Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2002, 09:41
FLH
FLH is offline
nu.nl bin laden

Bin Laden uit Tora Bora ontsnapt door afwezigheid VS

WASHINGTON - Tijdens de Amerikaanse bombardementen op Tora Bora in Afghanistan eind vorig jaar, verbleef Osama bin Laden in het berggebied, maar wist hij te ontsnappen, omdat Washington geen grondtroepen had gestuurd.

Tot deze conclusie komt de regering Bush, zo berichtte de krant The Washington Post woensdag, die zich baseert op militairen en regeringsfunctionarissen. De grootste fout was volgens de zegslieden dat de Verenigde Staten niet onmiddellijk grondtroepen hebben gestuurd om Bin Laden op te sporen.

Functionarissen van de inlichtingendiensten zouden overtuigend bewijs hebben dat Bin Laden aan het begin van de luchtacties nog in het grottencomplex bij Tora Bora was. Hoewel er nog een kleine kans is dat hij de bombardementen niet heeft overleefd, is men in kringen van de inlichtingendiensten ervan overtuigd dat Bin Laden in de eerste tien dagen van december ervan door is gegaan, aldus The Washington Post.

De inlichtingendiensten komen tot deze conclusies op basis van onder meer ondervragingen van gearresteerde leden van het terreurnetwerk al-Qaeda. "Ik denk dat je het nooit met zekerheid kan zeggen, maar wij hebben geconcludeerd dat hij daar was", aldus een functionaris.

Wat moet ik hier nou weer van denken?

Bush stopt miljarden in de jacht op Bin Laden en vervolgens laat men hem lopen omdat er geen troepen zijn gestuurd. Was er vroeger niet zo'n programma op TV dat geldverspilling onder de loep nam. "Over de Balk" heette dat toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2002, 09:49
autodropje
autodropje is offline
voor mijn part vangen ze em nooit
Oud 17-04-2002, 10:30
Verwijderd
Maar een idee he, maar wat als in plaats van dit hele gebeuren Bush hem nou gewoon op de koffie had uitgenodigd?
En dan zo van:

Bush: klootzak wat flik je met m'n land!!!
Bin Laden: joh wat flik jij met MIJN land!!!
Bush: JOH!! dit waren onschuldige mensen!
Bin Laden: uhuh en die in mijn land niet? dem joe!
Bush: nee dem joe! ik ben boos en ik wil je hele land kapot!
Bin Laden: ja dat lukt je nooit...rustig nou maar
Bush: rustig? ...*neemt een slokje thee*
Bin Laden: das beter he?
Bush: jah. hm lekker. maar goed...wat doen we nou?
Bin Laden: als jullie nou 's kappen met die grootheidswaanzin en dat kapitalisme!
Bush: huh wat? kapita..hoe? ja hum..en dan kappen jullie met dat fundamentalisme!
Bin Laden: als je mijn land herstelt zonder Mac en CocaCola shit!
Bush: als jij kapt met die aanslagen en alleen handel met ons drijft.
Bin Laden: deal
Bush: deal
*schudden handjes en spelen een spelletje risk...bush wint, maar dat komt omdat ie begon met amerika en dus elke beurt 5 extra legers mocht zetten*
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 15:47
PFP
PFP is offline
Citaat:
autodropje schreef:
voor mijn part vangen ze em nooit
waarom is dat?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 15:56
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Alsof hij niet had weten te 'ontsnappen', als er wel grondtroepen waren geweest...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 16:08
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Alsof hij niet had weten te 'ontsnappen', als er wel grondtroepen waren geweest...
die gozers zijn goed hoor. als ze er hadden gezeten hadden ze hem wel te pakken gehad
Oud 17-04-2002, 16:28
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
JJzD schreef:
die gozers zijn goed hoor. als ze er hadden gezeten hadden ze hem wel te pakken gehad
Mjah... ik denk eigenlijk dat een Bin Laden met al z'n geld en z'n mannen daar in het - voor buitenlanders onbekende - Afghanistan-gebied wel had weten weg te komen..

Maar ik weet niet in hoeverre die grondtroepen van de VS daarmee om kunnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 16:47
Griller
Griller is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
*Idiote chat*
Uhm deze feiten zijn helaas niet berust op de werkelijkheid
Oud 18-04-2002, 08:37
Verwijderd
Klopt!
Maar wat nu als dat wel zo was? Zou dat beter zijn?
(zie het desnoods als een metafoor)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 09:38
Verwijderd
Als dit waar is: hahaha
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 11:04
Isa
Isa is offline
nare man en autodrop, bin laden heeft toegegeven dat hij achter de aanslagen zit. waarom zijn jullie in hemelsnaam blij als een man die 2828 mensen heeft gedood ontsnapt?
het zijn nog altijd onschuldige mensen, amerikaans of niet.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 18:35
Dikkie
Dikkie is offline
heel dat osama gezeik was gewoon een lame excuus om de taliban weg te kicken, en nu wordt het in de doofpot gestopt dmv het alleen maar over israel te hebben
Oud 24-04-2002, 15:46
Roos
Roos is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
nare man en autodrop, bin laden heeft toegegeven dat hij achter de aanslagen zit. waarom zijn jullie in hemelsnaam blij als een man die 2828 mensen heeft gedood ontsnapt?
Het is gewoon best grappig. Amerika denkt en zegt alles onder controle te hebben, maar ondertussen kan Bin Laden zo het land uit vluchten. Dat heeft helemaal niets met 2828 onschuldige mensen te maken
Oud 24-04-2002, 16:05
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
je hebt het over die video?
Oud 05-05-2002, 17:07
moison100
moison100 is offline
als je het over die video hebt...... kom op mense dat ding moet toch wel nep zijn?! Die mense die kunnen een heel WTC naar beneden halen maar zijn dom genoeg om een beschultenis te filmen en dan nog thuis laten liggen ok?! Kom op.....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten