Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2003, 23:16
Verwijderd
Hoi.

Ik heb gister een nieuwe harde schijf gekocht en daarop Windows XP gezet (een exacte bit-voor-bit kopie van mijn oude schijf) en nu zit ik met een probleem.

Mijn oude schijf was geformatteerd in FAT32, de nieuwe in NTFS. Nu weet ik dat NTFS veel meer mogelijkheden heeft m.b.t. sharen en beveiligen van folders. Ik zit echter met het volgende probleem. Vanaf mijn andere computers (een XP-Prof bak en een Win98 bak) kan ik geen folders meer bekijken op de gesharede partities (C t/m F).

Ik kan de inhoud van de root bekijken en wijzigen, maar ik kan geen folder in. Als ik bijv. naar \\nare\c\program files wil, krijg ik een melding Unable to access the network source: access to this folder has been denied'. Dit is zo bij alle subfolders op alle drives, vanaf alle computers.

Er moet dus ergens iets in te stellen zijn, maar waar? Bij properties -> sharing and security heb ik alles al op 'full access' en 'allow users to change my files' staan...iemand?

BVD
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2003, 04:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ga eens naar Folder Options en zet Simple Network Sharing uit, lost dat je probleem op?

Verder kan ik uitsluiten dat NTFS het probleem is, ook Win98 kan van een NTFS share downloaden, aangezien dit via het SMB protocol gaat. Wel kan het uiteraard zo zijn dat je de security properties niet goed hebt ingesteld, let erop dat die dingen niet inherit zijn, dus check per dir die niet werkt even of iedereen access heeft.
Reageren

Regels voor berichten