Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2002, 15:18
grazygirl66
grazygirl66 is offline
wat gebeurd er als je profesionele hulp zoekt? en helpt het?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2002, 15:24
Verwijderd
je gaat dan praten met iemand, man/vrouw, kan je zelf kiezen(bij mij tenminste) en zo kun je je gevoelens uiten en naar oplossingen zoeken, en het helpt meestal wel. uit eigen ervaring, weet ik dat het ook niet kan helpen(dat vrouwke dat mij 'helpt' belt niet voor een nieuwe afspraak) en een vriendin van me die is ook nog depri en die heeft al een hele tijd geleden veel gesprekken gehad.
maar het is het proberen waard. je voelt je er wel beterder door omdat je je gevoelens kwijt kan en ja naar oplossingen zoeken zoals ik eerder al zei.
hang in there!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 15:28
wicce
wicce is offline
als je proffesionele hulp wilt, gaan de meesten mensen naar een psycholoog. maar dat ligt natuurlijk aan wat voor probleem je hebt, of de situatie waarin je verkeert. maar, laten we even van de psycholoog uitgaan.
stel: jij wilt daarheen, omdat het je bijvoorbeeld is aangeraden. Dan ga jij samen met de psycholoog uitvinden wat het maakt dat jij je zo voelt. je gaat samen een "oplossing" vinden.
het ligt natuurlijk aan het probleem of de situatie, wat voor hulp je nodig hebt.

persoonlijk weet ik niet of het helpt, ik heb er geen ervaring mee. maar ik denk vooral dat het belangrijk is voor iedereen (probleem of niet) om zijn of haar verhaal kwijt te kunnen. sommige mensen kunnen niet zo goed reflecteren (dat wil zeggen dat je niet goed van jezelf kn zeggen hoe je je voelt en waarom dat is of hoe dat komt). De pyscholoog kan je daarmee helpen.
ik denk dus wel degelijk dat het helpt
Oud 17-04-2002, 15:50
grazygirl66
grazygirl66 is offline
tnx allebei
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 16:12
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
*gaat even haar eigen ervaringkje op de tafel gooien*

Ik ben zelf eerst naar de huisarts gegaan, vervolgens doorverwezen naar een psycholoog. Daar heb ik veel gepraat.
Dat hielp wel, maar omdat ik heel slecht sliep en concentratie problemen heb ben ik doorverwezen naar een psychiater, omdat een psycholoog je geen medicijnen voorschrijven mag.
(een psychiater is een arts, een psycholoog niet).
En ik moet zeggen dat ik wel op het goede pad zit. Je moet alleen goed onthouden dat je het ook zelf moet willen.. Want als je zelf niet mee werkt heb je er natuurlijk niet veel aan.. en de therapien kunnen overigens erg slopend zijn. Maar dat hangt ook af in wat voor situatie je verkeerd.

*Knuf*

Laura
Reageren

Regels voor berichten