Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2003, 19:53
framboosje
framboosje is offline
ok... heb nu iets langer dan 6 maand een vriend... het gaat héél goed en we weten allebei dat diet niet zomaar 'iets' is, maar iets wat blijft duren!

nu is het zo, dat we graag bij elkaar zouden slapen (vinden we zelf best normaal, na 6 maand...), ons probleem: ouders...
Van zijn ouders zal het bijna zeker niet mogen (ik mag nu pas op zijn kamer van zijn mammie, van zijn pappie zelf dat niet)... mijn ouders hoogstwaarschijnlijk ook niet, omdat ze een goeie reden willen hebben (en dat we elkaar graag zien en gewoon bij elkaar willen slapen vinden ze niet genoeg)... Bovendien zullen ze ook vinden dat we elkaar 's avonds en 's ochtends genoeg kunnen zien, omdat we maar 2 straten van elkaar wonen...

Alle tips e.d. zijn welkom om onze ouders te overtuigen, want voor mijn vriend en ik is dit echt belangrijk!!! (tussen haakjes: het gaat over gewoon bij elkaar slapen, in zelfde bed, maar zonder seks)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2003, 20:05
WB_Oud
WB_Oud is offline
Tja... Nou hadden wij het geluk heel makkelijke ouders te hebben. Alles wat je naar mijn mening kan doen is er met je ouders over praten, en hij met de zijne. En niet schelden, boos worden, of laten zien dat je vind dat je benadeeld wordt. Gewoon als een volwassene proberen te praten.

Vraagje: zijn jullie ouders gelovig?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 20:17
marlies
marlies is offline
Mijn ouders vonden het eerst ook niet goed, omdat ze erg bang waren dat ik zwanger zou worden. Toen ik aan de pil gegaan ben (nog lang voordat we met elkaar naar bed gingen) mocht ik wel bij hem slapen.
Oud 15-09-2003, 20:25
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
marlies schreef op 15-09-2003 @ 21:17:
Mijn ouders vonden het eerst ook niet goed, omdat ze erg bang waren dat ik zwanger zou worden. Toen ik aan de pil gegaan ben (nog lang voordat we met elkaar naar bed gingen) mocht ik wel bij hem slapen.
dat was bij mij ook zo en dat vond ik erg relaxt ik dacht namelijk dat het nog wel eff zou duren voordat ze het goed zouden keuren, maar toen ik ook aan de pil was vonden ze het geen problemo meer

Kijk ik zie het zo, als je al sex wilde hebben dan zou dat toch wel gebeuren ergens waar hun niet bijzijn of gewoon niet htuis in ieder geval, dus wat is dan uiteindelijk het verschil? maarja ouders denken zo niet meestal.......
hoewel juist als je het zo stiekem moet gaan doen het vaak fout gaat lijkt me.....
Oud 15-09-2003, 21:14
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
framboosje schreef op 15-09-2003 @ 20:53:

Alle tips e.d. zijn welkom om onze ouders te overtuigen, want voor mijn vriend en ik is dit echt belangrijk!!! (tussen haakjes: het gaat over gewoon bij elkaar slapen, in zelfde bed, maar zonder seks)
Misschien moeten jullie dit zeggen...?

Als ze toch bang zijn voor seks, zeg dan dat dat overdag ook wel kan. Of vinden ze het vervelend dat er een relatief vreemd persoon in hun huis slaapt en rondloopt?

Nou ja betere tips heb ik niet, mijn ouders hadden namelijk niks te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 21:29
pyres74
pyres74 is offline
nou als je vriend een zusje heeft dan kun je zeggen datje bij haar op de kamer zal slapen (dat zei ik ook toen ik voor het eerst bij mn vriend ging slapen). maar aangezien zijn ouders het ook niet goed keuren zit er eigenlijk maar één ding op.

het is niet de goedkoopste oplossing maar ik zou gewoon een keer een weekendje of een avondje een hotelkamer huren ofzo.

je kunt ook met je ouders gaan praten en vertellen dat hij zo speciaal voor je is. misschien dat ze het dan begrijpen.

je kunt ook gewoon regelen dat jullie even bij een goede vriend gaan slapen (natuurlijk met een goede smoes voor jullie ouders). je 'leent' ff een kamer zeg maar.

kortom : als je genoeg nadenkt, zijn er verschillende oplossingen
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 21:41
Qimm
Qimm is offline
Gelukkig hadden mijn ouders er niet echt een groot probleem mee, maar goed wij waren toen ook beide 19, oud genoeg toch?
Oud 15-09-2003, 21:42
pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef op 15-09-2003 @ 22:14:
Misschien moeten jullie dit zeggen...?

Als ze toch bang zijn voor seks, zeg dan dat dat overdag ook wel kan.

oe dat moet ik echt niet zeggen
ok ik slik de pil en dat weten mn ouders
maar mn ouders hebben zoiets van:

"als we het niet zien, dan gebeurt het niet"

snappie?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 21:53
oneMen
oneMen is offline
Mja.. ik heb idd heel makkelijke ouders. Gewoon wat tijd over heen laten gaan denk ik, en anders zit het je tegen..
Oud 15-09-2003, 21:56
Sade
Sade is offline
Waarom zonder seks, als ik vragen mag?
Oud 15-09-2003, 22:33
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
pyres74 schreef op 15-09-2003 @ 22:42:
"als we het niet zien, dan gebeurt het niet"
Zeg gewoon dat jullie allang seks hebben gehad op die ene werkweek van school...
Oud 15-09-2003, 22:40
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
(tussen haakjes: het gaat over gewoon bij elkaar slapen, in zelfde bed, maar zonder seks)
Waarom nou weer zonder seks? Dat is zo passé...

Dan lig je daar een beetje tegen elkaar aan als twee wormen, alletwee (ok: hij iets meer dan jij) beladen met een seksuele spanning. Dat ligt toch ook niet lekker??

Het beste kun je gewoon open kaart spelen met je ouders. Laat ze zien dat je condooms hebt gekocht. Als ze dan nog niet overtuigd zijn...dan kun je altijd nog je ID-kaart laten zien: je bent immers al 17. En daarmee ben je een grote meid die volwassen genoeg is om dat soort dingen zelf te bepalen.
Oud 16-09-2003, 07:59
scubabubbles
scubabubbles is offline
het feit "bij elkaar willen slapen zonder sex" komt mij bekend in de oren, en ook bij ons mag het niet, terwijl we toch al wel oud en wijs genoeg zijn om "verstandig" bij elkaar te kunnen blijven, zobnder dat er een baby boom komt.

het is gewoon heerlijk om tegen elkaar aan in slaap te vallen en om dan dfe volgende ochtend wakker te worden naast het verkreukelde schattige gezicht van je kerel.

ook wij wonen zo ongeveer 5 minuten lopen vanelkaar vandaan, dus we kunnen ook niet zeggen "jamaar, dan moettie zover fietsen"

het enige wat ik je kan zeggen is wat al eerder gezegt is:
boek voor zn verjaardag (of hij voor de jouwe, of een ander "speciaal" moment, want ouder MOETEN een reden hebben) een hotelkamer. Mijn kerel heeft voor mn verjaardag een weekendje efteling geboekt: 1 dag efteling, 1 superromantische naht en volgende dag lekker wandelen.

succes ermee..
Oud 16-09-2003, 09:29
miro
miro is offline
Misschien moet je eens vragen waarom je ouders het nou eigenlijk echt niet willen? Waarom ze niet begrijpen dat jullie gewoon samen willen zijn.

Als het toch om de sex gaat kun je ze proberen duidelijk te maken dat je ook wel kan sexen zonder dat je bij elkaar in bed ligt.

Probeer er iig eens een fatsoenlijk gesprek over te beginnen, wat nou eigenlijk de echte redenen zijn en hoe jij die redenen onbelangrijk kunt maken.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 09:40
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
miro schreef op 16-09-2003 @ 10:29:
Misschien moet je eens vragen waarom je ouders het nou eigenlijk echt niet willen? Waarom ze niet begrijpen dat jullie gewoon samen willen zijn.

Als het toch om de sex gaat kun je ze proberen duidelijk te maken dat je ook wel kan sexen zonder dat je bij elkaar in bed ligt.

Probeer er iig eens een fatsoenlijk gesprek over te beginnen, wat nou eigenlijk de echte redenen zijn en hoe jij die redenen onbelangrijk kunt maken.
en zoals zovaak ben ik t weer s met jou eens
Oud 16-09-2003, 11:07
INViCTuS
INViCTuS is offline
Ik zou het laten zoals het is.
Waarom?

Zelf heb ik een soortgelijke situatie gehad in de vorm dat het van haar ouders niet mochten zodoende hier ook niet al woonden we wel wat verder van elkaar dan jullie.

Op den duur gaan je ouders toch wel overstag en dit heb je nu nog omdat je nog vrij jong bent en de relatie pas 6 maanden duurt al is dat best al een redelijke tijd.
Oud 16-09-2003, 13:44
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
INViCTuS schreef op 16-09-2003 @ 12:07:
Ik zou het laten zoals het is.
Waarom?

Zelf heb ik een soortgelijke situatie gehad in de vorm dat het van haar ouders niet mochten zodoende hier ook niet al woonden we wel wat verder van elkaar dan jullie.

Op den duur gaan je ouders toch wel overstag en dit heb je nu nog omdat je nog vrij jong bent en de relatie pas 6 maanden duurt al is dat best al een redelijke tijd.
Ik ken ook mensen die na 3 jaar nog steeds niet bij elkaar mogen slapen, dus wat dat betreft kan het nog wel even duren.
Mijn ouders waren nooit zo het probleem geweest, zij vonden dat het na een paar weken al wel kon. Háár ouders deden in het begin best moeilijk, maar ze zijn echt letterlijk van de één op de andere week overstag gegaan. De eigenlijke reden was vrij simpel: We gingen met een groep naar Fields of Rock en daarom hadden we 's ochtends afgesproken bij het station. Omdat ik niet eerst naar m'n vriendin "wou" fietsen, en daarna naar het station, vonden haar ouders het goed. Die eerste keer viel kennelijk niet tegen, want die week daarop mocht ik ook blijven slapen. Als ze niet overstag waren gegaan hadden we het denk ik heel anders aangepakt. Ik denk dat zij dan met haar ouders had moeten praten, want als ik me ermee zou gaan bemoeien zou het alleen maar erger worden denk ik. Overhaast nog niks, maar vraag het over 2 maanden nog een keer, op den duur lukt het toch wel.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 13:48
Verwijderd
Citaat:
miro schreef op 16-09-2003 @ 10:29:

Mjah, dat zou ik ook doen. En dan maar hopen dat je niet het soort ouders hebt dat op een waarom-vraag van jouw kant altijd antwoordt 'nee, daar gaat het nu niet om' (ik wel... gelukkig doen mijn ouders niet echt moeilijk over slapen).
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 15:32
Bruut
Bruut is offline
Citaat:
(tussen haakjes: het gaat over gewoon bij elkaar slapen, in zelfde bed, maar zonder seks)
dan heeft het ook geen nut om bij elkaar te gaan slapen, het komt er dan toch wel van!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 15:52
Hawahaai
Hawahaai is offline
*herkent een beetje*
Zijn ouders maakt het niet uit, die vinden dat we oud en wijs genoeg zijn om zelf te bepalen wat we doen, maar mijn ouders denken daar anders over. Nou ja, in ieder geval, van hen mag het ook wel, maar alleen bij specialere gelegenheden, en dus niet zomaar ieder weekend ofzo...
*is nu dus 'specialere gelegenheden' aan het zoeken *
Citaat:
-----------------------------------------------------
Bruut, gepost op 16-09-2003 @ 16:32:
dan heeft het ook geen nut om bij elkaar te gaan slapen, het komt er dan toch wel van!
Tuurlijk wel, tegen elkaar aan in slaap vallen en wakker worden is geweldig... Of snap ik je post dan niet helemaal?

Laatst gewijzigd op 16-09-2003 om 15:56.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 16:08
teufelmiri
teufelmiri is offline
mijn ouders deden gelukkig nooit moeilijk, maar zijn ouders wel.. toen we de eerste keer een relatie hadden mocht ik alleen in de logeerkamer slapen, maar nu we na 2 jaar weer bij elkaar zijn, hebben zijn ouders toch ingezien dat ze het niet eeuwig tegen kunnen houden.. (zeker ook omdat ik op kamers woon en hij regelmatig een paar dagen bij mij langs komt...)
het heeft wel geholpen dat m'n vriend eens een goed gesprek met z'n ouders heeft gehad, waarin hij heeft uitgelegd waarom hij zo graag wil dat ik gewoon bij hem mag slapen.
probeer er dus gewoon met je ouders over te praten en gun ze een beetje tijd om aan het idee te wennen dat hun kind "groot" wordt...

succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 16:18
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
okeej....jullie houden van elkaar en hebben al best lang een relatie.... jullie zijn geen 13 (denk ik) en verstandig.....ik zou dat jullie dan eg wel de verantwoordelijkheid kunnen dragen dat er niks gebeurt...Misschien vinden beide ouders het beter dat je eerst aan de pil gaat.... Leg in ieder geval uit dat het jullie gezellig en intiem lijkt om bij elkaar te slapen en dat jullie van elkaar houden.....

Misschien zijn er redenen dat het niet mag en vraag daarna...jij eerst bij jou ouders en hij eerst bij zijn ouders. Als zij geen goede redenen hebben waarom mag het dan niet!? Misschien vinden ze jullie te jong of is het om geloofsovertuiging dat ze het niet zo'n goed idee vinden. Ik zou er in ieder geval voor gaan want bij elkaar slapen is hartstikke gezellig ook zonder sex!

SUC-6 !!!
Oud 16-09-2003, 16:19
Some
Some is offline
Toen ik net met me vriendin had mocht ik van me moeder gelijk met haar slapen in me kamer Na ff doorzeuren Aan sex dacht je toen nog niet meteen.
Van haar ouders mag het nog steeds niet na een half jaar verkering.. Mijn ma is gelukkig niet zo moeilijk

En verder is tegen ekaar aanliggen en in slaap vallen super!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 18:14
Bruut
Bruut is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 16-09-2003 @ 16:52:
Tuurlijk wel, tegen elkaar aan in slaap vallen en wakker worden is geweldig... Of snap ik je post dan niet helemaal?
ja ok das waar,
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 18:26
Verwijderd
Ik ben bij mijn vriend al gebleven de 1ste nacht, of liever hij bij mij ... kon niet anders want het was na een fuif en heel laat ... maar er is niks gebeurd ... vonden mijn ouders ook niet leuk, maar inderdaad als het is omdat ze bang zijn dat jullie sex gaan hebben; dat kan evengoed overdag ... dus als jullie dat willen dan doe je het toch wel ook al mogen jullie niet samen slapen!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2003, 19:06
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
mijn ouders zijn ook heel erg streng wat dat betreft
wat ik had gedaan om ze over te halen was dat ik een hele lange brief had geschreven, waarin ik precies uitlegde om welke redenen ik bij hem wou blijven slapen. ook uitgelefd dat ik voorzichtig zou zijn, ze zich geen zorgen hoefde te maken, etc. en goed uitgelegd dat hij volwassen is en ik ook geen klein kind meer ben, maar nog wel hun kind ben en van hun hou etc. verder gewoon uitgelegd dat het gewoon een stap was die ik wilde nemen, en ik vond dat ze me wel zodanig moeten respecteren om op een bepaald moment mijn eigen beslissingen te laten nemen

nou, het had dus gewerkt en ik was dolblij, want die ene avond is echt heel special voor me geweest.
Oud 16-09-2003, 19:23
Clarinda
Clarinda is offline
Kijk, ik vind dat het best kan tog Als je tog geen seks hebt e.d, maar ja, zoiets ga je ook niet plannen, dat gaat vanzelf! En trouwens, ik heb ook net een vriend (nog geeneens 1 mnd) en we willen eigelijk ook wel heel graag bij elkaar slapen, zelfde doel als jij.. Maar mn ouders vinden dat we elkaar eerst langer moeten kennen Maar goed nothing to do
Hey ik wil je in ieder geval succes wensen, en you go girl! Het lukt je wel

Dikke kus, Clarinda
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 20:35
marlies
marlies is offline
Citaat:
Bruut schreef op 16-09-2003 @ 16:32:
dat hoeft niet per se hoor. Als je allebei nog niet aan seks toe bent

*heeft wel een aantal keer met vriendje in 1 bed geslapen alvorens we seks hadden*
Oud 17-09-2003, 13:11
framboosje
framboosje is offline
Citaat:
GND86 schreef op 15-09-2003 @ 22:56:
Waarom zonder seks, als ik vragen mag?
gewoon, om de simpele reden dat zowel hij als ik niet klaar zijn om seks te hebben...
gewoon gezellig tegen elkaar aan in slaap vallen, lijkt me gewoon superzalig!!!!!!!

iedereen, thx voor de tips e.d., ik ga dan maar eens met mijn ouders praten... ik laat jullie de afloop dan wel weten!
thx!

xxxxx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten