Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2003, 21:37
raarbeestje
raarbeestje is offline
mijn ouders komen vaak dronken thuis
ik en mijn zus wachten op ze zodat we samen kunnen eten enz..
zijn ze thuis hoeven ze opeens geen eten meer
en gaan ze meteen naar bed ( rond 6-7 uur s'middags he )
en dan gaan ze boven liggen neuken
er komen vaak nog mensen langs enz..en dan liggen ze bezopen het boven te doen
ik kwam thuis en de moeder van mijn vriend bracht me thuis het was half 8
die moeder dacht van ik zal me eens even gaan voorstellen
dus ik kom binnen ik tegen mijn zus waar is mama ja die is al boven in bed
ik naar boven ze lagen dus weer het te doen
ik zo mam die moeder van mijn vriend wil je even ontmoeten komt ze beneden maar ja die moeder had dus al lang door wat ze aan het doen waren
het is zo voor schut
als ik met mijn ouders er over wil praten
als ze bezopen zijn lache ze me uit
als ze nuchter zijn worden ze heel boos wat moet ik doen?
Oud 14-09-2003, 21:50
Multilot
Multilot is offline
Pfff wat een verhaal... Ik zou hulp gaan zoeken ergens, ook al is dat misschien moeilijk... Misschien zou je iemand kunnen bellen van korrelatie of de kindertelefoon ofzo. Zij kunnen je vast helpen met betere hulp!
Korrelatie: 030-2331335
Kindertelefoon: 0800-0432

Heel veel succes ermee!!!

*knuffel*
Oud 14-09-2003, 22:18
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Als een van beide ouders drinkt is dat natuurlijk heel moeilijk en vervelend, maar in dit geval zelfs nog meer.

Misschien dat ik gewoon niet goed lees, maar zou je het ook echt omschrijven als een drankprobleem? Wat noem jij vaak?

En natuurlijk succes en sterkte!
Oud 14-09-2003, 23:21
spudnik
spudnik is offline
ik heb ongeveer exact hetzelfde meegemaakt, in een net
iets andere situatie. Ik heb 5 jaar lang na de scheiding
van mn ouders met mijn (met periodes) zuipende
vader samen gewoond .

als het weer eens zover was kwam het soms tot gevechten
en als de politie dan kwam ben ik n paar keer voor "mijn
veiligheid" meegenomen naar t politieburo en moest ik in de
cel slapen

uiteindelijk na veel gedoe woon ik nu ergens anders
volgens mij de beste oplossing: get out of there...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 23:35
spudnik
spudnik is offline
Ik schaamde me trouwens ook voor mn vader
en voor de situatie thuis. Nodigde nooit vrienden
uit en voelde me altijd voor schut staan als ik
bijv. met pa boodschappen ging doen.. Wat ik
liever dus ook maar niet deed.

Stom was dat, want ik kwam er toen achter dat
hoe meer je het aan anderen vertelt, hoe beter dat
op den duur voelt. Als mensen je "achtergrond"
weten kan dat vaak heel veel helpen.. Je komt er
dan ook achter dat er zat mensen zijn die je wel
willen helpen..

Zolang jij niet met een drankprobleem zit hoef je
je niet te schamen

En ja, als er iets gebeurt thuis, vergeet niet aangifte
te doen hè?!
Na een tijdje heeft de politie ook wel door dat ze je
moeten helpen, die lui zetten wel een instantie in ofzo..

Ik neem aan dat je net als mij geen zin hebt om lang
thuis te blijven, al weet ik niet hoe lang je al in je
situatie zit?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 15:54
raarbeestje
raarbeestje is offline
dank jullie...kusje...
Oud 16-09-2003, 16:50
elledc
elledc is offline
Wat erg je verhaal. Er moet toch een reden achter liggen dat ze bezopen thuis komen?
Een mens gaat toch niet zuipen in de volle namiddag als ie zich goed voelt. Dronken mensen zijn diegene die van hun problemen willen vluchten.
Anyway, in jouw geval zou ik eens losbarsten tegenover je ouders.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 17:38
Fade of Light
Fade of Light is offline
tering doe ff niet zo ubertriest....

kindertelefoon pfffftt

Wees blij at je ouders normaal met elkaar om kunnen gaan en nog gewoon menselijk n**ken.

Naja iig lijkt het, volgens het verhaal, er niet op dat je ouders onredelijk zijn.Dus praat er eens over en zeg wat van hun overmatig drankgebruik.

edit: ook beter lezen rickkie....uhm sja er toch proberen mee te praten

Laatst gewijzigd op 16-09-2003 om 18:02.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 17:45
Musk
Musk is offline
Ik vind het best onredelijk. Als ze je uitlachen wanneer je zegt dat je er problemen mee hebt, of boos worden..
Als ze samen met haar zus netjes wacht tot ze thuis komen om samen te gaan eten, terwijl zij meteen dronken naar boven verdwijnen..
nou ja, ik zou het tegen iemand zeggen. Laat iets gebeuren. Als je er last van hebt is het duidelijk genoeg.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 18:10
Nona
Nona is offline
Ja, het is inderdaad wel onredelijk. Als ouder heb je bepaalde verantwoordelijkheden. Dat ze seks hebben is op zich gezond, maar zoals altijd op tv gezegd wordt: "not in front of the children". Dat wil je je ouders gewoon niet zien doen en daar zullen zij zich bewust van moeten worden. Op dat gebied zullen ze waarschijnlijk iets subtieler moeten worden.
Ook is het normaal dat ouders voor hun kinderen koken en samen met ze eten. Natuurlijk gebeurt het weleens dat je even wat voor jezelf klaar moet maken, zeker als je ouder wordt kan dat best. Maar ze horen iets van zich te laten weten als ze niet thuis komen eten ofzo. En zo is het natuurlijk al helemaal not done.

Het grootste probleem is waarschijnlijk de drank. Daar moeten ze van af, maar weten ze dat zelf ook? Ze zullen zich ervan bewust moeten worden en ermee willen stoppen, want zo kan het natuurlijk niet langer. Laat iig weten dat je ermee zit en dat het voor hen ook niet goed is. Vraag hen misschien iets te lezen over drankmisbruik (als je daar geen ruzie mee krijgt). Als niets werkt kun je waarschijnlijk beter even een familielid of vrienden van je ouders inschakelen. Volwassenen, want kinderen horen die verantwoordelijkheid eigenlijk niet te hoeven nemen.

@Fade of Light; ik denk dat jij wat betreft dit onderwerp, wederom, andere meningen hebt dan het grootste gedeelte van de mensen hier. Komt dat door een bepaalde ervaring ofzo?

@ raarbeestje: heel veel succes hiermee.
Oud 16-09-2003, 18:11
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 16-09-2003 @ 19:10:
@Fade of Light; ik denk dat jij wat betreft dit onderwerp, wederom, andere meningen hebt dan het grootste gedeelte van de mensen hier. Komt dat door een bepaalde ervaring ofzo?
Ik heb verkeerd gelezen, zie de edit...

Daarbij heb ik geen rare ervaringen nodig om een totaal andere mening dan de meeste te hebben toch? Het kan ook gewoon een afwijking zijn

edit: ik ben toch benieuwd waarom je precies met die opmerking kwam. En wat je precies bedoelt met dit onderwerp"...ouders?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 18:21
Nona
Nona is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 16-09-2003 @ 19:11:
Ik heb verkeerd gelezen, zie de edit...

Daarbij heb ik geen rare ervaringen nodig om een totaal andere mening dan de meeste te hebben toch? Het kan ook gewoon een afwijking zijn

edit: ik ben toch benieuwd waarom je precies met die opmerking kwam. En wat je precies bedoelt met dit onderwerp"...ouders?
Nouja, je zegt dus dat je die ouders niet onredelijk vindt, terwijl het overgrote gedeelte van de mensen het toch wel onredelijk vindt. Mijn zieke geest legde dus het verband: misschien heb jij andere ideeën van onredelijkheid die je gevormd hebt door bepaalde ervaringen (waarin mensen nog veel onredelijker zijn?), dus vandaar... Kortom: let niet te veel op mij.
Oud 16-09-2003, 18:37
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 16-09-2003 @ 19:21:
Nouja, je zegt dus dat je die ouders niet onredelijk vindt, terwijl het overgrote gedeelte van de mensen het toch wel onredelijk vindt. Mijn zieke geest legde dus het verband: misschien heb jij andere ideeën van onredelijkheid die je gevormd hebt door bepaalde ervaringen (waarin mensen nog veel onredelijker zijn?), dus vandaar... Kortom: let niet te veel op mij.
Neen dat is niet het geval. Ik twijfel echter wel aan de onredleijkheid van de ouders. Als ze niet dronken zijn welteverstaan.

Mijn ouders zijn ook wel eens dronken en hey,ik vind het fijn dat ze nog zuipen en plezier hebben En als ze het met elkaar doen, das menselijk en dus goed. Totaal geen reden om je zorgen te maken. Die schaamte dat je ouders met elkaar "plezier hebben" is typisch voor deze maatschappij en triest.

En je mag best opmerkingen maken hoor, is juist goed. Zet mij en jou weer aan het denken en er zijn weinig stomme opmerkingen dus
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 18:40
Nona
Nona is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 16-09-2003 @ 19:37:
Neen dat is niet het geval. Ik twijfel echter wel aan de onredleijkheid van de ouders. Als ze niet dronken zijn welteverstaan.

Mijn ouders zijn ook wel eens dronken en hey,ik vind het fijn dat ze nog zuipen en plezier hebben En als ze het met elkaar doen, das menselijk en dus goed. Totaal geen reden om je zorgen te maken. Die schaamte dat je ouders met elkaar "plezier hebben" is typisch voor deze maatschappij en triest.

En je mag best opmerkingen maken hoor, is juist goed. Zet mij en jou weer aan het denken en er zijn weinig stomme opmerkingen dus
Ja, zoals je het zegt klopt het wel. Het is ook niet erg als je ouders een keertje te veel drinken en dat ze seks hebben als je er niet naast zit. Maar als ze elke dag dronken zijn is dat minder. Bovendien is hun gedrag terwijl ze dronken zijn niet erg verantwoordelijk, vandaar dat het onredelijk genoemd wordt. Niet dat ze niet redelijk kunnen zijn terwijl ze nuchter zijn....

Maar ok, we ouwehoerden dus een beetje langs elkaar heen...
Oud 16-09-2003, 20:46
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Ik herhaal mijn vraag nog een keer @ topicstarter:

"Misschien dat ik gewoon niet goed lees, maar zou je het ook echt omschrijven als een drankprobleem? Wat noem jij vaak?"

Mocht je dat niet willen vertellen is dat natuurlijk prima, maar voor ik meer zeg wil ik een ietsje objectiever beeld hebben dan ''vaak''
Oud 16-09-2003, 21:26
Fantôme
Fantôme is offline
ey raarbeestje,

jeej... ik weet niet goed wat ik moet zeggen maar het lijkt me erg frustrerend als je hier niet redelijk met je ouders over kan praten. Als jij je om wat voor n reden dan ook schaamt voor je ouders zit er iets (aan één of beide kanten) niet goed. Je moet dus de kans krijgen gewoon met ze te praten. Lukt dit je zelf niet, dan is hulp (van iemand die hier van buitenaf, zonder 'partijdig' te zijn tegen aankijkt) maar hoe krijg je je ouders zo ver.

ik denk iig dat jij iemand nodig hebt om je verhaal te doen.
je voelt je er (begrijpelijk) niet lekker bij, en als je het niet gelijk 'praktisch' op kan lossen, moet je in ieder geval je gevoel delen met iemand.

sterkte meis! -xxx- wendy

p.s. offtopic: waarom is het huil-smilie eruit? die hd ik net nodig.
Oud 20-09-2003, 10:56
raarbeestje
raarbeestje is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 16-09-2003 @ 21:46:
Ik herhaal mijn vraag nog een keer @ topicstarter:

"Misschien dat ik gewoon niet goed lees, maar zou je het ook echt omschrijven als een drankprobleem? Wat noem jij vaak?"

Mocht je dat niet willen vertellen is dat natuurlijk prima, maar voor ik meer zeg wil ik een ietsje objectiever beeld hebben dan ''vaak''
ieder weekend..dus vrijdag zaterdag zondag
en 2 a 3 keer doordeweeks..

sorry voor late reactie
Oud 20-09-2003, 18:16
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
raarbeestje schreef op 20-09-2003 @ 11:56:
ieder weekend..dus vrijdag zaterdag zondag
en 2 a 3 keer doordeweeks..

sorry voor late reactie
Dat vind ik toch wel vrij vaak ja...

En als je er met ze over wilt praten, hoe gaat dat gesprek dan? Ik neem aan dat je niet als gestresste puber op ze af stormt als ze aangeschoten/dronken zijn en dat je vooral rustig begint?

Of als praten echt niet gaat, kun je ze geen brief schrijven? Of gewoon van de twee degene kiezen met wie je het beste kun praten?

Je kunt me in ieder geval altijd mailen of PM'en Succes!
Reageren

Regels voor berichten