Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2003, 12:10
Marcade
Marcade is offline
Een X-Com kloon.

*kwijl*

http://bonusweb.idnes.cz/download/sc...ges020315.html

Er zullen vast hier nog wel meer X-Com fans zijn die hier naar uitkijken? En zo niet; bij deze; er komt dus een hele geile X-Com kloon uit in september.

Laatst gewijzigd op 12-09-2003 om 15:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2003, 13:27
Kia-zil
Kia-zil is offline
Ziet er mooi uit, maar niet mijn genre.
Volgensmij ben ik voor dit veel te kiddy.
K kijk meer uit naar FF CC.
Of Mario Kart.
Oud 12-09-2003, 14:16
Chimera
Chimera is offline
Gaaf! Ik heb X-Com 2 helemaal sufgespeeld
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 14:39
Chimera
Chimera is offline
Oooh, releasedate is behoorlijk dichtbij: http://www.ufo-aftermath.com/
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 18:23
Chimera
Chimera is offline
Buh

Heb XCOM 2 gedownload, maar die crasht onophoudelijk onder 2000
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 18:46
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
W00t!!!!!!! Ik wist het niet en mijn dag is nu gemaakt ongeveer .
Oud 12-09-2003, 20:28
Joostje
Joostje is offline
ik heb xcom 1 nog sufgespeeld. Fantastische serie, maar deel 1 blijft het beste .
Oud 12-09-2003, 20:32
Naz
Naz is offline
nooit xcom gespeeld.. is dit zoiets als corky17 ?
Oud 13-09-2003, 00:54
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 12-09-2003 @ 21:28:
ik heb xcom 1 nog sufgespeeld. Fantastische serie, maar deel 1 blijft het beste .
I agree, Enemy Unknown was monsterlijk, de terrorsites vooral Jaren speelplezier van gehad.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 09:23
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Chimera schreef op 12-09-2003 @ 19:23:
Buh

Heb XCOM 2 gedownload, maar die crasht onophoudelijk onder 2000
Windows 98 maar ergens installeren he.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 12:35
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Marcade schreef op 13-09-2003 @ 10:23:
Windows 98 maar ergens installeren he.
Ik heb nu de Gold-edition van XCOM 1 gedownload, da's een windows-port. Werkt een stuk beter, hij crashed wel, maar in ieder geval minder vaak
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 12:57
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-09-2003 @ 13:35:
Ik heb nu de Gold-edition van XCOM 1 gedownload, da's een windows-port. Werkt een stuk beter, hij crashed wel, maar in ieder geval minder vaak
Gold edition?!

*kwijl*

Dat wist ik weer niet. *gaat kazaa op*
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 16:51
Joostje
Joostje is offline
ik wil xcom gold
Oud 13-09-2003, 17:02
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Joostje schreef op 13-09-2003 @ 17:51:
ik wil xcom gold
Ga naar google .. vul in: enemy unknown gold edition download .. derde link > "Download UFO: Enemy Unknown Gold Edition (5.84MB)"
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 17:12
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Marcade schreef op 13-09-2003 @ 18:02:
Ga naar google .. vul in: enemy unknown gold edition download .. derde link > "Download UFO: Enemy Unknown Gold Edition (5.84MB)"
dank
Oud 13-09-2003, 17:24
Joostje
Joostje is offline
hmm, ik heb m gedownload maar krijg m niet aan de praat. same goes for master of magic . te weinig geheugen ofzo?

dubbelklik op ufodefense -> beeld wordt zwart, lstst een paar keer, keert zonder melding terug bij windoos
Oud 13-09-2003, 17:59
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Joostje schreef op 13-09-2003 @ 18:24:
hmm, ik heb m gedownload maar krijg m niet aan de praat. same goes for master of magic . te weinig geheugen ofzo?

dubbelklik op ufodefense -> beeld wordt zwart, lstst een paar keer, keert zonder melding terug bij windoos
Ik run X-Com door ldr_XCOM1.exe te runnen; bij mij werkt die perfect in XP, mits er niks op de achter grond draait.

Als ik ook maar iets aan heb staan, bv. winamp; dan schokt die heel af en toe (Dat ik de muis niet meer kan bewegen; dat alles stilstaat).

Sinds het een DOS spel is, eet die 100% CPU, nonstop.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 22:59
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Marcade schreef op 13-09-2003 @ 18:59:
Ik run X-Com door ldr_XCOM1.exe te runnen; bij mij werkt die perfect in XP, mits er niks op de achter grond draait.

Als ik ook maar iets aan heb staan, bv. winamp; dan schokt die heel af en toe (Dat ik de muis niet meer kan bewegen; dat alles stilstaat).

Sinds het een DOS spel is, eet die 100% CPU, nonstop.
ik zal het eens proberen bedankt voor de info
Oud 13-09-2003, 23:10
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Joostje schreef op 13-09-2003 @ 18:24:
Hmm, wazig. Ik heb nl. gewoon een ufo.exe. Ik upload de mijne wel ff. Het is trouwens legaal downloadbaar, die versie heeft een tijdje terug gratis bij een game-magazine gezeten.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 23:28
Chimera
Chimera is offline
Tuduu:
http://www.xs4all.nl/~nielsnu/files/x-com1-gold.exe
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 23:49
Joostje
Joostje is offline
hij doet t!
Oud 14-09-2003, 11:38
Chimera
Chimera is offline
Cool, hoe ver ben je?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 11:53
Joostje
Joostje is offline
net eerste paar missies, op average. Is best lastig nog . Kreeg net nadat ik uit mn schip was gestapt een granaat recht tussen mn groepie. Allemaal dood.

Gelukkig gesaved

ps. Ik schrik nog steeds als mijn mensjes dood worden geschoten
Oud 14-09-2003, 15:26
Chimera
Chimera is offline
Dat is knap irritant

Wat je moet doen is de beginners (rookies) als scouts gebruiken, die laat je dus eerst uit je schip stappen, als die afgeknald worden ben je niet je goeie mannetjes kwijt.

Mogelijkheid 2 is tank meenemen, en die gebruiken om te scouten. Kosten aardig wat, maar je kunt tenminste gewoon nieuwe kopen. Ow ennuh, zo snel mogelijk de plasma zooi die je op de aliens vindt researchen, je wil niet achterblijven in wapens en armour.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 15:47
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 14-09-2003 @ 16:26:
Dat is knap irritant

Wat je moet doen is de beginners (rookies) als scouts gebruiken, die laat je dus eerst uit je schip stappen, als die afgeknald worden ben je niet je goeie mannetjes kwijt.

Mogelijkheid 2 is tank meenemen, en die gebruiken om te scouten. Kosten aardig wat, maar je kunt tenminste gewoon nieuwe kopen. Ow ennuh, zo snel mogelijk de plasma zooi die je op de aliens vindt researchen, je wil niet achterblijven in wapens en armour.
ik schaf dan maar een tank aan, anders is t zo zielig voor die rookies
Oud 14-09-2003, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 14-09-2003 @ 16:47:
ik schaf dan maar een tank aan, anders is t zo zielig voor die rookies
Alleen minder als meteen op je eerste missie je tank in puin word geschoten
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 18:16
Marcade
Marcade is offline
Hee, Chimera (of een ander). Ik heb altijd X-Com 2 gespeeld (TFTD) en daarmee kon je met rechtermuisknop deuren openen, zonder dat je er door hoefte te lopen. Dat was best ideaal, maar in X-Com 1 kan dat niet???

Als je in x-com 1 een deur in loopt en je ziet ineens 3 aliens, is 't gewoon 99% zeker dat je dood word geschoten
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 20:44
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Wes schreef op 14-09-2003 @ 17:35:
Alleen minder als meteen op je eerste missie je tank in puin word geschoten
Och, ze kunnen redelijk wat hebben, meer dan je ventjes. Heb al 'es gehad dat ze alle 8 om zeep geholpen werden
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 20:49
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Marcade schreef op 14-09-2003 @ 19:16:
Hee, Chimera (of een ander). Ik heb altijd X-Com 2 gespeeld (TFTD) en daarmee kon je met rechtermuisknop deuren openen, zonder dat je er door hoefte te lopen. Dat was best ideaal, maar in X-Com 1 kan dat niet???

Als je in x-com 1 een deur in loopt en je ziet ineens 3 aliens, is 't gewoon 99% zeker dat je dood word geschoten
Deuren? Deuren? Daar heb je die launcher toch voor Ik maak meestal een extra 'deur' in de bovenkant van de UFO, vooral bij battleships met Ethereals is dat handig, de leaders kunnen mindcontrollen, en dat is bijzonder vervelend. Als je eenmaal weet waar de control-room zit, kun je daar zo een 2e raket in parkeren, bye bye leader

Dat truukje kende ik niet trouwens, reaction-fire is vervelend. Vooral in het begin als je geen armour hebt, een shot en ze zijn dood.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 16:34
IloveTECHNO
IloveTECHNO is offline
Toen ik dit 1,5 jaar geleden las kon mijn geluk idd ook niet meer op.. als groot fan van de x-com series (the best games ever) moest en ZOU ik dit spel uiteraard ook kopen....

maar hoe meer ik er nu over lees, hoe meer het begint tegen te vallen. Natuurlijk wist ik vanaf het begin al dat dit nooit ufo zou kunnen overtreffen. Maar nu ik meer en meer hoor dat ze juist helemaal geen x-com kloon willen zijn, maar een op zichzelf staand spel, des te treuriger word ik.

Zo zal je uiteindelijk niet meer gebouwen inkunnen (en wat was er nou cooler als met je squads elke building en room clearen)

en gebouwen kan je ook niet meer neermaaien (want er was maar 1 ding cooler om met je squads een building te clearen, en dat was met een blaster bom gewoon het hele gebouw naar de klote schieten )

Of je ufo's inkan durf ik niet te zeggen, maar ook deze feature zal er denk ik niet inkomen.

Micromanagment van je basis is ook al taboe... Je wapens zullen geen clips nodig hebben, dus oneindig ammonutie.

Het mooie van UFO was naar mijn mening dat je het altijd moest doen met wat je had !! en met wat je scavengde !

herinderen jullie je nog hoe FRUSTIE het was als je eindelijk die vette heavy plasmas had, maar te weinig clips om je hele squad zo'n ding te geven ? (heavy plasma ammo was ZEER moeilijk te maken omdat elerium 15 het basisbestandsdeel van plasma weapons niet na te maken was, en alleen uit neergeschoten ufo's te halen was)

Uiteraard zal ik als trouw x-com liefhebber dit spel ORGINEEL in huis halen. Maar ik verwacht in NO WAY een UFO cloon. En ik ben best wel bang dat dit spel daarmee vergeleken zal worden
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 17:11
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
IloveTECHNO schreef op 15-09-2003 @ 17:34:

herinderen jullie je nog hoe FRUSTIE het was als je eindelijk die vette heavy plasmas had, maar te weinig clips om je hele squad zo'n ding te geven ? (heavy plasma ammo was ZEER moeilijk te maken omdat elerium 15 het basisbestandsdeel van plasma weapons niet na te maken was, en alleen uit neergeschoten ufo's te halen was)
Oef, Elerium-115 is inderdaad te moeilijk te krijgen, z'n counterpart in TFTD, Zrbyte, is een stuk makkelijker te krijgen.

Ik deed het eerst met plasma-rifles en een paar luitjes met heavy plasma. De rifles zijn ook aardig krachtig. Tegen end-game aan heeft toch bijna iedere alien een HP, dus dan boeit het ook weinig meer. Wat in XCOM 1 ook kut is, is als al je crafts beschadigd zijn door battleships, kun je niks meer.

Ik heb XCOM1 bijna uitgespeeld nu, ik kan naar Cydonia, maar wil eerst wat meer gewone missies doen (heb nog niet alle aliens zowel levend als dood in m'n ufopedia). M'n voorlaatste missie ging ietwat fout trouwens, een Ethereal schoot meteen een blaster-bomb rechtstreeks m'n Avenger in. Auw?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 17:16
IloveTECHNO
IloveTECHNO is offline
good ol' times

ook leuk : hele spel proberen uit te spelen met alleen personal armor en aardse wapens

enjoy
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 21:11
Azathoth
Azathoth is offline
Ik heb een keer een Amerikaanse Pcgamer gekocht waar allemaal oude spellen op een schijfje stonden (hele versie).
met : X-Com 1, Ultima 1, Ultima Underworld< secret of Monkey island, Wing Commander, Descent, Need for Speed, kings Quest, Alone in the Dark,Duke Nukem 2, Links 1 en Terminal Velocity.

Phew.
Reageren

Regels voor berichten