Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2003, 14:20
xxlalalaxx
xxlalalaxx is offline
Hey!

Ik heb binnenkort een trouwerij van goede vrienden, maar wat kan ik aan gaan doen? een jurkje? een rokje? Wat is het mooiste?
Wat zou jij dragen als je naar een trouwerij zou gaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2003, 14:27
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Waar ik me normaal, in het dagelijkse leven, ook in kleed.
Oud 29-08-2003, 14:28
Verwijderd
...maar dan misschien iets netter...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:29
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Ik heb übehaubt geen nette kleding dusse
Oud 29-08-2003, 14:39
Verwijderd
Ik heb volgende week ook een trouwfeest en ik heb ook erover gedacht wat aan te trekken ... Ik heb wel kledij van ons galabal van de studentenkring maar dat is winterse feestkledij ... ik heb ook een open wit jurkje net gekocht in de solden maar dat is wel heel open ... beetje zomers misschien toch ... Uiteindelijk heb ik mijn licht opgestoken bij mijn vriend (het is namelijk een huwelijk in zijn familie), en hij gaat een pak aandoen maar ik denk geen das, dus niet heel heel formeel ... ik ga dan toch die kleren van het galabal aandoen ... ik moet enkel nog schoenen erbij hebben dus daar ga ik morgen voor zien (dat moest ik hoe dan ook een keer doen als ik die kleren nog aan wil) en misschien een handtas hoewel die kan ik wel nog voor een keer van mijn moeder lenen.
Ik weet niet of je alleen gaat of met je vriend, maar als je een vriend hebt (en die gaat mee), kan misschien eens zijn idee vragen, zeker als het zijn familie is die trouwt, want hij weet het beste wat er verwacht wordt qua kleding!
O nee het zijn dus goede vrienden ... vraag het dan gewoon eens aan hen ;-) niks mis mee uiteindelijk ;-)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:48
xxlalalaxx
xxlalalaxx is offline
Citaat:
roosje schreef op 29-08-2003 @ 15:39:
Ik heb volgende week ook een trouwfeest en ik heb ook erover gedacht wat aan te trekken ... Ik heb wel kledij van ons galabal van de studentenkring maar dat is winterse feestkledij ... ik heb ook een open wit jurkje net gekocht in de solden maar dat is wel heel open ... beetje zomers misschien toch ... Uiteindelijk heb ik mijn licht opgestoken bij mijn vriend (het is namelijk een huwelijk in zijn familie), en hij gaat een pak aandoen maar ik denk geen das, dus niet heel heel formeel ... ik ga dan toch die kleren van het galabal aandoen ... ik moet enkel nog schoenen erbij hebben dus daar ga ik morgen voor zien (dat moest ik hoe dan ook een keer doen als ik die kleren nog aan wil) en misschien een handtas hoewel die kan ik wel nog voor een keer van mijn moeder lenen.
Ik weet niet of je alleen gaat of met je vriend, maar als je een vriend hebt (en die gaat mee), kan misschien eens zijn idee vragen, zeker als het zijn familie is die trouwt, want hij weet het beste wat er verwacht wordt qua kleding!
O nee het zijn dus goede vrienden ... vraag het dan gewoon eens aan hen ;-) niks mis mee uiteindelijk ;-)
Ja mijn vriend gaat met mij, hij doet een zwart krijtstreep pak aan met bruine italiaanse schoenen eronder... dus ik moet er wat bij combineren
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:52
Verwijderd
Citaat:
xxlalalaxx schreef op 29-08-2003 @ 15:48:
Ja mijn vriend gaat met mij, hij doet een zwart krijtstreep pak aan met bruine italiaanse schoenen eronder... dus ik moet er wat bij combineren
Als je nog even hebt, ga samen winkelen ... de mijne is zo'n zeldzaam exemplaar dat winkelen leuk vindt, misschien de jouwe ook? Laat hem anders eens in je kleerkast kijken en zijn idee geven! Zijn jullie uitgenodigd op het huwelijk zelf, de receptie, het diner en het avondfeest of op maar 1 van deze? Dat maakt ook verschil!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:59
Divina Flor
Divina Flor is offline
Het hangt er een beetje vanaf wat voor soort mensen degenen zijn die gaan trouwen (netjes/niet netjes etc.)
In ieder geval zal ik wat nets aantrekken, een spijkerbroek is niet zo geslaagd.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 15:02
xxlalalaxx
xxlalalaxx is offline
Ja hij winkelt heel graag... dus dat is wel mooi meegenomen, alleen ik weet niet of ik nou een leuk jurkje zal doen of een pakje... ( btw: de familie en vrienden zijn allemaal net)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 15:06
Roos
Roos is offline
Staat er geen voorschrift bij?

Nou ja ik zou een rokje aan doen, met een mooi topje. Het ligt eraan wat voor mensen het zijn.. je kunt heel feestelijk gaan, of wat simpeler.
Beetje inschatten Soms best moeilijk
Oud 29-08-2003, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 29-08-2003 @ 16:06:

Nou ja ik zou een rokje aan doen, met een mooi topje. Het ligt eraan wat voor mensen het zijn.. je kunt heel feestelijk gaan, of wat simpeler.
Wat je zegt, mij heeft het ook hoofdbrekens gekost ;-)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 15:11
Verwijderd
ik was voor mijn doen echt supernetjes op de laatste bruiloft...maar dat was ook omdat het het zusje van mn vriend was die ging trouwen en die familie is wel een beetje statig zeg maar...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 18:50
Dree
Dree is offline
Ik had toevallig afgelopen vrijdag een trouwerij
Ik droeg een beige linnen broek, rozig truitje en witte puntschoentjes. Met een parelketting, slavenarmband en dikke creolen en lekkere glans make-up is het best feestelijk. Mijn haar had ik losjes omhoog met een roze klem.
Achteraf gezien had ik wel wat meer mijn best willen doen op de kleding (dit is vrij dagelijkse kleding voor mij). Je kan bijvoorbeeld informeren naar de kleur van de jurk van de bruid.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 19:06
Quiana
Quiana is offline
Ik zou of een rokje met een leuk truitje aan doen,
of een nette broek met een leuk truitje,
hangt van de mensen (en meer) van mijn stemming af.

Ongeveer waar ik normaal mee loop dus,
maar dan wat netter, lijkt me wel zo gepast.
(zou iig geen vale spijkerbroek oid aan doen)
Oud 31-08-2003, 19:25
Paris
Paris is offline
Geen spijkerbroek o.i.d, gewoon wat nets. Een net rokje met een leuk shirtje of een nette broek met een leuk shirtje, of een jurk(je). Ligt er ook aan hoe de rest van de mensen zich kleden. Een pak kan ook heel mooi zijn...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 19:29
Verwijderd
Geen. Maak je in elk geval wel een statement.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 17:50
marisjuhh
marisjuhh is offline
Een jurk..
duidelijk!
eindelijk een reden ervoor
Oud 01-09-2003, 17:50
marisjuhh
marisjuhh is offline
natuurlijk wel een sexy jurkje
Oud 01-09-2003, 20:32
Anteverta
Anteverta is offline
Een rokje met laarzen, en een leuk shirtje/vestje er op
Dat staat netjes, en je kunt het binnen je eigen stijl houden
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 14:40
Verwijderd
Hm, idd, zoals je je altijd kleedt maar dan iets netter/stijlvoller. Rokje oid, maar dan niet te kort Of blousje, blah.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 15:27
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
Roos schreef op 29-08-2003 @ 16:06:

Mja, precies. Beetje naar de mensen kijken, en dan weet je vaak wel wat je aan moet met zulk soort dingetjes. Maar 't is wel moeilijk, ja. Ik zou iniedergeval niet in spijkerbroek aan komen kakken. Voorderest kan alles wel, I guess. Beetje netjes zou ik wel graag zien.
Oud 05-09-2003, 15:29
Verwijderd
Ik ga gewoon zoals altijd,
behalve een begrafenis, dan moet ik altijd ene shirt van iemand lenen ivm de meestakl wat oudere mensen die vanalles erbij gaan denken..
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 17:16
Snoezepoes
Snoezepoes is offline
'n beetje feestelijke look ofzo
Oud 08-09-2003, 17:58
Roos
Roos is offline
Citaat:
Susanne schreef op 05-09-2003 @ 16:27:
Mja, precies. Beetje naar de mensen kijken, en dan weet je vaak wel wat je aan moet met zulk soort dingetjes. Maar 't is wel moeilijk, ja. Ik zou iniedergeval niet in spijkerbroek aan komen kakken. Voorderest kan alles wel, I guess. Beetje netjes zou ik wel graag zien.
Ja, en je houdt ook rekening met de mensen waarmee je gaat (je ouders?). Als zij simpel gaan, kom jij niet in een of ander sexy jurkje aanzetten
Of andersom, je doet meer je best, als de rest ook heel feestelijk uitgedost is
Oud 08-09-2003, 18:06
Verwijderd
Dat hangt van de trouwerij af. Als op de uitnodiging specifiek een dresscode is vermeld, dan hou ik me daar natuurlijk aan. Is het bijvoorbeeld een trouwerij van vrienden of anderszins een niet-zo-heel-officiëel-en-zwaarwichtig feest, dan trek ik gewoon een jasje aan met een bandplooibroek, broques en een overhemd. Geen das, daar hou ik niet zo van en een combinatie kun je ook wel zonder das dragen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2003, 20:49
rodina
rodina is offline
Citaat:
roosje schreef op 29-08-2003 @ 15:39:
Ik heb volgende week ook een trouwfeest en ik heb ook erover gedacht wat aan te trekken ... Ik heb wel kledij van ons galabal van de studentenkring maar dat is winterse feestkledij ... ik heb ook een open wit jurkje net gekocht in de solden maar dat is wel heel open ...

Een witte jurk op een bruiloft terwijl je geen bruid bent is not done dame.
Oud 08-09-2003, 21:20
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
een teletubbie pak met naaldhakken, maar als je het een beetje casual wil houden; een nette pantalon met mooi degelijk hempje-jasje-whatever, of jurk.
maar geen witte jurk waarin je praktisch de bruid overtreft.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 19:47
feline
feline is offline
Ik was afgelopen zaterdag op een bruiloft.

Bij de kerkelijke inzegening droeg ik een bordeaux rode pantalon, bloesje in een 'matchende' kleur (toon op toon), bruine laarsjes, bruin tasje, zilveren armband en zilveren oorknopjes. Ik geloof dat ik mijn haar in een knotje had.

Bij het gala (dresscode black tie/white tie) droeg ik een lange bordeaux rode jurk, strapless en een beetje a-symmetrisch. Daarbij: bordeauxrode schoentjes, zilveren armbandje, zilveren kettinkje, en witgouden oorknopjes met diamantjes (van mams) en een piepklein zwart tasje met bloemen (a la tuttie) en opgestoken haar, natuurlijk.

Iets van inspiratie ?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 17:28
xxlalalaxx
xxlalalaxx is offline
Citaat:
feline schreef op 09-09-2003 @ 20:47:
Ik was afgelopen zaterdag op een bruiloft.

Bij de kerkelijke inzegening droeg ik een bordeaux rode pantalon, bloesje in een 'matchende' kleur (toon op toon), bruine laarsjes, bruin tasje, zilveren armband en zilveren oorknopjes. Ik geloof dat ik mijn haar in een knotje had.

Bij het gala (dresscode black tie/white tie) droeg ik een lange bordeaux rode jurk, strapless en een beetje a-symmetrisch. Daarbij: bordeauxrode schoentjes, zilveren armbandje, zilveren kettinkje, en witgouden oorknopjes met diamantjes (van mams) en een piepklein zwart tasje met bloemen (a la tuttie) en opgestoken haar, natuurlijk.

Iets van inspiratie ?
Erg mooi!

Ik heb afgelopen zaterdag een bruinkleurig Ribmantelpakje gekocht, niet van die kleine ribjes maar van die grove ribjes.
Een heel mooi rokje wat net op mijn knieen valt met wat plooien, en een blazer die erg mooi getaieerd is. Daaronder heb ik een dun beige katoenen truitje met boothals en pofmauwtjes gekocht.... daarbij doe ik een beige dikke wollen sjaal, die ik dus om mijn hals wikkel en doe ik er van die bruine suede punt laarzen onder.

Verder qua sieraden doe ik er zilveren oorringetjes in (van die halve die net onder je oorlelletje door komen ) en zilver armbandje, zilver schakel kettinkje en zilver horloge... ver der doe ik er een lederen schouder tasje bij, met de kleuren, donker rood, beetje oud oranje en wat bruinigs. Kortom erg modern en klassiek tegelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten