Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2003, 16:59
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Via:
http://www.ael.nl/new_site/ael/index.../view/full/337
Kwam ik op:
http://electronicintifada.net/contact/index.shtml

Het volgende heb ik zojuist naar de FBI gestuurd.

Through the website of the 'Arab-European League', I found the following link:
http://electronicintifada.net/contact/index.shtml
I think the adress speaks for itself.

Then, I saw this:

"Tax-deductible:
The EI Project is a program service of the Middle East Cultural and Charitable Society, a 501(c)3 tax-exempt organization. U.S. taxpayers can make tax deductible donations to support our work."

On:
http://electronicintifada.net/referencelibrary/
You will find the following link:
http://www.passia.org/index_pfacts.htm
Described as:
"PASSIA's Palestine Facts & Info - Good general reference. Useful material on Palestinian political life and personalities. Home of the invaluable PASSIA Diary, a yellow pages of the Palestinian national and regional government and institutions, NGOs, foreign diplomatic missions, the media and more."

On which we can find, among others, the following text:
"YASSIN, SHEIKH AHMAD (1937-)
Palestinian religious leader; Muslim brother and preacher; born in 1937 in Ashqelon; refugee in Gaza since 1948; worked as teacher, preacher and community worker; completely paralyzed following an accident in his youth; founder of the Islamic Centre in Gaza in 1973 which soon controlled all religious institutions; creator, spiritual leader and key figure of HAMAS, the Islamic Resistance Movement in the OPT; detained since May 1989; believes that Palestine belongs to Islam and advocates an Islamic state in all of Palestine."

So, we have a site to which you can make tax-deductible donations in the USA, which calls itself 'intifada', and has a link to a website calling the founder of HAMAS a 'muslim brother and preacher' (see above). I find this a very dubious situation which must be brought to an end right away. I hope the FBI can advise me on how to act, or perhaps you can take your own steps.

Can you please contact me by phone or email (if you call me, preferably in the American afternoon, when it is evening here).

Yours sincerely,

Advertentie
Oud 08-09-2003, 17:01
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Dit wilde ik even kwijt, mag op slot als de FB's dat nodig vinden.
Wilde het gewoon even laten weten, dat er een link is tussen de AEL en Hamas.
Oud 08-09-2003, 17:06
Tiño
Tiño is offline
ja is wel kewl van je, maar dat je jezelf zo belangrijk vind om het naar de FBI door te sturen??? ...
Oud 08-09-2003, 17:07
Verwijderd
Citaat:
tinjooo schreef op 08-09-2003 @ 18:06:
ja is wel kewl van je, maar dat je jezelf zo belangrijk vind om het naar de FBI door te sturen??? ...
Wat heeft dat nu weer met jezelf belangrijk vinden te maken? Herzie je argumentatie!
Oud 08-09-2003, 17:11
Go
Go is offline
Mij interesseert het totaal niet of er wel of geen banden tussen de AEL en Hamas zijn.
Oud 08-09-2003, 17:12
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 08-09-2003 @ 18:11:
Mij interesseert het totaal niet of er wel of geen banden tussen de AEL en Hamas zijn.
Je hoeft er ook niet op te antwoorden, natuurlijk. Mag wel. Maar erg nuttig is zo'n mededeling ook niet.
Oud 08-09-2003, 17:14
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Het verbaasd me niet zoveel. En volgens mij was het ook al lang bekend trouwens.
Oud 08-09-2003, 17:18
Gatara
Gatara is offline
Dat was al bekend. Waarom in godsnaam stuur je t naar de FBI? Het is toch geen Amerikaanse zaak?
Oud 08-09-2003, 17:19
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Bij de biografiën van prominente Palestijnen op Passia.org vond ik ook dit:

AL-SA'ID, 'ASIM
Considered one of Jaffa's notables. A successful Mayor of Jaffa. His close friendship with Raghib al-Nashashibi, the leader of apposition in Palestine, placed 'Asim in the opposition camp. 'Asim died towards the end of WWI , i.e. few years before the disaster.

Op http://www.passia.org/palestine_fact...es/alpha_s.htm

"'Asim died towards the end of WWI , i.e. few years before the disaster."
In 1948 werd de staat Israel opgericht.
De oprichting van Israel word hier dus als ramp gezien.
Oud 08-09-2003, 17:22
Martian
Martian is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-09-2003 @ 18:18:
Dat was al bekend. Waarom in godsnaam stuur je t naar de FBI? Het is toch geen Amerikaanse zaak?
Omdat hij zichzelf veel te belangrijk vind en denkt dat de FBI zelf niet op linkjes kan klikken. Bovendien snapt hij het verschil FBI-CIA niet helemaal.

Jij bent echt te grappig FA .
Martian
Martian is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 08-09-2003 @ 18:19:
"'Asim died towards the end of WWI , i.e. few years before the disaster."
In 1948 werd de staat Israel opgericht.
De oprichting van Israel word hier dus als ramp gezien.
Vertel eens wat nieuws.
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
EL-WAZIR, KHALIL (Abu Jihad) (1935-1988)

Born on October 10, 1935; expelled in 1948 from Ramleh and fled to Gaza; became fedai in 1954; studied in Cairo in the 1950s; co-founder (with Arafat) of the first Fateh-cell in 1957; Fateh founding member in 1958/59; PLO/Fateh military chief since the 1960s; issued in Lebanon the clandestine Fateh magazine Filastinuna (January 1959); head of the first office opened by Fateh in Algeria, January 1963; played an instrumental role in the PLO's relations with a number of Arab states including Jordan, Syria and Saudi Arabia; contact person for the resistance deputy and his closest ally; assassinated in his house in Tunis by Israelis on April 16, 1988.

http://www.passia.org/palestine_fact...es/alpha_w.htm

Zo zo, hier ook nog eens de waarheid over Arafat.
Oud 08-09-2003, 17:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Martian schreef op 08-09-2003 @ 18:22:
Omdat hij zichzelf veel te belangrijk vind en denkt dat de FBI zelf niet op linkjes kan klikken. Bovendien snapt hij het verschil FBI-CIA niet helemaal.

Jij bent echt te grappig FA .

Vind je zelf de tekst:

Tax-deductible:
The EI Project is a program service of the Middle East Cultural and Charitable Society, a 501(c)3 tax-exempt organization. U.S. taxpayers can make tax deductible donations to support our work.

Niet een beetje raar?
Oud 08-09-2003, 17:25
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 08-09-2003 @ 18:22:
Zo zo, hier ook nog eens de waarheid over Arafat.
zo, zo, en nu mag ie wel op slot wat mij betreft
Oud 08-09-2003, 17:25
Gatara
Gatara is offline
Ik heb ze ooit een brief gestuurd:

Beste mensen van de AEL,

Een paar mensen in mij omgeving waren nogal verontrust toen ze het volgende artikel in het Eindhovens dagblad en het Gelders dagblad lazen:

-----------------------------
AEL wil zelfmoordacties steunen

Donderdag 17 april, DEN HAAG - De Nederlandse tak van de Arabische Europese Liga (AEL-NL) wil geld geven aan Palestijnse organisaties die de zelfmoordaanslagen steunen. Dat zeggen bestuurslid Nabil Marmouch en kandidaat-voorzitter Mohammed Cheppih in een interview met deze krant. Wanneer Palestijnse organisaties die zelfmoordaanslagen steunen, geld zouden vragen aan de AEL, zou de Liga dat geven. "Op alle mogelijke manieren steunen wij het streven naar rechtvaardigheid."

De AEL zegt ook Al Aqsa te steunen, de organisatie waarvan de tegoeden onlangs wegens steun aan de terroristische organisatie Hamas zijn geblokkeerd. Cheppih: "Die geblokkeerde gelden zijn fondsen voor familieleden van omgekomen martelaren. Wat is daar strafbaar aan?" Zelfmoordacties in Israël zijn volgens AEL-NL een legitiem verzetsmiddel. "Er is daar een verzetsstrijd gaande. Verzet, hoe dat dan ook wordt gevoerd, is legitiem," aldus Marmouch. Onschuldige burgers kunnen volgens de AEL niet worden getroffen, omdat 'alle burgers in Israël bezetters zijn'. "Dit soort uitspraken is onaanvaardbaar," zegt VVD-kamerlid Geert Wilders in reactie op het interview. "Zelfmoordaanslagen zijn op geen enkele manier te legitimeren, zeker niet door iemand die de ambitie heeft de AEL te leiden. Cheppih zou er juist met kracht afstand van moeten nemen." Verkiezing van Cheppih tot voorzitter van de AEL Nederland leidt volgens Wilders tot 'een vergroting van moslimradicale beïnvloeding van de AEL Nederland'. Hij heeft eerder deze week bij het kabinet opheldering gevraagd over de uitlatingen en het verleden van Mohammed Cheppih als directeur van de Wereld Moslim Liga. Wilders: "Ik hoop dat de moslims in Nederland inzien wat voor persoon Cheppih is. Een keuze voor de AEL onder zijn leiding is een keuze voor het verharden van de verhouding tussen moslims en niet-moslims in dit land. Dat draagt niet bij aan de integratie."
http://www.eindhovensdagblad.nl/reg...554808_,00.html
----------------------

In hoeverre het hier terroristische organisaties of vrijheidsstrijders betreft, laat ik even buiten de discussie. Het feit dat een strijdende partij financieel geholpen wordt, stoot menigeen tegen de borst.
En zoals ik in jullie partijprogramma kan lezen:

"Palestina is bezet door een staat van joodse, hoofdzakelijk westerse, kolonisten. Verzet hiertegen is vanzelfsprekend en legitiem. De AEL erkent het bestaansrecht van deze zionistische entiteit niet. Deze entiteit dient te worden ontmanteld en op te gaan in een ongedeelde Palestijnse staat, die onderdeel wordt van de nieuw te vormen Arabische federale staat. De AEL ondersteunt pogingen om te komen tot een vreedzame oplossing van het conflict. Een rechtvaardige vrede zal rekening houden met de rechten van alle verdrevenen."

Ik zie niet in hoe het financieren van een strijdende partij kan leiden tot een vreedzame oplossing van het conflict.
Graag had ik enige verduidelijking van jullie kant over het artikel dat verschenen is in de twee kranten en hoe dat te verenigen is met jullie partijprogramma.

Ik hoop van jullie te horen.

Met vriendelijke groet,

En daar dit als antwoord op gekregen:

Beste ...,

Jaarlijks gaan er ettelijke miljarden vanuit de vs alsmede van
particulieren naar de zionistische entiteit, die niet worden ingezet
voor overigens schaars water aan de palestijnen ontrekkende boompjes,
maar aan wapentuig waarmee ettelijke duizenden Palestijnen worden
onteigend en gedood. als de zionisten daarbij zichzelf opbliezen, was
er misschien meer aandacht voor. helaas zitten zij in een comfortabele
tank, van waaruit het veilig bombarderen is. tegen deze achtergrond is
alle verzet tegen de bezetting legitiem te noemen en vanuit onze
comfortabele positie in hollandje gaan we geen preken geven aan onze
belaagde broeders en zusters in Palestina. wij ondersteunen gewoon hun
strijd. onder een vreedzame oplossing verstaan wij:

a) een erkenning dat de zionistisch entiteit een koloniaal en misdadig project is
b) onderhandelingen volgen zuid afrikaanse model met als uitkomst een
machtsoverdracht en ontmanteling van de kolonie.

met vriendelijke groet,

ael nl

En Fleet, ben blij dat het slechts een organisatie is die t steunt itt de Verenigde Staten die openlijk Israel steunt (het had dus erger kunnen zijn en dat Nederland als land de Hamas zou steunen).
Oud 08-09-2003, 17:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 08-09-2003 @ 18:24:

Vind je zelf de tekst:

Tax-deductible:
The EI Project is a program service of the Middle East Cultural and Charitable Society, a 501(c)3 tax-exempt organization. U.S. taxpayers can make tax deductible donations to support our work.

Niet een beetje raar?
nee

en nu gaat r inderdaad een slotje op want er is al hier redelijk recent over gesproken.

Regels voor berichten