Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2003, 17:54
Verwijderd
hallo,
ik heb op mijn videokaart een s-video zitten en een rca-out,
mijn vraag is wat is de rca out, wat kan ik hiermee? en als ik mijn tv op de s-video aansluit krijg ik geen beeld, moet ik nog software downloaden om te zorgen dat ik mijn computerbeeld ook op de tv krijg?
wie kan mij helpen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2003, 18:38
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
s-video en rca/tulp/cinch zijn aansluitingen.
S-video werkt met twee losse componenten, de helderheid en de kleur. rca/tulp/cinch is composiet video, samengesteld dus.
Als het even kan, gebruik dan de s-video aansluiting, die is beter van kwaliteit. Dan moet de videorecorder/televisie waar je het heenstuurt natuurlijk wel een s-video ingang hebben.

Voor de rest zou ik het niet weten waarom-ie het niet doet, de tv-out aankrijgen bij mijn computer een laptop met een ati rage 128 kaartje, is onder windows98 een HEL. Met windows2000 gaat het allemaal nog wel, maar het heeft ook eeuwen geduurd voordat het goed werkte.
En ehm, software, ja nouja, het lijkt me dat je de juiste videodrivers voor je kaart hebt, waarschijnlijk moet je'm in advanced settings die tv-out aansluiting aan zetten.
Oud 09-09-2003, 18:46
Verwijderd
misschien handig om te melden dat besturings syteem Windows XP is en videokaart = NVIDIA GeForce2 MX/MX 400
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 20:18
Octopus
Octopus is offline
Ik zou wel even TV-out aanzetten bij nView, dat helpt wel
Oud 09-09-2003, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Octopus schreef op 09-09-2003 @ 21:18:
Ik zou wel even TV-out aanzetten bij nView, dat helpt wel
en hoe kom ik daar??
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 21:48
NielZ
NielZ is offline
Ja ik weet het, MyCom is toch echt niet 1337, en we zijn veels te duur, en allemaal veels te commercieel, maar je moest eens weten hoe veel blije klanten we maken met die tutorials van de site.

In het geval van de topicstarter: 11 Het laten werken van een TV-out bij een NVIDIA kaart .
Oud 13-09-2003, 21:44
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Ik weet precies wat je bedoelt - ik heb zelf een geforce MX440, en die kun je inderdaad op je tv aansluiten. Zodra het werkt, werkt het, maar het kost eerste wat moeite.

Zodra je alle kabels aangesloten hebt, ga je naar je beeldschermeigenschappen (in windows, kan via het configuratiescherm).

het makkelijkste is trouwens een directe 's-video out to scart'-kabel, omdat je dan geen verloopkabeltjes nodig hebt en eventueel het geluid ook op je tv af kan spelen, leuk bij dvd'tjes afspelen vanaf je laptop.

Daar ga je naar het GeForce-tabje (helemaal rechts), klik je op NView, en zet je de modus op 'kloon'.
Voordat je iets anders instelt klik je even op 'toepassen'.

-als alles nu goed en in kleur werkt, kun je de rest van mijn verhaaltje overslaan-

Daarna klik je met de rechtermuisknop het het plaatje van het tv-scherm (er staat waarschijnlijk een grote '2' in).
Dan kun je alles instellen, maar begin bij 'uitvoerapparaat selecteren' (of iets wat daar op lijkt.)

In nederland werken de tv's met het PAL-formaat - de automatische selectie snapt dat kennelijk niet.

Het blokje 'formaat video-uitvoer' staat bij mij op 'Samengestelde video-uit', anders heb ik geen kleur.

Mocht je het lastig vinden dat de letters onleesbaar zijn - je kan ergens een flikkerfilter insteller, als je die lager zet worden de letters scherper, en krijg je enorme hoofdpijn. De letters worden noit echt goed, tenzij je natuurlijk grotere letters gebruikt.

Ik hoop dat je nu aan de slag kunt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten