30-08-2003 @ 14:31:
Wat is dat toch met uitmaken tijdens intro's...
Het zal er wel mee te maken hebben dat als je aan een studie begint en op kamers gaat je een beetje aan een nieuwe leven begint. Bij dat aan een nieuw leven beginnen hoort het afsluiten van oude zaken. Helaas kan de huidige relatie daar ook onder vallen.
Oud 30-08-2003, 14:38
steentje
steentje is offline
Citaat:
enzof60 schreef op 30-08-2003 @ 10:12:
Je weet pas wat je hebt ............... wanneer je het kwijt ben !

Ik weet zeker dat je vriendje(ex) terug komt als ik lees wat ie allemaal gezegd heeft.
Ik hoop het zo!!!

Gisteren had ik wel een goeie dag...het giing prima met me. Vandaag echter ben ik weer een wark en lig ik weer te janken. Ik heb gisteren wel nog een smsje van hem gehad dat het redelijk met hem ging maar dat hij wel momenten heeft waarin hij het even kut heeft. Dat vond ik wel even fijn om te horen.....maar ik schiet er pas iets mee op als ie zegt: Schat, ik hou van je en ik wil je terug!

Tot die tijd blijft bij mij de hoop zitten...en khoop zo dat die hoop verdwijnt en ik verder kan met mn eigen leventje...
Oud 30-08-2003, 15:25
Verwijderd
Citaat:
AtHell schreef op 29-08-2003 @ 20:13:

Zeker na 4 jaar, wat uberhaupt al belachelijk lang is op deze leeftijd.
als je goed leest staat er toch echt dat ze 5,5 maand iets hebben en dat hij al 4 jaar op haar verliefd was
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 16:45
the_conquer
the_conquer is offline
Als hij je zo`n streek flikt zou ik hem vergeten.
Oud 30-08-2003, 19:28
Verwijderd
errr zoiets dergelijk svertelde mijn ex-vriend me ook. (rust, geen vaste ralatie, te close, nog wel verliefd *blaat*) Sorry, maar hmmmz het klinkt niet optimistisch zo, laat het je niet te veel dwarszitten heh

en die cursus 'omgaan met emoties' lijkt me een strak plan voor 'm. (nare man)
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 21:30
steentje
steentje is offline
kep m nu een paar dagen nie gezien en gesproken en tis bijna een week uit. EN IK MIS HET VERSCHRIKKELIJK!

Ik weet wat ie me heeft geflikt maar ik zie gewoon de lieve kant van hem en zijn vriendschap die hij me 4 jaar lang heeft gegeven. En dat maakt het zo moeilijk.
Oud 31-08-2003, 21:39
Dotcom
Dotcom is offline
Ik ken het meis... ik zit in een zelfde soort situatie... en dan zegt zij dat ze nog helemaal niet aan een relatie toe is...

maar nu zit zij wel gewoon te daten/zoenen/etc met andere jongens die eigenlijk helemaal niks voor haar voelen. Kille gevoelloze zoenen dus. Met laffe jongens op internet die het alleen maar om de seks gaat.

Kennelijk had ze dus ook al helemaal geen gevoel als ze met mij zoende of knuffelde (heeft ze wel eens gezegd trouwens).

Ben toch blij dat het uit is, de juiste keuze is gemaakt.

Laatst gewijzigd op 31-08-2003 om 21:42.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 22:47
Menahem
Menahem is offline
Tja, what can we say?
Life's a bitch.
Reageren

Regels voor berichten