Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2002, 22:29
Verwijderd
Goed, ik zal het even uitleggen;

Ik heb dus een vrij groot, zeg maar gerust enorm, probleem. Een kennis had mij gevraagd of ik zijn computer kon maken want er zat een virus op.
Sys specs:

Proc PIII666
Win 98

Op zich is dat nog geen probleem, alleen, nu komt het.., toen ik norton wilde installeren kreeg ik steeds de melding"programma fout" , sysnld.exe niet gevonden met de keuzes opsporen annuleren negeren, vervolgens mcafee geprobeerd wat ook nie geinstalleerd kon worden, na dit alles herstart windows spontaan en kan er niets meer worden geopend. bij alles geeft windows de fout "programma fout" , sysnld.exe niet gevonden met de keuzes opsporen annuleren negeren. De computer kan echt niets meer, niet win 98 overnieuw installeren want dat geeft een fout bij het scannen van de c drive door scandisk. ik kan er niet mee op internet komen, wat het allemaal nog mooier maakt is dat er op die pc heel "gevoelige informatie" staat en dat ik geen brand programma kan starten. Sterker nog ik kan geen enkel programma meer starten!

Heeft iemand een idee? ik zat zelf te denken aan win Xp er op en win 98 er af maar de eigenaar wil win 98 erop houden en geen xp erop, heef iemand een enorm goed idee?

Ik heb hem beloofd dat ik morgen avond terug kom (stom eigenlijk) om het te maken....

Dus ik heb nu nog 19 uur om een oplossing te vinden.... Owja in veilige modus doet het kreng precies het zelfde.

Wie kan mij helpen?

De gene die me helpt zal ik belonen, is dat interessanter?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2002, 23:04
Utopia
Utopia is offline
Steek de HD in een andere pc, maak een paar mooie backups en kijk wat je kunt doen.
Dus niet de HD als master gebruiken maar even de hd nachecken op fouten en virussen e.d
Registry cleanen kon ook wel een goed idee zijn.

Als het echt niet anders kan, dan maak je een backup van de informatie. Fik je voor de zekerheid sowieso een ISO'tje en gooi je er een format overheen en install je windows vers opnieuw.
Oud 18-04-2002, 00:24
JJzD
JJzD is offline
je kan windows er ook opnieuw opzetten zonder de schijfcontrole

je moet ff kijken welke commando je na de setup.exe moet invoeren

dat doe je door setup.exe /?
daar zie je de commando's om schijfcontrole uit te schakelen
Oud 18-04-2002, 00:51
Paperz
Paperz is offline
De HD even in een andere comp steken lijkt me ook een goeie optie...
Oud 18-04-2002, 07:47
Verwijderd
hardisk er uit halen is geen optie omdat ik dat niet mag, hij vind dat te gevaarlijk omdat ik dan een copy zelf zou kunnen houden (tja het is echt een zeikerd..)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 08:05
Verwijderd
pfff..

waarom wil je ons steeds afschepen met een of ander goedkoop spel..
was vorige keer zo iig..
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 08:06
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:
pfff..

waarom wil je ons steeds afschepen met een of ander goedkoop spel..
was vorige keer zo iig..
sorry?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 08:42
MBrulez
MBrulez is offline
maak met norton een rescue disk op een andere compu douw de flop in zijn compu en start m op
Oud 18-04-2002, 10:02
Verwijderd
haal het bestandje van een andere computer af en zet die erop...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 11:15
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
Ja, vind ik ook. Blijkbaar heeft dat virus dat hele belangrijke bestand gewoon weggeflikkerd.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 11:39
Moonspell
Moonspell is offline
Neem gewoon een andere hd mee, ff snel alles backuppen op die hd, ( zet je dat ding op slave ) en je eigen op master..

formateren, opnieuw 98 erop zetten, en alles terug zetten

Nou wat een beloning moet ik hier voor hebben

dit kan iedereen bedenken

( ohja ga vooral met XP beginnen, maakt je probleem alleen nog maar erger.... )
Oud 18-04-2002, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Moonspell schreef:
Neem gewoon een andere hd mee, ff snel alles backuppen op die hd, ( zet je dat ding op slave ) en je eigen op master..

formateren, opnieuw 98 erop zetten, en alles terug zetten

Nou wat een beloning moet ik hier voor hebben

dit kan iedereen bedenken

( ohja ga vooral met XP beginnen, maakt je probleem alleen nog maar erger.... )
Deel de C schijf op in 2 stukjes, 1 voor het systeem, en 1 voor de "gevoelige gegevens die die zeurkous niet kwijt wil. Formatteer daarna de C schijf waar win98 dus op staat, en installeer win98 opnieuw. Klaar is Kees.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 15:00
ekki
ekki is offline
als je een os naast een ander os installeert, dan kan je toch bij de gegevens van het eerste os?
dus als win98 op die pc staat en je installeert er win98 naast (dus dat er 2x win98 op die pc staat), dan kan je toch met de nieuwe geïnstalleerde de gegevens uit die ouwe halen?
of is dit een heel domme opmerking?
gewoon windows dus op een andere partitie installeren ofzo?
Oud 18-04-2002, 16:17
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
idd lijkt me de beste optie, of gooi windowns eraf en installeer het dan opnieuw. Dus vanuit de dos-prompt.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 18:27
Utopia
Utopia is offline
Citaat:
ned441 schreef:
hardisk er uit halen is geen optie omdat ik dat niet mag, hij vind dat te gevaarlijk omdat ik dan een copy zelf zou kunnen houden (tja het is echt een zeikerd..)
Misschien zou je op een eventuele bootflop ook wel data kunnen zetten.
Verspil je tijd niet aan dat soort mensen! Willen ze het opgelost hebben dan moeten ze niet zeuren. Anders zoeken ze het zelf maar uit, jij bent toch ook niet degene die de boel in de soep heeft laten lopen?
Anders brengt 'ie de pc maar ter reparatie, is 'ie;
A. Zijn pc langer kwijt.
B. Er meer van verzekerd dat er een kopie bewaard wordt.
c. Veel geld kwijt.

Succes ermee!
Oud 19-04-2002, 03:03
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
ned441 schreef:

sorry?
hij lult altijd vaag.. niet op letten..
Oud 22-04-2002, 10:23
Randyjc
Randyjc is offline
Citaat:
ned441 schreef:
Goed, ik zal het even uitleggen;

Ik heb dus een vrij groot, zeg maar gerust enorm, probleem. Een kennis had mij gevraagd of ik zijn computer kon maken want er zat een virus op.
Sys specs:

Proc PIII666
Win 98

Op zich is dat nog geen probleem, alleen, nu komt het.., toen ik norton wilde installeren kreeg ik steeds de melding"programma fout" , sysnld.exe niet gevonden met de keuzes opsporen annuleren negeren, vervolgens mcafee geprobeerd wat ook nie geinstalleerd kon worden, na dit alles herstart windows spontaan en kan er niets meer worden geopend. bij alles geeft windows de fout "programma fout" , sysnld.exe niet gevonden met de keuzes opsporen annuleren negeren. De computer kan echt niets meer, niet win 98 overnieuw installeren want dat geeft een fout bij het scannen van de c drive door scandisk. ik kan er niet mee op internet komen, wat het allemaal nog mooier maakt is dat er op die pc heel "gevoelige informatie" staat en dat ik geen brand programma kan starten. Sterker nog ik kan geen enkel programma meer starten!

Heeft iemand een idee? ik zat zelf te denken aan win Xp er op en win 98 er af maar de eigenaar wil win 98 erop houden en geen xp erop, heef iemand een enorm goed idee?

Ik heb hem beloofd dat ik morgen avond terug kom (stom eigenlijk) om het te maken....

Dus ik heb nu nog 19 uur om een oplossing te vinden.... Owja in veilige modus doet het kreng precies het zelfde.

Wie kan mij helpen?

De gene die me helpt zal ik belonen, is dat interessanter?

hoe is het nu afgelopen??
Oud 22-04-2002, 10:27
Verwijderd
format c
(samengevat)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 11:15
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
p-chez schreef:

hij lult altijd vaag.. niet op letten..
Oud 22-04-2002, 12:05
Aries
Aries is offline
Dit is de enige manier om zeker te weren dat alle virussen weg zijn....

Delete alle partities......
Ververs het bootrecord........
Formateer de harde schijf....
Maar nieuwe partities aan....
en installeer alles opnieuw.....

kan zijn dat de volgorde niet HELEMAAOL klopt .....
is voor mij weer een tijdje geleden...
Succes.....
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 12:28
Verwijderd
Wat is het nut nou weer van partities verwijderen en opnieuw aanmaken?!?

zoiets als: koop een nieuwe PC
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 14:10
Aries
Aries is offline
eeeh de bedoeling is de data op je harde schijf zo te verneuken dat je zeker weet dat zelfs het meest afgrijselijke virus er niet meer op staat......
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef:
eeeh de bedoeling is de data op je harde schijf zo te verneuken dat je zeker weet dat zelfs het meest afgrijselijke virus er niet meer op staat......
Eeeh... Volgens mij zit juh op het verkeerde topic. Hij wilde de data die er nog op staat redden, omdat die informatie VERSCHRIKKELIJK BELANGRIJK is. Die man heeft er heel veel geld voor over. Waar jij het nou weer over hebt...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten