Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2003, 04:26
aap777
aap777 is offline
Momenteel doe ik de studie ICT Beheerder niveau 4 op MBO niveau. Ik zit nu in het 3e jaar, dus volgend jaar ben ik klaar.

Ik denk dat ik hierna nog verder wil studeren. Ik hoor altijd van allerlei mensen (ook docenten) dat er op het gebied van ICT op MBO niveau zeer moeilijk werk te vinden is. En men raad aan HBO te gaan doen.

Nu wil ik weten, wat voor soort HBO opleidingen zijn een goede aansluiting op wat ik nu doe? Of misschien heeft iemand een alternatief idee?
Graag jullie mening.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2003, 06:21
Verwijderd
ik doe nou niveau 3 en dan het 2e jaar. ik heb nu stage op 7 basisscholen voor een half jaar lang, ik rij dan van schooltje naar schooltje voor het computer onderhoud enz. wat mij is opgevallen is dat er een ernstige achterstand op het gebied van ICT is.

Dus mijn plan is nu als volgt:
ik ga eerst niv 3 afmaken, dan niv 4.
dan mag ik de pabo doen. ga ik gewoon lesgeven en kan ik ook meteen ict coordinator ofzo worden. maar je hebt in het onderwijs dan heel veel mogelijkheden. er is nu ook een tekort van 10.000 leraren.
en ik was toch al van plan om hierna iets anders te gaan doen, het is gewoon fucking saai om steeds achter een computer te zitten .

Veel succes
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 09:39
miro
miro is offline
Bedrijfskundige informatica op de Fontys?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 09:41
marlies
marlies is offline
je kan ook HBO informatica gaan doen.
Oud 16-09-2003, 10:02
ExcaliburDexter
ExcaliburDexter is offline
Je kan NID gaan doen in heerlen (network infrastructure Design).
Dit is een 4 jarige HTS opleiding tot netwerk manager/engineer. Hou er wel rekening mee dat dit een zware opleiding is en niet te vergelijken is met jouw MBO opleiding, deze opleiding neigt volgens mijn gevoel eigenlijk meer naar WO dan naar HBO. De Opleiding wordt gegeven op de HSZuyd en is sinds dit jaar officieel van start gegaan.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 18:41
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
marlies schreef op 16-09-2003 @ 10:41:
je kan ook HBO informatica gaan doen.
Doe dezelfde opleiding als de topicstarter maar HBO informatica lijkt me juist booooring (programmeren) en het niveau kan ik niet aan denk ik veel wiskunde juist moeite mee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten