![]() |
|
http://teletekst.nos.nl/gif/109-01.html
Ik dacht ik post dit voordat een willekeurige hystericus een topic hierover opent.... Waarom zou een poederbrief uit Irak automatisch antrax betekenen? De Amerikanen en Britten hebben na al die maanden nog geen spoor van ABC-wapens gevonden, maar een pipo in Gorinchem is blijkbaar belangrijk genoeg om te besmetten? Ik vind het maar sterk. Nou ja, het zal iig een mooi excuus zijn voor de regering om meer geldverslindende anti-terreur maatregelingen aan te kondigen. ![]()
|
![]() |
|
Iraakse militair stuurde nep-antraxbrief
Uitgegeven: 9 september 2003 10:21 Laatst gewijzigd: 9 september 2003 10:21 GORINCHEM - Een Iraakse militair heeft de vermeende antraxbrief gestuurd die een inwoner van Gorinchem maandag ontving. Dat heeft een woordvoerder van de Koninklijke Marechaussee dinsdag gezegd. Het gele poeder bleek het vergruisde restant van pleisterwerk te zijn. "De Iraakse militair die de brief heeft verzonden, staat op de loonlijst van defensie in Irak. Het kan ook een burgerwacht zijn. Wij hebben gegevens verzameld van deze militair en gaan nu via onze mensen in Irak de man opsporen en verhoren", aldus de woordvoerder van de marechaussee. De brief met het poeder is onderzocht in het laboratorium van het CIDC-Lelystad. De tekst wordt dinsdag uitgeplozen om te zien of daaruit kan worden opgemaakt wat de reden is dat de Iraakse man het poeder in de brief heeft meegestuurd. zo... en nu mag hier eenslotje op ![]()
|
![]() |
|
|