Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2003, 15:59
Balance
Balance is offline
Ik heb al ruim een maand behoorlijke pijn in mijn kiezen wanneer ik zoete dingen eet.
En ja, het eerste waar je dan natuurlijk aan denkt is gaatjes.
Maar ik kom net van de tandarts vandaan en er is werkelijk niks te zien. Hij heeft zelfs nog een keer extra voor me gekeken toen ik zei dat ik er zo'n last van had.
Oké, op zich fijn dat ik geen gaatjes heb, maar ik blijf toch met die kiespijn zitten.

M'n tandarts zei dat ik maar eens wat beter moet gaan flossen, maar dat zegt ie altijd. En ik geloof d'r eerlijk gezegd niet zo in dat die pijn (die gewoon midden in m'n kies zit en dus niet op de plekken waar je moet flossen) door het niet-flossen komt.

Geen zoete dingen is niet helemaal een optie (), dus ik vroeg me af of iemand dit ook ooit heeft gehad en hoe diegene d'r weer vanaf is gekomen?
Oud 09-09-2003, 16:07
Verwijderd
Ik heb hetzelfde, ik merk het meteen wanneer ik iets zoets gegeten of gedronken heb, heel vervelend. En het is dus geen gaatje.
Ik ben nu weer gaan poetsen met parodontax en gaan spoelen met mondwater. Parodontax voor mijn tandvlees en mondwater om het glazuur weer sterker te maken. 't Gaat nu wel beter; ik poets m'n tanden minimaal 3 keer per dag en spoel m'n mond twee keer per dag met dat fluor-mondwater.
'k Heb het idee dat het wel helpt, maar ik doe het nu nog niet zo lang.
Misschien dat dit jou ook een beetje kan helpen?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 16:48
Roos
Roos is offline
Mondwater ja dat doe ik tegenwoordig ook, want ik had een beetje last van m'n tandvlees, omdat ik geopereerd aan m'n kaak ben

Misschien helpt het
Oud 09-09-2003, 19:46
Balance
Balance is offline
bedankt. daar had ik nog helemaal niet aan gedacht eigenlijk.
ben meteen naar de winkel gegaan en ga 't vanaf vanavond maar eens proberen.

eventuele andere tips/ervaringen zijn natuurlijk nog welkom
Oud 10-09-2003, 13:46
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik heb hetzelfde en ben er al 2x naar (2 verschillende!) voor naar de tandarts geweest en beide zeiden ze dat ik geen gaatje heb.
Ik moest mar gaan poetsen met tandpasta met fluoride erin en ja, het gaat nu wat beter.
Oud 10-09-2003, 17:51
M@rco
M@rco is offline
Tanderosie?

Heb je het vooral als je dingen als cola of Red Bull ofzo drinkt (of hebt gedronken)?
Oud 10-09-2003, 18:18
Verwijderd
Ik heb het ook ongeveer 2 jaar gehad in een kies. Elke keer als ik dan een zoet snoepje met die kies kauwde deed het pijn. Elk halfjaar zei ik het weer tegen de tandarts, en telkens zei hij dat er niets zat. Maar toen ik in juni een keer goed naar m'n gebit keek, bleek er opeens dus wel een gat te zitten, wat voor mijn idee toch best wel groot was. Het kan dus best zijn dat het een wat gevoeligere plek is, die als je niet oppast toch snel in een gaatje kan veranderen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 18:18
Verwijderd
Je kunt hem toch vragen een röntgenfoto te maken? Als er een ontsteking onder zit (wat in de lijn der verwachting ligt, als jij echt pijn ín je kies voelt) zal die op zo'n foto te zien zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 12:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
M@rco schreef op 10-09-2003 @ 18:51:
Tanderosie?

Heb je het vooral als je dingen als cola of Red Bull ofzo drinkt (of hebt gedronken)?
nee, ik heb het vooral als ik iets zoets eet (chocola of een ander snoepje ofzo). ik drink wel geregeld cola (light), maar heb er dan geen last van.

Citaat:
Nare Man schreef:
Je kunt hem toch vragen een röntgenfoto te maken? Als er een ontsteking onder zit (wat in de lijn der verwachting ligt, als jij echt pijn ín je kies voelt) zal die op zo'n foto te zien zijn.
nou ja, ik heb het dus tegen hem gezegd en hij keek nog een keer voor me. ik neem aan dat, als hij vermoedt dat het iets onder m'n kies kan zijn, zelf wel met zo'n röntgenfoto-idee komt.
op het moment zelf heb ik d'r eerlijk gezegd ook niet echt aan gedacht. ik was eerder blij dat ik geen gaatjes had (aangezien ik die dus wel verwachtte.)
maar als het aanblijft is dat idd wel een idee.
Oud 11-09-2003, 14:18
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
linda85 schreef op 11-09-2003 @ 13:45:
nee, ik heb het vooral als ik iets zoets eet (chocola of een ander snoepje ofzo). ik drink wel geregeld cola (light), maar heb er dan geen last van.
Aha
Wat ik had was dat als ik iets zuurs dronk, zoals cola of AA of Red Bull ofzo, dat ik daarna last had van m'n kiezen bij zo'n beetje alles wat ik at. Dacht dat dat mss bij jou ook het geval was
Oud 11-09-2003, 14:34
~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Die pijn kan ook komen doordat je tandglazuur op die plekken is afgesleten. Dat heb ik ook namelijk,vandaar die pijn.

De tandarts heeft me aangeraden om te poetsen met Sensodyne, want die schijnt echt te helpen.
Oud 11-09-2003, 17:06
Verwijderd
Citaat:
~Golvend Badeendje~ schreef op 11-09-2003 @ 15:34:
Die pijn kan ook komen doordat je tandglazuur op die plekken is afgesleten. Dat heb ik ook namelijk,vandaar die pijn.

De tandarts heeft me aangeraden om te poetsen met Sensodyne, want die schijnt echt te helpen.
Ik poets ook met Sensodyne op aanraden van de tandarts, maar ik heb dus dat je ook een paar zwarte puntjes ziet zitten op me kies. Glazuur is aangetast ofzo. Ik merk wel het verschil, maar als ik echt iets heel zoets eet, voel ik het nog wel
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 17:23
Verwijderd
Citaat:
ik ben T@M@R@ schreef op 11-09-2003 @ 18:06:
Ik poets ook met Sensodyne op aanraden van de tandarts, maar ik heb dus dat je ook een paar zwarte puntjes ziet zitten op me kies. Glazuur is aangetast ofzo. Ik merk wel het verschil, maar als ik echt iets heel zoets eet, voel ik het nog wel
Dat moet idd even bijtrekken, poets drie keer per dag en nooit meteen nadat je wat zoets of zuurs hebt gegeten, dan poets je nml juist het glazuur eraf. Dus laat je tanden altijd even rusten voordat je ze gaat poetsen! Ennehm, mja, spoel met fluor-mond-spoel-spul voor je naar bed gaat, dan kan dat de hele nacht inwerken. Ik merk nu, na een week ofzo, zeker al verschil.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 17:42
~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Citaat:
ik ben T@M@R@ schreef op 11-09-2003 @ 18:06:
Mja maar het moet door die tandpasta wel minder worden iig. Bij Sensodyne is het bewezen volgens mijn tandarts.

Ook heeft ze gezegd dat het een tijdje duurt voor het gaat werken.
Oud 11-09-2003, 18:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-09-2003 @ 18:23:
Dat moet idd even bijtrekken, poets drie keer per dag en nooit meteen nadat je wat zoets of zuurs hebt gegeten, dan poets je nml juist het glazuur eraf. Dus laat je tanden altijd even rusten voordat je ze gaat poetsen! Ennehm, mja, spoel met fluor-mond-spoel-spul voor je naar bed gaat, dan kan dat de hele nacht inwerken. Ik merk nu, na een week ofzo, zeker al verschil.
Ik spoel dus ook altijd met fluormondwater maar dat mag je niet inslikken maar als je het uitgespuugd heb mag je dan wel een keer je mond met water naspoelen of niet? Want anders slik ik het toch alsnog in?

Ik hoop dat jij hier een antwoord op weet
Oud 11-09-2003, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-09-2003 @ 19:56:
Ik spoel dus ook altijd met fluormondwater maar dat mag je niet inslikken maar als je het uitgespuugd heb mag je dan wel een keer je mond met water naspoelen of niet? Want anders slik ik het toch alsnog in?

Ik hoop dat jij hier een antwoord op weet
Op mijn fles staat dat je het góed uit moet spugen en dan niet na moet spoelen met water, anders werkt het minder goed in ofzo... Een klein beetje van dat spul binnen krijgen is niet erg
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 19:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-09-2003 @ 20:44:
Op mijn fles staat dat je het góed uit moet spugen en dan niet na moet spoelen met water, anders werkt het minder goed in ofzo... Een klein beetje van dat spul binnen krijgen is niet erg
okee, ik heb kruidvat spul en daar staat niets op maar dat zal dan wel hetzelfde zijn denk ik. Ik wilde het graag zeker weten omdat mijn moeder een keer heel ziek is geweest van een overdosis fluor maar ik denk idd dat het niet veel kwaad kan.
Oud 11-09-2003, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-09-2003 @ 20:48:
okee, ik heb kruidvat spul en daar staat niets op maar dat zal dan wel hetzelfde zijn denk ik. Ik wilde het graag zeker weten omdat mijn moeder een keer heel ziek is geweest van een overdosis fluor maar ik denk idd dat het niet veel kwaad kan.
Gewoon héél goed uitspugen
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 20:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-09-2003 @ 20:59:
Gewoon héél goed uitspugen
haha idd heel erg bedankt trouwens!
Oud 12-09-2003, 16:41
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-09-2003 @ 17:07:
Ik heb hetzelfde, ik merk het meteen wanneer ik iets zoets gegeten of gedronken heb, heel vervelend. En het is dus geen gaatje.
Ik ben nu weer gaan poetsen met parodontax en gaan spoelen met mondwater. Parodontax voor mijn tandvlees en mondwater om het glazuur weer sterker te maken. 't Gaat nu wel beter; ik poets m'n tanden minimaal 3 keer per dag en spoel m'n mond twee keer per dag met dat fluor-mondwater.
'k Heb het idee dat het wel helpt, maar ik doe het nu nog niet zo lang.
Misschien dat dit jou ook een beetje kan helpen?
Ohh heb jij dat ook als je iets zoets gegeten heb, waah, ik dacht echt dat niemand dat had!!
Nou ja, ik heb in ieder geval al een paar jaar last van pijn aan mijn tandjes/kiesjes als ik iets me suiker ofzo gegeten heb of iets zoets en vaak ook zuivelachtig eten. En de tandarts ziet ook niks, al kijkt ie 100x. Ik heb er in ieder geval minder last van als ik sensodine of met een of andere tandpasta voor gevoelige tandjes poets, maar ik blijf t hebben daarom eet/drink ik oa ook geen suiker. Voel me niet bepaald fijn met t idee dat ik er pijn van krijg. Paradontax helpt bij mij trouwens niet echt, al is t al beter dan een andere tandpasta.
Oud 12-09-2003, 16:45
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
linda85 schreef op 11-09-2003 @ 13:45:
Ja met eten is het het ergst he .
Overigens hebben ze van mij de keer daarvoor en dat was maar heel kort geleden een foto gemaakt en daarop was niks te zien. Ze dachten dat het aan gevoelige tandhalsen misschien lag ofzo.
Maar dan nog: ik had er voor een paar jaar geleden nooit last van, en ik zie iedereen snoepen dat t een lust is en hoor ze daarbij echt niet kreunen over al dan niet pijn hebben aan hun tanden.

Regels voor berichten